Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

Sam sip sam
1 minut sedan, skrev kitungmakmak:

Men att hävda att Thai är dom enda som flyger direkt blir ju fel i alla fall.

Jag åker inte dagligen så jag kan planera resan efter de dagar som flyget går. På samma sätt som jag inte kan åka tåg till stockholm vilken tid på dygnet som helst utan bara när tåget går - men för den skull hävdar jag inte att det inte går tåg till stockholm. Om baggarna bara flög en gång per år skulle jag kunna köpa resonemanget lite bättre, men ett par gånger i veckan utan mellanlandning är i min värld direktflyg.

Ska du åka biz eller pe flatbed så är det bara thai som flyger direkt :haha: och det gäller för mig :wow:

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag ville boka ARN - CNX med Norwegia.  Det gick inte. ARN BKK gick bra sedan skulle jag boka separat BKK CNX.

Priset för de dagar jag ville resa var inte så mycket lägre än med Thai. Obs. Det skulle tillkomma avgift för bagage och mat ombord. Så jag tippar på att det skulle inte vara billigare med Norwegian  

Dela på andra sajter

Ska åka Thai (aug 2016), Baggarna (Nov 2016) och Aeroflot (jan 2017). Återkommer med recensioner av de olika flighterna:big_smile:

Dela på andra sajter

kitungmakmak
5 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

Ska du åka biz eller pe flatbed så är det bara thai som flyger direkt :haha: och det gäller för mig :wow:

Skulle jag åka biz (och betala själv) så får dom komma med en skjorta med långa ärmar och ta med mig till stället Boa rymt ifrån. ;)

tvångströja.jpg

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Har nog hittat min grej nu! För första gången flög Ann och jag med ett arabiskt bolag, närmare bestämnt Qatar airways och det kommer nog bli flera gånger med dessa arab bolag. Personligen tycker jag att sitta på ett plan i 9-11 timmar som man gör med Thai är tortyr och allmän vidrigt...

Så jäkla skönt med sex timmar till Doha, liten paus där och sedan drygt sex timmar till BKK. Perfekt uppläge för mig.

Sedan så kommer ju detta med priset! Thai skulle ha 25 000 kr för två billjetter medans Qatar tog 14 000. Inget svårt val för oss.

Helt otroliga priser Thai tar under de olika högsäsongerna, jul och industrisemestern.

Ska nog mycket till om vi väljer Thai i framtiden.

Dela på andra sajter

Sam sip sam
2 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Skulle jag åka biz (och betala själv) så får dom komma med en skjorta med långa ärmar och ta med mig till stället Boa rymt ifrån. ;)

Jo men är du med i bonussystemet så behöver du inte betala själv och har även blivit uppgraderad 3 ggr vid incheckning ,thai belönar trogna kunder 

Dela på andra sajter

kitungmakmak
13 minuter sedan, skrev JJC:

Jag ville boka ARN - CNX med Norwegia.  Det gick inte. ARN BKK gick bra sedan skulle jag boka separat BKK CNX.

Priset för de dagar jag ville resa var inte så mycket lägre än med Thai. Obs. Det skulle tillkomma avgift för bagage och mat ombord. Så jag tippar på att det skulle inte vara billigare med Norwegian  

Man (jag) räknar såklart med jämförbara biljetter. Men har man inte bagage eller behov av mat så behöver man inte betala för det med baggarna, med Thai kan man inte välja.

Om det sen är bra eller dåligt är väl upp till var och en. För ett par veckor så klarar jag mig med handbagage. Men som senast, 5 månader så vill jag ha lite mer packning med mig. Käket är mer terapi, men jag skulle klara mig med sömntabletter åxå. Är man lite snål så går det ju att ta med mackor, chips och en tom pet-flaska som man fyller på med vatten efter security.

Läste nånstans om en som fyllde på en trocaderoflaska med taxfree whiskey på dasset. Åxå ett sätt. Men det kan vara en skröna.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Sam sip sam
5 timmar sedan, skrev Tallviking:

Är man långt ner i skiten har man ju möjlighet att ta sig uppåt. Intressant lista med inte allt för hedrande sällskap av de andra flygbolagen

De stora bra flygbolagen platsar tydligen inte på den listan !

Nej men här platsar thai bland dom stora 13 plats och norwegian på plats nummer 30

At the World Airline Awards held at Farnborough Airshow, Skytrax announced the world's Top 100 Airlines in 2016, voted for by airline customers around the world. 

Skytrax World Airline Awards, described as "the Oscars of the aviation industry", are most coveted Quality accolades for the world airline industry, and a global benchmark of airline excellence.

The World's Top 100 Airlines - 2016

2015 Rating

1Emirates5

2Qatar Airways1

3Singapore Airlines2

4Cathay Pacific3

5ANAs7

6Etihad Airways6

7Turkish Airlines4

8EVA Air9

9Qantas Airways10

10Lufthansa12

11Garuda Indonesia8

12Hainan Airlines22

13Thai Airways19

14Air France15

15Swiss Int'l Air Lines14

16Asiana Airlines11

17Air New Zealand17

18Virgin Australia16

19Austrian13

20Bangkok Airways23

21Japan Airlines21

22Dragonair18

23AirAsia25

24KLM28

25Virgin America26

26British Airways20

27Finnair31

28Virgin Atlantic37

29Hong Kong Airlines30

30Norwegian33

31Air Canada27

32China Southern36

33Aegean Airlines29

34Malaysia Airlines24

35Delta Air Lines45

36Korean Air38

37China Airlines52

38easyJet39

39SilkAir42

40Aeroflot46

41South African Airways

Dela på andra sajter

Nej men här platsar thai bland dom stora 13 plats och norwegian på plats nummer 30

At the World Airline Awards held at Farnborough Airshow, Skytrax announced the world's Top 100 Airlines in 2016, voted for by airline customers around the world. 

Skytrax World Airline Awards, described as "the Oscars of the aviation industry", are most coveted Quality accolades for the world airline industry, and a global benchmark of airline excellence.

The World's Top 100 Airlines - 2016

2015 Rating

1Emirates5

2Qatar Airways1

3Singapore Airlines2

4Cathay Pacific3

5ANAs7

6Etihad Airways6

7Turkish Airlines4

8EVA Air9

9Qantas Airways10

10Lufthansa12

11Garuda Indonesia8

12Hainan Airlines22

13Thai Airways19

14Air France15

15Swiss Int'l Air Lines14

16Asiana Airlines11

17Air New Zealand17

18Virgin Australia16

19Austrian13

20Bangkok Airways23

21Japan Airlines21

22Dragonair18

23AirAsia25

24KLM28

25Virgin America26

26British Airways20

27Finnair31

28Virgin Atlantic37

29Hong Kong Airlines30

30Norwegian33

31Air Canada27

32China Southern36

33Aegean Airlines29

34Malaysia Airlines24

35Delta Air Lines45

36Korean Air38

37China Airlines52

38easyJet39

39SilkAir42

40Aeroflot46

41South African Airways

Otroligt att Norwegian kommer så högt som 30, bla bolag som Aero Flot bakom, jag föredrar Ryssarna alla dagar i veckan före baggarnas.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Soengsang:

Otroligt att Norwegian kommer så högt som 30, bla bolag som Aero Flot bakom, jag föredrar Ryssarna alla dagar i veckan före baggarnas.

Var inte direktflyg så viktigt längre? :)

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Raggmunken:

Var inte direktflyg så viktigt längre? :)

Därför att inte Baggarna flyger alla dagar i veckan, ska man byta så gör det med sådan liten deviation som möjligt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Sam sip sam:

Trodde inte thai hade Biz på Skandinavien, bara PE. 

Vad skiljer i pris mellan Biz och PE hos Thai?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Man tar sig för pannan över vissa inlägg  :misdoubt:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

kitungmakmak
1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Man tar sig för pannan över vissa inlägg  :misdoubt:

Ursäkta, men jag är född sån. :)

ทีรัก

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Därför att inte Baggarna flyger alla dagar i veckan, ska man byta så gör det med sådan liten deviation som möjligt.

Jaja, vi säger väl det. Men nog har du trasslat in dig ordentligt i dina olika prioriteringar som hela tiden ändras för att baggarna ska vara sämst, vilket borde kännas aningen pikant :)

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Raggmunken:

Jaja, vi säger väl det. Men nog har du trasslat in dig ordentligt i dina olika prioriteringar som hela tiden ändras för att baggarna ska vara sämst, vilket borde kännas aningen pikant :)

Nej jag har inte trasslat in mig på nått sätt, alla har vi olika parametrar som avgör vad som passar oss bäst, för mig är det bla direktflight, men för en boende i Norrland eller Gbg, kan tex Finnarna eller Ryssarna vara lika mycket direkt.

Och ang Norwegian, så är det och förblir ett sunkbolag.....vilka man kan åka med i nödfall eller om endast priset avgör, de är ju trotts allt billiga ibland.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nej jag har inte trasslat in mig på nått sätt, alla har vi olika parametrar som avgör vad som passar oss bäst, för mig är det bla direktflight, men för en boende i Norrland eller Gbg, kan tex Finnarna eller Ryssarna vara lika mycket direkt.

Och ang Norwegian, så är det och förblir ett sunkbolag.....vilka man kan åka med i nödfall eller om endast priset avgör, de är ju trotts allt billiga ibland.

Du har ju med en dåres envishet hävdat att direktflyg från arlanda är det viktigaste för dig samtidigt som du alla dar i veckan skulle välja aero flot före direktflyg med baggarna. 

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
9 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jag håller inte med om att Norwegian är sunkbolag. Har åkt mycket i europa och en gång till LA med dom. Och det har inte varit sunkiga alls.

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev pigge01:

Baggarna har ibland ingen mat att sälja, på sina lång flygningar. 

Med sina små plan B787-8/900 C32 Y259 likvärdigt med SAS A340-300 C40 W28 Y179 .

Thai tar i sina nya B777-300ER C42 Y309, B747-400 F10 C40 Y325

Faktiskt är B787 bekvämare än den äldre B777.

Mycket tystare, större fönster och ett högre kabintryck. Underhållningssystemet är av senaste design mm.

Stolarnas utformning, benutrymme är viktigare än hur många passagerare det ryms totalt.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Raggmunken:

Du har ju med en dåres envishet hävdat att direktflyg från arlanda är det viktigaste för dig samtidigt som du alla dar i veckan skulle välja aero flot före direktflyg med baggarna. 

Absolut, för Norwegian är ett lågprisbolag, funkar bra på shorthaul, longhaul.....aldrig mer det sunket!

Men som tur är väl så är alla olika.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Ähhh, Norwegian är ett sunkbolag pga många anledningar.

Mig passar det inte bla på grund av att de ej har dagliga flighter på arn, en gång i veckan är för uselt.

Sen dagflyg tillbaka passar inte mig heller.

Men aeroflots dagflyg passar tydligen :)

Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Soengsang:

Absolut, för Norwegian är ett lågprisbolag, funkar bra på shorthaul, longhaul.....aldrig mer det sunket!

Men som tur är väl så är alla olika.

När åkte du Norwegian longhaul???

Visby-Arlanda räknas inte :) 

Dela på andra sajter

Sam sip sam
Trodde inte thai hade Biz på Skandinavien, bara PE. 

Vad skiljer i pris mellan Biz och PE hos Thai?

Ca 3 tusen kr samma stolar får några ostbitar och lounge ,egen fast track i bkk 5 min från incheckningen sitter du i loungen

Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Raggmunken:

Men aeroflots dagflyg passar tydligen :)

Men orka......

Det gällde från början Baggarnas 30:e plats och Ryssarnas 40:e, och ja för i helvete jag tycker ryssarna är bättre än de sunkiga Baggarna, inget har nämnts om någon flight.

Släpp för satan detta nu!!!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...