Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

9 timmar sedan, skrev pigge01:

Läs kan jag också göra men det va ju inte min fråga till dej!

Förbeställt har jag också gjort men det gick inte förbeställa alkohol eller cigg när man har CPH som slutdestination på flygresan.

/matz 

Dela på andra sajter

Det är väl ingen idé att bråka om vilket bolag som är bäst,det som andra prioterar skiter andra högaktningsfullt i.

En del vill komma  snabbt och bekvämt fram då är thai bra ,andra vill ha bra service för en rimlig slant och kan ta en mellanlandning för att sträcka på benen ordentligt då är Qatar ,Emirates mm bra.

För egen del faller thai bort för oss totalt ,senaste 5 resorna har gått från dåligt till jäkligt dåligt.

Sista resan tex fick menyerna att kolla i ,sen kom drickvagnarna ville ha vin till maten från den men icke.

Fick matlådan nästan utkastad på oss och det gick inte att välja,fick nåt starkt som inte smaka nåt vidare och vinet ja som vanligt kom det 30 min efter avslutad måltid,suck bara med Thai eller?

Hemresan blev försenad ,fick sitta en timme i en bastuliknande klimat inne i planet.

Ingen fick vatten eller något besked om avgång .

När drickvagnarna kom ville jag ha en GT och vatten,fick ett syrligt svar GT or water,blev irriterad och fräste till GT and water.angående mat och vin var samma sak som ditresan.

Tog nog närmare 1 timme efter vi lyft innan det blev dräglig temp ombord.

Och jag var inte full och odräglig och  säger detta för jag vet att samma biljett med bolag som har mycket bättre service har kostat 40% av priset av thaibiljetten.

Oaccepterad dålig service för en biljett som kostar 8500

Ändrades av kenneth073
Dela på andra sajter

On 2016-07-13 at 22:32, skrev pigge01:

Det är två läger här.

De som ska åka så billigt som möjligt.

Och vi som vill åka bekvämt och snabbt.

Och sen har vi de som vill åka billigt, bekvämt och snabbt. Till den skaran hör jag. Att nån vill åka dyrt tycker jag låter helt galet.....

Dela på andra sajter

kitungmakmak
On 2016-07-15 at 12:14, skrev kenneth073:

Det är väl ingen idé att bråka om vilket bolag som är bäst,det som andra prioterar skiter andra högaktningsfullt i.

En del vill komma  snabbt och bekvämt fram då är thai bra ,andra vill ha bra service för en rimlig slant och kan ta en mellanlandning för att sträcka på benen ordentligt då är Qatar ,Emirates mm bra.

För egen del faller thai bort för oss totalt ,senaste 5 resorna har gått från dåligt till jäkligt dåligt.

Sista resan tex fick menyerna att kolla i ,sen kom drickvagnarna ville ha vin till maten från den men icke.

Fick matlådan nästan utkastad på oss och det gick inte att välja,fick nåt starkt som inte smaka nåt vidare och vinet ja som vanligt kom det 30 min efter avslutad måltid,suck bara med Thai eller?

Hemresan blev försenad ,fick sitta en timme i en bastuliknande klimat inne i planet.

Ingen fick vatten eller något besked om avgång .

När drickvagnarna kom ville jag ha en GT och vatten,fick ett syrligt svar GT or water,blev irriterad och fräste till GT and water.angående mat och vin var samma sak som ditresan.

Tog nog närmare 1 timme efter vi lyft innan det blev dräglig temp ombord.

Och jag var inte full och odräglig och  säger detta för jag vet att samma biljett med bolag som har mycket bättre service har kostat 40% av priset av thaibiljetten.

Oaccepterad dålig service för en biljett som kostar 8500

Du måste ju haft otur, jag flög hem med dom i februari och inte var det så illa. Inte helt perfekt, men bättre än baggarna i alla fall.

Inte så att baggarna är dåliga, men klientelet är lite mer ehh... tja... nä, jag ska inte klaga. Jag åkte ju själv med dom så.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Du måste ju haft otur, jag flög hem med dom i februari och inte var det så illa. Inte helt perfekt, men bättre än baggarna i alla fall.

Inte så att baggarna är dåliga, men klientelet är lite mer ehh... tja... nä, jag ska inte klaga. Jag åkte ju själv med dom så.

Eller så hade du tur

Dela på andra sajter

kitungmakmak
Precis nyss, skrev kenneth073:

Eller så hade du tur

Så kan det ju åxå vara.

Gillar direktflyg, men måste fundera på om jag inte skall testa nån mellanlandning i öknen i alla fall. Är ju lite enklare att uttala sig om det är bra eller dåligt om man testat först.

Frankfurt skall jag dock undvika, trodde jag skulle hamna i Thailand landvägen när jag tog mig till gaten. Det var inte en liten bit att trava, fanns ju ståband eller vad nu liggande rulltrappor kallas men nära var det inte i alla fall.

Trist att Thai har blivit sämre, men dom hade väl ekonomiska problem om jag kommer ihåg rätt.

ทีรัก

Dela på andra sajter

liggande rulltrappor har du väl också i bkk så det räcker till,eller?

Ändrades av kenneth073
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jo, men jag var nog lite trött i mössan efter att ha suttit i baren på flygplatsen ett tag.

Kändes bara som att den inte tog slut, eller tja det var två efter varann. Men dom kanske var lika långa som på suvvan.

SAM_0760.JPG

Lite kul var det, när man inte ens ser slutet på tunneln.

ทีรัก

Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

ståband eller vad nu liggande rulltrappor kallas

40 minuter sedan, skrev kenneth073:

liggande rulltrappor

Vill minnas att det heter "rullramp" :) 

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Rullband verkar vara en annan benämning, mycket trevligt att dom har såna i alla fall. https://sv.wikipedia.org/wiki/Rullande_trottoar

På tal om långt transportband eller rullband

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Dela på andra sajter

John Khonken
On ‎2016‎-‎07‎-‎13 at 21:31, skrev HuaHindinnge:

Thai Smile Airways  vs Thai Airways

Vilken försämring det blev

Dela på andra sajter

John Khonken

När vi åkte hem I onsdags. Så fick vi vänta på maten för att få något att dricka. I vanliga fall brukar man få något innan maten. Det var indraget. Annars fungerade allt bra. Tycker sätena känns träiga. Att sitta I många timmar  var bättre med gamla Bettan. Mycket bättre

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev John Khonken:

När vi åkte hem I onsdags. Så fick vi vänta på maten för att få något att dricka. I vanliga fall brukar man få något innan maten. Det var indraget. Annars fungerade allt bra. Tycker sätena känns träiga. Att sitta I många timmar  var bättre med gamla Bettan. Mycket bättre

Detta har hänt tidigare..

PÅ 2 av mina flygningar.

Hur var flygningen efter Indien?

Troligen var dom rädda för turbulens och ville få maten serverad snarast.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

KaiserBlood
3 timmar sedan, skrev apknug:

Om fördrinken försvinner från Thai så är det fasen sista spiken i kistan....

Man kan, och ska, säga mycket om dem men de har fasen alltid rullat ut drinkvagnen en gång innan maten kommer iaf......

Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

Inte bara fördrinken. Jag bad om en bira innan landning(tradition) och dessvärre var det helt slut.

Har aldrig varit med om det tidigare, och yes jag var spiknykter, hade sovit hela nerresan och jag frågade flera olika flygvärdinnor med samma resultat.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Dela på andra sajter

Sist jag åkte med dom så hade dom inte ens en bira direkt efter starten.. Och Yes.. jag var nykter... Kanske inte spik men ändå-

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Dela på andra sajter

KaiserBlood
2 minuter sedan, skrev apknug:

Du har du lyckligt sovit törnrosa sömn i många år ? eller charmat crew ooootroligt bra. Vid all mina senaste, resor, i alla fall ut från arn med thai, har ölen "tagit slut". Även för oss nyktra och städade....

Skickat från min NEX SMILE5 via Tapatalk

Jag har åkt med thai minst 15 ggr på nittiotalet och då hände det aldrig! Senaste åren har jag provar andra bolag och då har det ALDRIG  varig några problem. Senaste resan gick dock med thai och det var därför jag reagerade.

Gillar thai förutom att man måste boka en extra hotel natt kvällen innan om man vill vara säker på att ha lite roligt på morgon kvisten:)

Dela på andra sajter

Ska man vara och konkurrera med billiga biljetter får man skära ner på service och utgifter. Tycker allt gradvis försämrats varje år sen 2010, men till deras försvar är att biljetterna är billigare nu i eco men visst dyrare i PE. Lågt bränsle pris har väl hjälpt till.

Ett kasst resultat var vid en hemresa i september 2013 då maten inte räckte till alla i ett halvfullt plan. Man hade kalkylerat med att vissa skulle sova istället för att äta.

Skulle tro att det är runt 6 mindre av kabinpersonal nu mot tidigare. 

Jag tror att man har stora lönsamhetsproblem på Skandinavien, det kostar att ha plan stående en halv dag på flygplatser.

De flesta bolag får upp sina plan i luften inom 2 timmar för nya uppdrag.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

KaiserBlood
52 minuter sedan, skrev apknug:

Helt korrekt. Thai var ett helt annat bolag på 90 talet. Lycklig var man de gånger man kunde flyga Thai istället för självdöda kyckling linjen i IL86 via Moskva.

På den tiden gick Thai runt i economy kabinen med flaskor whisky och cognac och riktigt trugde ut till kaffet..

Thai har, dock med andra bolag i sällskap om man ska vara neutral, blivit otroligt mycket sämre senaste 10-15 åren......

Sen verkar det som om de scandinaviska rutterna är illa ansedda av Thai.

För ett antal år sen så körde de med att "bar service will Close 4,5 hour prior to landing". Jag hade somnat gott några timmar efter Take off vaknade och såg att de var ett antal timmar till bkk tänkte avnjuta dessa med en film o en öl. Knatade ner till galleyt för att be om en öl, thais crew har i många år blivit vansinniga om man använder call button. Crew böjer sig ner för att ta fram en öl men tittar samtidigt på klockan och säger "No its 4 hour to landing, we dont serve beer. Why should you scandinavians Always drink so much?".

Jag kontrade med "well I have been sleeping trough the flight and just want a beer to a company my movie". Gick därifrån utan bira så klart.

Thai fattade nog att de skulle tappa stjärnor och renommé på att inte allt ha nån servering, så nu ljuger de istället och säger att det är slut.

Skickat från min NEX SMILE5 via Tapatalk

90-talet var helt klart bättre!

Hade en skön flygning med Air France precis innan rökförbudet trädde i kraft.

Flygvärdinnorna gjorde i ordning en bar vid nödutgången där alla fick röka. Ett par sköna fransmän slungade upp  ett par jointar och sen landade vi haha, helt klart den bästa flygningen jag varit med om. Alla kände nog doften, men sket i det eftersom det var "sista resan med rökning ombord"

Dela på andra sajter

Jo det var bättre förr :big_smile: minns en resa med finnarna från Cop till Got kan ha varit 70 el 80-talet, beställde en sista gintonic strax innan inflygning..blev

ganska omgående fasten seatbelt så jag tänkte fan det blev inget mer.. efter landning medans vi rullade mot gaten så kommer stewarden med drinken

skrattar å säger Jag glömde dej inte ... den sveptes såklart och minns jag sa till honom att jag ska alltid flyga med finnair.. så blev det ju inte heller

förstås. Idag märker jag inte så stor skillnad längre i apklassen där jag sitter.. men qatar som jag flög med sist var rätt okey...men skit att behöva stiga

av mitt i natten i doha för flygbyte.

Dela på andra sajter

Klev just av planet. Tg961. Bra service, drinkar och öl före och efter maten och mellan måltider de som ville. Frugan fick sandwitch mitt i flighten. Jämt hungrig.

Jag tror att service beror lite på besättning. Nu väntar vi på nästa flyg till Chiang Mai20160718_231600.jpg

Dela på andra sajter

kitungmakmak
9 timmar sedan, skrev leifen:

Ska man vara och konkurrera med billiga biljetter får man skära ner på service och utgifter. Tycker allt gradvis försämrats varje år sen 2010, men till deras försvar är att biljetterna är billigare nu i eco men visst dyrare i PE. Lågt bränsle pris har väl hjälpt till.

Ett kasst resultat var vid en hemresa i september 2013 då maten inte räckte till alla i ett halvfullt plan. Man hade kalkylerat med att vissa skulle sova istället för att äta.

Skulle tro att det är runt 6 mindre av kabinpersonal nu mot tidigare. 

Jag tror att man har stora lönsamhetsproblem på Skandinavien, det kostar att ha plan stående en halv dag på flygplatser.

Har dom en turnaround på 12 timmar så gör dom ju nånting galet. Om dom inte står "hemma" för service, men det lär dom väl inte göra på arlanda.

Vet inte hur det blir med personal dock, dom ska ju ha ledigt/vila/sova ett tag åxå mellan passen.

Men thai har faktiskt öppnat (dom hade säkrat skåpen) för mig så jag fick mig en bira nån timme före landning. Såg bara att dom fick pyssla lite mer än normalt för att komma in i lådan med öl. Nån ståltråd eller liknande som troligen låste dörren lite bättre. Normalt sett sitter det inte en ståltråd där så jag antar att dom börjat säkra last inför landning.

ทีรัก

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev leifen:

Jag har hört precis tvärsom genom åren att sett på hela året så är CPH/ARN väldigt lönsamma men det kanske har ändrat sig!?

Ang att plan står stilla ett antal timmar så tror jag det ofta är omöjligt att få dom i luften snabbare tex pga att när dom kommer "hem" igen så skall för det första flygplatsen vara öppen, och skicka massa passagerare till BKK tidigare skulle bara göra att ett stort antal skulle anlända typ 03.00 och visst, bra för dom som bor i Bangkok men för andra som skall vidare domestic/international så skulle det vara en liten pina...

Tex i Johannesburg och Sydney står det bra med stora kärror på marken många timmar och jag tror det är för att passa in i tidtabellen...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev L64:

Jag har hört precis tvärsom genom åren att sett på hela året så är CPH/ARN väldigt lönsamma men det kanske har ändrat sig!?

Ang att plan står stilla ett antal timmar så tror jag det ofta är omöjligt att få dom i luften snabbare tex pga att när dom kommer "hem" igen så skall för det första flygplatsen vara öppen, och skicka massa passagerare till BKK tidigare skulle bara göra att ett stort antal skulle anlända typ 03.00 och visst, bra för dom som bor i Bangkok men för andra som skall vidare domestic/international så skulle det vara en liten pina...

Tex i Johannesburg och Sydney står det bra med stora kärror på marken många timmar och jag tror det är för att passa in i tidtabellen...

Visst är det så, har en vän(hög chef inom SAS) med väldigt bra insyn som bekräftar det att linjerna på Skandinavien är väldigt lönsamma.

Däremot de linjer på Europa där de flyger med A380 backar tydligen duktigt och är en av orsakerna de stora ekonomiska bekymmer Thai har eller haft har?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...