NiceBeaver Inlagd Juni 10, 2018 Dela Inlagd Juni 10, 2018 7 minuter sedan, skrev Esspe: Cash plus miles har dom haft ett tag, hur länge vet jag inte men det fanns iaf för ett år sen. Tidigare var det rena Ebberöds då man fick köpa till dom miles som fattades men det blev dyrare än att köpe biljetten "ren". Kanske nån ny variant? Verkar intressant. Det var första gången jag använde det. Nu fick jag upp en rullgardin med tusental till så mycket jag hade på kontot. När jag klickade på en summa ändrades slutpriset direkt. När jag väl hittat det var det enkelt att använda. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juni 10, 2018 Dela Inlagd Juni 10, 2018 3 minuter sedan, skrev NiceBeaver: Det var första gången jag använde det. Nu fick jag upp en rullgardin med tusental till så mycket jag hade på kontot. När jag klickade på en summa ändrades slutpriset direkt. När jag väl hittat det var det enkelt att använda. Det låter ju alldeles excellent Biljetterna för min del är fortfarande alldeles för dyra dock men dom borde ju gå ner snart tycker jag och då är det ju kanon om man kan använda sina poäng på ett vettigt sätt. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juni 10, 2018 Dela Inlagd Juni 10, 2018 11 minuter sedan, skrev NiceBeaver: Det var första gången jag använde det. Nu fick jag upp en rullgardin med tusental till så mycket jag hade på kontot. När jag klickade på en summa ändrades slutpriset direkt. När jag väl hittat det var det enkelt att använda. Kan inte hitta nåt på deras hemsida. Blir väl till att göra en "nästan" bokning så man får se vad det är värt. Däremot såg jag att det finns en kampanj för att få 25% mer bonusmiles. Måste regga och betala innan sista juni på ROP under other services. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd Juni 10, 2018 Dela Inlagd Juni 10, 2018 1 minut sedan, skrev Esspe: Kan inte hitta nåt på deras hemsida. Blir väl till att göra en "nästan" bokning så man får se vad det är värt. Däremot såg jag att det finns en kampanj för att få 25% mer bonusmiles. Måste regga och betala innan sista juni på ROP under other services. Frågade på deras Facebooksida då jag inte heller hittade det först. Väldigt dålig info. Du måste gå igenom hela bokningsförfarandet så kommer det upp i sista momentet när man ska bekräfta sin betalning. Då kommer det upp en liten ruta att klicka i. Känns som dom inte helt vill skylta med detta. Blir kanske billigare för dom att ge ut kuponger eller leksaker. Men dom måste väl följa med då andra bolag har samma sak. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juni 10, 2018 Dela Inlagd Juni 10, 2018 1 minut sedan, skrev NiceBeaver: Du måste gå igenom hela bokningsförfarandet Då gäller det att inte trycka på fel knapp Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd Juni 10, 2018 Dela Inlagd Juni 10, 2018 (ändrad) 6 minuter sedan, skrev Esspe: Då gäller det att inte trycka på fel knapp Exakt. Är man lite för snabb kan man missa möjligheten med poängen och köper en biljett du inte ska använda. Fan, man förlorar alltid... 😁 Ändrades Juni 10, 2018 av NiceBeaver "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 14, 2018 Dela Inlagd Juni 14, 2018 On 2018-06-09 at 07:49, skrev Soengsang: Så är det, alla dessa listor är egentligen intetsägande, naturligtvis finns det bättre flygbolag än Thai, vore rätt krokat att påstå att just dem är det bästa flygbolaget. Men när det gäller att resa från Sverige till Thailand är de naturligtvis det överlägset bästa om kriterierna är avg/ang tider samt total flygtid, då endast dem har dagliga direktavgångar. Det beror ju på var i Thailand man ska. Jag som numera mest flyger till Phuket får ju ändå en mellanlandning med Thaiair och jag kommer nog mer och mer att flyga med något annat billigare alternativ med bättre service. Dock lutar det åt thai i höst igen eftersom jag har ca 50.000 poäng att bränna. 6 + 6 timmar passar mig utmärkt då jag oftast inte kan sova mer än en timme per flight. Dessutom får man ju dubbelt så mycket flygplansmat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juni 26, 2018 Dela Inlagd Juni 26, 2018 Ser ju ganska bra ut för Thai. SAS 65:a slagna av såna som Jetstar, Scoot, eurowings och t.o.m. Oman och Ethiopian. Norrbaggarna 28, inte så tokigt. http://www.airlinequality.com/info/top-100-airlines-2017/ https://www.thaiairways.com/en_DK/news/news_announcement/news_detail/skytrax2017.page Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Juli 23, 2018 Dela Inlagd Juli 23, 2018 Flygets ”Oscarsgala” listar världens bästa flygbolag https://www.aftonbladet.se/resa/a/XwAxB7/flygets-oscarsgala-listar-varldens-basta-flygbolag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 23, 2018 Dela Inlagd Juli 23, 2018 1 minut sedan, skrev JJC: Flygets ”Oscarsgala” listar världens bästa flygbolag https://www.aftonbladet.se/resa/a/XwAxB7/flygets-oscarsgala-listar-varldens-basta-flygbolag Alla dessa listor är ju så korkade och säger ingenting..... Tex; Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 23, 2018 Dela Inlagd Juli 23, 2018 1 minut sedan, skrev Soengsang: Alla dessa listor är ju så korkade och säger ingenting..... Tex; Tur du inte flyger ekonomi då ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 23, 2018 Dela Inlagd Juli 23, 2018 (ändrad) 3 minuter sedan, skrev Tallviking: Tur du inte flyger ekonomi då ! Skiter egentligen i maten, bara jag får ligga och sova......blir skönt om ett par dagar 55555 Undviker också helst mellanlandningar, träligt o bli störd i sömnen Ändrades Juli 23, 2018 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 23, 2018 Dela Inlagd Juli 23, 2018 On 2018-06-14 at 13:31, skrev rolba: Det beror ju på var i Thailand man ska. Jag som numera mest flyger till Phuket får ju ändå en mellanlandning med Thaiair och jag kommer nog mer och mer att flyga med något annat billigare alternativ med bättre service. Dock lutar det åt thai i höst igen eftersom jag har ca 50.000 poäng att bränna. 6 + 6 timmar passar mig utmärkt då jag oftast inte kan sova mer än en timme per flight. Dessutom får man ju dubbelt så mycket flygplansmat. jo det e klart, men kostar man på sig liggstol så vill jag nog inte mellanlanda när man sover som bäst..... Men har också en massa poäng att bränna, troligt att det snart blir ett annat bolag, men samtidigt har jag behov av flexbiljetter, där är de ändå konkurrenskraftiga i pris, så får se.....troligen vinner latmasken Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 23, 2018 Dela Inlagd Juli 23, 2018 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Soengsang: bara jag får ligga Den som fick de när man flyger 😊 / Enis Ändrades Juli 23, 2018 av Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 23, 2018 Dela Inlagd Juli 23, 2018 (ändrad) 2 minuter sedan, skrev Enis: Den som fick de när man flyger 😊 / Enis Hahaha oväntat att det kom från dig 5555555555 Men det är ju en förutsätting att flyga om man ska få ligga Ändrades Juli 23, 2018 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 23, 2018 Dela Inlagd Juli 23, 2018 (ändrad) Thai har fått en ny styrelseordförande som lovar att höja statusen på företagets flygningar med mer "Thainess" https://www.bangkokpost.com/business/tourism-and-transport/1508418 Ändrades Juli 23, 2018 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Juli 27, 2018 Dela Inlagd Juli 27, 2018 Stockholmskontoret flyttar från Drottninggatan 30/7 till Kungsbron 1 (WTC 3tr)... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Juli 27, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Juli 27, 2018 34 minuter sedan, skrev Benriach: Stockholmskontoret flyttar från Drottninggatan 30/7 till Kungsbron 1 (WTC 3tr)... Och stänger om 5 minuter pga detta Hade en trevlig dam på luren för en liten stund sen som berättade detta 😁 Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 27, 2018 Dela Inlagd Juli 27, 2018 Jag antar att det är kört att uppgradera för 25000 poäng som jag gjort tidigare år nu när premium försvinner. Vad gör man lämpligast med poängen om man har en 25-30000? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 27, 2018 Dela Inlagd Juli 27, 2018 5 minuter sedan, skrev Mankan: Jag antar att det är kört att uppgradera för 25000 poäng som jag gjort tidigare år nu när premium försvinner. Vad gör man lämpligast med poängen om man har en 25-30000? Räcker väl knappt till en enkelresa inom EU ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 27, 2018 Dela Inlagd Juli 27, 2018 1 minut sedan, skrev Tallviking: Räcker väl knappt till en enkelresa inom EU ? Nä å där har inte Thai så många flygningar heller vad jag vet Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 27, 2018 Dela Inlagd Juli 27, 2018 6 minuter sedan, skrev Mankan: Nä å där har inte Thai så många flygningar heller vad jag vet Star Alliance har många flygningar inom EU Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 27, 2018 Dela Inlagd Juli 27, 2018 2 minuter sedan, skrev Tallviking: Star Alliance har många flygningar inom EU Kan jag använda poängen på thai till att köpa flygningar med andra star alliance bolag? De trodde jag inte inte gick. Dom räcker ju annars kanske till en inrikes resa i Thailand med Thai. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 27, 2018 Dela Inlagd Juli 27, 2018 (ändrad) 3 minuter sedan, skrev Mankan: Kan jag använda poängen på thai till att köpa flygningar med andra star alliance bolag? De trodde jag inte inte gick. Dom räcker ju annars kanske till en inrikes resa i Thailand med Thai. A flight award is when you use your accumulated miles or points to "pay for" a flight. With Star Alliance, you can redeem these to fly on any member airline, irrespective of where you earned them. https://www.staralliance.com/en/flight-awards Ändrades Juli 27, 2018 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Juli 27, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Juli 27, 2018 5 minuter sedan, skrev Mankan: Kan jag använda poängen på thai till att köpa flygningar med andra star alliance bolag? De trodde jag inte inte gick. Dom räcker ju annars kanske till en inrikes resa i Thailand med Thai. Jo det går men kostar bra med poäng.Tror 15K räcker till 1 inrikes ToR eller så finns ju alternativet med 1 hotellnatt. Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu