thongniam Inlagd Januari 1, 2018 Dela Inlagd Januari 1, 2018 19 timmar sedan, skrev soi covboy: är det dyrt och uppgraderas från apklassen till bissnis class ?? mvh18 25000 poäng enkel väg. Lasse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 1, 2018 Dela Inlagd Januari 1, 2018 (ändrad) 1 timme sedan, skrev thongniam: 25000 poäng enkel väg. Lasse Beroende på vilken bokningsklass du har på din eko biljett.. 38-70000 poäng biz 25-42000 poäng PE Ändrades Januari 1, 2018 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 9 timmar sedan, skrev thongniam: 25000 poäng enkel väg. Lasse Det blir nog bara Max PE för 25000 poäng för att komma upp till bussines behövs nog vanligtvis det dubbla. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 2 timmar sedan, skrev Mankan: Det blir nog bara Max PE för 25000 poäng för att komma upp till bussines behövs nog vanligtvis det dubbla. 38-70000 poäng. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 Vad kan det kosta från PE till business med poäng? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 1 minut sedan, skrev ellim63: Vad kan det kosta från PE till business med poäng? 28000 enkel Stockholm. I länken nedan har du allt. https://www.thaiairways.com/en_TH/rop/Redeeming/Redeeming_Award_UpgradeAwards_onTHAI2.page? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 Var är de sedvanliga krigsrubrikerna när passagerare gråter ut i aftonbladet? Soengsang du brukar ju inte vila på hanen, kan tänka mig hur du gått an om Nowegian nekat en nötallergiker att flyga med Thailandssemestern förstörd – får inte gå på planet https://www.aftonbladet.se/a/0EKwb0 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 4 timmar sedan, skrev apknug: Thai höjde tyvärr "poäng priset" på uppgradering rätt rejält för några år sedan. Att betala extra för biljetten för att hamna i rätt bokningsklass och tjäna "fulla poäng" är en dålig affär. Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk Och för inte så länge sen kostade lounge 5000 och medföljande 2500 poäng.. Nu 6500 per person! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 Var är de sedvanliga krigsrubrikerna när passagerare gråter ut i aftonbladet? Soengsang du brukar ju inte vila på hanen, kan tänka mig hur du gått an om Nowegian nekat en nötallergiker att flyga med Thailandssemestern förstörd – får inte gå på planet https://www.aftonbladet.se/a/0EKwb0 Tro inte på allt du ser i AB/Ex.....för övrigt är väl detta inget nytt, har väl hänt förut.För övrigt så räknar jag med att åka en enkel med baggarna i mars Sent from my SM-A910F using Tapatalk Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Knasen: Var är de sedvanliga krigsrubrikerna när passagerare gråter ut i aftonbladet? Soengsang du brukar ju inte vila på hanen, kan tänka mig hur du gått an om Nowegian nekat en nötallergiker att flyga med Thailandssemestern förstörd – får inte gå på planet https://www.aftonbladet.se/a/0EKwb0 Hur kan ett flygbolag skydda sig? Från att passagerare gör som jag. Har med sig egna Jordnötter? Det är 306 pass. stolar i Ekonomi klass Ändrades Januari 2, 2018 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 1 timme sedan, skrev Knasen: Var är de sedvanliga krigsrubrikerna när passagerare gråter ut i aftonbladet? Soengsang du brukar ju inte vila på hanen, kan tänka mig hur du gått an om Nowegian nekat en nötallergiker att flyga med Thailandssemestern förstörd – får inte gå på planet https://www.aftonbladet.se/a/0EKwb0 Om jag hade en dylik allergi så skulle jag varken våga flyga eller åka med offentliga transportmedel, vem kan garantera att ingen av de andra passagerarna har ätit jordnötter alldeles innan de klev på planet? Gnälla på ett flygbolag när man själv inte kollat upp fakta förrän 8 dagar innan avresa är rent ut sagt bara: skyll er själva! Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 9 minuter sedan, skrev pigge01: Hur kan ett flygbolag skydda sig? Från att passagerare gör som jag. Har med sig egna Jordnötter? Det är 306 pass. stolar i Ekonomi klass Man skulle kunna förbjuda passagerarna att ta ombord jordnötter, men att förbjuda någon att äta det innan ombordstigning är hart när omöjligt. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 (ändrad) 12 minuter sedan, skrev pigge01: Hur kan ett flygbolag skydda sig? Från att passagerare gör som jag. Har med sig egna Jordnötter? Det är 306 pass. stolar i Ekonomi klass Är fullständigt övertygad om att Soengsang haft en fulländad lösning på problemet med idi*tförklaringar och harranger om inkompetens hos flygbolaget om det bara handlat om de där nedrans norrbaggarna och inte som nu, oantastliga Thai Ändrades Januari 2, 2018 av Knasen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 9 minuter sedan, skrev Knasen: Är fullständigt övertygad om att Soengsang haft en fulländad lösning på problemet med idi*tförklaringar och harranger om inkompetens hos flygbolaget om det bara handlat om de där nedrans norrbaggarna och inte som nu, oantastliga Thai Härligt att du har ett sånt förtroende för mig Men ärligt så går det nog inte att skydda passagerare med allvarlig nötallergi mot egoister som tar med sig nötter ombord. Folk borde veta bättre än att göra så, då detta inte är nått nytt? Mig veterligen har inget bolag skrivna regler där nötter förbjuds att ta ombord? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 15 minuter sedan, skrev Soengsang: Härligt att du har ett sånt förtroende för mig Men ärligt så går det nog inte att skydda passagerare med allvarlig nötallergi mot egoister som tar med sig nötter ombord. Folk borde veta bättre än att göra så, då detta inte är nått nytt? Mig veterligen har inget bolag skrivna regler där nötter förbjuds att ta ombord? Men erkänn att om det gällt Norwegian istället så hade dom fått en skopa ovett från dig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 Men erkänn att om det gällt Norwegian istället så hade dom fått en skopa ovett från dig [emoji4] Mycket möjligt, alltid hade någon gått i spinn.Men inte lika roligt nu när den där superfinnen är borta Sent from my SM-A910F using Tapatalk Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 För övrigt hade Thai den dåliga smaken att göra push out 10 mintuter för tidigt härom natten Hur maten smakade vet jag inte då jag tog en lite slummer istället. Frukosten var si så där men inget salt å peppar får man på brickan viket verkligen behövs till flygplansmat. De gick även omkring och bjöd ut mer bröd & smör till de hungriga. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 11 minuter sedan, skrev Knasen: Men erkänn att om det gällt Norwegian istället så hade dom fått en skopa ovett från dig Hade Baggarna haft Bättre tider från Bangkok = Nattflyg. Hade dom varit intressanta, om priset är rätt. Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 39 minuter sedan, skrev Kenneth4618: För övrigt hade Thai den dåliga smaken att göra push out 10 mintuter för tidigt härom natten Hur maten smakade vet jag inte då jag tog en lite slummer istället. Frukosten var si så där men inget salt å peppar får man på brickan viket verkligen behövs till flygplansmat. De gick även omkring och bjöd ut mer bröd & smör till de hungriga. Salt o peppar säger man till om. När man får brickan. Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 1 timme sedan, skrev Soengsang: Folk borde veta bättre än att göra så, då detta inte är nått nytt? Mig veterligen har inget bolag skrivna regler där nötter förbjuds att ta ombord? Ska du även förbjuda folk som har pälsdjur att flyga då? Det är omöjligt att få folk att vara helt rena från allergiframkallande ämnen när de ska flyga, jag är allergiker men som väl är kan jag flyga även om stolsgrannen har hund/katt eller annat djur hemma. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 Jag har varit med om att man i högtalarna i planet informerat om att man har överkänsliga passagerare och att nötter är absolut förbjudet. Ropades ut flera gånger i början och de gick runt och samlade in nötter som folk hade med sig. Ropade ut på svenska, finska, engelska och thai. Jag har en god vän som är överkänslig. Hon kan äta 3st jordnötshalvor innan det blir kritiskt. Alla vet om var hon har sin spruta och alla har fått veta vad man skall göra. Lite sjukt när man på sjukhus provar hur känslig man är... då får man äta nötter under övervakning och läkaren ingriper så fort det blir akut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 39 minuter sedan, skrev UglyFarang: Ska du även förbjuda folk som har pälsdjur att flyga då? Det är omöjligt att få folk att vara helt rena från allergiframkallande ämnen när de ska flyga, jag är allergiker men som väl är kan jag flyga även om stolsgrannen har hund/katt eller annat djur hemma. Nja. Men nötter bör man ju undvika, det är ju inte helt okänt att det kan utlösa livsfarliga allergichocker för vissa. Tycker nog det är sundt förnuft. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 Är man riktigt överkänslig månde vara mot vad som helst har man nog lärt sig att det finns motmedel som till viss del hjälper. Kan man inte ens vistas i samma rum som det finns jordnötter eller Betapred inte hjälper ska man nog undvika att åka någonstans med ett offentligt transportmedel. Självklart har du med dig din adrenalinspruta men den ger endast en kortvarig lindring. Kräva att ett transportföretag ska ta ansvar för vad 350 passagerare har ätit eller har i fickorna låter lite absurt. Självklart de kan upphöra med att servera/bjuda på jordnötter men vad hjälper detta när passagerarna kanske inmundigat detta innan påstigning och spårämnen finns i kläderna. Allt avgörs hur överkänslig person i fråga är. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 13 minuter sedan, skrev evert 1: Är man riktigt överkänslig månde vara mot vad som helst har man nog lärt sig att det finns motmedel som till viss del hjälper. Kan man inte ens vistas i samma rum som det finns jordnötter eller Betapred inte hjälper ska man nog undvika att åka någonstans med ett offentligt transportmedel. Självklart har du med dig din adrenalinspruta men den ger endast en kortvarig lindring. Kräva att ett transportföretag ska ta ansvar för vad 350 passagerare har ätit eller har i fickorna låter lite absurt. Självklart de kan upphöra med att servera/bjuda på jordnötter men vad hjälper detta när passagerarna kanske inmundigat detta innan påstigning och spårämnen finns i kläderna. Allt avgörs hur överkänslig person i fråga är. Precis, sterila flygplan kommer aldrig att finnas för Svensson att resa med. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Januari 2, 2018 Dela Inlagd Januari 2, 2018 8 minuter sedan, skrev UglyFarang: Precis, sterila flygplan kommer aldrig att finnas för Svensson att resa med. Det kan inte vara riskfritt att vänta på boarding heller. Alltid några som har ätit allergiframkallande till ölen i loungen eller baren. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu