pigge01 Inlagd Juli 9, 2017 Dela Inlagd Juli 9, 2017 3 timmar sedan, skrev koppar55: Har råkat ut för samma sak. Det går inte att boka "Multi City" annat än W klass via Thais hemsida. Bara att ringa Thai och boka. Då är Nonki bra. Du talar om vilka tider du vill flyga på dag o flyg. Nonki svarar med vad det kostar. Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Augusti 1, 2017 Dela Inlagd Augusti 1, 2017 om man ska boka sitt plats med thai var kikar man då på sida ?? arn--bkk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Augusti 1, 2017 Dela Inlagd Augusti 1, 2017 är det 777-300er flyger arn--bkk?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Augusti 1, 2017 Dela Inlagd Augusti 1, 2017 21 minuter sedan, skrev soi covboy: är det 777-300er flyger arn--bkk?? Ja tyvärr. B 747-400 är större och bättre. Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 1, 2017 Dela Inlagd Augusti 1, 2017 Jag håller på att titta lite efter biljetter till vinterns resa och har hittat med Thai för vettiga pengar hos en nätresebyrå, hur fixar man sina sittplatser då? Vi brukar handla av Ticket på Väla men då vi inte bor i närheten längre så har jag kollat runt på nätet. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 1, 2017 Dela Inlagd Augusti 1, 2017 29 minuter sedan, skrev UglyFarang: Jag håller på att titta lite efter biljetter till vinterns resa och har hittat med Thai för vettiga pengar hos en nätresebyrå, hur fixar man sina sittplatser då? Vi brukar handla av Ticket på Väla men då vi inte bor i närheten längre så har jag kollat runt på nätet. Du får väl en reservationskod som du loggar in med tillsammans med ditt efternamn enligt länken nedan. Blir det så mycket billigare då om du använder nätbyrå? Det finns många resebyråer som du kan boka med som har personlig servis och som du kan ändra avboka biljetten utan kostnad inom en viss tidsgräns. http://www.thaiairways.com/en_SE/Manage_My_Booking/My_Booking.page? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 1, 2017 Dela Inlagd Augusti 1, 2017 11 minuter sedan, skrev Mankan: Du får väl en reservationskod som du loggar in med tillsammans med ditt efternamn enligt länken nedan. Blir det så mycket billigare då om du använder nätbyrå? Det finns många resebyråer som du kan boka med som har personlig servis och som du kan ändra avboka biljetten utan kostnad inom en viss tidsgräns. http://www.thaiairways.com/en_SE/Manage_My_Booking/My_Booking.page? Jag har kollat en del på rcg.se och där har jag hittat bästa priset med Thai, jag åker gärna annat men tanten vill ha bagagevikten vi har kort/poäng till där. En lite skum sak är att det stod att det endast var 2kg handbagage. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 1, 2017 Dela Inlagd Augusti 1, 2017 (ändrad) 39 minuter sedan, skrev UglyFarang: Jag har kollat en del på rcg.se och där har jag hittat bästa priset med Thai, jag åker gärna annat men tanten vill ha bagagevikten vi har kort/poäng till där. En lite skum sak är att det stod att det endast var 2kg handbagage. Ok man har du kollat med en riktig resebyrå vad skillnaden är. Typ Jade, Oden etc. Nätresebyråerna har väl ofta lägsta bokningsklass också där du får mindre poäng. Enligt min erfarenhet brukar det vara svårt att få alla uppgifter om bokningsklass osv. när man bokar med nätbyrå. Enligt mig kan det vara värst några hundringar extra per biljett att boka med en riktig resebyrå som normalt säljer mycket med thaibiljetter. Flyger du med thai är det väl oavsett var du köper biljetten de vanliga reglerna för handbagage som gäller tror jag i alla fall. 7 eller 8 kg har jag för mig. Ändrades Augusti 1, 2017 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 1, 2017 Dela Inlagd Augusti 1, 2017 5 minuter sedan, skrev Mankan: Ok man har du kollat med en riktig resebyrå vad skillnaden är. Typ Jade, Oden etc. Nätresebyråerna har väl ofta lägsta bokningsklass också där du får mindre poäng. Enligt min erfarenhet brukar det vara svårt att få alla uppgifter om bokningsklass osv. när man bokar med nätbyrå. Enligt mig kan det vara värst några hundringar extra per biljett att boka med en riktig resebyrå som normalt säljer mycket med thaibiljetter. Flyger du med thai är det väl oavsett var du köper biljetten de vanliga reglerna för handbagage som gäller tror jag i alla fall. 7 eller 8 kg har jag för mig. Jag har kollat med Tickets hemsida, jag har inte haft vägarna in till Väla och Ticket-butiken där, jag har inte kollat med Jade och Oden, vet ej var dessa ligger. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 1, 2017 Dela Inlagd Augusti 1, 2017 Precis nyss, skrev UglyFarang: Jag har kollat med Tickets hemsida, jag har inte haft vägarna in till Väla och Ticket-butiken där, jag har inte kollat med Jade och Oden, vet ej var dessa ligger. Stockholm, de är bara att ringa eller mejla för prisuppgifter och bokning. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Augusti 1, 2017 Dela Inlagd Augusti 1, 2017 7 minuter sedan, skrev Mankan: Stockholm, de är bara att ringa eller mejla för prisuppgifter och bokning. Ok, tack för info, får försöka kolla med dem innan det är dags att boka. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Augusti 1, 2017 Dela Inlagd Augusti 1, 2017 9 minuter sedan, skrev UglyFarang: Ok, tack för info, får försöka kolla med dem innan det är dags att boka. Du får oftast betala extra för att kunna boka sittplatser så se till att räkna in det i priset och det syns inte förrän du kommit en bit in i bokningen. Dessutom får du, som sagt, lägsta bokningsklassen och jag har för mig att den sattes till noll i vintras när biljetterna säljes via nätresebyråer. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Augusti 2, 2017 Dela Inlagd Augusti 2, 2017 2 timmar sedan, skrev UglyFarang: Jag har kollat med Tickets hemsida, jag har inte haft vägarna in till Väla och Ticket-butiken där, jag har inte kollat med Jade och Oden, vet ej var dessa ligger. Ta ett telefon samtal till Nonki Travel i Lund. Han brukar vara bra i pris. Vi hade Resepunkten här i stan, andra våningen på Knutpunkten. Med den är nerlagd. Dom låg ofta bra till. Det gör Thais hemsida också i dag. Glöm inte ditt medlemskap nummer. Så du får bonusen . Alla resebyråerna kostar extra. Bara olika mycket. Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Augusti 2, 2017 Dela Inlagd Augusti 2, 2017 12 timmar sedan, skrev pigge01: Ja tyvärr. B 747-400 är större och bättre. Ja du gillar ju Saab 900 från början på 90talet, men jag kan tala om för dig att utvecklingen går framåt(även om inte du inser det) och att Saab 9-3 är MYCKET bättre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 2, 2017 Dela Inlagd Augusti 2, 2017 12 timmar sedan, skrev Mankan: Du får väl en reservationskod som du loggar in med tillsammans med ditt efternamn enligt länken nedan. Blir det så mycket billigare då om du använder nätbyrå? Det finns många resebyråer som du kan boka med som har personlig servis och som du kan ändra avboka biljetten utan kostnad inom en viss tidsgräns. http://www.thaiairways.com/en_SE/Manage_My_Booking/My_Booking.page? Jag reser med Thai i december och "en välkänd resebyrå i södra sverige" låg nästan 1500kr högre per person jämfört med nätresebyråerna Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd Augusti 2, 2017 Dela Inlagd Augusti 2, 2017 57 minuter sedan, skrev Tallviking: Jag reser med Thai i december och "en välkänd resebyrå i södra sverige" låg nästan 1500kr högre per person jämfört med nätresebyråerna Var det samma typ av biljett vad gäller poäng och avbokningsregler samt när biljetten ska vara betald i jämförelsen du gjorde? // mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Augusti 2, 2017 Dela Inlagd Augusti 2, 2017 1 timme sedan, skrev Tallviking: Jag reser med Thai i december och "en välkänd resebyrå i södra sverige" låg nästan 1500kr högre per person jämfört med nätresebyråerna Varför skriver du inte att det var Nonki? Löjligt att tramsa runt med omskrivningar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Augusti 2, 2017 Dela Inlagd Augusti 2, 2017 1 timme sedan, skrev Tallviking: Jag reser med Thai i december och "en välkänd resebyrå i södra sverige" låg nästan 1500kr högre per person jämfört med nätresebyråerna Men då missade du bonusen på ICA-kortet, jävla snåljåp! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Augusti 2, 2017 Dela Inlagd Augusti 2, 2017 42 minuter sedan, skrev Cavemannen: Men då missade du bonusen på ICA-kortet, jävla snåljåp! Det var länge sedan man fick det. ICA ger bara bonus på ICA numera. Nu är det Coop som gäller Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Augusti 2, 2017 Dela Inlagd Augusti 2, 2017 Precis nyss, skrev pigge01: Det var länge sedan man fick det. ICA ger bara bonus på ICA numera. Nu är det Coop som gäller Jaså! vad finns det fler för fördelar med coopkortet, ta ut pengar i atm utomlands? tar Nonki Coop-kort? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 2, 2017 Dela Inlagd Augusti 2, 2017 1 timme sedan, skrev mrco: Var det samma typ av biljett vad gäller poäng och avbokningsregler samt när biljetten ska vara betald i jämförelsen du gjorde? // mrco Nej. Det var samma stol på samma plan och det är det enda som är viktigt för mig Skiter i poäng och har inga behov att avboka Har inga problem att lägga ut pengarna nu om det totalt kostar 3000 kr mindre Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Augusti 2, 2017 Dela Inlagd Augusti 2, 2017 Precis nyss, skrev Tallviking: Nej. Det var samma stol på samma plan och det är det enda som är viktigt för mig Skiter i poäng och har inga behov att avboka Har inga problem att lägga ut pengarna nu om det totalt kostar 3000 kr mindre Hur vet du att det är samma stol? med Coop-kort och Nonki får du FÖRBESTÄLLA plats, med lågprisbolagen kan du GLÖMMA det!!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 2, 2017 Dela Inlagd Augusti 2, 2017 1 timme sedan, skrev Cavemannen: Hur vet du att det är samma stol? med Coop-kort och Nonki får du FÖRBESTÄLLA plats, med lågprisbolagen kan du GLÖMMA det!!!!! Vad yrar du om ? Man får sin bokningskod dagen efter man beställt resan på nätresebyrån och med den loggar man in på Thai:s hemsida och bokar sin stol helt utan kostnad ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Augusti 2, 2017 Dela Inlagd Augusti 2, 2017 Precis nyss, skrev Tallviking: Vad yrar du om ? Man får sin bokningskod dagen efter man beställt resan på nätresebyrån och med den loggar man in på Thai:s hemsida och bokar sin stol helt utan kostnad ! Otrevlig!!! nu åker du i spammfiltret!!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 2, 2017 Dela Inlagd Augusti 2, 2017 3 minuter sedan, skrev Cavemannen: Otrevlig!!! nu åker du i spammfiltret!!!!! ÄNTLIGEN !!!!!! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu