lasseiudon Inlagd April 27, 2016 Dela Inlagd April 27, 2016 (ändrad) Enligt nyhetsbrev ifrån Oden-resor i Stockholm. THAI Super deal 2016 Res till Bangkok, Thailand och många flera destinationer i Asien med THAIs nya Super deal 2016.Prisexempel:Bali fr 6 451:-Manila fr 6 243:-Phuket fr 5 073:-Bangkok fr 4 681:-Australien fr 7 762:-OBS! Första bokningsdatum är den 2 maj 2016 Ändrades April 27, 2016 av lasseiudon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd April 27, 2016 Dela Inlagd April 27, 2016 17 timmar sedan, skrev John Khonken: Båda dessa bolag talar om ett pris I annonser och när man kommer och ska boka är priset helt annat. Båda kör med fulspel. Dom priserna är bara ett par platser per avgång Om det är så, bojkotta dessa bolag. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd April 27, 2016 Dela Inlagd April 27, 2016 1 timme sedan, skrev UglyFarang: Om det är så, bojkotta dessa bolag. . Tänk på detta! Utresa 24/6 - 22/8 ingen kampanj! Detta ger dyra biljetter Utreseperiod: 2 Maj - 23 Jun 16 & 22 Aug - 30 Sep 16 Försäljningsperiod: 2 Maj - 30 Maj 16 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd April 27, 2016 Dela Inlagd April 27, 2016 2 timmar sedan, skrev UglyFarang: Om det är så, bojkotta dessa bolag. Om det är flygbolaget som bara tilldelar resebyråerna ett par platser per avgång till kampanjpris, så bojkotta sådana flygbolag. Resebyråerna kan nog inte sälja kampanjbiljetter dom inte fått tilldelade. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd April 27, 2016 Dela Inlagd April 27, 2016 1 minut sedan, skrev leifen: Om det är flygbolaget som bara tilldelar resebyråerna ett par platser per avgång till kampanjpris, så bojkotta sådana flygbolag. Resebyråerna kan nog inte sälja kampanjbiljetter dom inte fått tilldelade. Precis, bojkotta ta färjan till Helsingör och semestra i stället! Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 27, 2016 Dela Inlagd April 27, 2016 Så kan flygjättarnas "hemliga" knep chockhöja priset på din flygbiljett Flygbolagen använder avancerade beräkningar och priskategorier för att maxa vinsten på varje flygbiljett. Så här påverkas du som konsument. Nyligen publicerade vi en lista med tips för hur du hittar billigare flygbiljetter. Men vad är det egentligen som avgör hur billigt du kan resa? Varför kan en biljett öka rejält i pris på bara några timmar? Och är det sant att flygbolagen och resesajterna sparar dina cookies för att kunna safta till kostnaden när du väl bestämt dig för att boka? PC för Alla reder ut. http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.656210/sa-kan-flygjattarnas-hemliga-knep-chockhoja-priset-pa-din-flygbiljett Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 27, 2016 Dela Inlagd April 27, 2016 Tackar TV, den hade jag missat! Sammanfattningen var bra och stödjer vår egen reseexpert "Singha***´s" påstående att förtidig bokning eller för sen bokning ger ett högre pris... Var det ca 10 veckor innan som var bäst? 1. Det finns (hittills) inga bevis för att du får billigare flighter genom att rensa cookies eller boka inkognito i webbläsaren. Tvärtom – under tiden du sliter med ovanstående kan biljetterna i en billig kategori ta slut. 2. Flygbolagen lägger ohemula mängder tid och arbetstimmar på att vinstmaximera varenda rutt de har till sitt förfogande. Deras modeller för prissättning är bland de mest avancerade i världen. 3. Experimenterande med olika avresetider, datumintervaller och flygplatser kan medföra billigare alternativ. Datumet för själva biljettköpet har också betydelse – var inte ute i för god tid, men vänta heller inte tills bara några veckor återstår. 4. Olika flighter har olika många (och stora) priskategorier. En rutt med många affärsresande tenderar exempelvis att fördela fler biljetter till dyrare kategorier. Distans i kilometer är med andra ord inte alltid avgörande för biljettpriset, även om bränslekostnader också är en faktor. 5. När du väl bestämt dig – boka snabbt som attan. Timmar – eller rentav minuter – kan avgöra om du lyckas knipa en biljett ur en billigare kategori än stolsgrannen. Du är inte garanterad ett visst biljettpris innan du accepterat och betalat. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 27, 2016 Dela Inlagd April 27, 2016 Tror det var 8v innan avresa som biljetterna i snitt var billigast Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd April 27, 2016 Dela Inlagd April 27, 2016 15 minuter sedan, skrev Tallviking: Tror det var 8v innan avresa som biljetterna i snitt var billigast Läste en liknande för något år sedan och det var ca 100 dagar innan, samt att tisdagar och torsdagar höll lägsta pris. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd April 27, 2016 Dela Inlagd April 27, 2016 6 timmar sedan, skrev leifen: Om det är flygbolaget som bara tilldelar resebyråerna ett par platser per avgång till kampanjpris, så bojkotta sådana flygbolag. Resebyråerna kan nog inte sälja kampanjbiljetter dom inte fått tilldelade. Inte ett öga torrt om Thai, världens bästa flygbolag skall bojkottas. Nej då är det bättre att skylla på resebyråerna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 27, 2016 Dela Inlagd April 27, 2016 Inte ett öga torrt om Thai, världens bästa flygbolag skall bojkottas. Nej då är det bättre att skylla på resebyråerna Absolut bästa bolag om man reser från centrala Sverige till Thailand, i övrigt finns givetvis bättre bolag. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd April 27, 2016 Dela Inlagd April 27, 2016 44 minuter sedan, skrev Soengsang: Absolut bästa bolag om man reser från centrala Sverige till Thailand, i övrigt finns givetvis bättre bolag. Eller södra Sverige, nära Danmark, Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd April 27, 2016 Dela Inlagd April 27, 2016 4 timmar sedan, skrev Soengsang: Absolut bästa bolag om man reser från centrala Sverige till Thailand, i övrigt finns givetvis bättre bolag. Det beror på vad man är ute efter. Thai är klart bättre än SAS, Lufthansa, med flera. Det största plusset med Thai är den korta restiden. 10 ,5 timmas till Bangkok, 15 timmar till Manila. Ganska bra plan 777-300ER men min favorit är 747-400. Då benutrymmet är bättre i 747an och att planet ligger bättre i luften. Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 28, 2016 Dela Inlagd April 28, 2016 Det beror på vad man är ute efter. Thai är klart bättre än SAS, Lufthansa, med flera. Det största plusset med Thai är den korta restiden. 10 ,5 timmas till Bangkok, 15 timmar till Manila. Ganska bra plan 777-300ER men min favorit är 747-400. Då benutrymmet är bättre i 747an och att planet ligger bättre i luften. Om du inte riktigt förstod så var det restiden jag syftade på. Allt annat från sverige är ju med byten, förutom ett kalleankabolag till. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dandic Inlagd April 30, 2016 Dela Inlagd April 30, 2016 On 04/27/2016 at 01:12, skrev pigge01: Det beror på vad man är ute efter. Thai är klart bättre än SAS, Lufthansa, med flera. Det största plusset med Thai är den korta restiden. 10 ,5 timmas till Bangkok, 15 timmar till Manila. Ganska bra plan 777-300ER men min favorit är 747-400. Då benutrymmet är bättre i 747an och att planet ligger bättre i luften. Hur ligger 747'an i luften? Snett till höger? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 30, 2016 Dela Inlagd April 30, 2016 2 timmar sedan, skrev dandic: Hur ligger 747'an i luften? Snett till höger? PTH, nej BTH så klart om man e kopplad o ICA-kortet till V Personligen märker jag ingen skillnad på hur de ligger i luften då jag inte sitter vid spakarna, men kan konstatera att jag saknar B747:s lugna o tysta övervåning. Sen att 747 är ett mäktigare plan gentemot den anonyma trippel sjuan är en annan sak Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dandic Inlagd April 30, 2016 Dela Inlagd April 30, 2016 3 minuter sedan, skrev Soengsang: PTH, nej BTH så klart om man e kopplad o ICA-kortet till V Personligen märker jag ingen skillnad på hur de ligger i luften då jag inte sitter vid spakarna, men kan konstatera att jag saknar B747:s lugna o tysta övervåning. Sen att 747 är ett mäktigare plan gentemot den anonyma trippel sjuan är en annan sak Skramliga skrothögar, hahaha Får jag välja flygplanstyp tar jag en Airbus 340 alla dagar i veckan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 30, 2016 Dela Inlagd April 30, 2016 1 minut sedan, skrev dandic: Skramliga skrothögar, hahaha Får jag välja flygplanstyp tar jag en Airbus 340 alla dagar i veckan Nja, flyga Citroën känns ju så där, amerikansk rejäl Boeing ska det va (Men å andra sidan är det tveksamt om jag skulle flugit helikopter om Harley Davidson tillverkade dem 555555) Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dandic Inlagd April 30, 2016 Dela Inlagd April 30, 2016 1 minut sedan, skrev Soengsang: Nja, flyga Citroën känns ju så där, amerikansk rejäl Boeing ska det va (Men å andra sidan är det tveksamt om jag skulle flugit helikopter om Harley Davidson tillverkade dem 555555) Nej för helvete, då hade jag aldrig åkt utanför kommungränserna. Och då vet jag vad jag pratar om.... Åkte till Budapest på en Harley 1996, det sämsta jävla skit jag ägt på 2 Hjul Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 30, 2016 Dela Inlagd April 30, 2016 1 minut sedan, skrev dandic: Nej för helvete, då hade jag aldrig åkt utanför kommungränserna. Och då vet jag vad jag pratar om.... Åkte till Budapest på en Harley 1996, det sämsta jävla skit jag ägt på 2 Hjul Hahaha jag har aldrig ägt en nyare än -79:a.....så jag har sett den amerikanska kvalitén och passningen från -51 till -79....försöker undvika o tänka på det när jag flyger Boeing 555555 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dandic Inlagd April 30, 2016 Dela Inlagd April 30, 2016 Superglide -82, shovel med 5vxl + elstart, jag vill bara spy när jag tänker på bajset. Tackar gudarna för att jag blev av med skiten o kunde köpa mig en riktig motorcykel igen, dvs en japansk äkta motorcykel, byggd med kärlek. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd April 30, 2016 Dela Inlagd April 30, 2016 Wide Glide 03 hitintills gått styvt 5000 mil, bara gjort service och bytt bälten + däck och självklart bromsklossar. Ingen racermaskin men man åker ståndsmässigt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dandic Inlagd April 30, 2016 Dela Inlagd April 30, 2016 1 minut sedan, skrev evert 1: Wide Glide 03 hitintills gått styvt 5000 mil, bara gjort service och bytt bälten + däck och självklart bromsklossar. Ingen racermaskin men man åker ståndsmässigt Önskar att minus-karma fanns kvar.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd April 30, 2016 Dela Inlagd April 30, 2016 Inget annat än avundsjuka Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dandic Inlagd April 30, 2016 Dela Inlagd April 30, 2016 Ingen avundsjuka här, inte. Har aldrig haft eller kört tråkigare hojar än Harley. Tacka vet jag japsarna, dom vet hur man bygger roliga hojar, med kvalité. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu