Soengsang Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 2 minuter sedan, skrev leifen: När åkte du Norwegian longhaul??? Visby-Arlanda räknas inte Kan kolla i gamla passet.... Inget pass behövs i Europa Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 Nu finns det en ny aktör som tar så mycket passagerare under sommaren på linjen Arn-Bkk att dom har fått sätta in sina största kortdistansplan B737/800 på Arn för att alla skall få plats. Oden-resor säljer mycket biljetter åt dom. Ukraine International som kör för dryga 3000kr TOR ink mat och 20kg bagage. Total flygtid under 15 timmar. Kort transfer i Kiev som har mycket billig sprit i Dutyfree. Mycket pengar att spara för en barnfamilj på 4-5 personer blir det. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 1 minut sedan, skrev leifen: Nu finns det en ny aktör som tar så mycket passagerare under sommaren på linjen Arn-Bkk att dom har fått sätta in sina största kortdistansplan B737/800 på Arn för att alla skall få plats. Oden-resor säljer mycket biljetter åt dom. Ukraine International som kör för dryga 3000kr TOR ink mat och 20kg bagage. Total flygtid under 15 timmar. Kort transfer i Kiev som har mycket billig sprit i Dutyfree. Mycket pengar att spara för en barnfamilj på 4-5 personer blir det. O har man riktig otur kan man ibland få åka färja hem från Riga med dem, för de lär ha avtal med Tallink.....enl. ett visst orakel Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 2 minuter sedan, skrev leifen: Nu finns det en ny aktör som tar så mycket passagerare under sommaren på linjen Arn-Bkk att dom har fått sätta in sina största kortdistansplan B737/800 på Arn för att alla skall få plats. Oden-resor säljer mycket biljetter åt dom. Ukraine International som kör för dryga 3000kr TOR ink mat och 20kg bagage. Total flygtid under 15 timmar. Kort transfer i Kiev som har mycket billig sprit i Dutyfree. Mycket pengar att spara för en barnfamilj på 4-5 personer blir det. Ja men den stora frågan är hur mycket man får köpa i Dutyfree? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 12 minuter sedan, skrev Soengsang: Men orka...... Det gällde från början Baggarnas 30:e plats och Ryssarnas 40:e, och ja för i helvete jag tycker ryssarna är bättre än de sunkiga Baggarna, inget har nämnts om någon flight. Släpp för satan detta nu!!! Det kom från rätt person. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 28 minuter sedan, skrev Soengsang: Men orka...... Det gällde från början Baggarnas 30:e plats och Ryssarnas 40:e, och ja för i helvete jag tycker ryssarna är bättre än de sunkiga Baggarna, inget har nämnts om någon flight. Släpp för satan detta nu!!! Jobbigt att inse hur du trasslat in dig i dina norwegianfobiska lögner eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 3 minuter sedan, skrev Raggmunken: Jobbigt att inse hur du trasslat in dig i dina norwegianfobiska lögner eller? Det är ingen lögn att jag tycker Baggarna e sunkiga, vilket det handlade om........ Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 1 minut sedan, skrev Soengsang: Det är ingen lögn att jag tycker Baggarna e sunkiga, vilket det handlade om........ Men du ljuger ju om anledningarna. Först är direktflyg prio ett men sen flyger du hellre via moskva än åker direkt. Dagflyg går ju absolut inte att flyga direkt med norwegian men med en mellanlandning i moskva verkar det fungera bra att flyga dagtid. Det här börjar faktiskt likna lyteskomik så jag släpper det här nu, börjar känna mig lite elak Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 24 minuter sedan, skrev Khonis: Ja men den stora frågan är hur mycket man får köpa i Dutyfree? eller hur mycket man får föra in dit man kommer. Jag vet inte begränsningarna i försäljning. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 31 minuter sedan, skrev Soengsang: O har man riktig otur kan man ibland få åka färja hem från Riga med dem, för de lär ha avtal med Tallink.....enl. ett visst orakel Nu passar det att tro på oraklet Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 Gläds i stället åt att du/ni själva bestämmer vilket flyg ni ska boka, värre vore det om det bara funnits ett bolag som du/ni vart tvingade att nyttja. Tyvärr är tydligen Thai inte så dåliga som många tycker, finns numera sällan några lediga stolar, å andra sidan kanske vi åker vid fel årstid. För övrigt spelar det ingen större roll hur mycket dutyfree man får köpa, avgörande är hur mycket du får föra in Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 Jag åkte med Thai före midsommarn och satt/låg på rad 67 bakom mig låg dom med på dom sista 4 raderna. Thai är det inget fel på bara dom nya sätena som sittdelen åker fram på är 188cm lång själv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 7 minuter sedan, skrev Dolle: Jag åkte med Thai före midsommarn och satt/låg på rad 67 bakom mig låg dom med på dom sista 4 raderna. Thai är det inget fel på bara dom nya sätena som sittdelen åker fram på är 188cm lång själv Där håller jag med att det är skit med säten som åker framåt när man fäller ryggstödet bakåt. Har också irriterat mig på detta, bara 187cm lång Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 Så skillnaden mellan "ett riktigt flygbolag" och ett "sunkflygbolag" är om dom har alternativ som passar ens personliga behov eller inte ? Trodde det var med relevanta kriterier som borde avgöra som flygsäkerhet etc. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 Ursäkta, men jag är född sån. [emoji4] Nu är det inte säkert att det var dina inlägg det gällde ;-) Skickat från min GT-I9300 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 (ändrad) 5 timmar sedan, skrev leifen: Faktiskt är B787 bekvämare än den äldre B777. Mycket tystare, större fönster och ett högre kabintryck. Underhållningssystemet är av senaste design mm. Stolarnas utformning, benutrymme är viktigare än hur många passagerare det ryms totalt. Baggarna och Thais plan utom 747 har 32" 747 har 32-34" alla fönster platser är 34" mitten är 33" samt 5 rader 32" De 16 777-300ER som normalt flyger på Skandinavien har samma stolar som 787-800/900 Dom är tillverkade parallellt. 777-300ER HS-TKZ är levererad 28 sep 2015. Thais första A350-900 är snart klar för leverans https://www.planespotters.net/photo/692546/f-wzgq-thai-airways-international-airbus-a350-941 Ändrades Juli 13, 2016 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 (ändrad) Norwegian är per definition ett lågprisbolag, de fick ju faktiskt pris i den kategorin, eller hur? Tror Skytrax har lite bättre koll på sånt än vissa självutnämnda experter här. Och det gör ju dem också per definition till ett sämre bolag än ett riktigt, så är det bara. Nu finns det faktiskt en del lågpris som kör interkontinentala flighter, och de kommer att öka. De må ha en s.k. premiumklass men den är inte i närheten av ett riktigt bolags. De har (tror jag) inte några lounger för dessa kunder. Lågprisbolagen har aldrig/sällan nåt samarbete med andra bolag så när deras maskiner går sönder så blir passagerarna strandsatta och får sällan nån hjälp då bolagen sällan/aldrig har egen personal på destinationen. Lågprisbolagen har nyss skapat en egen allians (Value Alliance), därför att de skulle aldrig bli insläppta i en allians där de riktiga bolagen finns. Om detta hjälper passagerarna när de blir strandsatta får framtiden utvisa. Och jo, det är bara asiatiska bolag, alltså ej Norrbaggarna... säger väl en del. Richard Quest från CNN gjorde nyss en resa jorden runt på 8 dagar med enbart LCC, mycket sevärd, väl värd att leta efter och titta på. Då åkte han bl.a. Norwegian, USA till England. Alltså, Norwegian är ett LCC. Ändrades Juli 13, 2016 av Bibben manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 25 minuter sedan, skrev Bibben: Norwegian är per definition ett lågprisbolag, de fick ju faktiskt pris i den kategorin, eller hur? Tror Skytrax har lite bättre koll på sånt än vissa självutnämnda experter här. Och det gör ju dem också per definition till ett sämre bolag än ett riktigt, så är det bara. Nu finns det faktiskt en del lågpris som kör interkontinentala flighter, och de kommer att öka. De må ha en s.k. premiumklass men den är inte i närheten av ett riktigt bolags. De har (tror jag) inte några lounger för dessa kunder. Lågprisbolagen har aldrig/sällan nåt samarbete med andra bolag så när deras maskiner går sönder så blir passagerarna strandsatta och får sällan nån hjälp då bolagen sällan/aldrig har egen personal på destinationen. Lågprisbolagen har nyss skapat en egen allians (Value Alliance), därför att de skulle aldrig bli insläppta i en allians där de riktiga bolagen finns. Om detta hjälper passagerarna när de blir strandsatta får framtiden utvisa. Och jo, det är bara asiatiska bolag, alltså ej Norrbaggarna... säger väl en del. Richard Quest från CNN gjorde nyss en resa jorden runt på 8 dagar med enbart LCC, mycket sevärd, väl värd att leta efter och titta på. Då åkte han bl.a. Norwegian, USA till England. Alltså, Norwegian är ett LCC. Air Berlin klassas också som ett lågprisbolag (åkte med dom till Italien förra veckan) men är medlemmar i "OneWorld" och partners med Ethiad http://www.airberlingroup.com/en/about-airberlin/alliance-partners Livet och flygbolagen är inte "svart/vitt" utan det finns alla möjliga olika lösningar och gränsen mellan "LCC" och "riktiga flygbolag" är extremt luddig och otydlig Norweigans kunder i Premium har tillgång till Executive Loungen på både Thailands och USA-rutterna http://www.norwegian.com/se/reseinformation/incheckning-och-ombordstigning/loungetillgang/ Air Berlin har även samarbete med andra bolag (hemflygningen i lördags från Milano var Alitalia första delsträckan till Berlin och Air Berlin från Berlin till ARN) Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 5 minuter sedan, skrev Tallviking: Air Berlin klassas också som ett lågprisbolag (åkte med dom till Italien förra veckan) men är medlemmar i "OneWorld" och partners med Ethiad http://www.airberlingroup.com/en/about-airberlin/alliance-partners Livet och flygbolagen är inte "svart/vitt" utan det finns alla möjliga olika lösningar och gränsen mellan "LCC" och "riktiga flygbolag" är extremt luddig och otydlig Norweigans kunder i Premium har tillgång till Executive Loungen på både Thailands och USA-rutterna http://www.norwegian.com/se/reseinformation/incheckning-och-ombordstigning/loungetillgang/ Air Berlin har även samarbete med andra bolag (hemflygningen i lördags från Milano var Alitalia första delsträckan till Berlin och Air Berlin från Berlin till ARN) Världen är inte heller statisk utan i hög grad dynamisk. Bara för att du startade som ett LCC så kan du med tiden bli ett riktigt bolag, och tvärtom givetvis (SAS kanske?). manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 19 minuter sedan, skrev Bibben: Världen är inte heller statisk utan i hög grad dynamisk. Bara för att du startade som ett LCC så kan du med tiden bli ett riktigt bolag, och tvärtom givetvis (SAS kanske?). Eller vara både och. Eller varken eller ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 (ändrad) 6 minuter sedan, skrev Tallviking: varken eller ! Du kan inte vara både och, faller på sin egen orimlighet. Ferrari kan inte vara både ett premiummärke samt ett lågprismärke. EDIT: Varför startar riktiga bolag LCC? Jo, för de vill inte själva förknippas med att vara ett LCC. Ändrades Juli 13, 2016 av Bibben manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KaiserBlood Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 1 timme sedan, skrev Bibben: Norwegian är per definition ett lågprisbolag, de fick ju faktiskt pris i den kategorin, eller hur? Tror Skytrax har lite bättre koll på sånt än vissa självutnämnda experter här. Och det gör ju dem också per definition till ett sämre bolag än ett riktigt, så är det bara. Nu finns det faktiskt en del lågpris som kör interkontinentala flighter, och de kommer att öka. De må ha en s.k. premiumklass men den är inte i närheten av ett riktigt bolags. De har (tror jag) inte några lounger för dessa kunder. Lågprisbolagen har aldrig/sällan nåt samarbete med andra bolag så när deras maskiner går sönder så blir passagerarna strandsatta och får sällan nån hjälp då bolagen sällan/aldrig har egen personal på destinationen. Lågprisbolagen har nyss skapat en egen allians (Value Alliance), därför att de skulle aldrig bli insläppta i en allians där de riktiga bolagen finns. Om detta hjälper passagerarna när de blir strandsatta får framtiden utvisa. Och jo, det är bara asiatiska bolag, alltså ej Norrbaggarna... säger väl en del. Richard Quest från CNN gjorde nyss en resa jorden runt på 8 dagar med enbart LCC, mycket sevärd, väl värd att leta efter och titta på. Då åkte han bl.a. Norwegian, USA till England. Alltså, Norwegian är ett LCC. 90% enkelt räknat av kunderna skiter väl i det här. Må hända att det är business kunderna dom tjänar pengar på, men den som kan leverera snabbast resa till lägst pris får väl förmodligen sälja mest också. Thai ligger rätt i pris på lågsäsong, men är löjligt dyra på högsäsong, vilket gör att många barnfamiljer väljer bort dom till förmån för alla "lågprisbolag" som finns numera. We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 26 minuter sedan, skrev Bibben: Du kan inte vara både och, faller på sin egen orimlighet. Ferrari kan inte vara både ett premiummärke samt ett lågprismärke. EDIT: Varför startar riktiga bolag LCC? Jo, för de vill inte själva förknippas med att vara ett LCC. Många "riktiga flygbolag" anpassar sin verksamhet så delar av den efterliknar LCC-bolag för att kunna konkurrera om kunderna Och på samma sätt anpassar många LCC-bolag sina verksamheter för att ta kunder från de "riktiga flygbolagen" Flera flygbolag har olika delar inom samma bolag där vissa delar kör "traditionell" flygverksamhet och vissa delar LCC-verksamhet Detta ser man inte minst på USA-marknaden Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 1 minut sedan, skrev Tallviking: Många "riktiga flygbolag" anpassar sin verksamhet så delar av den efterliknar LCC-bolag för att kunna konkurrera om kunderna Och på samma sätt anpassar många LCC-bolag sina verksamheter för att ta kunder från de "riktiga flygbolagen" Flera flygbolag har olika delar inom samma bolag där vissa delar kör "traditionell" flygverksamhet och vissa delar LCC-verksamhet Detta ser man inte minst på USA-marknaden Thai Smile Airways vs Thai Airways Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Juli 13, 2016 Dela Inlagd Juli 13, 2016 Är Soengsang och Pigge samma person? eller bröder? De är tametusan som kopior av varandra, de håller fast vid sina dumheter till 100% trots att de blir överbevisade gång på gång! Bägge avgudar Thai, Nonki och ICA-kort och är så enkelriktade att man inte tror det är sant Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu