Jump to content

IGNORERAD

Thai Airways

L64

Recommended Posts

Peter Hultgren

Nu är det ju Boeing som sköter servicen av Norwegians plan men det kanske finns de som kan planen bättre.

Thai leasar sina Dreamliners - jag undrar om det innebär att de inte själva står för underhållet?

mvh

Enligt frugan ska de sköta servicen på dem, många har varit i Frankfurt på utbildning på dessa kärror

Dela på andra sajter

• Svar 5,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Soengsang

425

• pigge01

326

• L64

257

• Sam sip sam

206

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vem sitter fram och vem sitter bak en ännu mera förvirrad 33:a

Bak och fram heter det väl!

Dela på andra sajter

Enligt frugan ska de sköta servicen på dem, många har varit i Frankfurt på utbildning på dessa kärror

Hoppas att de kommer att gå bättre än tåget!

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Hoppas att de kommer att gå bättre än tåget!

Lyckas dom göra det sämre så har dom fan jobbat för det.

På vintern är det snö (nähä) och på sommaren solkurvor (så förvånad jag blir).

Vänta bara på att dom inte kan köra på hösten pga löv, sandbehållarna är nog borttagna åxå.

Och på våren så är det väl för mycket smältvatten som kan försvaga spåret.

Det är märkligt att vi ens har tågrafik, eller i alla fall passagerare. Norwegian med sina små problem kan vinna pris jämfört med spårbunden trafik.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Lyckas dom göra det sämre så har dom fan jobbat för det.

På vintern är det snö (nähä) och på sommaren solkurvor (så förvånad jag blir).

Vänta bara på att dom inte kan köra på hösten pga löv, sandbehållarna är nog borttagna åxå.

Och på våren så är det väl för mycket smältvatten som kan försvaga spåret.

Det är märkligt att vi ens har tågrafik, eller i alla fall passagerare. Norwegian med sina små problem kan vinna pris jämfört med spårbunden trafik.

I Sverige är vi snart tillbaka på bronsåldersnivå om vi fortsätter att gå bakåt på samma sätt som med järnvägen.

Dela på andra sajter

I Sverige är vi snart tillbaka på bronsåldersnivå om vi fortsätter att gå bakåt på samma sätt som med järnvägen.

Lite lustigt att vi ofta låter som vi är mycket duktigare.

Dela på andra sajter

Jag vet som sagt inte om underhåll ingår, bara att de leasar planen i 12 år.

De leasas f.ö. inte av Boeing utan av ett företag som heter ILFC.

Dela på andra sajter

Dagens nyheter från Thai Airways/Thai Smile:

Från i höst någon gång går Thai Smile under egen IATA-kod(WE) och blir på samma gång utanför Star Alliance.Vad det för med sig kan man ju bara gissa...

Det har även kommit ett förslag att lägga all Thai Smile's verksamhet på Don Muang och vad det betyder för tex connecting flights behöver vi ju inte gissa...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Man kan väl säga att Thai har det lite jobbigt nu, deras chefer som tatt över har lite och jobba med, för att uttrycka det snällt

Men vi hoppas dom kommer igen i gammal go stil :)

Detta är lite gammal statistik från i börja på året

http://centreforaviation.com/analysis/thai-airways-plans-flat-capacity-for-2014-in-bid-to-boost-profitability-amid-challenging-conditions-161219

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Man kan väl säga att Thai har det lite jobbigt nu, deras chefer som tatt över har lite och jobba med, för att uttrycka det snällt

Men vi hoppas dom kommer igen i gammal go stil :)

Detta är lite gammal statistik från i börja på året

http://centreforaviation.com/analysis/thai-airways-plans-flat-capacity-for-2014-in-bid-to-boost-profitability-amid-challenging-conditions-161219

Har inga problem med att flyga med Thai, men är det dubbla kostnaden (nästan) för samma rutt som norrbaggarna gör så är jag faktiskt lite snål åxå

Dom får möta priser eller konkurrera med andra förmåner.

EDIT: och om jag blir lite sen ner så är det enda jag förlorar ett par bokade nätter på hotell.

På vägen tillbaka så antar jag att om jag bara kommer förbi immigration så slipper jag overstay. Och jag har allt jag behöver i ryggan för en vecka minst om det bara finns lite käk och vatten (och dom tar kort).

Annars har jag bara battingar lagom för att fixa en taxi till bankan. och närmaste ATM om dom på suvvan inte funkar.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Inga av de utannonserade ändringarna blir av i ROP, det tackar vi för.

duhu6epa.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Inga av de utannonserade ändringarna blir av i ROP, det tackar vi för.

Ja det är goda nyheter hoppas jag!

Får väl se vad dom kommer upp med när dom har brainstormat nästa gång  :crazy:

Sicken jävla påse nötter det sitter och styr det bolaget, allt från toppen till dom olika underavdelningarna...

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Någon som vet vad det är för poängintjäning till ROP om man flyger med SAS inom Europa?

Har några planerade resor med SAS men jag har ingen nytta av poäng till EB utan vill hellre ha till ROP

Lika bra att ta en fråga till när jag ändå är igång...går det att flytta poäng från EB till ROP?

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Någon som vet vad det är för poängintjäning till ROP om man flyger med SAS inom Europa?

Har några planerade resor med SAS men jag har ingen nytta av poäng till EB utan vill hellre ha till ROP

Lika bra att ta en fråga till när jag ändå är igång...går det att flytta poäng från EB till ROP?

Har faktiskt inget svar.

Men gubbarna på businessclass.se vet med stor säkerhet allt om sådant.

Kika in på den sidan

Dela på andra sajter

Har faktiskt inget svar.

Men gubbarna på businessclass.se vet med stor säkerhet allt om sådant.

Kika in på den sidan

Brukar kolla där ibland men har inte hittat något, de är lite tvärtom där och vill ha poängen på sitt EB om de flyger med Thai.

Där snackar vi reseberättelser, förvisso bara från flyg, hotell och lounge men jävlar vad vissa reser flott :)

Edit: frågan om att flytta poäng hittade jag svaret på där: Nej!

Ändrades av mackan33
Dela på andra sajter

Det är beroende på vilken biljettklass du åker i.

Billiga ekonomi ger inga poäng på Thai.

Kolla Thais hemsida.

http://www.thaiairways.com/en/rop/rop_frequent_flyer.page

Kolla på SAS.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

Som Pigge säger så beror det på bokningsklass.Om det är ekonomi du åker så ger nedanstående nada medans övriga ger 100% av flugna miles

SAS (SK)

G/ K/ L/ O/ P/ T/ U/ W

Dela på andra sajter

Som Pigge säger så beror det på bokningsklass.Om det är ekonomi du åker så ger nedanstående nada medans övriga ger 100% av flugna miles

SAS (SK)

G/ K/ L/ O/ P/ T/ U/ W

OK! Så om jag åker i Plus så får jag minst 100%, stämmer det att använda www.airmilescalculator.com för att se hur många miles man får kanske?

Dela på andra sajter

OK! Så om jag åker i Plus så får jag minst 100%, stämmer det att använda www.airmilescalculator.com för att se hur många miles man får kanske?

Tror du får 100% för dom flesta klasserna i Plus men om nu C(gamla Biz) finns kvar så ger den isf 125%

Jag har använt nedanstående fast mest för div långresor och den har stämt förvånansvärt bra.Säkerligen så med den du har där också.

http://www.webflyer.com/travel/mileage_calculator/

Dela på andra sajter

Tror du får 100% för dom flesta klasserna i Plus men om nu C(gamla Biz) finns kvar så ger den isf 125%

Jag har använt nedanstående fast mest för div långresor och den har stämt förvånansvärt bra.Säkerligen så med den du har där också.

http://www.webflyer.com/travel/mileage_calculator/

Skiljde 1 mile mellan denna och den jag använde :) Jag får väl kolla vad jag får för biljetter innan jag bestämmer vilket kort jag skall dra.

Har inte kollat mer än att det brukar finnas Go / Plus / Plus Fully Flex på de resorna jag skall göra. Priserna för en enkel är ungefär 1000kr / 1300kr / 4500kr så då känns Plus som det logiska alternativet.

Testar nästa flight och ser hur det går med milesen :)

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Jag vet att det är långt kvar, men jag gillar att planera...

Hur brukar det se ut med Thais sommarkampanjer? När brukar biljetterna släppas, och vilka datum brukar de omfatta?

Hela sommaren, eller är det liten svart lucka där för "mini-hög-säsong"?

Tack på förhand.

Dela på andra sajter

sommarkampanjerna slutar mellan midsommar och mitten av augusti.  Billigast i maj. sedan höjs priset i början av juni för att sedan höjas ordentligt . I sept och fram till nov billigt

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Hej på er,

Vi har tänkt att resa hela familjen med barn och svärföräldrar i mitten på juli 2015, totalt 7 pers. Har därför några frågor som någon med erfarenhet av Thais kampanjer/biljettpriser kanske kan svara på:

1. Hur långt innan avresedag släpper thai biljetter.

2. När tidsmässigt brukar det vara billigast? Alltså antal månader/dagar innan avresa?

3. Brukar deras kampanjer återkomma vid ungefär samma tidpunkt varje år? Eller är det olika från år till år?

4. Vad brukar lägsta pris ligga på för en kampanjbiljett från ARN eller CPH?

5. Fysisk resebyrå eller via nätet?

I och med att vi vet att vi kommer resa i mitten på juli 2015 så undrar man ju lite om man skall vara "på" tidigt eller vänta in i det sista. Vi har rest med alla möjliga bolag innan där Qatar och Austrian varit bäst. Denna gång är vi sugna på direktflyg utan mellanlandning dock.

Hoppas på svar på i alla fall några av mina frågor.

Tack på förhand.

Med vänlig hälsning, dooks

Dela på andra sajter

Hej på er,

Vi har tänkt att resa hela familjen med barn och svärföräldrar i mitten på juli 2015, totalt 7 pers. Har därför några frågor som någon med erfarenhet av Thais kampanjer/biljettpriser kanske kan svara på:

1. Hur långt innan avresedag släpper thai biljetter.

2. När tidsmässigt brukar det vara billigast? Alltså antal månader/dagar innan avresa?

3. Brukar deras kampanjer återkomma vid ungefär samma tidpunkt varje år? Eller är det olika från år till år?

4. Vad brukar lägsta pris ligga på för en kampanjbiljett från ARN eller CPH?

5. Fysisk resebyrå eller via nätet?

I och med att vi vet att vi kommer resa i mitten på juli 2015 så undrar man ju lite om man skall vara "på" tidigt eller vänta in i det sista. Vi har rest med alla möjliga bolag innan där Qatar och Austrian varit bäst. Denna gång är vi sugna på direktflyg utan mellanlandning dock.

Hoppas på svar på i alla fall några av mina frågor.

Tack på förhand.

Med vänlig hälsning, dooks

Just Juli brukar av någon anledning Inte vara med i kampanjerna. Priserna brukar gälla April - Juni och Augusti - Oktober.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...