Jump to content

IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

Just Juli brukar av någon anledning Inte vara med i kampanjerna. Priserna brukar gälla April - Juni och Augusti - Oktober.

I år köpte SAS in sig hos Thai och körde till skapliga priser över sommaren (6-7 lök). Hur det var med Thai direkt vet jag inte.

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är Thaiarweys på fallrepet?

Läste att en thailändsk bank varit tvungen att låna ut 15 miljarder till dom.

Born41

Dela på andra sajter

Born41

Finns inte mycket rätt i det bolaget nu tyvärr och då syftar jag framförallt på dom som styr och ställer...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Just Juli brukar av någon anledning Inte vara med i kampanjerna. Priserna brukar gälla April - Juni och Augusti - Oktober.

Är inte så konstigt då det är en stor semestermånad i Sverige och det vet ju de som säljer biljetter om.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Finns inte mycket rätt i det bolaget nu tyvärr och då syftar jag framförallt på dom som styr och ställer...

Politikerna har styrt Thai Airways med sina särintressen. Resultatet är igen ett flygbolag i ekonomisk kris. Förförra VD:n tog jobbet på villkor att han själv skulle få driva företaget utan inblandning. Han visste vad han talade om, han var ju en f.d finansminister. Efter något år då han styrde upp förtaget, fick han plötsligt lämna posten. Hans efterträdare, tillsatt av politikerna, körde företaget efter deras anvisningar. Han slutade för ett tag sedan när krisen var ett faktum. Så länge klåfingriga politiker skall styra ett flygbolag kommer det aldrig att klara sig av egen kraft, utan återkommande pengatillskott behövs.

Man kan ju fundera lite om det långsiktiga strategitänket. För några år sedan startades Nok Air, där Thai Airways är stor delägare. Thai skulle höja lönsamheten.

"Olönsamma" regionala flyglinjer gick till Nok. Till exempel Udon Thani. Det blev ett ramaskri, protester mot att Thai lämnar Udon. Slutade med att både Thai och Nok flyger på Udon (liksom även Air Asia och Bangkok Air, Lion Air är också på gång).

Sedan startades Thai Smile, tog över inrikesflyget kopierar budgetflyget med lägre servicenivå, men till Thai Airways högre priser.

Ta till exempel Thai Smile. Man måste gå till deras egna incheckning med gemensam jättekö, beroende på färre incheckningsdiskar (man är ju ett budgetbolag). Samtidigt sitter Thai Airways personal ibland sysslolösa bakom sina diskar vid nästa sektion, men där får man inte checka in.  

Finns det någon långsiktighet i detta? Känns som akuta nödlösningar för stunden.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Dela på andra sajter

Hej på er,

Vi har tänkt att resa hela familjen med barn och svärföräldrar i mitten på juli 2015, totalt 7 pers. Har därför några frågor som någon med erfarenhet av Thais kampanjer/biljettpriser kanske kan svara på:

1. Hur långt innan avresedag släpper thai biljetter.

2. När tidsmässigt brukar det vara billigast? Alltså antal månader/dagar innan avresa?

3. Brukar deras kampanjer återkomma vid ungefär samma tidpunkt varje år? Eller är det olika från år till år?

4. Vad brukar lägsta pris ligga på för en kampanjbiljett från ARN eller CPH?

5. Fysisk resebyrå eller via nätet?

I och med att vi vet att vi kommer resa i mitten på juli 2015 så undrar man ju lite om man skall vara "på" tidigt eller vänta in i det sista. Vi har rest med alla möjliga bolag innan där Qatar och Austrian varit bäst. Denna gång är vi sugna på direktflyg utan mellanlandning dock.

Hoppas på svar på i alla fall några av mina frågor.

Tack på förhand.

Med vänlig hälsning, dooks

1 man släpper väl runt 11  månader innan

2 myten säger tre månader. Men där styr tillgång och efterfrågan. Billigast är det mitt i veckan

3 min uppfattning är olika.

4 vet ej. Beror mycket på konkurenternas priser

5 resebyrå tryggare men lite dyrare.

Jag tror dock att ni kan hitta billigare biljetter i juli med dom bolag ni nämner

Dela på andra sajter

Är inte så konstigt då det är en stor semestermånad i Sverige och det vet ju de som säljer biljetter om.

Njae det är flygbolagen som vet om det och höjer priserna då
Dela på andra sajter

Jag har googlat efter lite gamla kampanjer med Thai för att få en bild. Och när de kampanjar på vår och försommar så brukar den sista lördagen i juni vara den sista utresedagen.

Dela på andra sajter

Born41

inte enligt Chiang-Mail mail

Dela på andra sajter

Jag är föga förvånad. Skall bli intressant att se vad som händer framöver..
Dela på andra sajter

Jag är föga förvånad. Skall bli intressant att se vad som händer framöver..

Som dom håller på nu inför vintertidtabellen med planbyten och annat har flygvärlden nog aldrig skådat.Ena dagen är det si, nästa dag är det så och ett par dagar senare har dom ångrat sig och är tillbaka på si.

Antagligen använder dom sig av en tärning eller krona/klave när det gäller att hitta rätt strategi inför vintern.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Någon som vet om Thai Air kommer med nån kampanj på resor i februari - mars 2015?

// mrco

Det gör dom säkert, för jag har redan köpt . :)

Ändrades av Khemmarat

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Någon som vet om Thai Air kommer med nån kampanj på resor i februari - mars 2015?

// mrco

Sitter också och väntar på lite kampanjpriser, 8 papp i januari vill jag inte pröjsa. Då lockar ryssens 39.. nånting mer..

Dela på andra sajter

Gick förbi ticket igår

Turkarna kör dig till Thailand för 5 400;- just nu, då kanske man kan stå ut med deras surkärringar på flyget

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Gick förbi ticket igår

Turkarna kör dig till Thailand för 5 400;- just nu, då kanske man kan stå ut med deras surkärringar på flyget

Vilka datum var de??

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Billigaste jag hittar med utresa 22 dec till 2 feb ligger på 17669 kr..

Sökte precis på momondo..Och detta pris är med apklass :nono:

Dela på andra sajter

Billigaste jag hittar med utresa 22 dec till 2 feb ligger på 17669 kr..

Sökte precis på momondo..Och detta pris är med apklass :nono:

Vet inte hur du söker men gör om, gör rätt :)

Kollade på Amex sida, fick då detta:

post-4721-0-97534300-1411483158_thumb.jp

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

.

Ändrades av Borgmästarens Son

Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Vet inte hur du söker men gör om, gör rätt :)

Kollade på Amex sida, fick då detta:

attachicon.gifBMS3.JPG

Jag var nog lite otydlig när jag skrev :)

Var med Thai jag kollade

Dela på andra sajter

Jag var nog lite otydlig när jag skrev Var med Thai jag kollade

Var inte det då :wink:

Du kommer dit i Biz med Qatar för nästan samma pris, det är faktiskt ett ganska bra pris, för biz alltså, och de är BRA!!!

post-4721-0-64726800-1411483762_thumb.jp

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Jag var nog lite otydlig när jag skrev :)

Var med Thai jag kollade

Ja ska du åka thai dom datumen får du boka i april så får du bra pris
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...