Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

Precis nyss, skrev Tallviking:

Så vad skiljer då egentligen mellan Thai och Norweigan mellan ARN och BKK ?

Svara gärna seriöst och utan svepande floskler

Många saker.

För mig personligen, tex att Thai flyger i princip varje dag året runt, inte som Norwegian som har endast 1-2 flighter i veckan under lågsäsong.

Tiderna, Thai går snabbare o har nattflight tillbaka.

Stolarna o inredningen, Norwegian fruktansvärt sunkiga stolar i de konstlädergalon klädsel de har, de har inga flatbed stolar heller.

Klientelet, har sett de mest lustiga typer på deras plan, och hört historier från bekanta som gör en mörkrädd.

Stilen att inte ens se till att passagerarna har vatten under resan stör mig, så satans sniket, så de ska inte tjäna pengar på mig.

Jag kan göra listan längre men nöjer mig här.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev pigge01:

Baggarna har ibland ingen mat att sälja, på sina lång flygningar. 

Med sina små plan B787-8/900 C32 Y259 likvärdigt med SAS A340-300 C40 W28 Y179 .

Thai tar i sina nya B777-300ER C42 Y309, B747-400 F10 C40 Y325

Att dom inte har obegränsat med mat förutom de som förbeställt är kanske inte så oväntat

Har hänt mig flera gånger att Thai haft slut på den rätt man ville ha så man vart tvungen att ta något man inte gillar. Lika illa tycker jag

Har man beställt mat innan flygningen på Norweigan får man det man har beställt

Storleken på plan är väl rätt ointressant. Jag skulle gärna flyga ARN - BKK med ett litet plan med bara två platser (mig och frugan) om dom erbjöd samma flygtid, sittplatskomfort och service som Norweigan eller Thai

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Många saker.

För mig personligen, tex att Thai flyger i princip varje dag året runt, inte som Norwegian som har endast 1-2 flighter i veckan under lågsäsong.

Stolarna o inredningen, Norwegian fruktansvärt sunkiga stolar i de konstlädergalon klädsel de har, de har inga flatbed stolar heller.

Klientelet, har sett de mest lustiga typer på deras plan, och hört historier från bekanta som gör en mörkrädd.

Stilen att inte ens se till att passagerarna har vatten under resan stör mig, så satans sniket, så de ska inte tjäna pengar på mig.

Jag kan göra listan längre men nöjer mig här.

Som ekonomiresande blir den listan väldigt kort för mig och har personligen inte direkt märkt skillnad mellan Norweigan eller Thai på rätt många flygningar

Riktig skillnad märker man när man flyger med t.ex Emirates och liknande bolag. Då inser man att Thai inte hör hemma på top-10-listorna över världens bästa flygbolag

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tallviking:

Att dom inte har obegränsat med mat förutom de som förbeställt är kanske inte så oväntat

Har hänt mig flera gånger att Thai haft slut på den rätt man ville ha så man vart tvungen att ta något man inte gillar. Lika illa tycker jag

Har man beställt mat innan flygningen på Norweigan får man det man har beställt

På Thai får man då något från högre klassers mat.

Det har jag fått vid 4 tillfälle.

Då hade dom slut på kycklingen och något starkt Thai mat kvar.

Flygvärdinnan han höll med mig att detta kan inte jag äta.

Han fixa det hela.

Ändrades av pigge01
stavning

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev pigge01:

På Thai för man då något från högre klassers mat.

Det har jag fått vid 4 tillfälle.

Då hade dom slut på kycklingen och något starkt Thai mat kvar.

Flygvärdinnan han höll med mig att detta kan inte jag äta.

Han fixa det hela.

Jag har bara fått "den andra huvudrätten" från ekonomi och sett många som fått samma "problem". Har aldrig sett någon mat från högre klasser serveras i ekonomi

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tallviking:

Som ekonomiresande blir den listan väldigt kort för mig och har personligen inte direkt märkt skillnad mellan Norweigan eller Thai på rätt många flygningar

Riktig skillnad märker man när man flyger med t.ex Emirates och liknande bolag. Då inser man att Thai inte hör hemma på top-10-listorna över världens bästa flygbolag

Nja, är väl bara det med 180gr stolar som går bort.

Kolla bara nu under sommaren, då har de istort sett bara EN avg i veckan till Bkk, tror det var 2 under några veckor nu i Juli, det är skitkasst tycker jag.

Givetvis är Emirates och många andra otroligt mycket bättre flygbolag än Thai, billigare också i alla klasser, tex en ren Biz med Emirates är ca 2000kr billigare än en PE med Thai.

Men Thai vinner alla dagar i veckan då de har direktflight.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag har bara fått "den andra huvudrätten" från ekonomi och sett många som fått samma "problem". Har aldrig sett någon mat från högre klasser serveras i ekonomi

Det kan bero på person och var man sitter i planet.

Numera bokar jag i mitten av salongen.

På B747 satsa jag på 31C eller 32H 

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Kolla bara nu under sommaren, då har de istort sett bara EN avg i veckan till Bkk, tror det var 2 under några veckor nu i Juli, det är skitkasst tycker jag.

Givetvis är Emirates och många andra otroligt mycket bättre flygbolag än Thai, billigare också i alla klasser, tex en ren Biz med Emirates är ca 2000kr billigare än en PE med Thai.

Nu sedan jag flyger på Manila så är det Thai som gäller.

Att ha över 4h väntetid på Dubai eller Doha samt missar Pattaya på hemresa.

Passar inte mig.

Baggarna faller på 2 saker

1. Usel hemresa tidtabell.

2. Endast 2 dagar i veckan.

Dela på andra sajter

kitungmakmak
2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Sant tänkte det samma, rätt suspekta bolag på den listan.

Men som sagt, förbättringar är ju åt rätt håll.

Och så länge de är ensamma med direktflighter till Thailand så förblir de bäst för mig.

Norwegian har ju åxå direkt ARN-BKK så det stämmer ju inte riktigt att Thai är ensamma om att flyga direkt.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev kitungmakmak:

Norwegian har ju åxå direkt ARN-BKK så det stämmer ju inte riktigt att Thai är ensamma om att flyga direkt.

1-2 gr i veckan, så knappt de räknas :)

Dela på andra sajter

kitungmakmak
2 minuter sedan, skrev Soengsang:

1-2 gr i veckan, så knappt de räknas :)

Det spelar ingen roll för mig hur ofta dom flyger, men returtiden jämfört med Thai är ju usel för baggarna. Sticka på morgonen är så fel på alla sätt.

ทีรัก

Dela på andra sajter

kitungmakmak
52 minuter sedan, skrev pigge01:

samt missar Pattaya på hemresa.

Ehh, finns det nån som flyger direkt från pattis? eller utapao blir det väl som är närmast.

Om inte så borde det ju gå att flyga utapao till suvvan, och sen vidare. Men med baggarna så blir det en övernattning nära flygplatsen.

Fixas med en taxi säger dom, jag tar mig nära suvvan dagen före så jag är säker på att ta mig hem om jag åker med baggarna. Bokar hotell med flygplanstransfer.

Med thai så rullar jag iväg mot flygplatsen nån gång mitt på dan eller lite senare. Klart bättre tid för returen, känns som att jag vinner en hel dag.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Det räcker väl med att de flyger när man åker med dem? De dagar jag inte reser så skiter jag väl i om de så har 8000 avgångar. Och har de inga avgångar den dagen man måste åka (om man har pressat schema) så får man väl åka med nåt annat bolag. Men det är väl inte antalet avgångar som avgör om flygbolaget är bra?

Dela på andra sajter

Det räcker väl med att de flyger när man åker med dem? De dagar jag inte reser så skiter jag väl i om de så har 8000 avgångar. Och har de inga avgångar den dagen man måste åka (om man har pressat schema) så får man väl åka med nåt annat bolag. Men det är väl inte antalet avgångar som avgör om flygbolaget är bra?

Som sagt behoven är olika däremed kriteriet för vad som är bra.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Som sagt behoven är olika däremed kriteriet för vad som är bra.

Men har du behov av avgångar på de dagarna du inte ska åka? För mig räcker det med 1 avgång, om den är på rätt dag:big_smile:

Dela på andra sajter

Men har du behov av avgångar på de dagarna du inte ska åka? För mig räcker det med 1 avgång, om den är på rätt dag:big_smile:

Jag har behovet att kunna åka vilken dag som, blir ofta att jag bokar om kort inför avresa, det är mitt behov, frågor på det?

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jag har behovet att kunna åka vilken dag som, blir ofta att jag bokar om kort inför avresa, det är mitt behov, frågor på det?

Ok. Så om du anser att ett flygbolag är skit för att de inte sätter sina avgångar efter ditt schema (inkl sistaminutenändringar i detta schema) så har vi, precis som du säger, olika värderingar (troligtvis om livet generellt). Men då blir din bedömning ganska meningslös för mig, vilket ju nu är bra att veta om man skulle fråga om råd om saker. Frågor på det?

Ändrades av frogfish
Dela på andra sajter

Ok. Så om du anser att ett flygbolag är skit för att de inte sätter sina avgångar efter ditt schema (inkl sistaminutenändringar i detta schema) så har vi, precis som du säger, olika värderingar (troligtvis om livet generellt). Men då blir din bedömning ganska meningslös för mig, vilket ju nu är bra att veta om man skulle fråga om råd om saker. Frågor på det?

Ähhh, Norwegian är ett sunkbolag pga många anledningar.

Mig passar det inte bla på grund av att de ej har dagliga flighter på arn, en gång i veckan är för uselt.

Sen dagflyg tillbaka passar inte mig heller.

Dela på andra sajter

Och föresten så har du väl tidigare nämnt att priset är det viktiga.

Jag har ett par till kriterier att väga in, givetvis är priset viktigt men inte det viktigaste.

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Och föresten så har du väl tidigare nämnt att priset är det viktiga.

Jag ett par till kriterier att väga in, givetvis är priset viktigt men inte det viktigaste.

Priset är viktigt. Men jag har faktiskt inget att klaga på alla de gånger jag åkt med Norwegian. Jag kommer fortsätta åka med dem när det passar för mig.

Sen rankar jag beskrivningar av egenupplevda problem högre än "jag har en kompis som har en kompis som haft jätteproblem....". Du har väl (enligt dig själv) bara åkt en gång med dem? Ganska dåligt urval för att göra en relevant bedömning om flygbolaget är skit eller inte.

Du ska ju självklart åka med de som passar dig bäst, men att utifrån din erfarenhet (en resa) av Norwegian hålla på och basunera ut att de är ett skitbolag är ju bara rent fjanteri.

Dela på andra sajter

Sam sip sam
3 timmar sedan, skrev Tallviking:

Det är inte thailändska myndigheter som jämförs i dessa listor utan flygbolagen själva

Både "världens bästa flygbolag" (där Thai eller SAS inte ens platsar med Norweigan och Turkish kommer högt upp) och de flygbolag som gjort störst förbättringar (inte hedrande för Thai med tanke på att dom då måste varit betydligt sämre samt riktiga skitbolag i övrigt på listan) är jämförelser mellan flygbolag och landets myndigheter har inget med dessa tester att göra

3 timmar sedan, skrev Tallviking:

Det var inte jag som "blandade in dom" utan det var de som röstade på dom i undersökningen och gav dom vinsten

jo du blanda ihop dom i det övre citatet baggarna fick för lågprisbolag och isis fick för vanliga bolag

2 timmar sedan, skrev leifen:

Lite förklaring i din länk, men nu flyger Norwegian på riktiga flygplatser i hela världen och inte på Skavsta , Stansted eller motsvarande.

Norwegian erbjuder flera klasser i sina plan, så då är dom nog en framgångsrik hybrid. ;)

men inte dagliga avgångar och inga flatbed 

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Men är inte ett lågprisbolag ändå ett riktigt flygbolag eller låtsas de flyga ??

;)

" Och så länge de är ensamma med direktflighter till Thailand så förblir de bäst för mig. "

Thai är inte det enda bolaget som flyger direkt på Bangkok utan även Norwegian gör det

Jo det gör dom men inte dagligen och tar längre tid ,snabbast vinner hi hi 

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

Då är ju Norweigan inte ett lågprisbolag egentligen eftersom dom har flera klasser på sina långresor

Enda skillnaden då mellan Thai och Norweigan är att på Thai måste du betala för bagage, mat och sprit oavsett du vill ha det eller inte. Med Norweigan kan du välja att bara betala för det du vill ha. Båda flyger direkt så ingen skillnad där heller

ja mig passar det bra med thai och snabbare är dom och avgångar varje dag och bra bonuspoäng sitter ju fint att ligga ner ibland och att man kan boka om biljetten gratis med thai 

Så vad skiljer då egentligen mellan Thai och Norweigan mellan ARN och BKK ?

Svara gärna seriöst och utan svepande floskler

Många saker.

Stilen att inte ens se till att passagerarna har vatten under resan stör mig, så satans sniket

som sagt thai är snabbast så gulfbolagen är skitbolag för mig pga för lång resväg ja rent idi*tiskt enl mig 

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Givet ,A till B raka spåret gäller

1 timme sedan, skrev kitungmakmak:

Jo dom är ensamma om du vill åka dagligen eller biz klass 

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
6 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

jo du blanda ihop dom i det övre citatet baggarna fick för lågprisbolag och isis fick för vanliga bolag

men inte dagliga avgångar och inga flatbed 

Jo det gör dom men inte dagligen och tar längre tid ,snabbast vinner hi hi 

ja mig passar det bra med thai och snabbare är dom och avgångar varje dag och bra bonuspoäng sitter ju fint att ligga ner ibland och att man kan boka om biljetten gratis med thai 

Många saker.

Stilen att inte ens se till att passagerarna har vatten under resan stör mig, så satans sniket

som sagt thai är snabbast så gulfbolagen är skitbolag för mig pga för lång resväg ja rent idi*tiskt enl mig 

Givet ,A till B raka spåret gäller

När jag var ner i juni valde jag Thai. Eftersom det var en kort resa tyckte jag att restid var viktigt. Gulf bolagen var 2.000 billigare men 50% längre restid. 

Jag har inga problem med service på Thai, fick det jag ville ha när jag ville ha det.

Men personalen verkar ha blivit sämre. Det var många som hade en sur min men försökte hålla 'skenet uppe' och det på båda vägarna. 

Och jag har åkt med flygbolag som har bättre personal. 

Dela på andra sajter

Sam sip sam
1 minut sedan, skrev HuaHindinnge:

När jag var ner i juni valde jag Thai. Eftersom det var en kort resa tyckte jag att restid var viktigt. Gulf bolagen var 2.000 billigare men 50% längre restid. 

Jag har inga problem med service på Thai, fick det jag ville ha när jag ville ha det.

Men personalen verkar ha blivit sämre. Det var många som hade en sur min men försökte hålla 'skenet uppe' och det på båda vägarna. 

Och jag har åkt med flygbolag som har bättre personal. 

Ja stämmer bra in tycker jag :haha:

Dela på andra sajter

Priset är viktigt. Men jag har faktiskt inget att klaga på alla de gånger jag åkt med Norwegian. Jag kommer fortsätta åka med dem när det passar för mig.

Sen rankar jag beskrivningar av egenupplevda problem högre än "jag har en kompis som har en kompis som haft jätteproblem....". Du har väl (enligt dig själv) bara åkt en gång med dem? Ganska dåligt urval för att göra en relevant bedömning om flygbolaget är skit eller inte.

Du ska ju självklart åka med de som passar dig bäst, men att utifrån din erfarenhet (en resa) av Norwegian hålla på och basunera ut att de är ett skitbolag är ju bara rent fjanteri.

Du får åka med sketbolaget hur mycket du vill, men passa på de få avgångar de har.

Jag har lärt mig av misstaget, samt att de numera inte passar mitt behov.

Men vem vet vad framtiden har i sitt sköte, kanske man finner sig på Norwegian på semesterresa.

Dela på andra sajter

kitungmakmak
9 minuter sedan, skrev Sam sip sam:

Men att hävda att Thai är dom enda som flyger direkt blir ju fel i alla fall.

Jag åker inte dagligen så jag kan planera resan efter de dagar som flyget går. På samma sätt som jag inte kan åka tåg till stockholm vilken tid på dygnet som helst utan bara när tåget går - men för den skull hävdar jag inte att det inte går tåg till stockholm. Om baggarna bara flög en gång per år skulle jag kunna köpa resonemanget lite bättre, men ett par gånger i veckan utan mellanlandning är i min värld direktflyg.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...