Maitan Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 Oj här hände nåt har någ blevet chippat på Beer Changen. Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 Älskar när ni pratar om chippa, när garantin går ut bara att chippa på. Maitan. Hej Maitan, Dvs om man inte har automat, då brukar det kosta mycket pengar efter ett tag då automatlådan rasar pga av att momentmodellen inte stämmer. Ha en gör go dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 (ändrad) Hej Maitan, Dvs om man inte har automat, då brukar det kosta mycket pengar efter ett tag då automatlådan rasar pga av att momentmodellen inte stämmer. Ha en gör go dag! Då verkar det som att Maitan får köra med sina 180 hästar, och ta hatten på sig. Maitan. ps .Har automat.... Ändrades December 9, 2010 av Maitan Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 Då verkar det som att Maitan får köra med sina 180 hästar, och ta hatten på sig. Maitan. ps .Har automat.... Hej Maitan, Ja, säkrats så med automat. Ha en gör bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 (ändrad) Hej Tallviking, Yes, kanonmotor. Men utan att ändra hårdvara får man inte ut mer än 245 hk och 380 Nm, sen är det spridare och turbo byte om man önskar mer. PS, B5254T2 (2521 cc) gissar du menar denna? Ha en kanonbra dag! Mvh stjp8729 Japp. Den menade jag. Lider av akut tangentbords-dyslexi tyvärr Har en kompis som tävlade i Volvo S60 cup förut. Fick testa hans tävlingsbil på Mantorp en gång. Superkul ! Gillar dagens moderna dieslar också för dom har så skönt vrid på låga varv. Härligt i kombination med automatlåda när man bor i storstan Diesel är ingen storsäljare på personbilarna i Thailand verkar det som. Vad kommer det sig ? Skatteskäl ? Ändrades December 9, 2010 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 Japp. Den menade jag. Lider av akut tangentbords-dyslexi tyvärr Har en kompis som tävlade i Volvo S60 cup förut. Fick testa hans tävlingsbil på Mantorp en gång. Superkul ! Gillar dagens moderna dieslar också för dom har så skönt vrid på låga varv. Härligt i kombination med automatlåda när man bor i storstan Diesel är ingen storsäljare på personbilarna i Thailand verkar det som. Vad kommer det sig ? Skatteskäl ? Hej Tallviking, Nja, Diesel är mycket starkt på personbilssidan. Både på BMW 320D, 520D, 525D, 730D, MB (inkl S-Klasse) och Volvo. - XC60 D3 / D5 (finns endast som Diesel) - XC90 D5 (finns endast som Diesel) - S80 D5 / 2.5FT (Ca 50% av försäljningen Diesel) Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 Hej Tallviking, Nja, Diesel är mycket starkt på personbilssidan. Både på BMW 320D, 520D, 525D, 730D, MB (inkl S-Klasse) och Volvo. - XC60 D3 / D5 (finns endast som Diesel) - XC90 D5 (finns endast som Diesel) - S80 D5 / 2.5FT (Ca 50% av försäljningen Diesel) Ha en bra dag! Jag tänkte mer på de mindre bilarna Jämför man med t.ex nere i Europa så är det nästan 100% i vissa länder som är dieslar. Tänker bl.a på t.ex Belgien och Itailien Även i Sverige har för första gången diesel blivit det vanligaste bränslet bland nysålda bilar från i år. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 Jag tänkte mer på de mindre bilarna Jämför man med t.ex nere i Europa så är det nästan 100% i vissa länder som är dieslar. Tänker bl.a på t.ex Belgien och Itailien Även i Sverige har för första gången diesel blivit det vanligaste bränslet bland nysålda bilar från i år. Hej Tallviking, Ok, du menar typ Honda Fit osv.. Då är det kosnaden som blir för hög, en Dieselpump + Turbo gör det såpass mycket dyrare jämfört med en normal sug bensinmotor, och småbilar i Thailand är priskänsliga. Snart nästan dags för att skicka PM, annars kanske någon blir sur Ha en go dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 Hej Tallviking, Ok, du menar typ Honda Fit osv.. Då är det kosnaden som blir för hög, en Dieselpump + Turbo gör det såpass mycket dyrare jämfört med en normal sug bensinmotor, och småbilar i Thailand är priskänsliga. Snart nästan dags för att skicka PM, annars kanske någon blir sur Ha en go dag! Jag tänkte nog mest på Volvo-bilar enbart eftersom det är vad du jobbar med Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 Jag tänkte nog mest på Volvo-bilar enbart eftersom det är vad du jobbar med Hej Tallviking, Jobbar inte bara med Volvo Samma sak för Volvo-bilarna blir för dyrt med 2.0 liters diesel och automat. S40/V50 började faktiskt först säljas 2009 December i Thailand, och då enbart med 4-cyl 2.0 med automat. Förutom en handfull 1.8F manuella till PTT för utvärdering av E85 bränsle. Ha en go dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 fiat topolino Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 Det var en fin pjäs minsann! Härliga linjer! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd December 9, 2010 Trådstartare Dela Inlagd December 9, 2010 lamai har nog inte sett bilden då han är i Phuket å snurrar nu MEN NU E DET KLARTFÖR 2011 Det blir 2 event i sverige Gran Turismo Gothenburg 2011 25-28 August @ Gothenburg, Sweden Gran Turismo Gotland 2011 - New 20-24 July @ Gotland Ring, Gotland När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 Nä, tacka vet jag B18 den bästa motor som tillverkats Köpte en beg Volvo 140 -68 en gång som vi körde Europa runt ett flertal gånger, ägde den i 10 år och en mer lättmekad och hållbar motor får man leta efter Ibland slog jag i olja som vi hade till bussarna och lagren skrammlade, oljelampan blinkade men gick det gjorde den! Karossen blev till rost men motor och växellåda såldes vidare Det var bättre förr “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd December 10, 2010 Dela Inlagd December 10, 2010 (ändrad) Många moderna elbilar tittar framåt och utnyttjar ett futuristiskt designspråk. Men inte Takayanagi Miluira Retro EV som snarare blickar bakåt till tidigt 1900-tal. Den vore nog lite cool att glida fram i om man färdas utefter Beach Road i Pattaya. Ändrades December 10, 2010 av Siam-Nilsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 10, 2010 Dela Inlagd December 10, 2010 (ändrad) Nä, tacka vet jag B18 den bästa motor som tillverkats Köpte en beg Volvo 140 -68 en gång som vi körde Europa runt ett flertal gånger, ägde den i 10 år och en mer lättmekad och hållbar motor får man leta efter Ibland slog jag i olja som vi hade till bussarna och lagren skrammlade, oljelampan blinkade men gick det gjorde den! Karossen blev till rost men motor och växellåda såldes vidare Det var bättre förr Hej Kenneth4618 B18 / B20 det var jobbigt att trimma dessa motorer, byta kammar, förgasare, etc.. Man fick ju använda skiftnyckel och stämjärn Då är det bättre nu och sitta framför datorn med en öl och trimma. Ändra lite tändkurvor, laddtrycks modeller, Moment modeller, etc, desutom kan man sitta och "trimma" i Thailand på semestern och bara ladda ner mjukvaran när man kommer tillbaks till Sverige Du tar ju inte gärna med dig en B18 /B20 topp till stranden i Thailand och "filar på insugskanalerna" Ha en bra dag! Ändrades December 10, 2010 av stjp8729 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 10, 2010 Dela Inlagd December 10, 2010 Det var ju det som var tjusningen med gammeltrim att gå ut i garaget och få lite skit under naglarna “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 10, 2010 Dela Inlagd December 10, 2010 Godis från förr “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 10, 2010 Dela Inlagd December 10, 2010 Det var ju det som var tjusningen med gammeltrim att gå ut i garaget och få lite skit under naglarna Hej Kenneth4618, Men hellre sand mellan tårna från stranden än skit under naglarna.. Ha en kanonbra fredagag och kväll.. PS! En som gillar att få skit under naglarna Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 10, 2010 Dela Inlagd December 10, 2010 Godis från förr Fina dubbla SU förgasare Är det en B20B? Ha en go kväll! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd December 14, 2010 Dela Inlagd December 14, 2010 Audi R18 är ett maffigt krutpaket! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd December 14, 2010 Dela Inlagd December 14, 2010 Ny Porsche Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd December 15, 2010 Trådstartare Dela Inlagd December 15, 2010 ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ om ja hade pengar trala trala När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd December 15, 2010 Dela Inlagd December 15, 2010 Vad är det för fel på svenska bilar Mvh Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 15, 2010 Dela Inlagd December 15, 2010 Mmmmm Koeniggsegg är vacker (fast går ju inte riktigt att jämföra med 60-70-talsstilen som också var häftig) gissar att det inte passerar ut så många bilar från den fabriken varje år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu