UglyFarang Inlagd Augusti 17, 2016 Dela Inlagd Augusti 17, 2016 On 2016-07-19 at 07:51, skrev Soengsang: Visst är det så, har en vän(hög chef inom SAS) med väldigt bra insyn som bekräftar det att linjerna på Skandinavien är väldigt lönsamma. Däremot de linjer på Europa där de flyger med A380 backar tydligen duktigt och är en av orsakerna de stora ekonomiska bekymmer Thai har eller haft har? Flyger SAS något till Thailand från Skandinaven i dagsläget? Jag har för mej att de lagt ner de linjerna. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 17, 2016 Dela Inlagd Augusti 17, 2016 Flyger SAS något till Thailand från Skandinaven i dagsläget? Jag har för mej att de lagt ner de linjerna. Nej, de lade väl ner sin egna linje för några år sedan som du säger.Nu bara i samarbete med Thai.Sent from my SM-A910F using Tapatalk Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd Augusti 17, 2016 Dela Inlagd Augusti 17, 2016 Märklig prissättning på Thai. Vi funderar på att åka i början av november och vara där i två veckor. Kollade i helgen och då var priset 5200 kr. Ungefär samma som Qatar och Emirates. Igår hade priset plötsligt blivit 6700 kr på samma datum. Det hade blivit drygt 700 kr dyrare per sväng. Var det någon kampanj som tog slut? Nu har vi ingen brådska att boka så vi får se vad som händer en bit in i september. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 17, 2016 Dela Inlagd Augusti 17, 2016 19 minuter sedan, skrev NiceBeaver: Märklig prissättning på Thai. Vi funderar på att åka i början av november och vara där i två veckor. Kollade i helgen och då var priset 5200 kr. Ungefär samma som Qatar och Emirates. Igår hade priset plötsligt blivit 6700 kr på samma datum. Det hade blivit drygt 700 kr dyrare per sväng. Var det någon kampanj som tog slut? Nu har vi ingen brådska att boka så vi får se vad som händer en bit in i september. kanske beroende på detta 16/8 http://www.bangkokpost.com/news/general/1062520/competition-terror-key-to-thai-losses mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Augusti 17, 2016 Dela Inlagd Augusti 17, 2016 Sök på momondo, där kan du flytta datumen och se hur priset förändras, tror annars att Thai lyckats sälja de få allra billigaste biljetterna nu höjs priset och förhoppningsvis fortsätter folk att köpa annars får de portionera ut en omgång billiga till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Augusti 17, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 17, 2016 (ändrad) 7 timmar sedan, skrev Nemo: Det var ju en månad sedan. Har varken tid eller lust att leta upp det, men det var nånting om att du inte hade tid att sitta framför datorn för att du skulle ut på krogen. Sen efter en halvtimme så var du tillbaks på forumet, därav frågan. Så var det, hade inte tid o sitta på rummet för jag skulle ut i det verkliga livet bortom dom 4 väggarna... kanske nåt du skulle prova nån gång? 6 timmar sedan, skrev Soengsang: Smartphone? Så kan de ju va 6 timmar sedan, skrev Nemo: Ja, det är väl klart. Men det var ju inte tekniken det handlade om. Läs inläggen före det datumet om du orkar, själv bryr jag mig inte om han (kramdjuret) fattar eller inte. Men du bryr dig tillräckligt för att kommentera iaf... och det är ju snarare regel än undantag att dina sk försök till humoristiska inlägg är platta som en pannkaka... 5 timmar sedan, skrev Nemo: Nä. Han försökte få det till att han minsann skulle ut på stan och inte sitta och hänga dygnet runt vid datorn, som jag gör enligt honom. Trots det så är han tillbaks på forumet igen efter en halvtimme. Det handlar alltså inte om varifrån han sänder sina meddelanden, utan att han inte kan låta bli, fast han försöker hävda motsatsen. Precis så var det, hade ingen lust att sitta på rummet längre för det blir lite tråkigt i längden att bara göra detta vilket du är ett praktexempel på Inget konstigt alls att man är tillbaks på forumet efter en halvtimme, finns ju flera trådar som passar bra att trycka in lite bilder i som tex "vad gör du just nu", "vad dricker du nu" osv... har full förståelse varför du inte har postat nån bild i tex "vad gör du just nu" Och så försöker du vrida på det i sista meningen men du lyckas inte så väl... jag har aldrig hävdat att jag inte skulle skicka några meddelanden... bara att jag skall stänga dator för att bege mig ut och se lite folk o fä... 5 timmar sedan, skrev Soengsang: Nja, skillnaden kanske är att du hänger hemma vid datorn, och han vid någon bardisk/flygplan/taxi/jobb/restaurang i detta fall? Så kan det ju vara hehe, antagligen ligger han i topp med det torftigaste livet här på MPR För att få med en uns av trådämnet också så måste jag meddela att Thai har varit väldigt frikostiga och skickat en rabattkod för gratis wifi på hela 10 MB!! Ändrades Augusti 17, 2016 av L64 Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 17, 2016 Dela Inlagd Augusti 17, 2016 8 minuter sedan, skrev L64: Men du bryr dig tillräckligt för att kommentera iaf... och det är ju snarare regel än undantag att dina sk försök till humoristiska inlägg är platta som en pannkaka... tja jag får mig några skratt då och då. mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Augusti 17, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 17, 2016 3 minuter sedan, skrev haan: tja jag får mig några skratt då och då. mvh Tack för infot! Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd Augusti 17, 2016 Dela Inlagd Augusti 17, 2016 38 minuter sedan, skrev evert 1: Sök på momondo, där kan du flytta datumen och se hur priset förändras, tror annars att Thai lyckats sälja de få allra billigaste biljetterna nu höjs priset och förhoppningsvis fortsätter folk att köpa annars får de portionera ut en omgång billiga till. Thai har faktiskt kommit ikapp lite på sin hemsida. Ungefär som andra bolag har haft i 5 år. Nu kan man se priser föra varje dag under en vecka. Jag är trött på lockpriser man får på sökningssidor där det tillkommer avgifter för att betala med kort och sånt. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 17, 2016 Dela Inlagd Augusti 17, 2016 Thai har faktiskt kommit ikapp lite på sin hemsida. Ungefär som andra bolag har haft i 5 år. Nu kan man se priser föra varje dag under en vecka. Jag är trött på lockpriser man får på sökningssidor där det tillkommer avgifter för att betala med kort och sånt. Thailändska hemsidor e generellt skitsunkiga, thais har vart värdelös för tex ROP och incheckningen, för att inte tala om AIS hemsida....den suger.Sent from my SM-A910F using Tapatalk Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Augusti 17, 2016 Dela Inlagd Augusti 17, 2016 3 timmar sedan, skrev L64: För att få med en uns av trådämnet också så måste jag meddela att Thai har varit väldigt frikostiga och skickat en rabattkod för gratis wifi på hela 10 MB!! Måste ha brunnit och ska vara hastigheten 10Mbps eller nåt. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 17, 2016 Dela Inlagd Augusti 17, 2016 Märklig prissättning på Thai. Vi funderar på att åka i början av november och vara där i två veckor. Kollade i helgen och då var priset 5200 kr. Ungefär samma som Qatar och Emirates. Igår hade priset plötsligt blivit 6700 kr på samma datum. Det hade blivit drygt 700 kr dyrare per sväng. Var det någon kampanj som tog slut? Nu har vi ingen brådska att boka så vi får se vad som händer en bit in i september. Är nog på aoutomatik beroende på fyllnadsgraden.Sent from my SM-A910F using Tapatalk Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 17, 2016 Dela Inlagd Augusti 17, 2016 13 timmar sedan, skrev NiceBeaver: Märklig prissättning på Thai. Vi funderar på att åka i början av november och vara där i två veckor. Kollade i helgen och då var priset 5200 kr. Ungefär samma som Qatar och Emirates. Igår hade priset plötsligt blivit 6700 kr på samma datum. Det hade blivit drygt 700 kr dyrare per sväng. Var det någon kampanj som tog slut? Nu har vi ingen brådska att boka så vi får se vad som händer en bit in i september. Jag tror de hade nån kampanj som skulle bokas före 15/8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd Augusti 18, 2016 Dela Inlagd Augusti 18, 2016 12 timmar sedan, skrev rolba: Jag tror de hade nån kampanj som skulle bokas före 15/8 Så är det naturligtvis. Kanske var dumt att inte köpa då. Får hoppas på en ny kampanj senare. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Augusti 18, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 18, 2016 (ändrad) 21 timmar sedan, skrev frason: Måste ha brunnit och ska vara hastigheten 10Mbps eller nåt. Det är faktiskt mängden datatrafik som det gäller och det räcker väl att kika in på Aftonblaskan så går det åt Men eftersom Thai har en av världens dyraste wifi i luften så blir det ju några kronor sparade iaf hehe Förhoppningsvis kan jag iaf lägga upp några bilder på underbar flygplansmat + min hårige resekamrat live&direct Ändrades Augusti 18, 2016 av L64 Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Augusti 18, 2016 Dela Inlagd Augusti 18, 2016 6 minuter sedan, skrev L64: Det är faktiskt mängden datatrafik som det gäller och det räcker väl att kika in på Aftonblaskan så går det åt Men eftersom Thai har en av världens dyraste wifi i luften så blir det ju några kronor sparade iaf hehe Förhoppningsvis kan jag iaf lägga upp några bilder på underbar flygplansmat + min hårige resekamrat live&direct haha otroligt. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Augusti 18, 2016 Dela Inlagd Augusti 18, 2016 22 timmar sedan, skrev Soengsang: Thailändska hemsidor e generellt skitsunkiga, thais har vart värdelös för tex ROP och incheckningen, för att inte tala om AIS hemsida....den suger. Sent from my SM-A910F using Tapatalk AIS hemsida är ett skämt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Augusti 18, 2016 Dela Inlagd Augusti 18, 2016 35 minuter sedan, skrev NiceBeaver: Så är det naturligtvis. Kanske var dumt att inte köpa då. Får hoppas på en ny kampanj senare. Flygkampanjer THAI Thailand PROMO THAI Asien kampanj Emirates "Early bird s... Emirates Kampanj Qatar Airways Etihad Airways THAI Beyond Thailand Kontakta mig! THAI Thailand promo 2016 Ny kampanj med THAI. Kampanjen gäller till utvalda destinationer i Thailand under resperiodern 16 augusti - 30 november. En kampanj med fortsatt bra flygpriser till Bangkok, Phuket, Krabi och övriga Thailand. Barn 2-11 år har 25% rabatt och barn 0-1 år 80% rabatt. Läs mer om villkoren och rabatterna längre ned Filtrera flygstolar: Bolag Från Till Pris från * Resperiod Stockholm Bangkok Fr. 5 110 kr 01aug16 - 30nov16 Stockholm Chiang Mai Fr. 5 500 kr 01aug16 - 30nov16 Stockholm Khon Kaen Fr. 5 695 kr 01aug16 - 30nov16 Stockholm Krabi Fr. 5 475 kr 01aug16 - 30nov16 Stockholm Phuket Fr. 5 475 kr 01aug16 - 30nov16 Stockholm Ubon Ratchathani Fr. 5 595 kr 01aug16 - 30nov16 Stockholm Udon Thani Fr. 5 695 kr 01aug16 - 30nov16 Visar (1 till 7) av totalt 7 Boka din biljett online här! Behöver du hjälp med boende, transfer eller andra arrangemang? Kontakta oss så får du personlig service, hjälp att boka och skapa bästa möjliga upplägg för din resa till Thailand och Asien. Regler för bokning Utreseperiod: 17 Aug - 30 Nov 16 Försäljningsperiod: 16 Aug 16 - 30 Sep 16 Min/Max reslängd: 3 dagar / 1 månad & 3 månader (Australien) Barnrabatter: 2 till 11 år, 25 % av grundpriset Stopover: 2 Stopover i Bangkok tillåtet, 1 i varje riktning Övrigt: Betalning inom 72 timmar då bokning gjorts. Publiceringsdatum: 16 Aug 2016 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd Augusti 18, 2016 Dela Inlagd Augusti 18, 2016 3 minuter sedan, skrev Wanchai: Flygkampanjer THAI Thailand PROMO THAI Asien kampanj Emirates "Early bird s... Emirates Kampanj Qatar Airways Etihad Airways THAI Beyond Thailand Kontakta mig! THAI Thailand promo 2016 Ny kampanj med THAI. Kampanjen gäller till utvalda destinationer i Thailand under resperiodern 16 augusti - 30 november. En kampanj med fortsatt bra flygpriser till Bangkok, Phuket, Krabi och övriga Thailand. Barn 2-11 år har 25% rabatt och barn 0-1 år 80% rabatt. Läs mer om villkoren och rabatterna längre ned Filtrera flygstolar: Bolag Från Till Pris från * Resperiod Stockholm Bangkok Fr. 5 110 kr 01aug16 - 30nov16 Stockholm Chiang Mai Fr. 5 500 kr 01aug16 - 30nov16 Stockholm Khon Kaen Fr. 5 695 kr 01aug16 - 30nov16 Stockholm Krabi Fr. 5 475 kr 01aug16 - 30nov16 Stockholm Phuket Fr. 5 475 kr 01aug16 - 30nov16 Stockholm Ubon Ratchathani Fr. 5 595 kr 01aug16 - 30nov16 Stockholm Udon Thani Fr. 5 695 kr 01aug16 - 30nov16 Visar (1 till 7) av totalt 7 Boka din biljett online här! Behöver du hjälp med boende, transfer eller andra arrangemang? Kontakta oss så får du personlig service, hjälp att boka och skapa bästa möjliga upplägg för din resa till Thailand och Asien. Regler för bokning Utreseperiod: 17 Aug - 30 Nov 16 Försäljningsperiod: 16 Aug 16 - 30 Sep 16 Min/Max reslängd: 3 dagar / 1 månad & 3 månader (Australien) Barnrabatter: 2 till 11 år, 25 % av grundpriset Stopover: 2 Stopover i Bangkok tillåtet, 1 i varje riktning Övrigt: Betalning inom 72 timmar då bokning gjorts. Publiceringsdatum: 16 Aug 2016 Tack för det. Precis inom den period vi hade tänkt att åka. Ibland kan det löna sig att vara lite kylig under lågsäsong. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NiceBeaver Inlagd Augusti 18, 2016 Dela Inlagd Augusti 18, 2016 Det svänger verkligen i prisläget med ARN-BKK i mitten av november. I söndags var priset 5200 kr, i tisdags 7500 och med den nya kampanjen 5055. Verkar vara läge att slå till nu. "Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson -NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 18, 2016 Dela Inlagd Augusti 18, 2016 10 timmar sedan, skrev L64: Det är faktiskt mängden datatrafik som det gäller och det räcker väl att kika in på Aftonblaskan så går det åt Men eftersom Thai har en av världens dyraste wifi i luften så blir det ju några kronor sparade iaf hehe Förhoppningsvis kan jag iaf lägga upp några bilder på underbar flygplansmat + min hårige resekamrat live&direct Äh, du kommer säkert att porrsurfa bort varenda MB som vanligt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Efraim Barkbit Inlagd Augusti 18, 2016 Dela Inlagd Augusti 18, 2016 10 timmar sedan, skrev NiceBeaver: Det svänger verkligen i prisläget med ARN-BKK i mitten av november. I söndags var priset 5200 kr, i tisdags 7500 och med den nya kampanjen 5055. Verkar vara läge att slå till nu. Trot du bör slå till snarast, verkar som dom traditionella bolagen kommer minska radikalt på deras service inom snar framtid Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 19, 2016 Dela Inlagd Augusti 19, 2016 5 timmar sedan, skrev Efraim Barkbit: Trot du bör slå till snarast, verkar som dom traditionella bolagen kommer minska radikalt på deras service inom snar framtid Jasså vad är det som tyder på det? Å andra sidan lär väl servicen miska generellt i så fall oavsätt när man köpte biljetten elle? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 19, 2016 Dela Inlagd Augusti 19, 2016 (ändrad) 5 timmar sedan, skrev Efraim Barkbit: Trot du bör slå till snarast, verkar som dom traditionella bolagen kommer minska radikalt på deras service inom snar framtid Jasså vad är det som tyder på det? Å andra sidan lär väl servicen miska generellt i så fall oavsätt när man köpte biljetten eller? Ändrades Augusti 19, 2016 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 19, 2016 Dela Inlagd Augusti 19, 2016 Trot du bör slå till snarast, verkar som dom traditionella bolagen kommer minska radikalt på deras service inom snar framtid Hur tänkte du nu, ska riktiga flygbolag komma ner på typ Norwegians nivå eller?Annars är ju tendensen att många höjer standarden på sin produkt, särskilt arabbolagen.Sent from my SM-A910F using Tapatalk Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu