Mankan Inlagd Juli 1, 2017 Dela Inlagd Juli 1, 2017 (ändrad) 5 timmar sedan, skrev stefan5300: Jag skulle inte sätta mig på ett Thai Airwaysflyg och gynna korruptionen som de som flyger med dem gör, samtidigt som de inte gillar den. Jag antar att du alltid agerar moraliskt korrekt då för annars blir det ju lite hyckleri. Måste vara ett grannlaga jobb att kolla upp alla företag man köper något av. Ändrades Juli 1, 2017 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Juli 1, 2017 Dela Inlagd Juli 1, 2017 2 timmar sedan, skrev Stoneys: Men du kan bo i ett land som har korruption i mycket och är en diktatur. Men inte flyga med ett bolag som har korruption, kanske priset som du inte gillar? Tycker det är lite konstigt ställningstagande. 16 minuter sedan, skrev Mankan: Jag antar att du alltid agerar moraliskt korrekt då för annars blir det ju lite hyckleri. Måste vara ett grannlaga jobb att kolla upp alla företag man köper något av. Nu har jag aldrig skrivit något negativt om korruptionen i Thailand men det har flera gjort som flyger med Thai och det är ju en viss skillnad, ta gärna fram något inlägg där jag skrivit något negativt om korruptionen, vad jag sedan tycker är en annan sak. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KaiserBlood Inlagd Juli 1, 2017 Dela Inlagd Juli 1, 2017 5 timmar sedan, skrev pigge01: När jag sökte den 4/6 fans det inga platser på baggeplanen Det är inget alternativ för mig. Baggarna flyger inte dit jag ska. Det var Bkk jag tänkte på. Flyger jag till Manila högsäsong brukar jag stoppa ett par dagar i Bkk och flyga därifrån. brukar bli ca 2-3000 kr billigare än att köpa en kopplad resa. We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Juli 1, 2017 Dela Inlagd Juli 1, 2017 Ska man ha moraliska aspekter på vilket bolag man flyger med så blir det nog till att stanna i Sverige. Går väl att hitta fel på dom flesta länders flygbolag. Själv flyger jag inte med Qatar efter att ha läst DN´s (eller SvD?) reportage om hur dom anställda behandlades. Är inte heller imponerad av att dom mutade sig till fotbolls-VM och den religionsspridning som dom finansierar världen över. Ny moské i Malmö byggd med mycket Qatar pengar t.ex. Behandlingen av importerad arbetskraft är ju också under all kritik men det gäller nog alla ökenländer, där ligger ju inte heller Thailand speciellt bra till. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Juli 1, 2017 Dela Inlagd Juli 1, 2017 12 timmar sedan, skrev Esspe: Ska man ha moraliska aspekter på vilket bolag man flyger med så blir det nog till att stanna i Sverige. Går väl att hitta fel på dom flesta länders flygbolag. Själv flyger jag inte med Qatar efter att ha läst DN´s (eller SvD?) reportage om hur dom anställda behandlades. Är inte heller imponerad av att dom mutade sig till fotbolls-VM och den religionsspridning som dom finansierar världen över. Ny moské i Malmö byggd med mycket Qatar pengar t.ex. Behandlingen av importerad arbetskraft är ju också under all kritik men det gäller nog alla ökenländer, där ligger ju inte heller Thailand speciellt bra till. Kan väl hålla med dig men jag har ingen större moral så därför skriver jag inte eller har så mycket åsikter om korruption och mutor, för tycker man illa om det ska man nog som du skriver hålla sig borta från landet. Har flygit med och kommer kanske att flyga med Qatar eller Turkarna igen då jag tycker att de är mycket mer prisvärda och bättre än Thai. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd Juli 2, 2017 Dela Inlagd Juli 2, 2017 (ändrad) Flög med Emirates sist i Jan...mjaa - vetefan om det blir nåt mer! Då är Qatar bättre enligt mitt tycke...Men börjar faktiskt ledsna på dessa odemokratiska sandlådebolag som är totalsponsrade av regimen. Thailands junta känns som en vårvind jämfört med dom andra nämnda... Ändrades Juli 2, 2017 av Nineteen68 BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juli 2, 2017 Dela Inlagd Juli 2, 2017 (ändrad) Jag uppskattade då Emirates sist för att det var en svensk flygkapten och flera svenska flygvärdinnor i tjänst. Allt blir så mycket lättare att förstå. Särskilt smart är att det är en fastsydd liten flagga på uniformen från landet dom kommer ifrån för att lättare identifiera. Tolv olika nationaliteter och arton språk fanns att tillgå bland kabinpersonalen. Uppskattat av många och bra service är inte bara fria drinkar Men det är klart att ska man ha synpunkter på ländernas regimer också, så har man väl bara att välja på KLM, Finnair, Lufthansa och Norwegian. Ändrades Juli 2, 2017 av leifen Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Juli 2, 2017 Dela Inlagd Juli 2, 2017 svågern med fru kom igår med tajj till arn.Nu undrar jag om någon vet varför dom fick Bording -kort till hem resan redan nu ?? är ev. 13/10 mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juli 2, 2017 Dela Inlagd Juli 2, 2017 Flyger Thai All Times! Why Not? Varför jo 1 buss! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hemska Sven Inlagd Juli 2, 2017 Dela Inlagd Juli 2, 2017 Nästa gång? Hoppas tar tid innan det är dags för Sverige resa igen. Åkte Emirates för första gången. Dubais flygplats är STOR. Gillar deras flygplan och besättning. Emirates har redan 95 Airbus 380, och 45 beställda?? Vilken kapacitet, men i Sverige kan de inte landa ännu. Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Juli 2, 2017 Dela Inlagd Juli 2, 2017 emirates är helt klart bästa bolaget .och antagligen så börjar dom med 380an till sen hösten på Arlanda mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Juli 2, 2017 Dela Inlagd Juli 2, 2017 34 minuter sedan, skrev Hemska Sven: Nästa gång? Hoppas tar tid innan det är dags för Sverige resa igen. Åkte Emirates för första gången. Dubais flygplats är STOR. Gillar deras flygplan och besättning. Emirates har redan 95 Airbus 380, och 45 beställda?? Vilken kapacitet, men i Sverige kan de inte landa ännu. Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk Kan dom väl. http://www.expressen.se/nyheter/passagerarplan-fick-nodlanda-pa-arlanda/ Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juli 2, 2017 Dela Inlagd Juli 2, 2017 59 minuter sedan, skrev Stoneys: Kan dom väl. http://www.expressen.se/nyheter/passagerarplan-fick-nodlanda-pa-arlanda/ Detta plan kan inte tagas till terminalen. Då lämpligt gate saknas på Arlanda. Nu var det en tre klass A380 som landa Arlanda - Dubai kommer att flygas med 2 klass plan med 615 PLATSER. Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Juli 2, 2017 Dela Inlagd Juli 2, 2017 1 timme sedan, skrev pigge01: Detta plan kan inte tagas till terminalen. Då lämpligt gate saknas på Arlanda. Nu var det en tre klass A380 som landa Arlanda - Dubai kommer att flygas med 2 klass plan med 615 PLATSER. Frågan gällde OM dom kunde landa = JA dom kan landa. Frågan gällde 380 INTE vilken klass på 380. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Juli 2, 2017 Dela Inlagd Juli 2, 2017 2 timmar sedan, skrev pigge01: Detta plan kan inte tagas till terminalen. Då lämpligt gate saknas på Arlanda. Nu var det en tre klass A380 som landa Arlanda - Dubai kommer att flygas med 2 klass plan med 615 PLATSER. På G. "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juli 2, 2017 Dela Inlagd Juli 2, 2017 9 minuter sedan, skrev Broskan: På G. Vad hjälper det om dom kan landa När det inte går att terminal hantera planet. Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Juli 2, 2017 Dela Inlagd Juli 2, 2017 (ändrad) 9 minuter sedan, skrev pigge01: Vad hjälper det om dom kan landa När det inte går att terminal hantera planet. Men läs, under 2017 året är väl inte slut än. Ville bara visa att det jobbas för att hantera bl.a A380. Det byggs så det knakar på ARN. Men håll dig till "grötätarna" i CPH du https://www.swedavia.se/arlanda/utvecklingsplaner/ Ändrades Juli 2, 2017 av Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hemska Sven Inlagd Juli 2, 2017 Dela Inlagd Juli 2, 2017 Alla Emirates fighter går till eller via Dubai. Det var inte så många från Arlanda som skulle till Bkk. Många afrikaner på väg till olika destinationer i Afrika m.m. Bränslet är väl gratis för Emirates i Dubai???Skickat från min K6000 Pro via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 2, 2017 Dela Inlagd Juli 2, 2017 On 2017-07-01 at 10:21, skrev Stoneys: Men du kan bo i ett land som har korruption i mycket och är en diktatur. Men inte flyga med ett bolag som har korruption, kanske priset som du inte gillar? Tycker det är lite konstigt ställningstagande. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 2, 2017 Dela Inlagd Juli 2, 2017 (ändrad) 17 timmar sedan, skrev stefan5300: Har flygit med och kommer kanske att flyga med Qatar eller Turkarna Bara nackdelen att det tar så pass mycket längre tid, men säkert sååååå mycket bättre så det är värt det om man har tid. Sen suger det o hoppa av planet i ett ökenland då man sover som bäst. Ps. Att åka till Turkiet är det sista jag skulle göra! Ändrades Juli 2, 2017 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fiskarn Inlagd Juli 3, 2017 Dela Inlagd Juli 3, 2017 A380 är ett djävla skitplan med lång inflygning och dockning, små fönster och kräver en logistik som de inte kommer kunna hantera på Arlanda!! Klarar de inte av den i Doha eller Bkk där det är billigt med arbetskraft så lär det bli en mindre katastrof på Arlanda. Dubbla antalet personer med samma antal öppna diskar? Ska bli intressant att se incheckningen och passkontroll på Arlanda, i Bkk hinner man knappt fekalera än mindra att äta i lugn och ro med en sista öl på grund av att det tar så mycket längre tid att checka in.. Undrar hur det blir vid ankomst arlanda när 600 personer ska trängas nedanför rulltrappan och tre möjligen fyra passkontroller öppna?? //P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juli 3, 2017 Dela Inlagd Juli 3, 2017 18 timmar sedan, skrev Hemska Sven: Bränslet är väl gratis för Emirates i Dubai??? Nej, de får allt köpa det. Oljan är slut i emiratet Dubai, därav denna osannolika satsning på turism. Abu Dhabi har dock egen olja men tror ändå inte att Etihad har gratis bränsle för sina outbounds för det. manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juli 3, 2017 Dela Inlagd Juli 3, 2017 (ändrad) 10 timmar sedan, skrev fiskarn: A380 är ett djävla skitplan med lång inflygning och dockning, små fönster och kräver en logistik som de inte kommer kunna hantera på Arlanda!! Klarar de inte av den i Doha eller Bkk där det är billigt med arbetskraft så lär det bli en mindre katastrof på Arlanda. Dubbla antalet personer med samma antal öppna diskar? Ska bli intressant att se incheckningen och passkontroll på Arlanda, i Bkk hinner man knappt fekalera än mindra att äta i lugn och ro med en sista öl på grund av att det tar så mycket längre tid att checka in.. Undrar hur det blir vid ankomst arlanda när 600 personer ska trängas nedanför rulltrappan och tre möjligen fyra passkontroller öppna?? Får väl fekalera snabbare då! Eller fekalera på planet. De har väl fekalatorier? Kan väl knappast vara A380 fel att vissa flygplatser har dålig logistik? Ändrades Juli 3, 2017 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juli 3, 2017 Dela Inlagd Juli 3, 2017 1 timme sedan, skrev Wangthong: Kan väl knappast vara A380 fel att vissa flygplatser har dålig logistik? Jo, det är Airbus fel, alltihop. Att de inte tänkte på det när de konstruerade sitt megaplan, dålig planering, de borde gjort den mindre, A360 hade väl räckt.... Åkt med den några gånger och det har funkat mycket bra, men är väl bara i Stockholm de inte klarar av det isf. manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fiskarn Inlagd Juli 5, 2017 Dela Inlagd Juli 5, 2017 On 2017-07-03 at 20:36, skrev Wangthong: Får väl fekalera snabbare då! Eller fekalera på planet. De har väl fekalatorier? Kan väl knappast vara A380 fel att vissa flygplatser har dålig logistik? Inte bara flygplatsernas fel utan även flygbolagen som måste hyra och öppna upp fler diskar, har man samma antalet diskar öppna som när man ska checka in en liten cessna eller en Airbus 777 för det är nästan samma skilnad så kan vem som helst räkna ut att det blir problem. De flesta vet hur det ser ut på Dyrlanda och kan räkna ut att det kommer attt bli stora problem med logistiken. Desutom så har inte jag lust att köa bort ett par timmar av mitt liv trotts att jag kommer i tid. Dessutom så fixar inte jag att fekalera på ett plan men det är en annan storry, Nytt plan med tubliknande känsla på grund av de små fönstren.. Kan jag välja plan så tar jag ett annat alla dagar i veckan. //P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu