Jump to content

IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fan såna rea grejjor funkar ju inte för mig som är borta 4-5 månader. Fusk.

Får fundera vidare, nonki skall såklart kollas igen för att få lite thaipriser, men jag är fan inte bangen med att åka finnair eller nån dromedarkusk heller bara tiderna är vettiga och priset är rätt.

Norwegian är fan sista nödropet pga deras returtider. Tja, sen är dom inte så illa men avresan från bankan är inte alls när jag vill sticka.

Thai har perfekta tider för mig. Och skiljer priset inte mycket så är tider+direktflyg faktiskt lockande.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Fan såna rea grejjor funkar ju inte för mig som är borta 4-5 månader. Fusk.

Får fundera vidare, nonki skall såklart kollas igen för att få lite thaipriser, men jag är fan inte bangen med att åka finnair eller nån dromedarkusk heller bara tiderna är vettiga och priset är rätt.

Norwegian är fan sista nödropet pga deras returtider. Tja, sen är dom inte så illa men avresan från bankan är inte alls när jag vill sticka.

Thai har perfekta tider för mig. Och skiljer priset inte mycket så är tider+direktflyg faktiskt lockande.

Finnairs returflight går väl också vi niotiden på morgonen, eller har dom ändrat?

Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Raggmunken:

Finnairs returflight går väl också vi niotiden på morgonen, eller har dom ändrat?

09.05 ska det gå, i alla fall när jag åker hem i februari

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Towe:

09.05 ska det gå, i alla fall när jag åker hem i februari

Bra tid för hemresa, då är man hemma på eftermiddag eller kväll. Lagom trött för att kunna sova och komma in i svensk dygnsrytm snabbare :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Raggmunken:

Två flighter på högsäsong, 09.05 och 10.55.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev leifen:

Två flighter på högsäsong, 09.05 och 10.55.

Någonting säger mig att 09.05 eller 10.55 är lika illa för sjusovaren kitungmakmak :) 

Dela på andra sajter

Bra tid för hemresa, då är man hemma på eftermiddag eller kväll. Lagom trött för att kunna sova och komma in i svensk dygnsrytm snabbare [emoji3] 

Ja ja gillar dagflyg man kommer som sagt hem eftermiddag och in svensk tid igen.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev leifen:

Bra tid för hemresa, då är man hemma på eftermiddag eller kväll. Lagom trött för att kunna sova och komma in i svensk dygnsrytm snabbare :D 

Å andra sidan får man då sitta och rulla tummarna på ett flygplan i en massa timmar i stället för att sova som på ett nattflyg. Men det är förstås en smaksak vad som passar bäst.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Raggmunken:

Någonting säger mig att 09.05 eller 10.55 är lika illa för sjusovaren kitungmakmak :) 

Kommer man från Pattaya får man gå upp 04.00-05.00. Roligare kan man ha, det är värt en del att slippa. 

Kommer nog snart en kommentar om att man kan åka direkt efter att ha kommit hem men jag är helst nykter när jag flyger nft.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Esspe:

Kommer man från Pattaya får man gå upp 04.00-05.00. Roligare kan man ha, det är värt en del att slippa. 

Kommer nog snart en kommentar om att man kan åka direkt efter att ha kommit hem men jag är helst nykter när jag flyger nft.

Ja sovmorgon är man ju värd på semestern så att ligga och dröna till 4-5-tiden på morgonen är väl en fin avslutning på semestern :) 

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Raggmunken:

Jo, det är nackdelen med finnarna. Tillika med norrmännen, thais avgång lite efter midnatt är perfekt.

ทีรัก

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Towe:

Vi är ju dom sagt olika en del föredrar nattflyg andra dagflyg

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Bor man i Stockholm så funkar det väl, hem o sova bara. Men ska man vidare på jobb, eller bor i en annan del av Sverige med dåliga komunikationer så funkar det inte helt enkelt logistiskt sett och man åker kanske på en hotellnatt.

Annars så förstår jag poängen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Jo, en natt på arlandas rest and fly är inte så givande om planet landar/startar fel för inrikes. Råkat ut för det fast inte till Thailand, men det blir knepigt när flyget går tidigt på morgonen från ARN.

Valde ändå den lösningen då jag nästan fick en extra dag på en 2v semester. Annars har jag blivit snodd på ett par dagar, landar lite före midnatt och lyfter 07:00 vilket på 14 dagar ger 12 dagar på plats. Nu var den trippen som tur var till Egypten så jag var inte så ledsen.  12 dagar var 11 för mycket i alla fall.

Men flyger gärna till Thailand mitt på dagen, och hem på natten (lokal tid på bägge) då landar jag i Thailand tidigt på morgonen och flyger hem på natten. Helt jäkla perfekt förutom jetlaggen men den får jag i alla fall dag 2. Varför inte första dagen vet jag inte. Så TG961/TG960 har bra tider för mig.

ทีรัก

Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev apknug:

Vill du åka nonstop med Thai så är det svårt att komma under 5 000 så jag hade slått till! Med byte kan man komma ner några tusingar men det är en annan femma.

Skickat från min NEX SMILE5 via Tapatalk

ToR ARN-BK för 3000 med bagage... vart hittar du det?

ทีรัก

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

ToR ARN-BK för 3000 med bagage... vart hittar du det?

Källa på det?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Bibben:

Källa på det?

Nu hittade jag det iofs med turkarna för under 3000, men inlägget ovanför mitt skriver " Vill du åka nonstop med Thai så är det svårt att komma under 5 000 så jag hade slått till! Med byte kan man komma ner några tusingar men det är en annan femma. " och 5000 minus några tusingar blir i min värld 3000. Och ja det går  - men inte med mina 4-5 månader som är lite längre än dom vill jag skall vara där verkar det som.

Ähh, glömde källan: http://www.bornsheep.com/stockholm-Bangkok-Thailand-flyg/

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Nu hittade jag det iofs med turkarna för under 3000, men inlägget ovanför mitt skriver " Vill du åka nonstop med Thai så är det svårt att komma under 5 000 så jag hade slått till! Med byte kan man komma ner några tusingar men det är en annan femma. " och 5000 minus några tusingar blir i min värld 3000. Och ja det går  - men inte med mina 4-5 månader som är lite längre än dom vill jag skall vara där verkar det som.

Så ingen källa, bara lite antaganden och lite hittepåmatematik?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Bibben:

Så ingen källa, bara lite antaganden och lite hittepåmatematik?

Jag ändrade lite i mitt inlägg (som jag alltid gör) och hittepå matte är jag jäkligt bra på. Speciellt när jag deklarerar.

Men vad är 5000 minus några tusingar för dig? jag får nästan alltid hosta upp några tusingar extra för jag bor där jultomten bor.

ทีรัก

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kitungmakmak:

Jag ändrade lite i mitt inlägg (som jag alltid gör) och hittepå matte är jag jäkligt bra på. Speciellt när jag deklarerar.

Men vad är 5000 minus några tusingar för dig? jag får nästan alltid hosta upp några tusingar extra för jag bor där jultomten bor.

Man kan ju välja att inte skriva något när man inte vet.

Men det är kanske inte något alternativ för dig?

mvh

biker

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev biker:

Man kan ju välja att inte skriva något när man inte vet.

Men det är kanske inte något alternativ för dig?

mvh

biker

Jaha, vad är 5000 minus några tusingar då du som verkar vara allvetande. Dessutom i Thai airways tråden så vetefan om jag kan hitta en ToR för 3000kr för den tiden som jag vill stanna där nere med thai.

Syrliga inlägg om vad jag skriver om undanbes, informativa inlägg där du tillför nånting är däremot väldigt uppskattade.

Sen la jag till en länk åxå, men du väljer att ignorera den. Det går att få bra priser - men inte för den tiden jag vill vara där. Eller så letar jag jävligt dåligt.

Synd att du förstörde mitt ganska glada humör just nu med ditt inlägg.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev kitungmakmak:

Jaha, vad är 5000 minus några tusingar då du dom verkar vara allvetande. Dessutom i Thai airways tråden så vetefan om jag kan hitta en ToR för 3000kr för den tiden som jag vill stanna där nere med thai.

Syrliga inlägg om vad jag skriver om undanbes, informativa inlägg där du tillför nånting är däremot väldigt uppskattade.

Sen la jag till en länk åxå, men du väljer att ignorera den. Det går att få bra priser - men inte för den tiden jag vill vara där. Eller så letar jag jävligt dåligt.

Synd att du förstörde mitt ganska glada humör just nu med ditt inlägg.

Du svamlar i varenda tråd. Verkar vara ett tvångsbeteende att skriva.......

Jag vet inget alls i ämnet, därför väljer jag att inte kommentera biljettpriserna.

Det borde du också göra. 

mvh

biker

Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev biker:

Du svamlar i varenda tråd. Verkar vara ett tvångsbeteende att skriva.......

Jag vet inget alls i ämnet, därför väljer jag att inte kommentera biljettpriserna.

Det borde du också göra. 

mvh

biker

Det kan vara en bra strategi, men om man skall vara 1000% säker på allt man skriver så blir det nog ganska tyst.

Jag länkade till biljettpriser men den verkar du missat - att jag sen inte kan få samma priser pga att jag inte är en 2v turist är trist.

Svamlar om vad, janne kan suga 40m med sin sugbil och jag hävdar att det inte borde gå. 9.8m enligt mina formler men med 100kPa så blir det faktiskt 10.33m tex

Jag viker mig gärna när någon kommer med fakta. Men du kommenterar mig som person och säger/hävdar att jag svamlar. Det gillar inte jag.

5000-ett par tusen (2000) blir 3000kr och jag la med en länk till en som hittat dessa priser. Skärp dig, jag försöker vara trevlig men skall du hita fel i allt jag skriver eller att jag skriver för mycket så är det i mina ögon en taskig attityd.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...