Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev kitungmakmak:

Det kan vara en bra strategi, men om man skall vara 1000% säker på allt man skriver så blir det nog ganska tyst.

Jag länkade till biljettpriser men den verkar du missat - att jag sen inte kan få samma priser pga att jag inte är en 2v turist är trist.

Svamlar om vad, janne kan suga 40m med sin sugbil och jag hävdar att det inte borde gå. 9.8m enligt mina formler men med 100kPa så blir det faktiskt 10.33m tex

Jag viker mig gärna när någon kommer med fakta. Men du kommenterar mig som person och säger/hävdar att jag svamlar. Det gillar inte jag.

Nu hänger man inte med. Janne kan suga 40m. ????

Jag lägger ner, eftersom du inte verkar veta vad du svamlar om nu. Först var det biljettpriser.

Nu är det Janne's sugförmåga. Den har jag inte provat, och avstår gärna.

Jag tycker fortfarande att du svamlar i nästan varenda tråd. Det gillar inte jag.

Och du gillar inte att jag inte gillar att du svamlar i nästan varenda tråd.

Får jag tycka så?

mvh

biker

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev biker:

Nu hänger man inte med. Janne kan suga 40m. ????

Jag lägger ner, eftersom du inte verkar veta vad du svamlar om nu. Först var det biljettpriser.

Nu är det Janne's sugförmåga. Den har jag inte provat, och avstår gärna.

Jag tycker fortfarande att du svamlar i nästan varenda tråd. Det gillar inte jag.

Och du gillar inte att jag inte gillar att du svamlar i nästan varenda tråd.

Får jag tycka så?

mvh

biker

Du får tycka vad du vill, jag tycker du är en trevlig person i alla fall.

Ang jannes sugförmåga så var det i en tråd om hur högt man kan suga vatten med en pump och ingenting annat.

Att jag svamlar är nog rätt, men jag väger inte mina ord på guldvåg när jag skriver på MPR.

God morgon på dig Biker.

ทีรัก

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

ToR ARN-BK för 3000 med bagage... vart hittar du det?

Kan du boka tidigt,resa off-season samt vara flexibel finns det en hel del att hitta.

I juni gick det att åka med Ukraine International för under 3000kr med 20kg bagage, Turkarna har haft biljetter för augusti och september för drygt 3000kr och 30kg.

Qatar och Emirates brukar ha kampanjer rätt ofta med biljetter från 3200kr, ofta gäller att boka inom ett par dagar.

Själv åker jag på måndag med turkarna för 3240kr och 30kg. Nattflyg hem :) och korta stopp i Istanbul.

Thai har biljetter för 4550kr för resor i närmsta månaderna.

Åker med bara 5kg kabinväska och en datorväska så bagaget kan jag vara utan och lika gärna åka med Norwegians fina plan ;)  

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

5000-ett par tusen (2000) blir 3000kr och jag la med en länk till en som hittat dessa priser. Skärp dig, jag försöker vara trevlig men skall du hita fel i allt jag skriver eller att jag skriver för mycket så är det i mina ögon en taskig attityd.

Ingen ide att bry sig om cykelpolisen kmm, i de flestas världar är 5000 minus ett par tusen typ 3000  :D

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev L64:

Ingen ide att bry sig om cykelpolisen kmm, i de flestas världar är 5000 minus ett par tusen typ 3000  :D

Ja, jag får försöka vara lite mer tolerant. Jag är ju en otrevlig jävel enligt vissa.

ทีรัก

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev leifen:

Kan du boka tidigt,resa off-season samt vara flexibel finns det en hel del att hitta.

I juni gick det att åka med Ukraine International för under 3000kr med 20kg bagage, Turkarna har haft biljetter för augusti och september för drygt 3000kr och 30kg.

Qatar och Emirates brukar ha kampanjer rätt ofta med biljetter från 3200kr, ofta gäller att boka inom ett par dagar.

Själv åker jag på måndag med turkarna för 3240kr och 30kg. Nattflyg hem :) och korta stopp i Istanbul.

Thai har biljetter för 4550kr för resor i närmsta månaderna.

Åker med bara 5kg kabinväska och en datorväska så bagaget kan jag vara utan och lika gärna åka med Norwegians fina plan ;)  

Hej undrar bara RESTID? med turkarna. mvh

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev haan:

Hej undrar bara RESTID? med turkarna. mvh

Min tripp ligger på ca 15-16 timmar per väg, men man får vara uppmärksam för många alternativ ligger på +30 timmar.

Min utresa är 18.15 från ARN med 2,5 timmar i IST och ankomst 14.50  på suvvan.

Hemresa 23.20 från BKK  med 2 timmar i IST och ankomst 09.35 till ARN

Mycket bra tider för mig som har anslutningsflyg.

Dela på andra sajter

Fick just mail att det går att åka för 2809kr med turkarna i slutet av denna månad. Bra tider finns också.

Dela på andra sajter

Jag har provat många bolag genom tiderna. Men har totalt snöat in på Finnair.

Smidigt för mig som bor i Göteborg. Korta byten i Helsingfors runt timmen.

Visst det är inte absolut det billigaste. Ca 4900 off-season, ca 5900 framåt vintern.

Men jag gillar korta flygtider och det är värt några hundringar extra.

Dessutom brukar de hålla vettiga priser hela tiden, behöver inte kolla varje dag för att hitta just det där erbjudandet, på just den dagen som jag inte vill åka.

Betalar hellre lite extra för att köpa när jag vill, åka när jag vill utan krångel.

Skönt med bra avresetider från Gbg, 13.00 Bara hemresan som är "lite" för tidigt på morgonen, 08.55

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev leifen:

Fick just mail att det går att åka för 2809kr med turkarna i slutet av denna månad. Bra tider finns också.

Det är väl inte så många som vill stödja Erdoan, så de har väl många lediga platser.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev samet:

Jag har provat många bolag genom tiderna. Men har totalt snöat in på Finnair.

Smidigt för mig som bor i Göteborg. Korta byten i Helsingfors runt timmen.

Visst det är inte absolut det billigaste. Ca 4900 off-season, ca 5900 framåt vintern.

Men jag gillar korta flygtider och det är värt några hundringar extra.

Dessutom brukar de hålla vettiga priser hela tiden, behöver inte kolla varje dag för att hitta just det där erbjudandet, på just den dagen som jag inte vill åka.

Betalar hellre lite extra för att köpa när jag vill, åka när jag vill utan krångel.

Skönt med bra avresetider från Gbg, 13.00 Bara hemresan som är "lite" för tidigt på morgonen, 08.55

Har åkt ett par ggr med Finnair. Är väldigt nöjd med dom. Enda nackdelen är att tiden på hemresan stämmer väldigt dåligt med mina anslutningar både i Thailand och i Sverige. Räknar jag in 2 st hotell övernattningar så är man i de flesta fall uppe i vad det kostar att åka med Thai. 

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Wangthong:

Det är väl inte så många som vill stödja Erdoan, så de har väl många lediga platser.

Då borde ju Thai även hamna i det prisläget, med tanke på dess nuvarande regim :) 

Ändrades av leifen

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Wangthong:

Har åkt ett par ggr med Finnair. Är väldigt nöjd med dom. Enda nackdelen är att tiden på hemresan stämmer väldigt dåligt med mina anslutningar både i Thailand och i Sverige. Räknar jag in 2 st hotell övernattningar så är man i de flesta fall uppe i vad det kostar att åka med Thai. 

Ja det kan jag tänka mig om man skall åka lite längre i både Sverige och Thai. Jag har fördelen med Gbg så är hemma redan vid 16.25 och i Thai så skall jag bara från Samed, ca 2 timmar. Så brukar gå upp vid 04, speedboat vid 04.30 taxi till suvvan framme vid 07. Somnar man gott på planet sedan.

Finns för och nackdelar med allt. Åk sent, kom fram sent, åk tidigt kom fram tidigt. Svårt att välja ibland.

Hemresan i våras fick jag plats på 10.55 planet, det var kanon. Behövde man inte gå upp i svinottan.

Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev apknug:

Jag spröjsade 3 290 med turkarna nu i oktober. 30kg bagage o fri sponken o bra mat brukar de ha.

Skickat från min NEX SMILE5 via Tapatalk

Enkel eller ToR?

Dela på andra sajter

Turkiskt islam flyg kostar under 4000 just nu. 

för tur och retur. 

Det är billigt. 

Men det är islamflyg och äges/ stys av förtryckare. 

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev pigge01:

för tur och retur. 

Det är billigt. 

Vem äger och styr Thai då???

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev leifen:

Vem äger och styr Thai då???

Tyvärr militären

Då landet tidigare styrdes av en tjuvaktig familj. 

Som lura sitt folk. 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev pigge01:

Tyvärr militären

Då landet tidigare styrdes av en tjuvaktig familj. 

Som lura sitt folk. 

Du ser, hur man än gör så blir det lite fel,hehe

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev leifen:

Då borde ju Thai även hamna i det prisläget, med tanke på dess nuvarande regim :) 

Tror inte att folk ser det riktigt på samma sätt! 

Kanske IL skulle uttryckt det så här, eftersom Erdoan har vunnit ett val har han rätt att göra vad han vill.

Fast nu är jag inte IL och tror att de flesta inser att Erdoan är en förtryckare helt utan skrupler.

I Thailand lyckades folket göra sig av med en regering som inte hade befolkningens förtroende. Landet hade ingen regering och militären förvaltar landet fram till dess att nya val ger landet en ny regering. Förhoppningsvis då, en regering som anser att demokrati gäller under hela regeringsperioden och inte bara under valdagen. 

En del har nog ansett att det hade varit toppen om läget i Thailand hade tvingat fram låga priser hos TA. Själv tycker jag att ett demokratiskt, stabilt och lugnt land är att föredra gentemot ett land som faller isär till den grad att flygbiljetterna dit rasar i pris.

Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Wangthong:

Tror inte att folk ser det riktigt på samma sätt! 

Kanske IL skulle uttryckt det så här, eftersom Erdoan har vunnit ett val har han rätt att göra vad han vill.

Fast nu är jag inte IL och tror att de flesta inser att Erdoan är en förtryckare helt utan skrupler.

I Thailand lyckades folket göra sig av med en regering som inte hade befolkningens förtroende. Landet hade ingen regering och militären förvaltar landet fram till dess att nya val ger landet en ny regering. Förhoppningsvis då, en regering som anser att demokrati gäller under hela regeringsperioden och inte bara under valdagen. 

En del har nog ansett att det hade varit toppen om läget i Thailand hade tvingat fram låga priser hos TA. Själv tycker jag att ett demokratiskt, stabilt och lugnt land är att föredra gentemot ett land som faller isär till den grad att flygbiljetterna dit rasar i pris.

Nu gjorde du detta till en politik tråd. Måste bara göra några förtydliganden.

Det val Erdogan "vann" är ifrågasatt internationellt och detsamma med det Erdogan håller på med just nu.

Så var det inte i Thailand. 

Och den del av Thailand som röstade fram regeringen var inte delaktig med dom som gjorde sig av med regeringen så det var alltså endast en del av folket dom gjorde sig av med regeringen.  

Men i både Thailand och Turkiet så har se som röstade fram regeringen förtroende för den.

Det är olika situationer i Thailand och Turkiet, går inte att jämföra. 

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev biker:

Du svamlar i varenda tråd. Verkar vara ett tvångsbeteende att skriva.......

Jag vet inget alls i ämnet, därför väljer jag att inte kommentera biljettpriserna.

Det borde du också göra. 

mvh

biker

Vad var det för tvångsbeteende som fick dig att trots din okunskap i ämnet gå in och skriva ovidkommande svammel i denna tråd då? :) 

Dela på andra sajter

5 hours ago, pigge01 said:

för tur och retur. 

Det är billigt. 

Jag har aldrig flugit med turkarna så jag blir lite intresserad när du skriver islamflyg. Kör de med böneutrop, nolltolerans mot alkohol och segregering mellan män och kvinnor eller hur menar du?

Thai är ju isåfall ett buddhistflyg men jag har aldrig upplevt några problem med insamlingar till tempelbyggen eller att de inte kan landa vid speciella klockslag så det kanske inte är så viktigt med vilken religion som tillämpas i landet där flygbolaget är registrerat trots allt? Var ju isåfall en jävla tur att jag inte berättade att jag gått ur kyrkan när jag flög med Alitalia i somras, hade nog blivit en hel radda Ave Maria annars.....

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...