mikedo58 Inlagd Augusti 25, 2013 Dela Inlagd Augusti 25, 2013 På väg till Stadsfesten i Linköping i lördags såg vi också denna bil, strax utanför där vi bor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Augusti 27, 2013 Dela Inlagd Augusti 27, 2013 Dom är duktiga i Gävle, se deras nya halvkombi http://www.youtube.com/watch?v=gM7ybAYffXY Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Augusti 27, 2013 Dela Inlagd Augusti 27, 2013 Dom är duktiga i Gävle, se deras nya halvkombi htp://www.youtube.com/watch?v=gM7ybAYffXY Tyvärr så läggs tillverkningen ner i Gävle from årsskiftet 2013-2014, en epok går i graven pga Cloettas sammangående med Leaf. De sista svensktillverkade bilarna blir sen Slovekientillverkade. http://www.svt.se/nyheter/sverige/lakerol-flyttar-utomlands Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Augusti 27, 2013 Dela Inlagd Augusti 27, 2013 Tyvärr så läggs tillverkningen ner i Gävle from årsskiftet 2013-2014, en epok går i graven pga Cloettas sammangående med Leaf. De sista svensktillverkade bilarna blir sen Slovekientillverkade. http://www.svt.se/nyheter/sverige/lakerol-flyttar-utomlands Mvh BBJ Så dom kommer bara att gjuta skodor efter nyår Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Augusti 27, 2013 Dela Inlagd Augusti 27, 2013 Köpte fabriken, med hundraåriga anor, som gick med vinst...Började avvecklingen månaden efter! I mina ögon kan sådana som dessa brinna långsamt i den heta underjorden...! Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 28, 2013 Dela Inlagd Augusti 28, 2013 För oss motorbögar: på Arlanda i helgen är det sportbils utställning! Alla på marknaden förekommande automobiler finns där! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sakonnakhon Inlagd Augusti 29, 2013 Dela Inlagd Augusti 29, 2013 Då ser vi fram imot lite bilder på detta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd September 1, 2013 Dela Inlagd September 1, 2013 Benz 1895 skall startas upp efter helrenovering, intressant vilken likhet den har med dom nya benz Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 1, 2013 Dela Inlagd September 1, 2013 Benz 1895 skall startas upp efter helrenovering, intressant vilken likhet den har med dom nya benz Undrar vad svensk bilprovning skulle säga om den? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd September 9, 2013 Dela Inlagd September 9, 2013 Ford Thunderbird Årsmodell 58-59-60 En av mina favoriter Den här godingen hittade jag på Fyris Torg Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd September 10, 2013 Dela Inlagd September 10, 2013 Undrar vad svensk bilprovning skulle säga om den? Inte så mycket. Det är veteran bil. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd September 14, 2013 Dela Inlagd September 14, 2013 Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest J666 Inlagd September 14, 2013 Dela Inlagd September 14, 2013 Inte så mycket. Det är veteran bil. Veteranbil räcker väl inte? Veteranbil är väl om fordonet är 30 år eller äldre. Besiktningsbefriat är väl 1950 och tidigare? Men vad vet jag... Kan vara något jag drömt =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd September 15, 2013 Dela Inlagd September 15, 2013 Falcon Ad Lite trist Finns en bättre på Lp Crusing 1961 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd September 15, 2013 Dela Inlagd September 15, 2013 Fel filtyp Shitwindows Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd September 15, 2013 Dela Inlagd September 15, 2013 Veteranbil räcker väl inte? Veteranbil är väl om fordonet är 30 år eller äldre. Besiktningsbefriat är väl 1950 och tidigare? Men vad vet jag... Kan vara något jag drömt =) Nädå, det finns nog en viss sanningshalt i det hela , men jag hittar inte dom nuvarande bestämmelserna, trafikvärket är ju numera en samling kärringar som inte kan bestämma sig vilka regler som ska gälla, så det ändras ungefär varje halvår Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 15, 2013 Dela Inlagd September 15, 2013 Hittade detta hos bilprovningen Entusiastfordon Veteranfordon och hobbyfordon benämns ibland som entusiastfordon. De klassas dock olika. Hobbyfordon 30 år och äldre till 1951-års modell. Personbilar, lätta lastbilar och motorcyklar. Undantag: Fordon i yrkesmässig trafik. Besiktningsperiod var 24:e månad som styrs av föregående kontrollbesiktning. En godkänd kontrollbesiktning krävs när fordonet blivit 30 år för att de nya inställelsereglerna ska gälla. Hobbyfordon är skattebefriade men betalar registerhållningsavgift. Veteranfordon 1950-års modell och äldre. Samtliga fordonsslag. Undantag: Fordon i yrkesmässig trafik eller bussregistrerade fordon. Besiktningsbefriade. En godkänd kontrollbesiktning krävs efter 1 januari 1991 för att de nya reglerna ska gälla. Veteranfordon är skattebefriade men betalar registerhållningsavgift. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 15, 2013 Dela Inlagd September 15, 2013 Nädå, det finns nog en viss sanningshalt i det hela , men jag hittar inte dom nuvarande bestämmelserna, trafikvärket är ju numera en samling kärringar som inte kan bestämma sig vilka regler som ska gälla, så det ändras ungefär varje halvår Reglerna är väl rätt tydliga på transportstyrelsens hemsida Skatteplikten gäller ej för motorcyklar, samt bussar, lastbilar och personbilar som inte används i yrkesmässig trafik, som är 30 år eller äldre (åldern beräknas som skillnaden mellan fordonsåret* och innevarande kalenderår) http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Fordonsskatt/Skattepliktiga-fordon/ Veteranfordon Fordon av årsmodell 1950 eller äldre behöver normalt inte kontrollbesiktas. De kan dock föreläggas om besiktning vid flygande inspektion. Observera! Befrielsen omfattar inte fordon som används i yrkesmässig trafik för personbefordran, för övningskörning i trafikskola, uthyrningsrörelse, transport av sjuka och skadade, utryckningsfordon, skolskjuts och bussar. http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Fordonsbesiktning/Fordon-som-omfattas-av-sarskilda-besiktningsregler/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd September 15, 2013 Dela Inlagd September 15, 2013 Lite 2 taktsknatter från drömfabriksrallyt i Västerås Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd September 15, 2013 Dela Inlagd September 15, 2013 Hej Sanningshalten kan jag ej garantera På Usmans tid som chefsminister för Vägvärket så kom det förslag att 30 årsgränsen skulle bort Det blir ju fler o fler 30 åringar Hon sa nej Nästa kom samma gubbe tillbaka Då blev hon sur och sa Jag sa nej föra året och gör det nu oxå Envisas du får vi nog fundera på "Elefant kyrkogården" åt dig Usman gubbe lär samla på veteranbilar Hört av min kusin som bor i Helsingborg samma stad som hon bor ( Nere vid nybyggda området nära Färjestationen ( Finns den kvar) Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd September 15, 2013 Dela Inlagd September 15, 2013 Lite 2 taktsknatter från drömfabriksrallyt i Västerås En Jäkla massa snikmoppar, inte en enda kvalitetsmaskin så långt ögat nådde... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd September 15, 2013 Dela Inlagd September 15, 2013 Truckgodis Går åt mycket Autosol för att putsa allt krom Mina fötter kom med i spegeln Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd September 15, 2013 Dela Inlagd September 15, 2013 Lite 2 taktsknatter från drömfabriksrallyt i Västerås En Jäkla massa snikmoppar, inte en enda kvalitetsmaskin så långt ögat nådde... Jodå, men sånt skräp fastnar inte på bild Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd September 16, 2013 Dela Inlagd September 16, 2013 Hej Sanningshalten kan jag ej garantera På Usmans tid som chefsminister för Vägvärket så kom det förslag att 30 årsgränsen skulle bort Det blir ju fler o fler 30 åringar Hon sa nej Nästa kom samma gubbe tillbaka Då blev hon sur och sa Jag sa nej föra året och gör det nu oxå Envisas du får vi nog fundera på "Elefant kyrkogården" åt dig Usman gubbe lär samla på veteranbilar Hört av min kusin som bor i Helsingborg samma stad som hon bor ( Nere vid nybyggda området nära Färjestationen ( Finns den kvar) Offe Gamla Ångfärjestationen finns kvar, tyvärr inte så länge till om våra politiker får råda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd September 17, 2013 Dela Inlagd September 17, 2013 Gamla Ångfärjestationen finns kvar, tyvärr inte så länge till om våra politiker får råda. Samma sorts skit i Hbg som i U-a tydligen I Uppsala heter förstöraren Liv Hahne ( Hellre en död hona en Liv Hahne ) Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu