Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

läste igår att det verkar bli tajjen som börjar med sina 380 från Arlanda under hög säsong. och inte Emirates  mvh20

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

9 minuter sedan, skrev soi covboy:

läste igår att det verkar bli tajjen som börjar med sina 380 från Arlanda under hög säsong. och inte Emirates  mvh20

Får man fråga vart du läst det?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

läste det på flyg torget igår .första budet var att emirates skulle börja flyga med 380 . beror nog på att nya piren  inte är färdig byggd.mvh20

Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Hemska Sven:

Är Arlandabanorna breddade nu, så A380 kan flyga på ARN?

Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk

En bana har varit förstärkt för att klara A380 i ett par år, ett par har redan landat där, läste tidigare att anpassad gate för dem skulle vara klar hösten -17, vet inte hur det har gått.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Referens? Länka!

Detta är mycket intressant.

Undrar om thai skulle våga upprätthålla sin dåliga servicenivå även på 380 från Arlanda?

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Ok, såg det också, men uppfattade det mer som spekulation.

Dela på andra sajter

Skitkul att komma till Arlanda med en 380 till dess bedrövliga passkontroll :doubt:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev frogfish:

De "vanliga" avbeställningsförsäkringarna som inte erbjuder nåt mer än hemförsäkring ock kreditkort struntar jag också i. Men nu pratar vi ju om Tickets försäkring, som är ganska unik i att man inte behöver visa på nån anledning till avbokningen. Det gillar jag.

"Logiken i mitt resonemang är att om man betalar försäkringen varje gång man reser har man man snabbt betalat "en extra resa" bara i försäkringspremier."

Tycker nog du raljerar lite väl mycket här. Om försäkringen kostar 425 sek och en resa kostar 6500 sek så blir det över 15 resor (10 om det är en billig resa). Jag skulle väl inte kalla det "ganska snabbt", om man inte reser en gång i veckan (vilket jag inte gör).

"Det är ju möjligt att jag är naiv och godtrogen men det är väl ganska få "allvarliga skäl" som inte täcks av kreditkortets försäkring?"

Jag har själv fått fråga av arbetsgivare (ej beordrat) om jag inte kan ta uppdrag i sista minuten flera ggr och då avbokat. Tror inte ev vanlig avbeställningsförsäkring täcker nåt sånt.

Så kontentan är väl att du tycker den här försäkringen är "helt onödig eller i alla fall orimligt dyr". Jag tycker den är prisvärd för de villkor som gäller.

Om det är så att du är egen företagare och behöver avboka resor för att kunna ta uppdrag så är den ju absolut prisvärd för dig.

Som anställd så är det däremot arbetsgivaren som får stå för avbokningskostnaden (plus ev ytterligare kostnader) om de beordrar dig att ändra eller avbryta semestern. Om arbetsgivaren inte beordrar det är det ju väldigt generöst att själv först betala en försäkring och sedan ändra sina semesterplaner utan att vara beordrad. 

/Krille 

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Krille:

Om det är så att du är egen företagare och behöver avboka resor för att kunna ta uppdrag så är den ju absolut prisvärd för dig.

Som anställd så är det däremot arbetsgivaren som får stå för avbokningskostnaden (plus ev ytterligare kostnader) om de beordrar dig att ändra eller avbryta semestern. Om arbetsgivaren inte beordrar det är det ju väldigt generöst att själv först betala en försäkring och sedan ändra sina semesterplaner utan att vara beordrad. 

/Krille 

Jag är en generös kille:haha:

Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev apknug:

Vilka nya Skatteförslag tänker du på då?

Den förhatliga flygskatten är ju tyvärr klubbad och iförs 1 april 2018 om jag inte minns fel.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Den gäller väl bara flyg som utgår från Sverige?

Inte oss som flyger från CPH?

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Den gäller väl bara flyg sam utgår från Sverige?

Inte oss som flyger från CPH?

Hade Miljömupparna fått bestämma hade det gällt på varenda flygplats i hela världen och förmodligen i hela universum. Nu får dom ju som tur är inte det så vi som åker från CPH slipper den skatten.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

Hade Miljömupparna fått bestämma hade det gällt på varenda flygplats i hela världen och förmodligen i hela universum. Nu får dom ju som tur är inte det så vi som åker från CPH slipper den skatten.

Ja eller mellanlanda inom Europa så är skatten bara 60kr så ganska försumbart, dock vet man ju inte hur mycket flygbolaget ändrar priset.

Dela på andra sajter

Boka TOR från Asien så slipper ni skatten, lite planering om man reser regelbundet, en billig enkel och sen är man med i matchen :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev leifen:

Boka TOR från Asien så slipper ni skatten, lite planering om man reser regelbundet, en billig enkel och sen är man med i matchen :D 

Måste inte flygbolaget betala den iaf?

Sedan brukar biljetter från Bkk vara dyrare än tvärtom.

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev NilsGJ:

Måste inte flygbolaget betala den iaf?

Sedan brukar biljetter från Bkk vara dyrare än tvärtom.

Är biljetter dyrare från Bkk så är det i alla fall inte den svenska flygskattens fel. 
Resor påbörjade utanför Sverige omfattas inte av den nya svenska flygskatten, men Sverige har kanske redan har billigare skatter än Thailand?

Det kan i så fall förklara varför det är billigare att flyga med Thai Airways från Manila än Bkk trots det är samma bolag och samma flight på sista benet.

Flera tusen billigare trots två flyg.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev leifen:

Är biljetter dyrare från Bkk så är det i alla fall inte den svenska flygskattens fel. 
Resor påbörjade utanför Sverige omfattas inte av den nya svenska flygskatten, men Sverige har kanske redan har billigare skatter än Thailand?

Det kan i så fall förklara varför det är billigare att flyga med Thai Airways från Manila än Bkk trots det är samma bolag och samma flight på sista benet.

Gott nytt år om du är i Fillipinerna 

Ändrades av kenneth073
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
8 timmar sedan, skrev leifen:

Är du full ELLER?

DEN DAN DET VAR BÄTTRE ATT FLYGA MED THAI BKK-MNL ELLER VISE VERSA HAR ALDRIG INTRÄFFAT

Ändrades av Efraim Barkbit
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev leifen:

Jag tror att man har lättare att fylla sina plan från Bangkok än från Manila och därför kan man krama ur ett högre pris på biljetterna från Bangkok. Men som sagt, bara en gissning.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev kenneth073:

Gott nytt år om du är i Fillipinerna 

Tack det samma, vi är i Thailand nu ;) 

Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Efraim Barkbit:

Är du full ELLER?

DEN DAN DET VAR BÄTTRE ATT FLYGA MED THAI BKK-MNL ELLER VISE VERSA HAR ALDRIG INTRÄFFAT

För mig har det inträffat :D 

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag tror att man har lättare att fylla sina plan från Bangkok än från Manila och därför kan man krama ur ett högre pris på biljetterna från Bangkok. Men som sagt, bara en gissning.

Fritz..

Fast man åker ju med samma plan Bkk till Arn, med samma logik skulle det vara billigare från Luleå med Thai och byte i Stockholm än från bara Stockholm.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev leifen:

Fast man åker ju med samma plan Bkk till Arn, med samma logik skulle det vara billigare från Luleå med Thai och byte i Stockholm än från bara Stockholm.

Man ska inte skriva nåt innan man vaknat. Jag trodde att du flög från Manila till nån stad i Europa och sen vidare. :bag:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Fritz:

Fritz..

Flyget BKK- MNL - BKK går mycket bra för Thai. 

Numera flyger dom 2 gånger om dagen. 

Och med B777-200.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...