Tallviking Inlagd Maj 29, 2016 Dela Inlagd Maj 29, 2016 7 minuter sedan, skrev Luke the Drifter: Helt korrekt ! Ford GT40 fick sitt namn av att målsättningen var att bygga en bil som var endast 40 tum hög ( 102 cm ). Vansinniga är förnamnet och hysteriska mellannamnet. Kalle berättade som sagt var lite rallyminnen och han sa att när man körde grupp B så fick man i stort sett alltid ha handen på växelspaken. Så fort det kom en raksträcka på ett par hundra meter så var det bara att peta i växel efter växel för den accade så dj*vulusikt när man öppnade spjällen fullt. // Luke the Drifter Den nya GT40 som Ford producerade för några år sedan borde därför heta GT43 men vem skulle köpa den då ? Originalet kunde inte så många ens komma in i för den är extremt trång inuti Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd Maj 29, 2016 Dela Inlagd Maj 29, 2016 (ändrad) Sonen ute med finbilen. http://www.nsd.se/nyheter/klipp-kvallens-coolaste-entr-10054943.aspx Ändrades Maj 29, 2016 av Oscar Dubbelpostat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 29, 2016 Dela Inlagd Maj 29, 2016 Sonen ute med finbilen. http://www.nsd.se/nyheter/klipp-kvallens-coolaste-entr-10054943.aspx Vad gjorde han i Happis? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd Maj 29, 2016 Dela Inlagd Maj 29, 2016 Precis nyss, skrev andrejsdenruskige: Vad gjorde han i Happis? Han bor på Seskarö, körde transport av unga damer till studentbalen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 29, 2016 Dela Inlagd Maj 29, 2016 1 timme sedan, skrev Luke the Drifter: Hur i helsike kom det sig att Opel kom att få ett rykte som gubb-bil ? Säger bara. Opel Kapitääään “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 29, 2016 Dela Inlagd Maj 29, 2016 Han bor på Seskarö, körde transport av unga damer till studentbalen. Är han inte långväga inflyttad så känner jag säkert han, eller dig..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 29, 2016 Dela Inlagd Maj 29, 2016 4 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Säger bara. Opel Kapitääään Eller min fina Opel Commodore Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd Maj 29, 2016 Dela Inlagd Maj 29, 2016 6 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Är han inte långväga inflyttad så känner jag säkert han, eller dig..... Inflyttad från Västerås, nu i många år. Mor från ön. Utsikten från köksfönstret. Nytt projekt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 29, 2016 Dela Inlagd Maj 29, 2016 Inflyttad från Västerås, nu i många år. Mor från ön. Utsikten från köksfönstret. Nytt projekt. -57:an har alltid varit lite av en favorit. -55:an eller -56:an gillar jag faktist nästan inte alls. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 29, 2016 Dela Inlagd Maj 29, 2016 Inflyttad från Västerås, nu i många år. Mor från ön. Utsikten från köksfönstret. Nytt projekt. Är det småbåtshamnen i bakgrunden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd Maj 29, 2016 Dela Inlagd Maj 29, 2016 16 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Är det småbåtshamnen i bakgrunden. Ser så ut, fanns inte förr när jag var där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 29, 2016 Dela Inlagd Maj 29, 2016 Ser så ut, fanns inte förr när jag var där. Nåja, ser att du är vän med min kusin "Kärran" på FB. Få igång 57:an och lägg däckrök över hela ön Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Maj 29, 2016 Dela Inlagd Maj 29, 2016 (ändrad) On 2016-05-28 at 13:50, skrev Jive: Men parodi på vad? Inte fan såg jag ut på det sättet när jag hade min Saab. Du använde väl en sådan här: Ändrades Maj 29, 2016 av mooton Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 29, 2016 Dela Inlagd Maj 29, 2016 14 timmar sedan, skrev tj650: Å de kan ju inte alltid ha gått bra...tro de eller inte men den här tog oss till mantorp nångång för länge sen Ser lite härlig Cuda i bakgrunden! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 29, 2016 Dela Inlagd Maj 29, 2016 9 timmar sedan, skrev Luke the Drifter: Helt korrekt ! Ford GT40 fick sitt namn av att målsättningen var att bygga en bil som var endast 40 tum hög ( 102 cm ). Vansinniga är förnamnet och hysteriska mellannamnet. Kalle berättade som sagt var lite rallyminnen och han sa att när man körde grupp B så fick man i stort sett alltid ha handen på växelspaken. Så fort det kom en raksträcka på ett par hundra meter så var det bara att peta i växel efter växel för den accade så dj*vulusiskt när man öppnade spjällen fullt. // Luke the Drifter Vafför ringla du inte fabbo, hade vart kul å va med! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luke the Drifter Inlagd Maj 29, 2016 Dela Inlagd Maj 29, 2016 54 minuter sedan, skrev audirs2: Vafför ringla du inte fabbo, hade vart kul å va med! Sorry Audi ! Jag hade inte några planer på att åka ner men jag blev övertalad av C-dude här på forumet och det blev snabba ryck så jag hann inte ringa dig. _____________________________________________________________________________________________________________________ Nu när jag ändå skriver så kan jag passa på att lägga in ett par bilder från torsdagens STCC-tävling från Mantorp. Jag blev bjuden av min arbetsgivare att vara med på tävlingen och det helt utan motkrav och det tackar jag för. Jag hade fripass både till depå, läktare och även till griden innan tävlingen och där hittade jag prinsens kärra Kul att Dacia gör ett försök att slå sig in i motorsporten En snygg och tuff Datsun Förutom STCC så kördes det även Carrera Cup och Clio Cup och det blir så klart också ett par bilder på de kärrorna. Det var som sagt var en kvällstävling och jag åkte ner från Stockholm klockan fyra på eftermiddagen efter dagens jobb och var hemma igen strax efter klockan ett på natten. Tjugo minuter över fyra på morgonen ringde väckarklockan och det var dags att jobba igen. Jag får väl säga att det var en jäkla tur att jag hade så jäkla mycket att göra på jobbet på fredagen att jag inte hann känna efter hur trött jag egentligen var // Luke the Drifter Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Maj 30, 2016 Dela Inlagd Maj 30, 2016 21 timmar sedan, skrev Luke the Drifter: Nästa bil ut är en klassisk bil som med all rätt anses vara legendarisk. Auburn Speedster 1935 års modell Auburn var en lyxbil som tillverkades mellan 1900 till 1937 och det här är således en av de sist tillverkade kärrorna. Just denna Speedstermodell var en bilmodell som alla Hollywoodkändisar på den tiden ville synas i. // Luke the Drifter Var det inte denna som hette (eller kallades) för Boattailspeedster? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 30, 2016 Dela Inlagd Maj 30, 2016 http://www.di.se/artiklar/2016/5/30/tvingas-avbryta-borsnotering-efter-fiffel/ Bilskojj! Tur man inte köpte någon bil där då, kollade lite med tyckte dom var lite för dyra dessutom! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd Maj 30, 2016 Dela Inlagd Maj 30, 2016 Hitta denna fining idag på Darkside! Sent from my SM-N910C using Tapatalk mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 30, 2016 Dela Inlagd Maj 30, 2016 2 minuter sedan, skrev ragson: Hitta denna fining idag på Darkside! Sent from my SM-N910C using Tapatalk En Ford Cortina ? Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 30, 2016 Dela Inlagd Maj 30, 2016 Volvo V90 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Maj 30, 2016 Dela Inlagd Maj 30, 2016 manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 30, 2016 Dela Inlagd Maj 30, 2016 1 timme sedan, skrev Bibben: Aha, en svart Jeep! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juni 2, 2016 Dela Inlagd Juni 2, 2016 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 3, 2016 Dela Inlagd Juni 3, 2016 3 udda kärror parkerade bredvid varandra på parkeringen idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu