Jump to content

IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

Nån som har koll på var Thai Smile planerar att flyga ifrån? Jag köpte biljett åt sonen redan i augusti, STO-BKK-UTH (ut dec. 10 och hem igen jan. 15) och då var det byte i Bangkok. Efter det tycker jag mig ha läst om att Thai Smile planerar att flytta till Don Muang och 29 september får jag mail ifrån resebyrån om att det är ny flygplats som gäller, dvs Don Muang både ut och hem. Jaha tänker man, då blir det väl så men idag kommer nytt mail ifrån resebyrån, Nu är det tillbaka till Suvvan igen!? fast med väldigt dåliga anknytningstider, åtminstone på utresan när han skulle få häcka på Suvvan till 13:35.

När jag försöker kolla tidtabeller på Thai Airways går det inte att boka någonting mellan Bkk och Udon Thani de aktuella dagarna, dvs man kan fylla i formuläret men sedan blir det bara error när man söker flighter. På Thai Smiles hemsida verkar det som om allt går via Don Muang fast fullbokat alla dagar man söker på.

Frågan är alltså om någon har koll på huruvida Thai Smile verkligen kommer flytta ifrån Suvvan till Don Muang och från och med när i så fall?

http://www.bangkokpost.com/business/tourism-and-transport/435685/thai-smile-shift-halted

Flytten tydligen framskjuten om den blir av.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

STO-BKK-UTH (ut dec. 10 och hem igen jan. 15)

Samma datum som oss

Har inte fått något mejl från Nonki om några ändringar än

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Hej på er,

Jag her ju tidigare efterfrågat info om när det är bäst tidsmässigt innan resa är att boka med Thai Airways. Jag fick bra respons och bra svar som jag är tacksam för.

I och med att dett är 10 månader kvar till vi reser kände jag och övriga 6 pers i sällskapet att det inte var någon brådska...

Men idag kunde jag och frugan inte hålla oss längre, 6233kr med Thai från ARN 15/7-15-14/8-15 var riktigt bra pris. Jag gör nu min tionde resa till Thailand sen 1991. Min relation till Thailand grundar sig i att mina föräldrar arbetade i Thailand mellan 1989-1994. Efter att som ung rest ner till lägenheten i bkk och där i från rest runt i landet, till att ta med frugan innan vi fick barn till att efter det ta med kidsen för att nästan göra det obligatoriskt att åka vart annat år och leva "back-Packer liv(kanske lite flashpackers nu ;)) Jag har rest med ryssar, druckit vodka på en mellanlandning i Ukraina, långt stop-over i Indien, fin-fint röd/grönt med Austrian, sega busstransfer i ökenlandskap m.m.

Det skall bli kull att åka non-stop med kidsen och svärmor och svärfar med Thai...

Nu till kärnfrågan, svärfar undrar om det serveras Chang eller Singa på planet ;)

Dela på andra sajter

Det brukar väl finnas bägge om jag inte missminner mig...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

John Khonken

Båda brukar ta slut fort.  Tror det beror på hur mycket det dricks på hemvägen för folk.   Jag gissar dom laddar drickan i Bangkok.  sedan fyller på efter behov

Dela på andra sajter

Det brukar väl finnas bägge om jag inte missminner mig...

Ja, både Chang och Singa sist jag åkte.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Dela på andra sajter

Har tatt en vända idag, då ja ska ner till svärföräldrarna i mars.

Såg att di normala billiga vändorna va dyrare än di gamla bolagen såsom luftwaffe (swiss) Cathay, klm, air france, så kolla in dom också.

Lycka till.

Bokade Luftwaffe, Fri warstainer :) Got-MNL SEK 6350. 22H enkel väg & tillbaka.Sen vidare med cebu till Butuan

Ha en go lördag alla goa

Skål Cosmonaiter

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Dela på andra sajter

Har tatt en vända idag, då ja ska ner till svärföräldrarna i mars.

Såg att di normala billiga vändorna va dyrare än di gamla bolagen såsom luftwaffe (swiss) Cathay, klm, air france, så kolla in dom också.

Lycka till.

Bokade Luftwaffe, Fri warstainer :) Got-MNL SEK 6350. 22H enkel väg & tillbaka.Sen vidare med cebu till Butuan

Ha en go lördag alla goa

Skål Cosmonaiter

Ska Tyskarna börja köra på MNL nu?

Här en artikel om TG, Smile och flytten till Donnan

http://www.ch-aviation.com/portal/news/31758-thai-airways-intl-suspends-thai-smiles-Bangkok-airport-switch

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Min önskan :)'

Tyvärr flyger dom endast på HK men det är inte fy skam

Ska pröva PE  till mnl i mars, för vidare till butuan

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Dela på andra sajter

Har tappat allt om flyg innom Thai

Men inrikes i Phil kan man iaf få en öl :)

Dela på andra sajter

som jag har förstått så gäller t/r biljett om man ska till philipinerna  mvh

Ja, eller en utresebiljett till något annat land.

Dela på andra sajter

Ja har man köpt en sån biljett så får man hoppas att den gäller. Varför skulle den inte det?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Har just konstaterat att jag måste flyga in lite poäng till mitt ROP, funderar på en SAS plus till Athen men ger de poäng till ROP, det hade jag räknat med men ser man på tabellen nedan så ser det mörkt ut.

Gissar att L64 har koll på detta?

http://www.thaiairways.com/frequent-flyer/en/airlines-booking-class-codes-chart.htm

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Har just konstaterat att jag måste flyga in lite poäng till mitt ROP, funderar på en SAS plus till Athen men ger de poäng till ROP, det hade jag räknat med men ser man på tabellen nedan så ser det mörkt ut.

Gissar att L64 har koll på detta?

http://www.thaiairways.com/frequent-flyer/en/airlines-booking-class-codes-chart.htm

Du får boka via resebyrå i Grupp Go

Väljer du i Grupp Plus eller höger så får du  poäng på Thais kort. 

Dom biljett klasser som är utan poäng på Thai kortet är: Alla billiga i GO

SAS (SK) -G/ K/ L/ O/ P/ T/ U/ W = 0%

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Du får boka via resebyrå i Klass Go

Väljer du i Klass Plus eller höger så får du poäng på Thais kort.

Dom biljett klasser som är utan poäng på Thai kortet är:

Alla billiga i GO!

SAS (SK) -

G/ K/ L/ O/ P/ T/ U/ W =

0%

Ok.

Men hur mycket, 100, 125 eller 200% på plus?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Ursäkta det sena svaret.

Nops behöver inte ha en T/R biljett. 

Åk ner ah skoj i 21 dagar, men du får 3 månd utan problem om du åker via mig i landet eller på flygplatsen (hör med dom som stämplar passet)

Dela på andra sajter

Ursäkta det sena svaret.

Nops behöver inte ha en T/R biljett. 

Åk ner ah skoj i 21 dagar, men du får 3 månd utan problem om du åker via mig i landet eller på flygplatsen (hör med dom som stämplar passet)

Tänk på att du måste ha en kopia på biljetten i PH

Annars kommer du inte in till incheckningen!

Utan stoppas du i första säkerhetskontrollen.

Ändrades av pigge01

Dela på andra sajter

Tänk på att du måste ha en kopia på biljetten i PH

Annars kommer du inte in till incheckningen!

Utan stoppas du i första säkerhetskontrollen.

Hej Pigge, Japps du har rätt, om man ska ut från landet, men inte in, om man vill ut antar ja att man redan har biljett och då är ju problemet löst:)

In är det inga problem, då dom inte kollar T/R biljetten i tullen

Dela på andra sajter

Lite OT kanske, men avbokade min biljett med PAL idag och bättre service har jag aldrig varit med om.

Personligt svar inom 5 min. 1600B tillbaka per enkel resa. ( hade räknat med 0 kr samma som Cebu) från Bkk-Manila på en lågpris biljett.

Pengarna insatta på kontot inom 24 timmar.

Ett mail räckte. 5 hästar av 5 på det.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Dela på andra sajter

100%

Var hittar du info ang detta?

Dela på andra sajter

Hej Pigge, Japps du har rätt, om man ska ut från landet, men inte in, om man vill ut antar ja att man redan har biljett och då är ju problemet löst:)

In är det inga problem, då dom inte kollar T/R biljetten i tullen

Jag landar själva den 14/12 i Manila.

Dela på andra sajter

lite senare än dig pga av fiesta Fredag 13/3-15

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...