sakonnakhon Inlagd April 10, 2015 Dela Inlagd April 10, 2015 Jo, den blir märkbart snålare än en 335i. Speciellt vid stadskörning Ok, har inte kört en sådan. Hade det varit mina pengar, så hade dem i alla fall spenderats på en 30d eller 35d istället. På en annan sida sjunker Active Hybrid modellerna som riktiga gråsten, om man ska tro Blocket. Så kanske man inte ska döma ut de riktigt än. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 10, 2015 Dela Inlagd April 10, 2015 Ok, har inte kört en sådan. Hade det varit mina pengar, så hade dem i alla fall spenderats på en 30d eller 35d istället. På en annan sida sjunker Active Hybrid modellerna som riktiga gråsten, om man ska tro Blocket. Så kanske man inte ska döma ut de riktigt än. Jag gillar inte diesel och det ska mycket till innan jag äger en sådan. Mycket p.g.a ovisshet med skatter. Vill man ha en bil som är snålare än AH så kan man alltid se på Lexus. Men deras CVT lådor är bedrövliga. GS 450h fungerar men IS 300h är både slö och "konstig" att köra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd April 10, 2015 Dela Inlagd April 10, 2015 Nej, nu glömmer vi tråkiga miljöbilar, och kör lite riktiga bilar igen. IMG_4411.JPG Opel Kapitän IMG_4357.JPG Merca CLS 350 CDi Shooting Brake IMG_4382.JPG BMW 318i, som begåvats med en M3-look och BMW:s eminenta 4.4 liters V8. IMG_4414.JPG En i pressen omtalad Göteborgs-polis-Nissan IMG_4419.JPG Lamborghini IMG_4425.JPG Värdens mest kända Racing-Kombi IMG_4426.JPG 40 år med Volvo 240 firades rejält. Fanns massor med 240-bilar i olika skepnader. Här en Grupp A. IMG_4537.JPG 244 Turbo IMG_4539.JPG 242 GT IMG_4540.JPG Ett annat tema, var Engelska bilar. Här en Lotus Cortina IMG_4549.JPG Jaguar XK120 IMG_4548.JPG En E-Type i ett sagolikt skick. IMG_4529.JPG Ingen Britisk utställning komplett utan en Rolls Royce. IMG_4535.JPG ...eller en Hundkoja, här i form av en Mini Cooper. Bil 1 Kapitänen När började dessa tillverkas? Såg i 2WW i färg Tyckte att en sådan skymtade förbi i en parad Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 10, 2015 Dela Inlagd April 10, 2015 Om förbrukningen inte är ett problem finns ju BMW X6M eller X5M. Båda borde räcka till för de flesta shoppingbehov. Hoppas din kompis inte blir en testförare för Volvo, för det kom ju fram i provkörningsrapporterna från introduktionen av XC90, att T8:an inte var riktigt färdigutvecklad. Ingen av dom är sjusitsiga tyvärr så dom faller bort Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 10, 2015 Dela Inlagd April 10, 2015 Ingen av dom är sjusitsiga tyvärr så dom faller bort Escalade finns som hybrid dessutom. En sådan skulle han ha. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sakonnakhon Inlagd April 10, 2015 Dela Inlagd April 10, 2015 Jag gillar inte diesel och det ska mycket till innan jag äger en sådan. Mycket p.g.a ovisshet med skatter. Vill man ha en bil som är snålare än AH så kan man alltid se på Lexus. Men deras CVT lådor är bedrövliga. GS 450h fungerar men IS 300h är både slö och "konstig" att köra. Har du en AH själv? På sikt är förmodligen bensin att föredra. Särskilt med en massa inkompetenta politiker som styr och ställer och inför mer eller mindre konstiga skatter. Kör själv Diesel för tillfället, dock endast en 318d, men skulle gärna bytt upp mig till en 330d/530d. Lexus eller nåt annat än BMW för den delen är inte aktuellt för min del. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 10, 2015 Dela Inlagd April 10, 2015 Escalade finns som hybrid dessutom. En sådan skulle han ha. För dålig kvalitet tyvärr Nya Range Rover var ett alternativ annars Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 10, 2015 Dela Inlagd April 10, 2015 På sannakon spaning Ja den sådan där fullsmetad baklem går han nog i gång på. Enis Skickat från min iPhone med Tapatalk "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sakonnakhon Inlagd April 10, 2015 Dela Inlagd April 10, 2015 Bil 1 Kapitänen När började dessa tillverkas? Såg i 2WW i färg Tyckte att en sådan skymtade förbi i en parad Offe Denna Kapitänen tillverkades 1951-53. Men fanns Kapitän från 1938. På denna länken kan du läsa lite kort om Kapitän och kriget. http://www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_english/Motor_Vehicles/Germany/Opel/Opel_Kapitan/opel_kapitan.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 10, 2015 Dela Inlagd April 10, 2015 Har du en AH själv? På sikt är förmodligen bensin att föredra. Särskilt med en massa inkompetenta politiker som styr och ställer och inför mer eller mindre konstiga skatter. Kör själv Diesel för tillfället, dock endast en 318d, men skulle gärna bytt upp mig till en 330d/530d. Lexus eller nåt annat än BMW för den delen är inte aktuellt för min del. Jag har en AH. Rätt trevlig bil faktiskt. Dieselknack har jag på något sätt blivit allergisk mot redan som tidig tonåring av någon anledning. Men det jag är mest skeptisk mot är dock staten och deras "agerande" gällandes dieselbilar. Själv väntar jag bara på att dom ska ta sig en titt på NoX, och då drar skatten upp i skyarna och det är inget bra. Idag har jag en skatt på ca 800:- Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 10, 2015 Dela Inlagd April 10, 2015 För dålig kvalitet tyvärr Nya Range Rover var ett alternativ annars Det finns ju verkstäder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sakonnakhon Inlagd April 10, 2015 Dela Inlagd April 10, 2015 Ahh. Alpina B10 Biturbo, en av de trevligaste sedaner som någonsin tillverkats. Tyskarnas namn på klassen är klockren. Sport Limousine. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sakonnakhon Inlagd April 10, 2015 Dela Inlagd April 10, 2015 Jag har en AH. Rätt trevlig bil faktiskt. Dieselknack har jag på något sätt blivit allergisk mot redan som tidig tonåring av någon anledning. Men det jag är mest skeptisk mot är dock staten och deras "agerande" gällandes dieselbilar. Själv väntar jag bara på att dom ska ta sig en titt på NoX, och då drar skatten upp i skyarna och det är inget bra. Idag har jag en skatt på ca 800:- Jo på sikt är det lite svårt att veta vad våra s.k. folkvalda planerar att hitta på i framtiden. 800 kr. i skatt var ju helt ok. Frugan drev tidigare Thai-restaurang, så då vart det praktiskt med en liten Diesel-kombi. Och man blir ju glad av att det bara går åt en halv-liter per mil. men måste ju erkänna att man saknar den raka bensin-sexan från förra bilen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 10, 2015 Dela Inlagd April 10, 2015 Jo på sikt är det lite svårt att veta vad våra s.k. folkvalda planerar att hitta på i framtiden. 800 kr. i skatt var ju helt ok. Frugan drev tidigare Thai-restaurang, så då vart det praktiskt med en liten Diesel-kombi. Och man blir ju glad av att det bara går åt en halv-liter per mil. men måste ju erkänna att man saknar den raka bensin-sexan från förra bilen. Ja, är man ute efter ekonomi så bör man nog inte köpa en AH över huvudtaget, då kostnaden fort går en bit över 700k. Kör man få mil per år så är väl kanske inte diesel heller så noga, då det inte ger någon större besparing på drivmedel. Ser man på BMW så tror jag t.o.m att en 6:a är omotiverat dyr. Tror att skillnaden mellan en 328i och 335i är runt 90.000:-, sedan tillkommer skatt och försäkring som drar upp ägarkostnaden lite till. För min del som kör under 1000mil per år, så spelar det inte så stor roll om bilen drar 3l milen. Värre är det för dom som kör 5000mil. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sakonnakhon Inlagd April 10, 2015 Dela Inlagd April 10, 2015 Kör på med lite Jänke-bilar , för de som är lagda åt det hållet. Buick Riviera 2 Norska Chevy Corvair 55:a Cheva Fanns ju ytterligare en Cuda. Shelby GT 500 63:a Impala Corvette Thunderbird Cheva Parkwood Tallens märke var också representerad På utsidan sto denna Lincoln Continental parkerad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 10, 2015 Dela Inlagd April 10, 2015 Grym Parkwood! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 10, 2015 Dela Inlagd April 10, 2015 Kan detta hända på Veho bil? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 10, 2015 Dela Inlagd April 10, 2015 Kör på med lite Jänke-bilar , för de som är lagda åt det hållet. IMG_4604.JPG Buick Riviera IMG_4609.JPG IMG_4605.JPG 2 Norska Chevy Corvair IMG_4588.JPG 55:a Cheva IMG_4600.JPG Fanns ju ytterligare en Cuda. IMG_4598.JPG Shelby GT 500 IMG_4594.JPG 63:a Impala IMG_4601.JPG Corvette IMG_4593.JPG Thunderbird IMG_4586.JPG Cheva Parkwood IMG_4585.JPG Tallens märke var också representerad IMG_4622.JPG På utsidan sto denna Lincoln Continental parkerad. Buicken var inte snygg. såg lika illa ut som Volvo 240-spolierkitten som fanns förr /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 11, 2015 Dela Inlagd April 11, 2015 Denna tycker jag är läcker Satan vilket ax den hade, där hängde inte min traktor V50 t5 awd med Enis Skickat från min iPhone med Tapatalk "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sakonnakhon Inlagd April 11, 2015 Dela Inlagd April 11, 2015 Inte mycket som hänger med en Tesla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 11, 2015 Dela Inlagd April 11, 2015 http://www.expressen.se/motor/har-ar-klockan-for-riktiga-motornordar/ Grym "klonka"! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd April 14, 2015 Dela Inlagd April 14, 2015 Buicken var inte snygg. såg lika illa ut som Volvo 240-spolierkitten som fanns förr /Enis Håller med. Synd att förstöra en av Buicks snyggaste modeller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 16, 2015 Dela Inlagd April 16, 2015 Gefle taxi Enis Skickat från min iPhone med Tapatalk "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 16, 2015 Dela Inlagd April 16, 2015 Gefle taxi Enis Skickat från min iPhone med Tapatalk Ta en tur till Stavanger. Maken till antal Teslor har jag inte sett. Då är Tesla en jävligt billig bil i Norge, till skillnad från Sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 16, 2015 Dela Inlagd April 16, 2015 Ta en tur till Stavanger. Maken till antal Teslor har jag inte sett. Då är Tesla en jävligt billig bil i Norge, till skillnad från Sverige. Liknar Hundajj Coupen som kom för nåra år sedan! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu