Mankan Inlagd Augusti 17, 2018 Dela Inlagd Augusti 17, 2018 1 timme sedan, skrev spooncreek: Jag flyger i princip aldrig business utan ekonomi, med Suvvan som startflygplats. Ok men där går det väl oftast rätt fort genom immigrations med prio pass Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Augusti 17, 2018 Dela Inlagd Augusti 17, 2018 21 minutes ago, Mankan said: Ok men där går det väl oftast rätt fort genom immigrations med prio pass Visst, om man har ett sånt.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Augusti 18, 2018 Dela Inlagd Augusti 18, 2018 2 timmar sedan, skrev apknug: Det brukar vara så ungefär tills första serveringen är över. Efter det vill crew inte att pax skall dricka mer så sen börjar det sina. Det finns tyvärr många fler än jag som kan vittna om detta. Och om thais service rent generellt, från Skandinavien, kan man säga en en hel del. Sist var det salt o peppar katastrofen....... Ett tag så körde thai med att de stängde barservicen ca 4,5 h innan landning för att enkelt helt sonika kunna vägra att servera. Det fick de sluta med du de insåg att man inte kan kalla sig fullservicebolag om man inte serverar nåt. Efter det kom knepet med att det "tar slut"....... Att någon sorts öl tagit slut har jag varit med om men ser det inte som något större problem. Som jag sa innan så föredrar jag att man är återhållsamma så man slipper dyngrake Ture Turist bredvid sig som ska berätta om hur många ggr han varit i Thailand och att han vet allt om landet. Minns dom "härliga" resorna med Aeroflot på 80-talet, folk var så fulla att dom nästan fick hjälpa dom ombord. Satt och tappade cigaretter på golvet, spillde ut drinkar osv. Då hade folk iofs med sig sprit och drack men speciellt trevligt var det inte. Brukade underlätta lite om man själv tryckte i sig lite också men ankomsten till Bangkok var inte speciellt trevlig då och dagen efter innan man fick återställt vätskebalansen. Salt o peppar katastrof??? Det är ju bara att be om det så får du. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Augusti 18, 2018 Dela Inlagd Augusti 18, 2018 On 8/17/2018 at 7:36 PM, spooncreek said: Vilket jävla flax! Jag blev uppgraderad av Thai en gång för 8-9 år sedan, det var tider det... För 10-15 år sedan blev jag nästan besviken varje gång jag inte blev uppgraderad; framförallt på flighterna till och från Indien så blev jag uppgraderad minst 50% av gångerna och även på flighterna till och från Kina låg jag nog över 25%. Någon gång runt 2008-2010 ändrade det sig och det hände allt mer sällan och jag tror faktiskt inte jag överdrev när jag skrev att jag nog gjort 200 resor de senaste 5 åren utan att ha blivit uppgraderad. Jag går alltid på som en av de sista när jag reser från Suvvan och det är faktiskt väldigt ovanligt att se lediga stolar i Biz så jag tror dock inte det är av illvillighet. Det finns mycket att ogilla angående Thai Airways, framförallt när man jämför med hur det var för 15-20 år sedan, men jag står fortfarande fast vid att de nästan alltid är för jävla bra väl man kommer på planet, i alla fall inom Asien. Kanske färgas jag också av att mina krav sänkts rätt rejält av 10+ inrikesresor med kinesiska bolag varje månad. Så sent som i torsdags satt jag 6 timmar på Guangzhou flygplats, väntandes på ett flyg till Shanghai. När jag checkade in klockan 16 var mitt flyg inställt och jag lyckades tjata mig till ett annat flyg. Klockan 22 ställdes också detta flyg in men det visade sig att Shanghais flygplatser redan klockan 14 hade stängt i 24 timmar pga en tyfon. De glömde bara av att meddela oss det men vi fick ju en frigolitlåda av något som nog inte ens Netto skulle kunna med att klassificera som hundmat som ersättning..... Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Augusti 18, 2018 Dela Inlagd Augusti 18, 2018 7 timmar sedan, skrev apknug: Salt o Peppar tar alltid skruv lite som när BTT slänger ut ett nytt köttben till sina belackare. Annars håller jag med om det mesta bara att kolla ovan. Dagens Aeroflot flighter till bkk är helt alkoholfria i ekonomi, de tröttnade på riktigt på fulla ryssar. 38 timmar via Copenhagen-Moskov-tasjkent-karachi-new Delhi då gällde det att tanka o fylla på.... Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk Under den tiden jag nyttjade Aeroflots excellenta tjänster hade ryssarna inga pengar att åka till Thailand för. Mest fulla svenskar och norrmän på den tiden. Fast det är klart satt man 20 timmar på Moskvas flygplats fanns det ju inte så mycket annat att göra än att fördriva tiden med inmundigande av medhavda drycker. Hade man tur så drog inte Tax-Free igen luckan framför nosen på en och man kunde få köpa en rosa rysk champagne. Har lurat grabben till att boka med dom nu så jag hoppas det är bättre idag Får man inte ens dricka till maten där nu? Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 18, 2018 Dela Inlagd Augusti 18, 2018 On 2018-08-17 at 11:30, skrev Esspe: Antar att det var till Thailand? På andra hållet brukar det vara fullt och lite till. Vill minnas att vi hade 32 kg tillsammans till Sverige. 25% var väl mitt så lite mer hade hon allt den vägen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 19, 2018 Dela Inlagd Augusti 19, 2018 On 2018-08-17 at 18:33, skrev spooncreek: Visst, om man har ett sånt.... ja och det ingår väl när man åker business Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Augusti 19, 2018 Dela Inlagd Augusti 19, 2018 8 minutes ago, Mankan said: ja och det ingår väl när man åker business Fast jag åker ju inte business. Du får nog läsa om mitt inlägg som startade den här ordväxlingen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Augusti 19, 2018 Dela Inlagd Augusti 19, 2018 18 hours ago, Atom said: För 10-15 år sedan blev jag nästan besviken varje gång jag inte blev uppgraderad; framförallt på flighterna till och från Indien så blev jag uppgraderad minst 50% av gångerna och även på flighterna till och från Kina låg jag nog över 25%. Någon gång runt 2008-2010 ändrade det sig och det hände allt mer sällan och jag tror faktiskt inte jag överdrev när jag skrev att jag nog gjort 200 resor de senaste 5 åren utan att ha blivit uppgraderad. Jag går alltid på som en av de sista när jag reser från Suvvan och det är faktiskt väldigt ovanligt att se lediga stolar i Biz så jag tror dock inte det är av illvillighet. Det finns mycket att ogilla angående Thai Airways, framförallt när man jämför med hur det var för 15-20 år sedan, men jag står fortfarande fast vid att de nästan alltid är för jävla bra väl man kommer på planet, i alla fall inom Asien. Kanske färgas jag också av att mina krav sänkts rätt rejält av 10+ inrikesresor med kinesiska bolag varje månad. Så sent som i torsdags satt jag 6 timmar på Guangzhou flygplats, väntandes på ett flyg till Shanghai. När jag checkade in klockan 16 var mitt flyg inställt och jag lyckades tjata mig till ett annat flyg. Klockan 22 ställdes också detta flyg in men det visade sig att Shanghais flygplatser redan klockan 14 hade stängt i 24 timmar pga en tyfon. De glömde bara av att meddela oss det men vi fick ju en frigolitlåda av något som nog inte ens Netto skulle kunna med att klassificera som hundmat som ersättning..... Håller med, har man flugit inrikes i Kina blir referensramen en annan. Också riktigt att Thai är jämförelsevis väldigt bra när man väl är på planet. På min BKK-PEK rutt har jag oftast att välja mellan Thai och Air China, och det är tveklöst milsvid skillnad på service mellan dem till Thais fördel. Den flygningen är också såpass lång att det spelar roll, till skillnad från korta studsar som BKK-SGN då man lika gärna kan ha ståplats eller åka som handbagage. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 19, 2018 Dela Inlagd Augusti 19, 2018 5 minuter sedan, skrev spooncreek: Fast jag åker ju inte business. Du får nog läsa om mitt inlägg som startade den här ordväxlingen. Ok du har rätt jag läste slarvigt inser jag. sorry Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Augusti 19, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 19, 2018 Det där med att få veta bokningsklass när man bokar direkt via en nätbyrå är ju ett gissel men jag har hittat en lösning som jag använt sista tiden på 3 olika relativt dyra bokningar. Har fått bäst pris på alla 3 via sökning på flygresor.se hos flygcity.se och när man är framme vid betalning så har dom en variant där man kan betala inom ett dygn eller nåt sånt så då väljer jag detta.Sedan mailar jag supporten mina uppgifter och max 2 timmar senare(dagtid,vardagar iaf) så har jag fått svar från dom som nedan. Och är det då bokningsklasser som passar så är det bara till o pynta Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Perry Inlagd Augusti 22, 2018 Dela Inlagd Augusti 22, 2018 Någon som provat Ukraina AirSkickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Augusti 23, 2018 Dela Inlagd Augusti 23, 2018 7 timmar sedan, skrev koppar55: Boardade TG960 igår och på min plats 19A satt det en thailändare. Pursern bad om ursäkt och flyttade mannen några rader bakåt. 5 minuter senare till business class. Thai Airways verkar prioritera lokala mer än oss frekventa resenärer. Har dom väl alltid gjort! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Augusti 23, 2018 Dela Inlagd Augusti 23, 2018 On 2018-08-22 at 12:05, skrev Perry: Någon som provat Ukraina Air Skickat från min iPhone med Tapatalk BTT brukar väl göra sina virtuella resor med dom. Anslutning via färja. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Augusti 23, 2018 Dela Inlagd Augusti 23, 2018 On 2018-08-22 at 12:05, skrev Perry: Någon som provat Ukraina Air Skickat från min iPhone med Tapatalk 2st kompisar till mig åkte med detta bolag blev kvar i Ukraina pga. biljetten räckte Arl-Bkk Bkk-Ukraina fast på pappers biljetten stod det Arl-Bkk ToR Aldrig jag flyger med detta bolag eller Ryssflyg som en annan vän åkte med service =0 Thai eller Qatar gäller för mig Mvh. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Augusti 23, 2018 Dela Inlagd Augusti 23, 2018 16 minuter sedan, skrev Wangthong: BTT brukar väl göra sina virtuella resor med dom. Anslutning via färja. Ja eller vattenskoter 🐷 Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godbit Inlagd Augusti 23, 2018 Dela Inlagd Augusti 23, 2018 On 2018-08-22 at 12:05, skrev Perry: Någon som provat Ukraina Air Skickat från min iPhone med Tapatalk Hej Helt okej.För det priset och Kiev har hyfsad terminal och utbud. Med vänlig hälsning, Jan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Augusti 23, 2018 Dela Inlagd Augusti 23, 2018 2 timmar sedan, skrev apknug: Om det var på pappersbijetternas tid så kan ju mycket ha ändrats....... Det är dagfly hem från BKK. En polare till mig skulle åka hem. Vid incheck, sorry överbokat problem med gårdagens flight. Han fick daghotel på Novotel samt åka med thai vid midnatt istället. Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk Jag reser i november med Thai och har pappersbiljett så länge det finns träd finns det papper 555+ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 23, 2018 Dela Inlagd Augusti 23, 2018 Jag reser i november med Thai och har pappersbiljett så länge det finns träd finns det papper 555+Fast den existerar även elektroniskt i en likadan version. Du har en utskriven elektronisk biljett. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Efraim Barkbit Inlagd Augusti 23, 2018 Dela Inlagd Augusti 23, 2018 2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Fast den existerar även elektroniskt i en likadan version. Du har en utskriven elektronisk biljett. Men är det inte en elektrisk maskin som fäller träden som gör...... ähh va faan det här blev komplicerat 🥃 hoppas ni kommer fram Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Augusti 24, 2018 Dela Inlagd Augusti 24, 2018 13 timmar sedan, skrev Dolle: 2st kompisar till mig åkte med detta bolag blev kvar i Ukraina pga. biljetten räckte Arl-Bkk Bkk-Ukraina fast på pappers biljetten stod det Arl-Bkk ToR Aldrig jag flyger med detta bolag eller Ryssflyg som en annan vän åkte med service =0 Thai eller Qatar gäller för mig Mvh. Inget fel på maten eller servicen med ukrainarna. Vill man komma fram och tillbaka till Bangkok för en ganska billig peng ska man åka med dom. Det krävs i och för sig ett visst tålamod med förseningar o dyl men kan man spara in 3-4000 kronor kan det väl vara värt det. Lite trångt i ekonomi klassen men inte värre än med Norrmännen. Men som allt annat handlar det ju om storleken på plånboken. L 64 verkar ju ha en extremt välfylld pung i alla fall. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Augusti 24, 2018 Dela Inlagd Augusti 24, 2018 10 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Inget fel på maten eller servicen med ukrainarna. Vill man komma fram och tillbaka till Bangkok för en ganska billig peng ska man åka med dom. Det krävs i och för sig ett visst tålamod med förseningar o dyl men kan man spara in 3-4000 kronor kan det väl vara värt det. Lite trångt i ekonomi klassen men inte värre än med Norrmännen. Men som allt annat handlar det ju om storleken på plånboken. L 64 verkar ju ha en extremt välfylld pung i alla fall. BTT Betalar man 4700:- med Thai så åk med Ryssen du Varför betala dyrt när man ändå sover större delen av flygtiden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 24, 2018 Dela Inlagd Augusti 24, 2018 3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk: Inget fel på maten eller servicen med ukrainarna. Vill man komma fram och tillbaka till Bangkok för en ganska billig peng ska man åka med dom. Det krävs i och för sig ett visst tålamod med förseningar o dyl men kan man spara in 3-4000 kronor kan det väl vara värt det. Lite trångt i ekonomi klassen men inte värre än med Norrmännen. Men som allt annat handlar det ju om storleken på plånboken. L 64 verkar ju ha en extremt välfylld pung i alla fall. BTT Och där smög avundsjukan in igen “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Augusti 24, 2018 Dela Inlagd Augusti 24, 2018 1 timme sedan, skrev Kenneth4618: Och där smög avundsjukan in igen Nja jag är inte avundsjuk på L64. Han verkar mest resa runt lite överallt utan mål eller mening. Och sen undrar man ju ibland vad alla hans weekendresor till Lettland har med Thailand att göra BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Augusti 24, 2018 Dela Inlagd Augusti 24, 2018 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev apknug: Nja du har skrivit ut din "biljett" och då blir den i papper 😉 Riktiga pappersbiljetter har dock inte gått att få sedan ATB skrivarna och pappersbiljetter avskaffades och flygbiljetter blev elektroniska det var 1 juni 2008. Fast ibland kan det vara vettigt att dra ut den på papper. Kommer ihåg engång när min smartphone dog på Arlanda, flygbolaget hittar ens bokning i systemet så inga problem där men man kan ju behöva visa den för nån annan, imigration eller så..... Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk Tåg-flygbiljett skriver jag alltid ut på papper har det liggande i min mail bara skriva ut om man skulle mista pappersbiljetten, vet hur duktig jag är ibland och slarvar bort saker i mobilen som själva mobilen. Ändrades Augusti 24, 2018 av Dolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu