Jump to content

IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

5 timmar sedan, skrev JJC:

Turkar varnar för Sverige på flygplatsen i Istanbul.

Kampanj har stöd hos TurkishAirlines

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23370487.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23376120.ab

ISTANBUL.jpg

Haha, det där är ju ironi i världsklass. Muslimer som varnar för att det begås våldtäkter i Sverige...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Benriach:

Haha, det där är ju ironi i världsklass. Muslimer som varnar för att det begås våldtäkter i Sverige...

Japp, turkarna verkar vara de enda utöver de svenska etablissemanget som missat själva orsaken till våldtäktsexplosionen :rolleyes: 

Ändrades av Raggmunken
Dela på andra sajter

On 2016-08-16 at 11:24, skrev mrco:

Senast jag flög med Thai Airways Stockholm till Bangkok (mars 2016) så blev vi avsläppta på plattan och fick åka buss till terminalen på Suvvan. Var det en tillfällighet eller gör dom alltid så nuförtiden? Det var i alla fall första gången jag har varit med om det.

// mrco

Ja det verkar så. Alla mina 5 resor med Thai i år avslutades med buss. Dock en fördel mot att gå från en gate längst ut på piren.    

Ändrades av Bobo734
Dela på andra sajter

On 2016-08-21 at 00:53, skrev Bobo734:

Ja det verkar så. Alla mina 5 resor med Thai i år avslutades med buss. Dock en fördel mot att gå från en gate längst ut på piren.    

Landade i morse med TG961. Buss igen. Antar att parkering pa plattan kostar mindre an vid gaten.   

Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Bobo734:

Landade i morse med TG961. Buss igen. Antar att parkering pa plattan kostar mindre an vid gaten.   

Är det bara vid landning till Thailand, jag flaxade ju hem till Sverige i februari och vad jag kommer ihåg så klev jag inte på nån buss.

Fast jag har ju teflonminne så nåt sånt skulle inte sätta sig i skallen vidare länge heller om jag bara kommer med planet när jag tänker närmare efter.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Är det bara vid landning till Thailand, jag flaxade ju hem till Sverige i februari och vad jag kommer ihåg så klev jag inte på nån buss.

Fast jag har ju teflonminne så nåt sånt skulle inte sätta sig i skallen vidare länge heller om jag bara kommer med planet när jag tänker närmare efter.

Ja, bara vid Suvarnabhumi.  

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Bobo734:

Ja, bara vid Suvarnabhumi.  

Skrev kanske lite oklart, var det busstransfer på suvvan både vid ankomst och avgång.

Dom gillar ju att jobba på nätterna med byggen så då kanske Thai drabbas då avgången är 1:30 eller nåt ditåt och ankomsten är lite före 6:00 - möjligt att bygget drar på lite mer då för att inte störa passagerare under dagen.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev kitungmakmak:

Skrev kanske lite oklart, var det busstransfer på suvvan både vid ankomst och avgång.

Nej, bara vid ankomst vilket kändes bra i morse efter en lång resa.:haha:

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Bobo734:

Nej, bara vid ankomst vilket kändes bra i morse efter en lång resa.:haha:

Hmm, kan det hända att dom slåss om platserna med affärsflyget då på morgonkvisten... Jag har ju ingen aning men lite glad blev jag att jag inte glömt bussturen när jag flög hem i alla fall - det finns hopp för gubbskrället och minnet ännu ett tag. ;)

ทีรัก

Dela på andra sajter

Vilken typ av plan kör Thai med från ARN nuförtiden?

Dagligen B777 300ER.
Säsongsvis på Phuket också med B747.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Dagligen B777 300ER.
Säsongsvis på Phuket också med B747.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Tack för svaret.

Veteran

Dela på andra sajter

Jag tycker att bussen är bra för den går ju direkt till immigration och du slipper gå så långt.

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev apknug:

Misstänker att ankommande flyg från
Arlanda inte har någon nära förestående avgång. Det kan då inte stå parkerade vid gaten hela dagen och de vill inte baxa tillbaka den till uppställnings platsen. Smidigare då att bussa folk. Inte som på Arlanda då den kan stå vid gaten typ hela dagen.

Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

Det lät ju som en ganska bra förklaring faktiskt. Sen om den stämmer kan jag inte svara på - men suvvan har väl haft lite problem med att den är för liten om jag fattat det rätt.

ทีรัก

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev apknug:

Arlanda inte har någon nära förestående avgång. Det kan då inte stå parkerade vid gaten hela dagen och de vill inte baxa tillbaka den till uppställnings platsen. Smidigare då att bussa folk. Inte som på Arlanda då den kan stå vid gaten typ hela dagen.

Arlandaplanet drar ofta en TOR till Chiang Mai, Phuket eller Hong Kong innan det ska i retur till Sverige. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev apknug:

Är det likadant med planet från CPH, för det har också blivit buss senaste resorna för mig?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Snarare tvärtom, just pga att kärran skall vidare hyfsat fort inrikes i vissa fall så får det bli plattan så att man slipper putta bort den till inrikespiren

1 timme sedan, skrev leifen:

Arlandaplanet drar ofta en TOR till Chiang Mai, Phuket eller Hong Kong innan det ska i retur till Sverige. 

Jupps, inte många timmar dom står på backen när dom e hemmavid.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev L64:

Snarare tvärtom, just pga att kärran skall vidare hyfsat fort inrikes i vissa fall så får det bli plattan så att man slipper putta bort den till inrikespiren

Jupps, inte många timmar dom står på backen när dom e hemmavid.

När jag bytt i BKK mot Chang Mai.

Landa vi på terminal C, 

Checka ni på A1B. 

Buss till samma plan trappan upp. 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Idag åker 8 ton smaskig lax med från Oslo

tglax.jpg

Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev L64:

Idag åker 8 ton smaskig lax med från Oslo

tglax.jpg

Anar att du gillar fisk, 8 ton lär ju räcka ett tag ;)

Går det som handbagage eller incheckat ???

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kitungmakmak:

Anar att du gillar fisk, 8 ton lär ju räcka ett tag ;)

Går det som handbagage eller incheckat ???

hehe, det fick bli incheckat!

Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev L64:

hehe, det fick bli incheckat!

Jo, det blir enklast så. ;)

ทีรัก

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
On 2016-08-24 at 12:54, skrev kitungmakmak:

Dom gillar ju att jobba på nätterna med byggen så då kanske Thai drabbas då avgången är 1:30 eller nåt ditåt och ankomsten är lite före 6:00 - möjligt att bygget drar på lite mer då för att inte störa passagerare under dagen.

Ingen buss när jag anlände i onsdags.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev rolba:

Ingen buss när jag anlände i onsdags.

Det verkar vara lite spridda skurar med buss eller inte. Jag får väl se när jag nu ids fara ner, jag ger mig fan på att jag får trava efter golgata-gången igen.

ทีรัก

Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Det verkar vara lite spridda skurar med buss eller inte. Jag får väl se när jag nu ids fara ner, jag ger mig fan på att jag får trava efter golgata-gången igen.

Det är ju rullband hela vägen.

Enda problemet fast det såg kul ut, var när bandet var fullt med kineser och de klev av och stannade direkt och försökte läsa skyltar. Blev som lite bowling när massan kom bakifrån :-)

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...