UglyFarang Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 10 minuter sedan, skrev HuaHindinnge: Det kan inte vara riskfritt att vänta på boarding heller. Alltid några som har ätit allergiframkallande till ölen i loungen eller baren. Precis, vem ska stoppa detta på en hel flygplats? Att anse att man för att man har allergi ska kunna tvinga ett flygbolag och deras passagerare att avhålla sej för diverse olika saker är totalt hål i huvudet. Jag har reflekterat över en sak nu när vi har varit i Thailand en dryg vecka, det har blivit vanligt med plast/latexhandskar hos serveringspersonal som plockar mat med händerna till kundernas tallrikar/boxar på allt från gatustånd till marknader till köpcentrumens foodcourter, varför? Helt i onödan enligt mitt konstaterande. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 2 timmar sedan, skrev pigge01: Salt o peppar säger man till om. När man får brickan. Det fick man förr i den lilla påsen och det behövs. Verkar dumsnålt att ta bort det. Ville de snåla skulle de ta bort tandpetaren som finns med i påsen och spara på skogen istället “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 En OT-fråga, favoritdottern är lite nervös... hon flyger med Turkarna vilken "ingång" är det som gäller på Suvvan? (Jag o frugan har ett gäng gånger gått till business-incheckningen för att svågern har varit med o han är nåt lite högre på flygplatsen o han kan inte vara med denna gång!) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 15 minuter sedan, skrev ellim63: En OT-fråga, favoritdottern är lite nervös... hon flyger med Turkarna vilken "ingång" är det som gäller på Suvvan? (Jag o frugan har ett gäng gånger gått till business-incheckningen för att svågern har varit med o han är nåt lite högre på flygplatsen o han kan inte vara med denna gång!) Enligt den har sa ar det Incheck vid U, mao. ganska langt ner pa departure https://www.saveflights.com/airlines_checkin_counter/ TURKISH AIRLINES TK ROW U Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 1 minut sedan, skrev judazzz: Enligt den har sa ar det Incheck vid U, mao. ganska langt ner pa departure https://www.saveflights.com/airlines_checkin_counter/ TURKISH AIRLINES TK ROW U Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 30 minuter sedan, skrev apknug: Ja inte ens SAS som har Excel nördar till ekonomer som räknar fram besparingar har tagit bort salt o peppar. Lite som att man på en restaurang skulle ta bort bestick för då äter folk mindre o de kan krympa portionerna..... Det måste finnas nån hejd på hur thai kan sänka sin service nivå. Som han stå upp komikern sa, The bottom is nådd. Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk I personalrestaurangerna på mitt arbete tog dom för några år sedan bort brickorna. Lite Dilbert över det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Januari 3, 2018 Dela Inlagd Januari 3, 2018 14 timmar sedan, skrev HuaHindinnge: I personalrestaurangerna på mitt arbete tog dom för några år sedan bort brickorna. Lite Dilbert över det. På mitt förra jobb tog dom bort hela personalrestaurangen. Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 3, 2018 Dela Inlagd Januari 3, 2018 På mitt förra jobb tog dom bort hela personalrestaurangen. För något år sedan så tog dom bort en massa personal på mitt jobb. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 3, 2018 Dela Inlagd Januari 3, 2018 2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: För något år sedan så tog dom bort en massa personal på mitt jobb. Blev det någon skillnad? enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 3, 2018 Dela Inlagd Januari 3, 2018 Blev det någon skillnad? enis Mer plats och mer gjort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
iggy Inlagd Mars 21, 2018 Dela Inlagd Mars 21, 2018 För en gångs skull tänkte jag checka in online till min Thai flight. Efter att intygat att jag inte hade något farligt packat, valt plats och skrivit in mina passuppgifter fick jag printa något som INTE är ett boarding pass. I stället ber de mig checka in vid disk på flygplatsen..... Vad är vitsen med online checkin om man i alla fall måste köa till incheckningen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 21, 2018 Dela Inlagd Mars 21, 2018 4 minuter sedan, skrev iggy: För en gångs skull tänkte jag checka in online till min Thai flight. Efter att intygat att jag inte hade något farligt packat, valt plats och skrivit in mina passuppgifter fick jag printa något som INTE är ett boarding pass. I stället ber de mig checka in vid disk på flygplatsen..... Vad är vitsen med online checkin om man i alla fall måste köa till incheckningen? Du slipper stå i långa kön för att checka in och kan gå i den mycket snabbare kön "Internet checkin" Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 21, 2018 Dela Inlagd Mars 21, 2018 6 minuter sedan, skrev Tallviking: Du slipper stå i långa kön för att checka in och kan gå i den mycket snabbare kön "Internet checkin" Flyg oftare och gå i Prio-kön Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Mars 21, 2018 Dela Inlagd Mars 21, 2018 (ändrad) Hej Är det någon som bokat/betalat för extra bagage med Thai Airways? Jag har ev. behov av ca. 15kg. extra på nästa resa. Försöker hitta info på deras websida. Det enda jag hittar är att det kostar 55USD per Kg. Det blir ju mera för dessa 15Kg än vad hela biljetten t/r kostar??? Det kan väl inte stämma? Jag åker Kastrup - Bangkok https://www.thaiairways.com/en_TH/Terms_condition/baggage_policy.page mvh biker Ändrades Mars 21, 2018 av biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Mars 21, 2018 Dela Inlagd Mars 21, 2018 4 minuter sedan, skrev biker: Hej Är det någon som bokat/betalat för extra bagage med Thai Airways? Jag har ev. behov av ca. 15kg. extra på nästa resa. Försöker hitta info på deras websida. Det enda jag hittar är att det kostar 55USD per Kg. Det blir ju mera för dessa 15Kg än vad hela biljetten t/r kostar??? Det kan väl inte stämma? Jag åker Kastrup - Bangkok https://www.thaiairways.com/en_TH/Terms_condition/baggage_policy.page mvh biker Så är det. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Mars 21, 2018 Dela Inlagd Mars 21, 2018 6 minuter sedan, skrev frason: Så är det. Om det är så, då är det en väldans skillnad mellan olika bolag. Kollade t.ex hos Finnair, där kostar en extra väska på 23Kg. 60Eur. = ca. 600Sek. Hos Thai skulle i så fall 23Kg. kosta 23x55USD. = ca. 10350Sek. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Mars 21, 2018 Dela Inlagd Mars 21, 2018 7 minuter sedan, skrev biker: Om det är så, då är det en väldans skillnad mellan olika bolag. Kollade t.ex hos Finnair, där kostar en extra väska på 23Kg. 60Eur. = ca. 600Sek. Hos Thai skulle i så fall 23Kg. kosta 23x55USD. = ca. 10350Sek. mvh biker Japp. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Mars 21, 2018 Dela Inlagd Mars 21, 2018 Ja det är otroligt att folk 2018 ens reser med skitbolaget Thaiair.................. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 21, 2018 Dela Inlagd Mars 21, 2018 28 minuter sedan, skrev biker: Hej Är det någon som bokat/betalat för extra bagage med Thai Airways? Jag har ev. behov av ca. 15kg. extra på nästa resa. Försöker hitta info på deras websida. Det enda jag hittar är att det kostar 55USD per Kg. Det blir ju mera för dessa 15Kg än vad hela biljetten t/r kostar??? Det kan väl inte stämma? Jag åker Kastrup - Bangkok https://www.thaiairways.com/en_TH/Terms_condition/baggage_policy.page mvh biker http://www.thaiair.com/XBAG/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Mars 21, 2018 Dela Inlagd Mars 21, 2018 1 minut sedan, skrev Tallviking: http://www.thaiair.com/XBAG/ Jo, det har jag sett. Men det förutsätter ju att biljetten redan är bokad. Skulle gärna veta priset för extra bagage INNAN bokning. Vet du kanske? Får väl skicka frågan till Thai. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 21, 2018 Dela Inlagd Mars 21, 2018 6 minuter sedan, skrev Tallviking: http://www.thaiair.com/XBAG/ Eller så kan man flyga lite oftare och få med sig en massa extra bagage. Man kan även boka annan klass än ekonomi. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Mars 21, 2018 Dela Inlagd Mars 21, 2018 2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Eller så kan man flyga lite oftare och få med sig en massa extra bagage. Man kan även boka annan klass än ekonomi. Ja, det finns olika svar......... Verkar ju fantastiskt intelligent att åka hem, och sedan tillbaka igen för att få med sig några kg bagage. Får tacka för tipset. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 21, 2018 Dela Inlagd Mars 21, 2018 12 minuter sedan, skrev biker: Ja, det finns olika svar......... Verkar ju fantastiskt intelligent att åka hem, och sedan tillbaka igen för att få med sig några kg bagage. Får tacka för tipset. mvh biker Ja, det är ju billigare tydligen. Ett smartare sätt är att ta en extra tur typ via CPH eller omvänt, via ARN. Så köper du till dig 23kg för en liten summa. Skulle kunna funka, så gör jag när jag har anslutningsflyg med SAS. Fast jag pröjsar inte för några extra väskor. Jag får nog bagage med mig utan att betala. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Mars 21, 2018 Dela Inlagd Mars 21, 2018 2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Ja, det är ju billigare tydligen. Ett smartare sätt är att ta en extra tur typ via CPH eller omvänt, via ARN. Så köper du till dig 23kg för en liten summa. Skulle kunna funka, så gör jag när jag har anslutningsflyg med SAS. Fast jag pröjsar inte för några extra väskor. Jag får nog bagage med mig utan att betala. Jag får nomalt sett alltid med mig det jag behöver, utan att vara i närheten av de 37Kg. jag får ha på min economy biljett. Men just nästa resa har behovet uppstått att ta med en del prylar. Allt finns ej att köpa i Thailand, vilket en del påstår ibland. därav min fråga............ mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Mars 22, 2018 Dela Inlagd Mars 22, 2018 Funkar det att skicka i förväg ?Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu