Jump to content
IGNORERAD

Var man kan träffa sin blivande tjej


Nerike

Recommended Posts

broder tuk tuk

Broder Tuk Tuk!

Du får ta och sluta med dina trakasserier av Bar tjejerna!

Du är som en gammal grammofon som hakat upp sig!!

Du ligger nära ett minus karma!

pigge01

Bäste herr Pigge!

Att påstå att många bartjejer är ganska välmående och äter bra är väl ingen trakasseri snarare en komplimang.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 219
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    57

  • ban99arne

    14

  • Baa

    13

  • Soengsang

    12

Mest aktiva i denna tråd

Bäste herr Pigge!

Att påstå att många bartjejer är ganska välmående och äter bra är väl ingen trakasseri snarare en komplimang.

BTT

Beror helt på hur man formulerar det och i ditt fall såg jag ingen antydan till komplimang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl bara att ta foton och göra intervjuer och sprida i västerländsk press?

(Eller åtminstone lägga in här så att du kan övertyga mig och andra)!

Baboo!

Läs vad svält är

http://sv.wikipedia.wiki/Sv%C3%A4lt

Sedan så är väl den thailänska staten så sugen på att visa upp hur barn svälter i Thailand, då dom vill framstå som en nation som närmare sig västvärlden

Denna bild är tagen på en sopptipp i Thailand mars 2009, sedan finns det en tråd här hur många barn lever på sopptippar i Thailand.

Är det inte svält ja då vet du inget om det, för det finns väl ingen som letar bland soppor om man inte svälter.

fattiga.jpg

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste herr Pigge!

Att påstå att många bartjejer är ganska välmående och äter bra är väl ingen trakasseri snarare en komplimang.

BTT

Jag kan bara instämma i Lappens svar till dig!!

”Beror helt på hur man formulerar det och i ditt fall såg jag ingen antydan till komplimang”.

Du får vara mera finkänslig och ödmjuk.

Många tjejer tycker inte om att prata om deras jobb eller före detta jobb!!

Du BTT tjatar för mycket! :kort:

Pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan bara instämma i Lappens svar till dig!!

”Beror helt på hur man formulerar det och i ditt fall såg jag ingen antydan till komplimang”.

Du får vara mera finkänslig och ödmjuk.

Många tjejer tycker inte om att prata om deras jobb eller före detta jobb!!

Du BTT tjatar för mycket! :kort:

Pigge01

Och där gick gränsen, dessa ord förstår inte svenskläraren BTT.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och där gick gränsen, dessa ord förstår inte svenskläraren BTT.

Har du luciavaka en natt för sent Baa :whistle::drinks: Gå och lägg dig nu så du är laddad till träffen om två veckor.Mvh Måne som oxå önskar att jag hade luciavaka i Thailand

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Att som Baboo underförstått skriva att thailändska barns enda egentliga essentiella behov är mat (dvs ris och fisksås för många) känns ganska aningslöst eller självgott naivt.

Jaha?

Var har jag "underförstått" skrivit detta?

Jag har flera gånger nu skrivit att JAG skulle aldrig prostituera mig, enda anledningen skulle vara om mina barn svalt!

Så vänligen lägg inte ord i min mun!

Billigt att inte kunna ta ett skämt!

Fanns ingen ironismiley varken hos honom eller mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Baboo!

Läs vad svält är

http://sv.wikipedia.wiki/Sv%C3%A4lt

Sedan så är väl den thailänska staten så sugen på att visa upp hur barn svälter i Thailand, då dom vill framstå som en nation som närmare sig västvärlden

Denna bild är tagen på en sopptipp i Thailand mars 2009, sedan finns det en tråd här hur många barn lever på sopptippar i Thailand.

Är det inte svält ja då vet du inget om det, för det finns väl ingen som letar bland soppor om man inte svälter.

fattiga.jpg

Mvh

Nerike

Nu menade jag att Ni skulle fota och ta upp detta i västerländsk press och inte i Thailändsk press!

Hade jag levt ibland barn som svalt så skulle jag gjort allt jag kunnat för att sätta stopp för detta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha?

Var har jag "underförstått" skrivit detta?

Jag har flera gånger nu skrivit att JAG skulle aldrig prostituera mig, enda anledningen skulle vara om mina barn svalt!

Så vänligen lägg inte ord i min mun!

Fanns ingen ironismiley varken hos honom eller mig!

Krävs det gula gubbar o ironiskyltar för att det skall räknas soml ett skämt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter här och funderar (och mår dåligt) efter ett gäng glas vin!

Tydligen finns det flera stycken här (på MPR) som bor i områden där det finns barn som svälter, och detta i en nära omgivning där ni bor eller håller till!

Gör ni något?

Och i så fall vad gör ni?

Krävs det gula gubbar o ironiskyltar för att det skall räknas soml ett skämt?

Ja!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen finns det flera stycken här (på MPR) som bor i områden där det finns barn som svälter, och detta i en nära omgivning där ni bor eller håller till!

Gör ni något?

Och i så fall vad gör ni?

Har antagligenspenderat ett antal tusenlappar på att helt enkelt bjuda byabarn som har det lite sämre än sina grannar på riktig mat, köpa lite leksaker åt de som inte har några då och då samt t ex bidragit med diverse donationer av mat/frukt/pengar till byskolan i många olika sammanhang. Eller t ex gett bort några pack blöjor till de som inte har råd, köpt någon rissäck till gamla skröpliga gummor utan pengar. Med mera, med mera.

Köpte även ett nytt däck och slang samt bytte detta på cykeln åt en fattig liten kille som inte kunde cykla med de andra, gills det?

Försöker hjälpa själv i det lilla när tillfälle ges istället för att passivt ge bort till hjälporganisationer där jag inte har en aning om hur mycket som går bort i administration etc.

Är övertygad om att det finns hjälpbehov även där du håller till eftersom det finns över hela det Thailand jag hitills sett. Så jag passar tillbaka frågan?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har antagligenspenderat ett antal tusenlappar på att helt enkelt bjuda byabarn som har det lite sämre än sina grannar på riktig mat, köpa lite leksaker åt de som inte har några då och då samt t ex bidragit med diverse donationer av mat/frukt/pengar till byskolan i många olika sammanhang. Eller t ex gett bort några pack blöjor till de som inte har råd, köpt någon rissäck till gamla skröpliga gummor utan pengar. Med mera, med mera.

Köpte även ett nytt däck och slang samt bytte detta på cykeln åt en fattig liten kille som inte kunde cykla med de andra, gills det?

Försöker hjälpa själv i det lilla när tillfälle ges istället för att passivt ge bort till hjälporganisationer där jag inte har en aning om hur mycket som går bort i administration etc.

Är övertygad om att det finns hjälpbehov även där du håller till eftersom det finns över hela det Thailand jag hitills sett. Så jag passar tillbaka frågan?

Det var bra gjort av dig Kim men finns det ingenting du/ni kan göra för att öka deras inkomster så att de slipper svälta?

Jag personligen hade inte orkat med att se att folk svälter samtidigt som jag själv har det bra, jag hade förmodligen skickat pengarna som biljetterna kostar och pengarna för uppehället i Thailand och själv stannat i Sverige!

På Phuket där jag har mitt boende så har jag trott (i min enfald) att de Burmeser som bygger hos grannen var fattiga!

Men dessa Burmeser äter gott varje dag (ser de handla på marknaden och ser när de äter) och de har tom ledigt ibland så jämfört med de stackarna som bor i Isaan så har de det tydligen ganska bra!

Hoppas att Isaaniterna får det bättre i framtiden och med så många Faranger som flyttat dit så kommer det säkert att bli bra i framtiden :)

Lider med alla de som svälter i området !

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var bra gjort av dig Kim men finns det ingenting du/ni kan göra för att öka deras inkomster så att de slipper svälta?

Jag personligen hade inte orkat med att se att folk svälter samtidigt som jag själv har det bra, jag hade förmodligen skickat pengarna som biljetterna kostar och pengarna för uppehället i Thailand och själv stannat i Sverige!

På Phuket där jag har mitt boende så har jag trott (i min enfald) att de Burmeser som bygger hos grannen var fattiga!

Men dessa Burmeser äter gott varje dag (ser de handla på marknaden och ser när de äter) och de har tom ledigt ibland så jämfört med de stackarna som bor i Isaan så har de det tydligen ganska bra!

Hoppas att Isaaniterna får det bättre i framtiden och med så många Faranger som flyttat dit så kommer det säkert att bli bra i framtiden :)

Lider med alla de som svälter i området !

Mja, tur att du inte har en TV.

Skygglappen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Är övertygad om att det finns hjälpbehov även där du håller till eftersom det finns över hela det Thailand jag hitills sett. Så jag passar tillbaka frågan?

De enda saker jag kan komma på är att det kommer vissa gästarbetare och plockar diverse frukter varje år och då får de stå på min frus mormors marknad och sälja det de plockat.. men det är ju inget som jag håller i utan det är något som mormor sköter!

När vi byggde vårat hus så hade vi thailändare som byggde och vi betalade arbetarna utan att pruta.

Vi har oxå en "nanny" som bor hos oss utan att jobba, hon har liten lön, bor gratis MEN jobbar inte för oss.. så det är väl ytterligare ett litet bidrag till de som har det sämre!

Finns oxå en gammal gubbe som har en del gummiträd på vår mark som vi planterat men gubben skördar och säljer och behåller hela vinsten själv... inga jättebelopp men tillräckligt för att han skall klara sig!

Vi brukar även skänka till barnhemmet varje år, inga stora belopp men gör kanske en liten skillnad!

Sedan finns det många småsaker i vardagen... men vi har ju inte svält på Phuket som de har i Isaan så kanske svårt att jämföra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, tur att du inte har en TV.

Skygglappen Arne

Jo har TV både i Sverige , Norge och Thailand.. har även internet att tillgå i dessa länder..

men internetet har jag ingen nytta av för tydligen finns det inga länkar om den Thailändska massvälten att läsa om ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Var man kan träffa sin blivande tjej - Är det inte bara att tala om att man är ledig, så kommer det intresseanmälningar? smile.gif

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu menade jag att Ni skulle fota och ta upp detta i västerländsk press och inte i Thailändsk press!

Hade jag levt ibland barn som svalt så skulle jag gjort allt jag kunnat för att sätta stopp för detta!

Hej

Alla som vistas i Thailand oavsett om dom är turister eller boende så vistas dom bland svältande (undernärda) barn, men man avgör själv om man vill se dom eller förtränga detta faktum.

Och dom flesta turister väljer ju helt klart att inte se detta och föredrar helt naturligt att sola på stranden med en paraply drink i handen, även om jag själv tycker att det alltid borde ingå ett besök på en soptipp eller barnhem i resan när man besöker länder i tredje världen (eller näst intill), för det finns ju nästan alltid en baksida.

Och väljer man att se dessa fattiga undernärda barn då uppstår ju möjligheten att försöka göra det lilla man kan för att hjälpa några av dom, vilket många på MPR redan gör på olika sätt.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

De enda saker jag kan komma på är att det kommer vissa gästarbetare och plockar diverse frukter varje år och då får de stå på min frus mormors marknad och sälja det de plockat.. men det är ju inget som jag håller i utan det är något som mormor sköter!

När vi byggde vårat hus så hade vi thailändare som byggde och vi betalade arbetarna utan att pruta.

Vi har oxå en "nanny" som bor hos oss utan att jobba, hon har liten lön, bor gratis MEN jobbar inte för oss.. så det är väl ytterligare ett litet bidrag till de som har det sämre!

Finns oxå en gammal gubbe som har en del gummiträd på vår mark som vi planterat men gubben skördar och säljer och behåller hela vinsten själv... inga jättebelopp men tillräckligt för att han skall klara sig!

Vi brukar även skänka till barnhemmet varje år, inga stora belopp men gör kanske en liten skillnad!

Sedan finns det många småsaker i vardagen... men vi har ju inte svält på Phuket som de har i Isaan så kanske svårt att jämföra!

Och ännu bättre skulle de få det på barnhemmet om du skickade ner pengarna för biljetten :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter här och funderar (och mår dåligt) efter ett gäng glas vin!

Tydligen finns det flera stycken här (på MPR) som bor i områden där det finns barn som svälter, och detta i en nära omgivning där ni bor eller håller till!

Gör ni något?

Och i så fall vad gör ni?

JAG "GER"DERAS MAMMA EN SLANT DÅ Å DÅ :whistle::whistle: Å DÅ BLIR RUMMET STÄDAT OXÅ :av-109998:

Ja!

Link to comment
Dela på andra sajter

idi*tisk kommentar om annan medlems fru och ett inlägg med citat av samma kommentar borttagna.

Kan man inte komma på något vettigare argument än att antyda att en annan medlems partner är prostituerad kan man lika gärna knipa igen.

Notera att nedsättande kommentarer om medlemmars familjer tas betdyligt mkt allvarligt på än om det riktas direkt till medlemmen. Den anhörige är inte inblandad i diskussionen och har oftast ej möjlighet att försvara sig från ett påhopp här på forumet - därmed skall de ej blandas in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Baboo, jag har spenderat minst lika mycket tid på Phuket som i Isaan och kan tala om att skillnaden för den fattigaste tredjedelen av folket knappt är märkbar någonstans i landet. Finns fler lyxpalats på Phuket än i Surin visst, men för de sämre ställda flertalet är skillnaden mot Isaan ringa eller ingen alls.

Så jag gissar att du inte sett någon misär i Isaan heller om du besökte den landsändan med samma glasögon, man ser den verklighet man vill.

Vad gäller frågan om jag inte ger någon mer bestående hjälp än mat så Jodå, men den mer långsiktiga hjälpen stannar oftast inom släkten. Har tyvärr inte råd att hjälpa alla jag möter.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Tråden har fullständigt blivit kapad av de som diskuterar fattiga barn och orsaker till prostitution mm.

Själv har jag inte raggat några thaidamer på åratal eftersom jag inte har känt något

behov då jag numera har en sambo som jag trivs med.

Men under några år lade jag ner en hel del tid och kraft på att uppvakta damer

i syfte att hitta en dam att leva lyckligt med i framtiden.

Visst var jag kräsen av mig, men det hoppas jag att även damerna var ;):huh:

Men nog borde väl några i Thailand nu bosatta herrar kunna komma med lite goda tips om var en

hederlig svensk snubbe kan träffa trevliga thailändskor som skulle kunna vara ”marriage material”.

Förr i tiden kunde man i Bangkok träffa trevliga tjejer på bl.a. AUA och vid Swimmingpool-klubbar,

Tennisbanor, utanför bion, vid nöjesfält, konserter, frisörsalonger, departmentstores, Lumpini Park,

snabbmatsrestauranger, vid kafeerna som ligger i nära anslutning till högskolorna och

faktiskt även vid olika tempel eller varför inte vid receptionen när man checkar in på hotellet.

Om man bara var hel och ren och inte snorfull,

och orkade man bara visa normalt hyfs och kommunicerade lite uppskattandemed kvinnorna

så var möjligheterna i stort sett obegränsade vad jag kan komma ihåg från den

tiden då jag ”raggade” thai-brudar.

Inte behövde man vara tvålfager heller för att lyckas dra till sig ett visst intresse

från damerna som inte var nödbedda för en date.

Rubriken i tråden frågar ju var man kan träffa sin blivande flickvän (fru),

men är det nu bara så att man bara vill hitta en lydig och leende madrass under semestern

så kan man naturligtvis göra som latmaskarna till män föredrar – dvs att fortsätta att sitta på

arslet med en chang i näven, och sedan låta sig bli uppraggad av någon mer eller mindre

desperat dam i ekonomisk knipa.

Mvh

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...