nissehult_13 Inlagd December 22, 2017 Dela Inlagd December 22, 2017 2 minuter sedan, skrev apknug: Ja men du glömde Ica kortet,............... Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk Hade icakort men har bytt det mot Coop. Så jag är nöjd. Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd December 22, 2017 Dela Inlagd December 22, 2017 1 minut sedan, skrev Soengsang: Kan bara hålla med, men tråkigt att standarden på Thai så drastiskt har sjunkit. Tråkigt men direkt väger upp det. Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd December 22, 2017 Dela Inlagd December 22, 2017 16 minuter sedan, skrev nissehult_13: Tråkigt men direkt väger upp det. Jo, direktflyg is da shit. Åker helst med Thai eller Baggarna. Service (eller brist därav) påverkar mig inte nämnvärt på flyget till Bkk, för mig är det endast transport. 2 filmer och resten sömn, sen är man ju framme Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hemska Sven Inlagd December 23, 2017 Dela Inlagd December 23, 2017 Jo, direktflyg is da shit. Åker helst med Thai eller Baggarna. Service (eller brist därav) påverkar mig inte nämnvärt på flyget till Bkk, för mig är det endast transport. 2 filmer och resten sömn, sen är man ju framme:big_smile: Djävligt skönt att gå ut och sträcka på benen i arabvärlden efter sex timmar. Bra för kroppen är det också. 30 kg baggage är också positivt. Fina plan och gott käk med fria drinkar och gott om kabinpersonal 23 st servade i kabinen med Emirates. Tid har jag numera i överflöd. Och skönt att slippa barnskrik när man vill slumra in ett tag. Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 23, 2017 Dela Inlagd December 23, 2017 4 timmar sedan, skrev Hemska Sven: Djävligt skönt att gå ut och sträcka på benen i arabvärlden efter sex timmar. Bra för kroppen är det också. 30 kg baggage är också positivt. Fina plan och gott käk med fria drinkar och gott om kabinpersonal 23 st servade i kabinen med Emirates. Tid har jag numera i överflöd. Och skönt att slippa barnskrik när man vill slumra in ett tag. Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk Det är alltid lika lustigt med det där sträcka benen argumentet som att man inte kan göra det på planet. 30 kg bagage har man på Thai på en vanlig ekonomibiljett så där är det väl ingen skillnad då. Dessutom är planen rätt nya. Men visst att flyga med Emirates och andra arabbolag är helt ok. Har gjort det själv flera gånger. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd December 23, 2017 Dela Inlagd December 23, 2017 7 timmar sedan, skrev Hemska Sven: Djävligt skönt att gå ut och sträcka på benen i arabvärlden efter sex timmar. Bra för kroppen är det också. 30 kg baggage är också positivt. Fina plan och gott käk med fria drinkar och gott om kabinpersonal 23 st servade i kabinen med Emirates. Tid har jag numera i överflöd. Och skönt att slippa barnskrik när man vill slumra in ett tag. Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk Arabbolagen är riktigt bra. Har åkt med dem flera ggr. Men jag ogillar byten. Så baggarna och thai är förstavalet om inte priserna är alltför kassa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd December 23, 2017 Dela Inlagd December 23, 2017 Jag har åkt med Thai, Qatar, Emirates, Finnair och något charterbolag till Thailand hittills. Och just direktflyget är väl det enda som är till Thais fördel jämfört med Qatar och Emirates då jag har lätt att oroa mig för att missa mitt anslutande flyg vid byte. Vilket hände näst senast. Om fem veckor åker jag med Thai igen och slipper den stressen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd December 23, 2017 Dela Inlagd December 23, 2017 On 2017-12-22 at 11:26, skrev Soengsang: Kan bara hålla med, men tråkigt att standarden på Thai så drastiskt har sjunkit. På våran nerresa var servicen i PE alldeles utmärkt, får väl se hur det blir på hemvägen.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hemska Sven Inlagd December 23, 2017 Dela Inlagd December 23, 2017 Det är alltid lika lustigt med det där sträcka benen argumentet som att man inte kan göra det på planet. 30 kg bagage har man på Thai på en vanlig ekonomibiljett så där är det väl ingen skillnad då. Dessutom är planen rätt nya. Men visst att flyga med Emirates och andra arabbolag är helt ok. Har gjort det själv flera gånger. Det var under manga år Thai bara hade 23 kg. Då testade jag Arabbolagen och tyckte nog att de var prisvärda. Men nu behöver jag inte åka mer en vartannat år. Och med arabbolagen är det stor prisskillnad mot Thaiair när man åker Bkk-Stockholm-Bkk. Skickat från min K6000 Pro via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 26, 2017 Dela Inlagd December 26, 2017 Min tant blev mycket missnöjd med maten och att det blev buss från planet till gaten, blir det risig(?) mat på hemvägen också så kan jag boka vad jag vill hädanefter........... Ca 20 loppor/pers och dålig mat/service, då small hon av! Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 26, 2017 Dela Inlagd December 26, 2017 1 timme sedan, skrev UglyFarang: Min tant blev mycket missnöjd med maten och att det blev buss från planet till gaten, blir det risig(?) mat på hemvägen också så kan jag boka vad jag vill hädanefter........... Ca 20 loppor/pers och dålig mat/service, då small hon av! Förstår henne, servicen har blivit obefintlig. Men bussgate är rätt bra, särskilt på ankomst för då kommer man ju oftast rätt på passkontrollen. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 27, 2017 Dela Inlagd December 27, 2017 13 timmar sedan, skrev Soengsang: Förstår henne, servicen har blivit obefintlig. Men bussgate är rätt bra, särskilt på ankomst för då kommer man ju oftast rätt på passkontrollen. Hade man haft lite flyt på att få fram bussarna så hade vi nog hållit med, men att stå på trappan och vänta på att det ska komma bussar det kändes inte så kul efter en lång flygresa. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 27, 2017 Dela Inlagd December 27, 2017 17 minuter sedan, skrev UglyFarang: Hade man haft lite flyt på att få fram bussarna så hade vi nog hållit med, men att stå på trappan och vänta på att det ska komma bussar det kändes inte så kul efter en lång flygresa. Förstår. Men ärligt, sena bussar eller bussgate ska man inte beskylla Thai för. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 27, 2017 Dela Inlagd December 27, 2017 3 minuter sedan, skrev Soengsang: Förstår. Men ärligt, sena bussar eller bussgate ska man inte beskylla Thai för. Har inte superkoll på hur "gater" blir tilldelade men nog borde det väl vara ett gemensamt val mellan Suvvan och Thai att man återkommande kör med bussgate för TG961? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 27, 2017 Dela Inlagd December 27, 2017 16 minuter sedan, skrev Mankan: Har inte superkoll på hur "gater" blir tilldelade men nog borde det väl vara ett gemensamt val mellan Suvvan och Thai att man återkommande kör med bussgate för TG961? Nja. Är ju inget permanent tror jag, jag upplever det som typ man får det kanske 1 av 6 gånger. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 27, 2017 Dela Inlagd December 27, 2017 (ändrad) 11 minuter sedan, skrev Soengsang: Nja. Är ju inget permanent tror jag, jag upplever det som typ man får det kanske 1 av 6 gånger. Ok min slutsats (säkert felaktig) var att det i princip alltid var så eftersom jag också fick åka buss för knappt ett år sedan med TG961 och att flera andra tydligen också fått det. Men om inte verkar det ju mer vanligt med bussgate för TG961 än det var förut i alla fall. Får väl se hur det blir nu den 30:e när jag landar. Ändrades December 27, 2017 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 27, 2017 Dela Inlagd December 27, 2017 36 minuter sedan, skrev Mankan: Har inte superkoll på hur "gater" blir tilldelade men nog borde det väl vara ett gemensamt val mellan Suvvan och Thai att man återkommande kör med bussgate för TG961? 951 var det i vårt fall, även kompisarna som flög ner med 951 i början av december fick åka buss in med en hel del väntan. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 27, 2017 Dela Inlagd December 27, 2017 1 timme sedan, skrev Mankan: Ok min slutsats (säkert felaktig) var att det i princip alltid var så eftersom jag också fick åka buss för knappt ett år sedan med TG961 och att flera andra tydligen också fått det. Men om inte verkar det ju mer vanligt med bussgate för TG961 än det var förut i alla fall. Får väl se hur det blir nu den 30:e när jag landar. Kan säkert vara så, jag utgick bara från de 6gr 2017 jag vart på Suvvan, 1 eller möjligen 2gr bussgate. Finns ju de som varit där oftare med tg960/961 tex @andrejsdenruskige som kan svara bättre. Hursom är bussgate vid ank oftast ingen nackdel. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 27, 2017 Dela Inlagd December 27, 2017 6 minuter sedan, skrev Soengsang: Kan säkert vara så, jag utgick bara från de 6gr 2017 jag vart på Suvvan, 1 eller möjligen 2gr bussgate. Finns ju de som varit där oftare med tg960/961 tex @andrejsdenruskige som kan svara bättre. Hursom är bussgate vid ank oftast ingen nackdel. Avsläppet för bussarna är ju precis vid Immigration så man slipper den långa "Suckarna gång" ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd December 27, 2017 Dela Inlagd December 27, 2017 Tacka vet jag rullstol vid ankomst... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd December 27, 2017 Dela Inlagd December 27, 2017 Kan säkert vara så, jag utgick bara från de 6gr 2017 jag vart på Suvvan, 1 eller möjligen 2gr bussgate. Finns ju de som varit där oftare med tg960/961 tex [mention=3653]andrejsdenruskige[/mention] som kan svara bättre. Hursom är bussgate vid ank oftast ingen nackdel. Det är lite blandat med både TG961 och TG651. Har inte fört statistik eller reflekterat så mycket över fördelningen av buss vs gate. Själv gillar jag inte buss. Hatar att stå och vänta där inne på att den ska fyllas upp, varesig det är departure eller arrival. Enda fördelen med arrival är att det är närmare till immigration. Vid avgång finns det ingen som helst fördel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd December 27, 2017 Dela Inlagd December 27, 2017 On 2017-12-21 at 14:50, skrev Tekkor: Nytt för i år med Norwegian är att de tar 100kr för platsbokning, även om du bokar det själv via nätet. Får väl inleda med att säga att jag inte har några hemska baktankar med detta inlägg. Men jag undrar hur det var med detta. Jag har letat själv, men inte hittat nån info om att Norwegian skulle ha infört en extra avgift om 100 sek för att seata sig. Går det att få nåt tips om var man kan hitta den infon? Eller är det Ticket som tar betalt för detta? Som sagt, jag har inga onda avsikter med mina frågor, är helt enkelt bara intresserad av ämnet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd December 27, 2017 Dela Inlagd December 27, 2017 (ändrad) 34 minuter sedan, skrev frogfish: Får väl inleda med att säga att jag inte har några hemska baktankar med detta inlägg. Men jag undrar hur det var med detta. Jag har letat själv, men inte hittat nån info om att Norwegian skulle ha infört en extra avgift om 100 sek för att seata sig. Går det att få nåt tips om var man kan hitta den infon? Eller är det Ticket som tar betalt för detta? Som sagt, jag har inga onda avsikter med mina frågor, är helt enkelt bara intresserad av ämnet. https://www.norwegian.com/se/reseinformation/ombord/platsreservation/ Internationell långdistans LowFare: 270 SEK per person, per sträcka LowFare+: Platsreservation ingår (Ekonomikabin) Flex: Platsreservation ingår (Ekonomikabin) Premium och PremiumFlex:Platsreservation ingår (Premiumkabin) Ändrades December 27, 2017 av HuaHindinnge Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 27, 2017 Dela Inlagd December 27, 2017 2 minuter sedan, skrev HuaHindinnge: https://www.norwegian.com/se/reseinformation/ombord/platsreservation/ Det är tydligen bara på den absolut billigaste biljetten "biljett inkl ingenting". Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd December 27, 2017 Dela Inlagd December 27, 2017 5 minuter sedan, skrev HuaHindinnge: https://www.norwegian.com/se/reseinformation/ombord/platsreservation/ Internationell långdistans LowFare: 270 SEK per person, per sträcka LowFare+: Platsreservation ingår (Ekonomikabin) Flex: Platsreservation ingår (Ekonomikabin) Premium och PremiumFlex:Platsreservation ingår (Premiumkabin) Jo, den där länken har jag koll på. Den bifogade jag själv tidigare. Men det var ju tydligen nån ny avgift på 100 sek. Hittar den dock inte, och uppgiftslämnaren blev jättearg när jag frågade om den. Så jag hoppades att han hade lugnat ner sig lite och kunde delge nån länk eller liknande nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu