husse Inlagd September 23, 2014 Dela Inlagd September 23, 2014 Bokade nu i oktober och lustigt nog var det billigare att åka till Phuket än BKK 5900 mot 6100. Fast det är bara september än, så det blir väll billigare snart då Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd September 23, 2014 Dela Inlagd September 23, 2014 Bokade nu i oktober och lustigt nog var det billigare att åka till Phuket än BKK 5900 mot 6100. Lika så om du åker via Danmark och bokar igenom SAS billigare än direkt från Arlanda när jag köpte gäller 25/9-12/10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thongniam Inlagd September 23, 2014 Dela Inlagd September 23, 2014 Yeppeee säger gumman saxat från deras hemsida Thai Airways kommer med omedelbar verkan att öka bagage vikten för hela Thai Airways flygnät First class: 50 kg Business class: 40 kg Premium economy class: 30 kg Economy class: 30 kg Vänligen observera att varje enskild packad väska får däremot inte väga mer än 32 kg enligt luftfartsverkets bestämmelser. Lasse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd September 23, 2014 Dela Inlagd September 23, 2014 Yeppeee säger gumman saxat från deras hemsida Thai Airways kommer med omedelbar verkan att öka bagage vikten för hela Thai Airways flygnät First class: 50 kgBusiness class: 40 kgPremium economy class: 30 kgEconomy class: 30 kgVänligen observera att varje enskild packad väska får däremot inte väga mer än 32 kg enligt luftfartsverkets bestämmelser. LasseBästa nyheten från Thai Airways på länge,hmm undrar om det gäller i morgon också.Kul så länge det varar.jrk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 23, 2014 Dela Inlagd September 23, 2014 Bästa nyheten från Thai Airways på länge,hmm undrar om det gäller i morgon också. Kul så länge det varar. jrk Kunde de också flytta tillbaka inrikesflyget till Suvan så vore det helt perfekt “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wwax Inlagd September 23, 2014 Dela Inlagd September 23, 2014 Kunde de också flytta tillbaka inrikesflyget till Suvan så vore det helt perfekt Åker med Thai hela vägen och det är från och till Suvvan som gäller till Phuket (inrikes). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 23, 2014 Dela Inlagd September 23, 2014 Åker med Thai hela vägen och det är från och till Suvvan som gäller till Phuket (inrikes). Vi åker till Udon den 11 december och kollar man på check my tripp så är det ändrat till Don Muang “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd September 23, 2014 Dela Inlagd September 23, 2014 Gick förbi ticket igår Turkarna kör dig till Thailand för 5 400;- just nu, då kanske man kan stå ut med deras surkärringar på flyget Emirates 4151 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd September 24, 2014 Dela Inlagd September 24, 2014 Gamla trotjänaren och bekantingen B747 HSTGA rullade ut för start på Don Muang vid 11.15 igår. Än lever veteranerna. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd September 24, 2014 Dela Inlagd September 24, 2014 Gamla trotjänaren och bekantingen B747 HSTGA rullade ut för start på Don Muang vid 11.15 igår. Än lever veteranerna. Den är ju reviderad de senaste åren! 747-400 saknas på BKK-CPH då dom har större kapacitet och bättre komfort. Veteran är Thais 747-300 HS-TGD Den har varit avställd länge nu. _Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd September 24, 2014 Trådstartare Dela Inlagd September 24, 2014 HS-TGA har nog varit inne på en liten rundsmörjning för annars har den inget o göra på DMK. Kan ju hoppas att den står vid gaten om några veckor för den har den nya inredning en. Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd September 24, 2014 Dela Inlagd September 24, 2014 HS-TGA har nog varit inne på en liten rundsmörjning för annars har den inget o göra på DMK. Kan ju hoppas att den står vid gaten om några veckor för den har den nya inredning en. ja och börjar flyga på norden så man kan få pe biljetter till ett hyfsat pris igen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd September 24, 2014 Dela Inlagd September 24, 2014 Yeppeee säger gumman saxat från deras hemsida Thai Airways kommer med omedelbar verkan att öka bagage vikten för hela Thai Airways flygnät First class: 50 kg Business class: 40 kg Premium economy class: 30 kg Economy class: 30 kg Vänligen observera att varje enskild packad väska får däremot inte väga mer än 32 kg enligt luftfartsverkets bestämmelser. Lasse Det var ju goda nyheter, här stod jag och funderade på om inte mitt bagage till lördagens tripp var lite för tungt men nu kan jag ju ta med mig 47 kilo utan problem! Gäller bara att lotsa 40 kilo förbi SAS i Ängelholm först... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 24, 2014 Dela Inlagd September 24, 2014 Frågan är nu om tex silver-ROP ger tio extra kilo, alltså två väskor iom att maxvikten per kolli är 32kg? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd September 24, 2014 Dela Inlagd September 24, 2014 Frågan är nu om tex silver-ROP ger tio extra kilo, alltså två väskor iom att maxvikten per kolli är 32kg? Ja det gör det. Jag ringde Thai i Stockholm och de sa att med silverkort får man ta 40 kg incheckat men då måste du fördela det på två väskor. // mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 24, 2014 Dela Inlagd September 24, 2014 (ändrad) Ja det gör det. Jag ringde Thai i Stockholm och de sa att med silverkort får man ta 40 kg incheckat men då måste du fördela det på två väskor. // mrco Ok, tack. Satan då(satan på ett bra sätt), håller på att packa nu.ut på stan och köpa en billig väska då!!! Ändrades September 24, 2014 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd September 24, 2014 Dela Inlagd September 24, 2014 Ja det gör det. Jag ringde Thai i Stockholm och de sa att med silverkort får man ta 40 kg incheckat men då måste du fördela det på två väskor. // mrco Minst två väskor Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 24, 2014 Dela Inlagd September 24, 2014 Den som skvallrar om detta till min fru ligger riktigt risigt till för då anlitar jag SC som tar hand om tjallaren “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd September 24, 2014 Dela Inlagd September 24, 2014 Den som skvallrar om detta till min fru ligger riktigt risigt till för då anlitar jag SC som tar hand om tjallaren Jag tänkte tipsa din fru om ett bra svampplockarställe, vad har hon för nr Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd September 26, 2014 Trådstartare Dela Inlagd September 26, 2014 Kampanj nu med utökade datum http://jade.se/reseerbjudanden/Thailand-och-vidare-i-asien Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd September 26, 2014 Trådstartare Dela Inlagd September 26, 2014 Kan väl klistra in skiten också Res ut mellan 1 mars - 26 mars + 4 april - 20 juni 2015 (Obs! mars månad tillfälligt slutsålt på de billigaste biljetterna!)Stanna borta 1 månad (3 månader mot tillägg, fråga oss för pris!)Boka senast 30 november 2014 Prisexempel på resa från Stockholm med dagens skatter nedan. Kan komma att ändras vid valutaförändring, justerade flygskatter/avgifter utom vår kontroll. Bangkok fr. 6095:-Inrikes Thailand fr. 6115:- (gäller ej Koh Samui)Saigon(Ho Chi Minh City) / Hanoi fr. 6595:- Singapore fr. 6845:-Kuala Lumpur fr. 6785:- Manila fr. 7345:-Denpasar (Bali) fr. 7620:-Australien (Sydney med flera) fr. 9760:- Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 3, 2014 Dela Inlagd Oktober 3, 2014 Lär det bli Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd Oktober 3, 2014 Dela Inlagd Oktober 3, 2014 Den som skvallrar om detta till min fru ligger riktigt risigt till för då anlitar jag SC som tar hand om tjallaren Som bankar ut pannbiffen. Med vänlig hälsning jrk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Oktober 4, 2014 Dela Inlagd Oktober 4, 2014 (ändrad) Nån som har koll på var Thai Smile planerar att flyga ifrån? Jag köpte biljett åt sonen redan i augusti, STO-BKK-UTH (ut dec. 10 och hem igen jan. 15) och då var det byte i Bangkok. Efter det tycker jag mig ha läst om att Thai Smile planerar att flytta till Don Muang och 29 september får jag mail ifrån resebyrån om att det är ny flygplats som gäller, dvs Don Muang både ut och hem. Jaha tänker man, då blir det väl så men idag kommer nytt mail ifrån resebyrån, Nu är det tillbaka till Suvvan igen!? fast med väldigt dåliga anknytningstider, åtminstone på utresan när han skulle få häcka på Suvvan till 13:35. När jag försöker kolla tidtabeller på Thai Airways går det inte att boka någonting mellan Bkk och Udon Thani de aktuella dagarna, dvs man kan fylla i formuläret men sedan blir det bara error när man söker flighter. På Thai Smiles hemsida verkar det som om allt går via Don Muang fast fullbokat alla dagar man söker på. Frågan är alltså om någon har koll på huruvida Thai Smile verkligen kommer flytta ifrån Suvvan till Don Muang och från och med när i så fall? Ändrades Oktober 4, 2014 av lasseiudon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd Oktober 4, 2014 Dela Inlagd Oktober 4, 2014 Nån som har koll på var Thai Smile planerar att flyga ifrån? Jag köpte biljett åt sonen redan i augusti, STO-BKK-UTH (ut dec. 10 och hem igen jan. 15) och då var det byte i Bangkok. Efter det tycker jag mig ha läst om att Thai Smile planerar att flytta till Don Muang och 29 september får jag mail ifrån resebyrån om att det är ny flygplats som gäller, dvs Don Muang både ut och hem. Jaha tänker man, då blir det väl så men idag kommer nytt mail ifrån resebyrån, Nu är det tillbaka till Suvvan igen!? fast med väldigt dåliga anknytningstider, åtminstone på utresan när han skulle få häcka på Suvvan till 13:35. När jag försöker kolla tidtabeller på Thai Airways går det inte att boka någonting mellan Bkk och Udon Thani de aktuella dagarna, dvs man kan fylla i formuläret men sedan blir det bara error när man söker flighter. På Thai Smiles hemsida verkar det som om allt går via Don Muang fast fullbokat alla dagar man söker på. Frågan är alltså om någon har koll på huruvida Thai Smile verkligen kommer flytta ifrån Suvvan till Don Muang och från och med när i så fall? Inte direkt svar på din fråga, men kanske lite kringupplysning. Jag bokade thai CPH-BKK-UTH åt min kompis Anders i december. Fick förra månaden besked att han är ombokad till Bangkok Air BKK-UTH, som ju flyger från Suvarnabhumi. Lång väntan, hela förmiddagen på hitresan. Misstänker att din son fått samma reseändring. BKK 12.40-UTH 13.45 flight PG 0353. Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu