Peter Hultgren Inlagd Juli 24, 2014 Dela Inlagd Juli 24, 2014 Nu är det ju Boeing som sköter servicen av Norwegians plan men det kanske finns de som kan planen bättre. Thai leasar sina Dreamliners - jag undrar om det innebär att de inte själva står för underhållet? mvh Enligt frugan ska de sköta servicen på dem, många har varit i Frankfurt på utbildning på dessa kärror Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juli 24, 2014 Dela Inlagd Juli 24, 2014 Vem sitter fram och vem sitter bak en ännu mera förvirrad 33:a Bak och fram heter det väl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juli 24, 2014 Dela Inlagd Juli 24, 2014 Enligt frugan ska de sköta servicen på dem, många har varit i Frankfurt på utbildning på dessa kärror Hoppas att de kommer att gå bättre än tåget! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juli 24, 2014 Dela Inlagd Juli 24, 2014 (ändrad) Hoppas att de kommer att gå bättre än tåget! Lyckas dom göra det sämre så har dom fan jobbat för det. På vintern är det snö (nähä) och på sommaren solkurvor (så förvånad jag blir). Vänta bara på att dom inte kan köra på hösten pga löv, sandbehållarna är nog borttagna åxå. Och på våren så är det väl för mycket smältvatten som kan försvaga spåret. Det är märkligt att vi ens har tågrafik, eller i alla fall passagerare. Norwegian med sina små problem kan vinna pris jämfört med spårbunden trafik. Ändrades Juli 24, 2014 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juli 24, 2014 Dela Inlagd Juli 24, 2014 Lyckas dom göra det sämre så har dom fan jobbat för det. På vintern är det snö (nähä) och på sommaren solkurvor (så förvånad jag blir). Vänta bara på att dom inte kan köra på hösten pga löv, sandbehållarna är nog borttagna åxå. Och på våren så är det väl för mycket smältvatten som kan försvaga spåret. Det är märkligt att vi ens har tågrafik, eller i alla fall passagerare. Norwegian med sina små problem kan vinna pris jämfört med spårbunden trafik. I Sverige är vi snart tillbaka på bronsåldersnivå om vi fortsätter att gå bakåt på samma sätt som med järnvägen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Juli 25, 2014 Dela Inlagd Juli 25, 2014 I Sverige är vi snart tillbaka på bronsåldersnivå om vi fortsätter att gå bakåt på samma sätt som med järnvägen. Lite lustigt att vi ofta låter som vi är mycket duktigare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Juli 25, 2014 Dela Inlagd Juli 25, 2014 Enligt frugan ska de sköta servicen på dem, många har varit i Frankfurt på utbildning på dessa kärror Jag vet som sagt inte om underhåll ingår, bara att de leasar planen i 12 år. De leasas f.ö. inte av Boeing utan av ett företag som heter ILFC. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Juli 25, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Juli 25, 2014 Dagens nyheter från Thai Airways/Thai Smile: Från i höst någon gång går Thai Smile under egen IATA-kod(WE) och blir på samma gång utanför Star Alliance.Vad det för med sig kan man ju bara gissa... Det har även kommit ett förslag att lägga all Thai Smile's verksamhet på Don Muang och vad det betyder för tex connecting flights behöver vi ju inte gissa... Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
snömannen Inlagd Juli 25, 2014 Dela Inlagd Juli 25, 2014 Man kan väl säga att Thai har det lite jobbigt nu, deras chefer som tatt över har lite och jobba med, för att uttrycka det snällt Men vi hoppas dom kommer igen i gammal go stil Detta är lite gammal statistik från i börja på året http://centreforaviation.com/analysis/thai-airways-plans-flat-capacity-for-2014-in-bid-to-boost-profitability-amid-challenging-conditions-161219 Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juli 25, 2014 Dela Inlagd Juli 25, 2014 (ändrad) Man kan väl säga att Thai har det lite jobbigt nu, deras chefer som tatt över har lite och jobba med, för att uttrycka det snällt Men vi hoppas dom kommer igen i gammal go stil Detta är lite gammal statistik från i börja på året http://centreforaviation.com/analysis/thai-airways-plans-flat-capacity-for-2014-in-bid-to-boost-profitability-amid-challenging-conditions-161219 Har inga problem med att flyga med Thai, men är det dubbla kostnaden (nästan) för samma rutt som norrbaggarna gör så är jag faktiskt lite snål åxå Dom får möta priser eller konkurrera med andra förmåner. EDIT: och om jag blir lite sen ner så är det enda jag förlorar ett par bokade nätter på hotell. På vägen tillbaka så antar jag att om jag bara kommer förbi immigration så slipper jag overstay. Och jag har allt jag behöver i ryggan för en vecka minst om det bara finns lite käk och vatten (och dom tar kort). Annars har jag bara battingar lagom för att fixa en taxi till bankan. och närmaste ATM om dom på suvvan inte funkar. Ändrades Juli 25, 2014 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 30, 2014 Dela Inlagd Juli 30, 2014 Inga av de utannonserade ändringarna blir av i ROP, det tackar vi för. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Juli 30, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Juli 30, 2014 Inga av de utannonserade ändringarna blir av i ROP, det tackar vi för. Ja det är goda nyheter hoppas jag! Får väl se vad dom kommer upp med när dom har brainstormat nästa gång Sicken jävla påse nötter det sitter och styr det bolaget, allt från toppen till dom olika underavdelningarna... Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Augusti 8, 2014 Dela Inlagd Augusti 8, 2014 Någon som vet vad det är för poängintjäning till ROP om man flyger med SAS inom Europa? Har några planerade resor med SAS men jag har ingen nytta av poäng till EB utan vill hellre ha till ROP Lika bra att ta en fråga till när jag ändå är igång...går det att flytta poäng från EB till ROP? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 8, 2014 Dela Inlagd Augusti 8, 2014 Någon som vet vad det är för poängintjäning till ROP om man flyger med SAS inom Europa? Har några planerade resor med SAS men jag har ingen nytta av poäng till EB utan vill hellre ha till ROP Lika bra att ta en fråga till när jag ändå är igång...går det att flytta poäng från EB till ROP? Har faktiskt inget svar. Men gubbarna på businessclass.se vet med stor säkerhet allt om sådant. Kika in på den sidan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Augusti 8, 2014 Dela Inlagd Augusti 8, 2014 (ändrad) Har faktiskt inget svar. Men gubbarna på businessclass.se vet med stor säkerhet allt om sådant. Kika in på den sidan Brukar kolla där ibland men har inte hittat något, de är lite tvärtom där och vill ha poängen på sitt EB om de flyger med Thai. Där snackar vi reseberättelser, förvisso bara från flyg, hotell och lounge men jävlar vad vissa reser flott Edit: frågan om att flytta poäng hittade jag svaret på där: Nej! Ändrades Augusti 8, 2014 av mackan33 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Augusti 8, 2014 Dela Inlagd Augusti 8, 2014 Någon som vet vad det är för poängintjäning till ROP om man flyger med SAS inom Europa? Har några planerade resor med SAS men jag har ingen nytta av poäng till EB utan vill hellre ha till ROP Lika bra att ta en fråga till när jag ändå är igång...går det att flytta poäng från EB till ROP? Det är beroende på vilken biljettklass du åker i. Billiga ekonomi ger inga poäng på Thai. Kolla Thais hemsida. http://www.thaiairways.com/en/rop/rop_frequent_flyer.page Kolla på SAS. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Augusti 8, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 8, 2014 Någon som vet vad det är för poängintjäning till ROP om man flyger med SAS inom Europa? Har några planerade resor med SAS men jag har ingen nytta av poäng till EB utan vill hellre ha till ROP Lika bra att ta en fråga till när jag ändå är igång...går det att flytta poäng från EB till ROP? Som Pigge säger så beror det på bokningsklass.Om det är ekonomi du åker så ger nedanstående nada medans övriga ger 100% av flugna miles SAS (SK) G/ K/ L/ O/ P/ T/ U/ W Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Augusti 8, 2014 Dela Inlagd Augusti 8, 2014 Det är beroende på vilken biljettklass du åker i. Billiga ekonomi ger inga poäng på Thai. Kolla Thais hemsida.http://www.thaiairways.com/en/rop/rop_frequent_flyer.page Kolla på SAS. Hälsar pigge01 På SAS brukar jag flyga Plus eftersom det oftast är marginell skillnad mot GO Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Augusti 8, 2014 Dela Inlagd Augusti 8, 2014 Som Pigge säger så beror det på bokningsklass.Om det är ekonomi du åker så ger nedanstående nada medans övriga ger 100% av flugna miles SAS (SK) G/ K/ L/ O/ P/ T/ U/ W OK! Så om jag åker i Plus så får jag minst 100%, stämmer det att använda www.airmilescalculator.com för att se hur många miles man får kanske? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Augusti 8, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 8, 2014 OK! Så om jag åker i Plus så får jag minst 100%, stämmer det att använda www.airmilescalculator.com för att se hur många miles man får kanske? Tror du får 100% för dom flesta klasserna i Plus men om nu C(gamla Biz) finns kvar så ger den isf 125% Jag har använt nedanstående fast mest för div långresor och den har stämt förvånansvärt bra.Säkerligen så med den du har där också. http://www.webflyer.com/travel/mileage_calculator/ Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Augusti 8, 2014 Dela Inlagd Augusti 8, 2014 Tror du får 100% för dom flesta klasserna i Plus men om nu C(gamla Biz) finns kvar så ger den isf 125% Jag har använt nedanstående fast mest för div långresor och den har stämt förvånansvärt bra.Säkerligen så med den du har där också. http://www.webflyer.com/travel/mileage_calculator/ Skiljde 1 mile mellan denna och den jag använde Jag får väl kolla vad jag får för biljetter innan jag bestämmer vilket kort jag skall dra. Har inte kollat mer än att det brukar finnas Go / Plus / Plus Fully Flex på de resorna jag skall göra. Priserna för en enkel är ungefär 1000kr / 1300kr / 4500kr så då känns Plus som det logiska alternativet. Testar nästa flight och ser hur det går med milesen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 21, 2014 Dela Inlagd Augusti 21, 2014 Jag vet att det är långt kvar, men jag gillar att planera... Hur brukar det se ut med Thais sommarkampanjer? När brukar biljetterna släppas, och vilka datum brukar de omfatta? Hela sommaren, eller är det liten svart lucka där för "mini-hög-säsong"? Tack på förhand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Augusti 21, 2014 Dela Inlagd Augusti 21, 2014 sommarkampanjerna slutar mellan midsommar och mitten av augusti. Billigast i maj. sedan höjs priset i början av juni för att sedan höjas ordentligt . I sept och fram till nov billigt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dooks Inlagd September 3, 2014 Dela Inlagd September 3, 2014 Hej på er, Vi har tänkt att resa hela familjen med barn och svärföräldrar i mitten på juli 2015, totalt 7 pers. Har därför några frågor som någon med erfarenhet av Thais kampanjer/biljettpriser kanske kan svara på: 1. Hur långt innan avresedag släpper thai biljetter. 2. När tidsmässigt brukar det vara billigast? Alltså antal månader/dagar innan avresa? 3. Brukar deras kampanjer återkomma vid ungefär samma tidpunkt varje år? Eller är det olika från år till år? 4. Vad brukar lägsta pris ligga på för en kampanjbiljett från ARN eller CPH? 5. Fysisk resebyrå eller via nätet? I och med att vi vet att vi kommer resa i mitten på juli 2015 så undrar man ju lite om man skall vara "på" tidigt eller vänta in i det sista. Vi har rest med alla möjliga bolag innan där Qatar och Austrian varit bäst. Denna gång är vi sugna på direktflyg utan mellanlandning dock. Hoppas på svar på i alla fall några av mina frågor. Tack på förhand. Med vänlig hälsning, dooks Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd September 3, 2014 Dela Inlagd September 3, 2014 Hej på er, Vi har tänkt att resa hela familjen med barn och svärföräldrar i mitten på juli 2015, totalt 7 pers. Har därför några frågor som någon med erfarenhet av Thais kampanjer/biljettpriser kanske kan svara på: 1. Hur långt innan avresedag släpper thai biljetter. 2. När tidsmässigt brukar det vara billigast? Alltså antal månader/dagar innan avresa? 3. Brukar deras kampanjer återkomma vid ungefär samma tidpunkt varje år? Eller är det olika från år till år? 4. Vad brukar lägsta pris ligga på för en kampanjbiljett från ARN eller CPH? 5. Fysisk resebyrå eller via nätet? I och med att vi vet att vi kommer resa i mitten på juli 2015 så undrar man ju lite om man skall vara "på" tidigt eller vänta in i det sista. Vi har rest med alla möjliga bolag innan där Qatar och Austrian varit bäst. Denna gång är vi sugna på direktflyg utan mellanlandning dock. Hoppas på svar på i alla fall några av mina frågor. Tack på förhand. Med vänlig hälsning, dooks Just Juli brukar av någon anledning Inte vara med i kampanjerna. Priserna brukar gälla April - Juni och Augusti - Oktober. Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu