phitsanulok Inlagd September 1, 2014 Dela Inlagd September 1, 2014 En fin A-Ford från 1929 visades upp på Sannerudsmarken i helgen Såg inte till ägaren till bilen, jag råkar ha 3 st hjul liggandes till en 29a och tänkte erbjuda honom att köpa dessa om han ville. Med vänlig hälsning walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 1, 2014 Dela Inlagd September 1, 2014 (ändrad) Kvällens märkligaste fordon som jag såg under kvällen måste ha ett eget inlägg.. Det fanns äkta pilsnerhäckar, stora traktorer, gamla lastbilar i från 20-talet, Brandbilar från 30-talet, jätte räddnings/äventyrs lastbil men inget slog denna syn DSC02608.jpg Vi som gillar amerikanska likbilar som endast passar i Chinatown. /Enis Fina bilar så in i baljan asså, i synnerhet Mopar bilarna, men dom andra gick inte av för hackker heller, och vad har du för kamera Enis? Ändrades September 1, 2014 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 1, 2014 Dela Inlagd September 1, 2014 vad har du för kamera Enis Använde mig av två kameror denna kväll En system kamera Sony A700 med ett Carl Zeiss 85 mm 1.4 objektiv samt en liten pocketkameraa Sony RX100 Mark II /ENis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd September 1, 2014 Dela Inlagd September 1, 2014 Använde mig av två kameror denna kväll En system kamera Sony A700 med ett Carl Zeiss 85 mm 1.4 objektiv samt en liten pocketkameraa Sony RX100 Mark II /ENis Bra jobbat, att du åkte ner och fotade när jag inte hade möjlighet att vara på plats...Fina bilder på fina bilar... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maloon Inlagd September 2, 2014 Dela Inlagd September 2, 2014 DSC02140.jpg /Enis En enda riktig bil ,,,,fan vad snygga dom är,,,, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd September 2, 2014 Dela Inlagd September 2, 2014 En enda riktig bil ,,,,fan vad snygga dom är,,,, Håller med dig. Inget slår en Charger Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd September 6, 2014 Dela Inlagd September 6, 2014 Några bilbilder från dagens Falumarknad Oootroligt fin Cuda Tja lite kul med dessa Pv picuper oooo vilken turbo, den måste gå fort, hörde jag ett barn säga när jag plåta vacker Desoto, gick som en dröm också Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 (ändrad) Örebro Raceday Sista picsen Millencollin sångares Mac 1a en redig burnis Ändrades September 14, 2014 av svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 14, 2014 Dela Inlagd September 14, 2014 Örebro Raceday Sista picsen Millencollin sångares Mac 1a en redig burnis Bra Bro-öret! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd September 15, 2014 Dela Inlagd September 15, 2014 Mattgrått funkar riktigt bra manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mikedo58 Inlagd September 20, 2014 Dela Inlagd September 20, 2014 Några fina bilar vid Mantorp Park idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gusings Inlagd September 23, 2014 Dela Inlagd September 23, 2014 Volvo var det Roger Moore som hade en i en James Bond film? Fiat ngn modell. Jag säger bara Cadilack. Min egen BMW325 ix (Mr X) Rosthögar i svampskogen, nära Hemfosa Man blir aldrig så gammal att man inte tror,att man har ett år kvar att leva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd September 23, 2014 Dela Inlagd September 23, 2014 Volvon har rasat! Låter som en kulspruta vid start Vad ska man se upp vid köp av 740 eller 850 Är det svårt att byta övre motorfäste på 97a 850 Undrar Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 23, 2014 Dela Inlagd September 23, 2014 Volvo var det Roger Moore som hade en i en James Bond film? IMG_1573.JPG Fiat ngn modell. IMG_1645.JPG Jag säger bara Cadilack. IMG_1715.JPG IMG_1716.JPG Min egen BMW325 ix (Mr X) IMG_1062.JPG Rosthögar i svampskogen, nära Hemfosa 001.JPG 002.JPG Simon Templar hette han med Vovlon P1800, i Bönd filmen körde han bla Aston Martin och Lotus Elan. Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maloon Inlagd September 23, 2014 Dela Inlagd September 23, 2014 Volvon har rasat! Låter som en kulspruta vid start Vad ska man se upp vid köp av 740 eller 850 Är det svårt att byta övre motorfäste på 97a 850 Undrar Offe Man måste ha ett pressverktyg när man ska i med gummit,,,,,,,,hålet är inte i centrum (850) Jag brukade åka till volvo å låna verktyget men då hade jag plockat bort det gamla gummit,,,,ja du kan åka utan övre gummikudden en bit om du kör försiktigt Vanligaste felet är packboxen mellan motor å vxllådan på 850 745:an jag hade körde jag bara med,,,slitagefel bara så som bromsar å annat krafs,,,,,,,,driftsäker bil Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd September 24, 2014 Dela Inlagd September 24, 2014 Man måste ha ett pressverktyg när man ska i med gummit,,,,,,,,hålet är inte i centrum (850) Jag brukade åka till volvo å låna verktyget men då hade jag plockat bort det gamla gummit,,,,ja du kan åka utan övre gummikudden en bit om du kör försiktigt Vanligaste felet är packboxen mellan motor å vxllådan på 850 745:an jag hade körde jag bara med,,,slitagefel bara så som bromsar å annat krafs,,,,,,,,driftsäker bil Kan bli affär på V 70 hgv Passar hjulen från 740? Vad bör man se upp med Mvh Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 24, 2014 Dela Inlagd September 24, 2014 (ändrad) Kan bli affär på V 70 hgv Passar hjulen från 740? Vad bör man se upp med Mvh Offe Nej. Dom passar inte Bultmönster är samma men sidpressningen gör att hjulen tar i skärmen (ET-värdet) Volvo ändrade detta när man bytte från bakhjulsdrift till framhjulsdrift Ändrades September 24, 2014 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 24, 2014 Dela Inlagd September 24, 2014 Kan bli affär på V 70 hgv Passar hjulen från 740? Vad bör man se upp med Mvh Offe http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=19&t=36622 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 24, 2014 Dela Inlagd September 24, 2014 Nej. Dom passar inte Bultmönster är samma men sidpressningen gör att hjulen tar i skärmen (ET-värdet) Volvo ändrade detta när man bytte från bakhjulsdrift till framhjulsdrift hur är det med 850-däck till en s80? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 25, 2014 Dela Inlagd September 25, 2014 hur är det med 850-däck till en s80? Beror på vilken årsmodell på 850 och vilken årsmodell på S80 Första 850-modellerna 82-84 hade bara 4-bult. Sedan fick dom 5-bult 5x108mm med 65.1 mm centrumhål och ET-värde på 43 mm S80 hade från 1999-2006 samma men när Ford köpte Volvo bytte Volvo centrumhålets diameter till 63.4 mm som var Fords standard (dom hade båda 5x108 bultcirkel) Mer detaljer om detta och andra modeller/märken finns här http://www.bultcirkeltabell.se/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maloon Inlagd September 25, 2014 Dela Inlagd September 25, 2014 (ändrad) Kan bli affär på V 70 hgv Passar hjulen från 740? Vad bör man se upp med Mvh Offe Samma där med packboxen mellan motor å låda som med 850. Soppapumparna brukar krångla på 850 å v70,,,lika pumpar på båda Ändrades September 25, 2014 av Maloon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd September 26, 2014 Dela Inlagd September 26, 2014 Det blev V 70 Hgv ( 5 dörrar ) Har gått 2080 mil gav 10 tusingar Gär bar allt verkar funka Broms med skivor fram bytta Däremot ej Kamdrivning Enligt fg ägare 2000 mil till byte Fanns ej noterat i Seviceboken om byte Hur ofta ska det ske Har suderat Instrucktionsbok Mycket nytt Färddaror mmm ABs blinkar ibland Enlit Fg Ä beror det på glap och det verkar stämma Bad or good? Var tycker ni Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 26, 2014 Dela Inlagd September 26, 2014 Det blev V 70 Hgv ( 5 dörrar ) Har gått 2080 mil gav 10 tusingar Gär bar allt verkar funka Broms med skivor fram bytta Däremot ej Kamdrivning Enligt fg ägare 2000 mil till byte Fanns ej noterat i Seviceboken om byte Hur ofta ska det ske Har suderat Instrucktionsbok Mycket nytt Färddaror mmm ABs blinkar ibland Enlit Fg Ä beror det på glap och det verkar stämma Bad or good? Var tycker ni Offe Ett klipp asså, den där kommer att fixa många brudar åt dig! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maloon Inlagd September 26, 2014 Dela Inlagd September 26, 2014 Det blev V 70 Hgv ( 5 dörrar ) Har gått 2080 mil gav 10 tusingar Gär bar allt verkar funka Broms med skivor fram bytta Däremot ej Kamdrivning Enligt fg ägare 2000 mil till byte Fanns ej noterat i Seviceboken om byte Hur ofta ska det ske Har suderat Instrucktionsbok Mycket nytt Färddaror mmm ABs blinkar ibland Enlit Fg Ä beror det på glap och det verkar stämma Bad or good? Var tycker ni Offe 2080 mil å för 10 000????? Årgång på den? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd September 26, 2014 Dela Inlagd September 26, 2014 Var hos min mor idag, och hjälpte till med en del höst arbete... - Sitter och går igenom en del gamla kort... Är inte det här dina gamla grejor,...- Hade ingen aning om att det fanns bilder på gammalt skrot. "Bilgodis" är väl att ta i... Men var ska man annars lägga in 30 år gamla bilder...? En Camaro -70, som gick skapligt... Första "riktiga" tungviktaren, en Suka 1000 -78 ( lät väl mer en den gick... ) En till, som gick mer än den lät, 135 hp på bakhjulet, Man fick tacka MotoSpeed, Ganska bra för 30 år sedan... - jag har mer bilder, bara jag får leta lite...- Så vi får se om det dyker upp andra bilder... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu