Sam sip sam Inlagd Juni 7, 2015 Dela Inlagd Juni 7, 2015 Sorry för OT men vad sjutton släpar ni med er egentligen, 2 pers*30kg (23, eller 40 men låt säga 30) blir ju massiva mängder kläder eller vad det nu kan tänkas vara nerpackat. Har funderat på det ibland när jag ser väskorna på flygplatserna. Böcker väger ju en del, men sen är det ju snus, nån kaviartub och kanske lite godis som är mera massiva. 30kg torra kläder får jag inte ens ner i väskan. Och vad jag skall med så mycket kläder med mig fattar jag inte. Ser ju bagagevagnar som är på bristningsgränsen ibland. Så tanken har slagit mig, vad har jag nu glömt som jag måste släpa med mig... Eftersom jag inte är egoistisk och tänker på mina vänner i Thailand så tar jag med så mkt jag bara kan till dom [emoji1] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juni 7, 2015 Dela Inlagd Juni 7, 2015 Nu är Tallen ute o cyklar igen...30kg gäller på 1 person o EN incheckad väska.. Ta och läs på vad som gäller oss! http://www.thaiairways.com/en/plan_my_trip/travel_information/Baggage.page? USA skiter vi i ska inte dit. Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Juni 8, 2015 Dela Inlagd Juni 8, 2015 Eftersom jag inte är egoistisk och tänker på mina vänner i Thailand så tar jag med så mkt jag bara kan till dom [emoji1] Ja, det är ju omtänksamt av dig, men alla kan väl knappast göra det av den anledningen. Nej, har man mer än handbagage med sig så är det ingen semester, då klassas det som flytt. Och kolla alla backbackers som faktiskt är här på semester, vilka jävla ryggsäckar de har med sig. Stora som jag vet inte vad och dessa måste de ju släpa med sig överallt när de åker runt i Thailand och ser sig om, helt obegripligt dumt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 8, 2015 Dela Inlagd Juni 8, 2015 (ändrad) Min nyss köpta biljett säger 1 kolli, 30kgStämmer bra det, men incheckningspersonalen får ej släppa mer än 32kg i en väska på Arlanda med TG. Har man mer än 32 så får man snällt tömma till 30. Jag frågade denna resa vad som gäller, och det var svaret jag fick. Slutsats 30kg med silver eller i PE, men de ser mellan fingrarna till 32. Ändrades Juni 8, 2015 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 8, 2015 Dela Inlagd Juni 8, 2015 (ändrad) Ja, det är ju omtänksamt av dig, men alla kan väl knappast göra det av den anledningen. Nej, har man mer än handbagage med sig så är det ingen semester, då klassas det som flytt. Och kolla alla backbackers som faktiskt är här på semester, vilka jävla ryggsäckar de har med sig. Stora som jag vet inte vad och dessa måste de ju släpa med sig överallt när de åker runt i Thailand och ser sig om, helt obegripligt dumt. huge-backpack.jpg Bra bild, men vissa jag sett har en rygga på framsidan åxå. En 120l (bedömer jag) på ryggen och 20l på magen. Åsså tjejen med men lite mindre packning men ungefär samma setup. Jag drar ju i 3 månder (sista tripperna) så jag vill ha med mig lite, så en datorrygga känns lite futtigt. Full packning... Dojjorna fick hänga utanför då hon packat ner lite prylar i min väska. Det var vad jag släpade med mig, inte några 40kg här inte. Normalt sett går dom inne i väskan, men nähä... Denna gången gick det inte. Ändrades Juni 8, 2015 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Juni 8, 2015 Dela Inlagd Juni 8, 2015 Eftersom jag inte är egoistisk och tänker på mina vänner i Thailand så tar jag med så mkt jag bara kan till dom [emoji1] Går det att forboka 5-7 kilo BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 8, 2015 Dela Inlagd Juni 8, 2015 Går det att forboka 5-7 kilo Ngt ska jag nog kunna få med beror ju på hur mkt jag kan ta med inrikes i Thailand blir ju ett stopp i Pattaya först men vi hörs vidare när det blir dags [emoji1] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Juni 8, 2015 Dela Inlagd Juni 8, 2015 Inrikes står det 20kg. Men med silverkort hoppas jag att det går bra ändå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Juni 30, 2015 Dela Inlagd Juni 30, 2015 Kan man inte checka in på Thai från Arlanda längre? När jag försöker får jag följande meddelande: Online Check-in Not Available For This Booking [W12] Your booking cannot be checked in online. Please check in at the airport. Jag vet att det tidigare oftast varit strul med att hitta rätt sida på nätet för incheckning men nu tycks det vara helt omöjligt, nån som vet hur det är? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 30, 2015 Dela Inlagd Juni 30, 2015 Kan man inte checka in på Thai från Arlanda längre? När jag försöker får jag följande meddelande: Online Check-in Not Available For This Booking [W12] Your booking cannot be checked in online. Please check in at the airport. Jag vet att det tidigare oftast varit strul med att hitta rätt sida på nätet för incheckning men nu tycks det vara helt omöjligt, nån som vet hur det är? Brukar det inte vara nån tidsgräns åxå, går inte att göra för långt i förväg. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juni 30, 2015 Dela Inlagd Juni 30, 2015 Kan man inte checka in på Thai från Arlanda längre? När jag försöker får jag följande meddelande: Online Check-in Not Available For This Booking [W12] Your booking cannot be checked in online. Please check in at the airport. Jag vet att det tidigare oftast varit strul med att hitta rätt sida på nätet för incheckning men nu tycks det vara helt omöjligt, nån som vet hur det är? . Du får vänta tills det är mindre än 20 timmar kvar det brukar funka då. Jag checka in 4 gånger senast resa. CPH-MNL, MNL-BKK-SIN. SIN-BKK och BKK-CPH Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 30, 2015 Dela Inlagd Juni 30, 2015 Kan man inte checka in på Thai från Arlanda längre? När jag försöker får jag följande meddelande: Online Check-in Not Available For This Booking [W12] Your booking cannot be checked in online. Please check in at the airport. Jag vet att det tidigare oftast varit strul med att hitta rätt sida på nätet för incheckning men nu tycks det vara helt omöjligt, nån som vet hur det är? Max 24h i förväg, står någonstans på deras odugliga hemsida också. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juli 1, 2015 Dela Inlagd Juli 1, 2015 Max 24h i förväg, står någonstans på deras odugliga hemsida också. På sas.se står detta: Checka in Incheckning & och val av plats är tillgängligt från 22 timmar till 1 timme före avgång, vid resor med SAS och Wideroe*. En del flygningar går det inte att checka in online på, klicka här för att checka in och/eller hitta mer information *Gäller även flygningar med LOT Polish Airlines som avgår från Skandinavien. Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 1, 2015 Dela Inlagd Juli 1, 2015 (ändrad) På sas.se står detta: Checka in Incheckning & och val av plats är tillgängligt från 22 timmar till 1 timme före avgång, vid resor med SAS och Wideroe*. En del flygningar går det inte att checka in online på, klicka här för att checka in och/eller hitta mer information *Gäller även flygningar med LOT Polish Airlines som avgår från Skandinavien. Jag talade om Thai, där är det 24h för incheckning på webben. SAS har för övrigt en bra webbsida. Ändrades Juli 1, 2015 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juli 1, 2015 Dela Inlagd Juli 1, 2015 (ändrad) Jag talade om Thai, där är det 24h för incheckning på webben. SAS har för övrigt en bra webbsida. Det funka aldrig på denna resa 23 timmar innan att checka i via internet. Men väl 22 timmar innan. i Manila försökte jag att checka in på Thaitid -1 mot PH Samma i Singapore och i Pattaya. ca:22 timmar innan funka det. Ändrades Juli 1, 2015 av pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Juli 1, 2015 Dela Inlagd Juli 1, 2015 Jag talade om Thai, där är det 24h för incheckning på webben. SAS har för övrigt en bra webbsida. SAS flyger jag med till och från jobbet och dom skickar ju ett sms 22tim före sen är det bara droppa väskan på flygplatsen. Har thai fått till det med baggage drop än eller måste man stå i kön för webcheckin? "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Juli 1, 2015 Dela Inlagd Juli 1, 2015 SAS flyger jag med till och från jobbet och dom skickar ju ett sms 22tim före sen är det bara droppa väskan på flygplatsen. Har thai fått till det med baggage drop än eller måste man stå i kön för webcheckin? Särskild kö till Internet kunder. Det går fortare än vanliga kön. ' Man får sina boardingkort och lämna bagaget Var 2a i Manila, snabbt i Kastrup, Singapore och Bangkok. Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 1, 2015 Dela Inlagd Juli 1, 2015 På sas.se står detta: Checka in Incheckning & och val av plats är tillgängligt från 22 timmar till 1 timme före avgång, vid resor med SAS och Wideroe*. En del flygningar går det inte att checka in online på, klicka här för att checka in och/eller hitta mer information *Gäller även flygningar med LOT Polish Airlines som avgår från Skandinavien. Äh, jag har checkat in 40 timmar före avgång. I dagsläget brukar jag checka in ca 28t före. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Juli 1, 2015 Dela Inlagd Juli 1, 2015 Äh, jag har checkat in 40 timmar före avgång. I dagsläget brukar jag checka in ca 28t före. Vad gör du under väntetiden tills det är boarding time? Sitter man i baren så blir man väl full under den väntetiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 1, 2015 Dela Inlagd Juli 1, 2015 å dyrt som fan måste det bli också. Sent from my iPad using Tapatalk HD I loungen är det gratis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Juli 1, 2015 Dela Inlagd Juli 1, 2015 I loungen är det gratis Ingenting är gratis.......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Juli 1, 2015 Dela Inlagd Juli 1, 2015 (ändrad) Jag talade om Thai, där är det 24h för incheckning på webben. SAS har för övrigt en bra webbsida. Just det. Tycker den exempelvis är bra mkt bättre än Thai´s luddiga. Nu får jag la jag typ halva Mpr på mig Ändrades Juli 1, 2015 av Nakhon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 2, 2015 Dela Inlagd Juli 2, 2015 (ändrad) Just det. Tycker den exempelvis är bra mkt bättre än Thai´s luddiga. Nu får jag la jag typ halva Mpr på mig Thais webbsida är otroligt rörig och värdelös. Ändrades Juli 2, 2015 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Juli 2, 2015 Dela Inlagd Juli 2, 2015 Thais webbsida är otroligt rörig och värdelös. I stort sett: ja. Lätt!. Så nu är det väl bara i stort sett å å vänta in Pigges försvarstal!, när han nu behagar till å vakna upp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 2, 2015 Dela Inlagd Juli 2, 2015 I stort sett: ja. Lätt!. Så nu är det väl bara i stort sett å å vänta in Pigges försvarstal!, när han nu behagar till å vakna upp Och viktiga funktioner som typ login till ROP ligger ofta nere långa tider. Ångrar som fan att jag övergav EB och satsade allt på ROP. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu