Jump to content

IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev rolba:

Det är ju rullband hela vägen.

Enda problemet fast det såg kul ut, var när bandet var fullt med kineser och de klev av och stannade direkt och försökte läsa skyltar. Blev som lite bowling när massan kom bakifrån :-)

555, ja det är nog inte bästa stället att stanna på.

Sen den jäkla högtalaren som säger att nu tar det slut... Kan ju vara bra om man är totalt borta i skallen men efter några såna så gillar jag dom inte längre.

Men jag går ju även om jag är på ett rullband så att säga - går bara lite fortare då. Men kinesbowling skulle jag vilja se... :)

ทีรัก

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
  • Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Efraim Barkbit
On 19 augusti 2016 at 04:18, skrev Mankan:

Jasså vad är det som tyder på det? Å andra sidan lär väl servicen miska generellt i så fall oavsätt när man köpte biljetten eller?

Ursäkta det sena svaret.

min tanke här var att cathay's vinst minskade med 82% senaste bokslut, samt att dom har dragit ner på servicen.

Singapore gör fortfarande hyggligt men har det svårare att hitta lönsamhet

Thai har det jobbigt pga stor konkurrens från bägge håll samt att dom verkar inte ha kopplat greppet om en slimmad flygflotta (köper både Boeing o Bussen) kanske inte det smartaste när man söker lönsamhet.

Garuda verkar ha skickat sina planer att bli bäst i Asien ut genom fönstret. Osv osv

Araberna som någon annan nämnde gör det bra, men talar du med folk som åkt med dom länge, typ 10 år e mer så har servicen blivit sämre med tid där också, skicka in ett helvetes bra underhållningssystem så glömmer dom resten.

man ska väl säga att detta är mina 2 cent och ja åker som oftas längst bak

Dela på andra sajter

• 4 månader senare...
12 minuter sedan, skrev Rogigoal:

Tg 961 blev kvar på backen idag på arlanda,suck.

Varför??

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev B747:

Varför??

Trasig motor verkar det som,ny avgång imorgon 7.30.

Frugan måttligt road av en natt på hotell på arlanda o ingen svarar om hur det blir med flyget till udon hon nu missar,antar att hon får en ny biljett på suvann när hon kommer ner.

# 27 RIP

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Rogigoal:

Frugan måttligt road av en natt på hotell på arlanda o ingen svarar om hur det blir med flyget till udon hon nu missar,antar att hon får en ny biljett på suvann när hon kommer ner.

Tråkigt.Hoppas det ordnar sig till det bästa.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Rogigoal:

Tg 961 blev kvar på backen idag på arlanda,suck.

12 minuter sedan, skrev Rogigoal:

Hälsa Boddie han sitter/satt också på det planet

/Enis 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Enis:

Hälsa Boddie han sitter/satt också på det planet

/Enis 

Hahaha,tur att man åker själv om en vecka då.

# 27 RIP

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Rogigoal:

Är det samma biljett ska det inte vara något problem, då blir hon ombokad i BKK. Är dom inte inköpta samtidigt eller med olika bolag kan det vara värre. Tänk på att anmäla detta så får ni tillbaka pengar både från kontokortet och hemförsäkringen.

Troligtvis tar dom och vänder planet som landar i morgon bitti och kör iväg med i väntan på reservdelar.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Är det samma biljett ska det inte vara något problem, då blir hon ombokad i BKK. Är dom inte inköpta samtidigt eller med olika bolag kan det vara värre. Tänk på att anmäla detta så får ni tillbaka pengar både från kontokortet och hemförsäkringen.

Troligtvis tar dom och vänder planet som landar i morgon bitti och kör iväg med i väntan på reservdelar.

Är samma biljett inköpt samtidigt fast udon är ju med thaismile,får väl se om dom tänker strula.

Såg just att åker dom 7.30 imorgon kommer dom till bkk efter sista flyget till udon så blir väl en natt på hotell där med.

# 27 RIP

Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Rogigoal:

Är samma biljett inköpt samtidigt fast udon är ju med thaismile,får väl se om dom tänker strula.

Såg just att åker dom 7.30 imorgon kommer dom till bkk efter sista flyget till udon så blir väl en natt på hotell där med.

Tråkigt. Men planet var väl närmast fullsatt. Många som får problem. 

Dela på andra sajter

Detta hitta jag i thais Tidtabell

3/2

11:00

Stockholm (ARN) - Terminal 5
03:00
Bangkok (BKK)
Duration: 10h00m Direct flight
Aircraft Boeing 777-300
Thai Airways International (TG 9619)

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Rogigoal:

600 Euro/person skall ni ha rätt till iaf enl EU-förordningen 261/2004

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev L64:

Helt riktigt.

http://flygadvokaten.com/dina-rattigheter-enligt-eu-forordningen-2612004/

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

De har reservmotorerna i Frankfurt. Råkade ut för samma på Kastrup. Fick en voucher på 100$.

Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk

Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev L64:

Har du koll på nått stycke man ska hävisa till eller räcker det med EU-förordningen 261/2004.

Tänkte köra det här mot thai.

# 27 RIP

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Rogigoal:

Har du koll på nått stycke man ska hävisa till eller räcker det med EU-förordningen 261/2004.

Tänkte köra det här mot thai.

Med tanke på att det kan bli utdraget till år och jag inte orkar driva min sak själv i rätten mm så kan jag varmt rekommendera https://flygforsening.se/

Dom har hjälpt mig förr och har ett pågående sen ett år ungefär men pengarna kommer trilla in vart de lider...  ;-)

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev L64:

Med tanke på att det kan bli utdraget till år och jag inte orkar driva min sak själv i rätten mm så kan jag varmt rekommendera https://flygforsening.se/

Dom har hjälpt mig förr och har ett pågående sen ett år ungefär men pengarna kommer trilla in vart de lider...  ;-)

Tackar ödmjukast,blir nog o köra där om man inte kan komma överens med thai om lite uppgraderingar nästa resa..

# 27 RIP

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Rogigoal:

Tackar ödmjukast,blir nog o köra där om man inte kan komma överens med thai om lite uppgraderingar nästa resa..

Hade några envisa danskar efter att vi satt fast i Dominikanska i 50 timmar plus som drev skiten själva ända upp till rättegång.

Jag blev nummer ett på den flygningen som fick ersättning genom flygförsening efter ca 1,5 år...

Nu väntar jag på Swiss som brukar vara lite griniga enl uppgift  ;)

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev L64:

Hade några envisa danskar efter att vi satt fast i Dominikanska i 50 timmar plus som drev skiten själva ända upp till rättegång.

Jag blev nummer ett på den flygningen som fick ersättning genom flygförsening efter ca 1,5 år...

Nu väntar jag på Swiss som brukar vara lite griniga enl uppgift  ;)

Men aldrig nån tvist med thai?

# 27 RIP

Dela på andra sajter

Nä, världens bästa flygbolag har jag aldrig haft nån tvist med!

Som tur är ;)

Dela på andra sajter

Pressen fått nys om det hela...

http://www.expressen.se/nyheter/thailandsresenarer-strandade-pa-arlanda/

Joakim Söderlund, 44, och Daniel Jakobsson, 42, från Eskilstuna är på väg till Thailand där Joakims bror Anders ska gifta sig den 18 februari.

Om planet gått i tid hade det landat 05.45 lokal tid i Bangkok.

– Vi är på väg till Koh Lanta där bröllopet ska vara, flyget går klockan 08 från Bangkok till Krabi så det missar vi förstås, säger Daniel Jakobsson

Det är den 4:e februari. Tror de att de ska behöva bli sittande på Arlanda i 14 dagar?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Jag hade en tvist för många år sen efter att planet fick gå tillbaka till ARN och vi fick sova på Arlandia.

Vi kom iväg nästa dag. Efter kontakt med Thai hänvisade dom först till reseförsäkringen.

Jag ringde då till Thai kontoret i Stockholm och då fick jag en fri uppgradering till business på nästa resa.

Det här var ju före EU-förordningen 261/2004 .

Så ring till thai

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...