Soengsang Inlagd Oktober 7, 2018 Dela Inlagd Oktober 7, 2018 24 minuter sedan, skrev M33: Enda anledningen jag la in denna infon i tråden är att många mpr:are väljer flyg efter om alkohol ingår Tror jag mer är en klyscha av de som löve baggarna, att flyg väljs för drickat skull. Men ärligt, så länge man åker eco så kanske det är bra att betala för drickat, då slipper man efter en GT få höra att det är slut? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Oktober 7, 2018 Dela Inlagd Oktober 7, 2018 1 minut sedan, skrev Soengsang: Tror jag mer är en klyscha av de som löve baggarna, att flyg väljs för drickat skull. Men ärligt, så länge man åker eco så kanske det är bra att betala för drickat, då slipper man efter en GT få höra att det är slut? Med tanke på att fokus oftast är pris och vad för alkohol som ingår så tycker jag det verkar ha stort inflytande på valet. Klart bäst vore ju en produkt där man betalar för alla tillval men då skulle det bli väldigt långsam service. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 7, 2018 Dela Inlagd Oktober 7, 2018 1 minut sedan, skrev M33: Med tanke på att fokus oftast är pris och vad för alkohol som ingår så tycker jag det verkar ha stort inflytande på valet. Klart bäst vore ju en produkt där man betalar för alla tillval men då skulle det bli väldigt långsam service. Kanske slutar med att man boardar med en picnickorg, 10 Harwalls, ett bigmac set och en subaway.... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 7, 2018 Dela Inlagd Oktober 7, 2018 5 minuter sedan, skrev Soengsang: Kanske slutar med att man boardar med en picnickorg, 10 Harwalls, ett bigmac set och en subaway.... Blir att plocka med några kotletter och en engångsgrill. Jag har inte sett något uttalat förbud mot grillning i kabinen. Hembrännarn får stå och puttra längst bak. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 7, 2018 Dela Inlagd Oktober 7, 2018 Precis nyss, skrev andrejsdenruskige: Blir att plocka med några kotletter och en engångsgrill. Jag har inte sett något uttalat förbud mot grillning i kabinen. Hembrännarn får stå och puttra längst bak. Inte så dumt, i värsta fall borde en elgrill funka..... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jolo Inlagd Oktober 7, 2018 Dela Inlagd Oktober 7, 2018 11 minuter sedan, skrev Soengsang: Inte så dumt, i värsta fall borde en elgrill funka..... Ja den kopplas ju enkelt till USB uttaget som tillhandahålls.... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 7, 2018 Dela Inlagd Oktober 7, 2018 10 timmar sedan, skrev KaiserBlood: Rutinerat! Själv betalar ja gärna extra 150 kr för att sitta på 72A -nära inpå egen toalett och eget kylskåp. Bättre plats finns knappast för en 4,500 kr flight Egen toaltett ock kylskåp var väl en sannaing med modifikation. Dessa säten tillhör väl ett av de sämre just på grund av allt spring. Men huvudsaken är väg att man trivs själv förstås. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrChana Inlagd Oktober 8, 2018 Dela Inlagd Oktober 8, 2018 Japp, 66D är bästa platsen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KaiserBlood Inlagd Oktober 8, 2018 Dela Inlagd Oktober 8, 2018 On 2018-10-07 at 09:37, skrev Mankan: Egen toaltett ock kylskåp var väl en sannaing med modifikation. Dessa säten tillhör väl ett av de sämre just på grund av allt spring. Men huvudsaken är väg att man trivs själv förstås. Klart att jag skarvade lite, det förstod nog du också, men huvudsaken är att jag slipper gå så långt. Det räcker gott för mig. We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 9, 2018 Dela Inlagd Oktober 9, 2018 Frugan snackar om ett plan tillhörande Thai Airways inte fick stopp i tid när det landade utan gled av banan på Suvvan i natt. Inga skador på passagerare. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Oktober 9, 2018 Dela Inlagd Oktober 9, 2018 1 timme sedan, skrev Fritz: Frugan snackar om ett plan tillhörande Thai Airways inte fick stopp i tid när det landade utan gled av banan på Suvvan i natt. Inga skador på passagerare. https://www.bangkokpost.com/news/general/1554650/thai-747-slides-off-suvarnabhumi-runway-on-landing Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 9, 2018 Dela Inlagd Oktober 9, 2018 (ändrad) Ser inte ut som dom evakuerat planet via slides som det står i artikeln ovan. verkar mer som via vanliga trappor https://thethaiger.com/news/Bangkok/thai-jumbo-skids-off-suvarnabhumi-runway-while-landing Ändrades Oktober 9, 2018 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 9, 2018 Dela Inlagd Oktober 9, 2018 26 minuter sedan, skrev Tallviking: Ser inte ut som dom evakuerat planet via slides som det står i artikeln ovan. verkar mer som via vanliga trappor https://thethaiger.com/news/Bangkok/thai-jumbo-skids-off-suvarnabhumi-runway-while-landing Står ju faktiskt att de använde slides, inget om trappor. Möjligt att de använde främre som inte syns på bilden, var ju bara 97pax samt crew. "When the plane finally came to a stop, slides were deployed and passengers and crew members were evacuated and moved safely to the passenger terminal. No one was injured. Passengers were served with food" Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 9, 2018 Dela Inlagd Oktober 9, 2018 2 timmar sedan, skrev Soengsang: Står ju faktiskt att de använde slides, inget om trappor. Möjligt att de använde främre som inte syns på bilden, var ju bara 97pax samt crew. "When the plane finally came to a stop, slides were deployed and passengers and crew members were evacuated and moved safely to the passenger terminal. No one was injured. Passengers were served with food" Borde ju i så fall stått i singularis och inte pluralis.... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 9, 2018 Dela Inlagd Oktober 9, 2018 (ändrad) Ser ut som de körde fram en trappa och buss Nu får Svempas tungbärgare att göra Ändrades Oktober 9, 2018 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 9, 2018 Dela Inlagd Oktober 9, 2018 25 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Ser ut som de körde fram en trappa och buss Nu får Svempas tungbärgare att göra Det regnade ju så dom måste ha regnskydd så inte frisyrerna förstörs ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 9, 2018 Dela Inlagd Oktober 9, 2018 48 minuter sedan, skrev Tallviking: Borde ju i så fall stått i singularis och inte pluralis.... Det skulle kunna vara så att mnevakuerat på styrbordsidan endast. Det skulle även kunna förfalla sig så att man tar bort ”sliden” för att kunna köra fram en trappa för att set är enklare att ta in sig i flyget via en sådan. Sedan kan det även vara så att journalister inte gör ett bra jobb alltid...om dom inte är från Aftonbladet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 9, 2018 Dela Inlagd Oktober 9, 2018 Kan ju inte vara någon lysande affär att köra en 747:a med 97 passagerare och nära 20 i besättningen. Var tydligen en otursförföljd flight, den skulle gått med en A350, som sen ändrades till B777-200, som också i sin tur byttes till denna gamla häck. Återstår väl att se om de evakuerade med slides som det står i Bkk post. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 9, 2018 Dela Inlagd Oktober 9, 2018 23 minuter sedan, skrev Soengsang: Kan ju inte vara någon lysande affär att köra en 747:a med 97 passagerare och nära 20 i besättningen. Var tydligen en otursförföljd flight, den skulle gått med en A350, som sen ändrades till B777-200, som också i sin tur byttes till denna gamla häck. Återstår väl att se om de evakuerade med slides som det står i Bkk post. Föreligger det ingen omedelbar fara för liv finns det ingen anledning att använda slides “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dtbkk Inlagd Oktober 9, 2018 Dela Inlagd Oktober 9, 2018 2 timmar sedan, skrev Soengsang: Kan ju inte vara någon lysande affär att köra en 747:a med 97 passagerare och nära 20 i besättningen. Var tydligen en otursförföljd flight, den skulle gått med en A350, som sen ändrades till B777-200, som också i sin tur byttes till denna gamla häck. Återstår väl att se om de evakuerade med slides som det står i Bkk post. Om det nu är som du skriver så är det ju en massa oflyt. Dock har jag flugit 747:or som varit till största del fraktplan med betydligt färre passagerare, dock inte med Thai ( de kanske inte ens har såna). Tänker i så fall att de går säkert en hel del frakt mellan Bangkok - Guangzhou Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 9, 2018 Dela Inlagd Oktober 9, 2018 1 timme sedan, skrev dtbkk: Thai ( de kanske inte ens har såna) En del av Thais pensionerade 747:or har väl konverteras till rena cargo inte alla men väl några, så nog har de några cargo 747:or. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 9, 2018 Dela Inlagd Oktober 9, 2018 2 timmar sedan, skrev dtbkk: Om det nu är som du skriver så är det ju en massa oflyt. Dock har jag flugit 747:or som varit till största del fraktplan med betydligt färre passagerare, dock inte med Thai ( de kanske inte ens har såna). Tänker i så fall att de går säkert en hel del frakt mellan Bangkok - Guangzhou Ironiskt nog så var det på samma route en A330 gled av 2013 där de gjorde den berömda maskningen av Thais logga på fenan och på sidan, då skadades ett flertal då de åkte " sliden" vid evakueringen. Nu så har det framkommit att en passagerare tydligen skadat sig lindrigt vid evakueringen via slide. https://liveandletsfly.boardingarea.com/2018/10/09/boeing-747-Bangkok-skid/ Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 9, 2018 Dela Inlagd Oktober 9, 2018 5 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Föreligger det ingen omedelbar fara för liv finns det ingen anledning att använda slides Så tänkte jag åxå. Det är tydligen ett satans arbete att packa in dem igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 9, 2018 Dela Inlagd Oktober 9, 2018 4 minuter sedan, skrev rolba: Så tänkte jag åxå. Det är tydligen ett satans arbete att packa in dem igen. Säkert jävligt dyrt också.... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 11, 2018 Dela Inlagd Oktober 11, 2018 On 2018-10-09 at 16:46, skrev Soengsang: Ironiskt nog så var det på samma route en A330 gled av 2013 där de gjorde den berömda maskningen av Thais logga på fenan och på sidan, då skadades ett flertal då de åkte " sliden" vid evakueringen. Nu så har det framkommit att en passagerare tydligen skadat sig lindrigt vid evakueringen via slide. https://liveandletsfly.boardingarea.com/2018/10/09/boeing-747-Bangkok-skid/ Moments after touching down, the plane slid about 100 meters (328 meters) 555555 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu