Singha711 Inlagd November 24, 2010 Dela Inlagd November 24, 2010 (ändrad) Det här är min första bil, då i pappas ägo men många år senare min första juvel. //Singha711 Ändrades November 24, 2010 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd November 24, 2010 Dela Inlagd November 24, 2010 Clion, här kommer några 7-serie bilar från senaste Thailands-resan. En Taxi och BMW 7-serie made in Thailand Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd November 24, 2010 Dela Inlagd November 24, 2010 Drömmbilen i LOS!!! Vilken häftig Chang åk. Den skulle man ha och om Herr Chang kom till flygplatsen skulle ja köra Herrn ända upp till Chiang Mai. Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sakonnakhon Inlagd November 26, 2010 Dela Inlagd November 26, 2010 Jag fortsätter med lite flera sportbilar. En Wiesmann Roadster med BMW V8:a Wiesmann Coupé med BMW V10:a Lamborghini Gallardo Spider Ferrari 458 Italia Ferrari 550 BMW M6 Var inte bara jag som fotograferade bilarna:-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd November 26, 2010 Trådstartare Dela Inlagd November 26, 2010 Tackar Herejösses så många godingar det var där om det återkommer 2011 så tippsa gärna När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sakonnakhon Inlagd November 26, 2010 Dela Inlagd November 26, 2010 Enligt deras hemsida, så bestäms nästa års event i början på December. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd November 26, 2010 Trådstartare Dela Inlagd November 26, 2010 Tackc sakhon När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 6, 2010 Dela Inlagd December 6, 2010 Hej, Min sista bil i Japan, gillade den skarpt (förutom färgen) och körde den i ett och ett halvt år. Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd December 7, 2010 Trådstartare Dela Inlagd December 7, 2010 Volvo for life 555 va e v70an eller har du 2 Thomas När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 8, 2010 Dela Inlagd December 8, 2010 Volvo for life 555 va e v70an eller har du 2 Thomas Hej Clion, Denna hade jag 2003 Juni tills 2004 Augusti, har gått och kommit många bilar efter det. Jag har bara en bil nu, inga pengar.. Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd December 8, 2010 Dela Inlagd December 8, 2010 Hej, Min sista bil i Japan, gillade den skarpt (förutom färgen) och körde den i ett och ett halvt år. Ha en bra dag! Stjp var för maskin satt det i den läkra bilen? Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd December 8, 2010 Dela Inlagd December 8, 2010 Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
challenger98 Inlagd December 8, 2010 Dela Inlagd December 8, 2010 Hej Clion, får man prsonal rabatt vid Volvo numera, hörde någon gång för längesedan om cirka 20 procent rabatt stämmer det eller är det bort taget. ha de gött, hälsa din familj. tack för de sköna bilderna. mvh challenger98 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd December 8, 2010 Trådstartare Dela Inlagd December 8, 2010 Stjp var för maskin satt det i den läkra bilen? Maitan. R motorn värstingen omkring 250 hästar När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 8, 2010 Dela Inlagd December 8, 2010 R motorn värstingen omkring 250 hästar R-motorn har väl 300 hk ? Den vanliga T5-an har 250 hk Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd December 8, 2010 Trådstartare Dela Inlagd December 8, 2010 kanske Tallen är inte 100 uppdate När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 8, 2010 Dela Inlagd December 8, 2010 kanske Tallen är inte 100 uppdate S60 R 2004 Volvo S60 R Rear view of the Volvo S60 R First introduced in 2003, Volvo's S60 R boasted Haldex AWD mated to a 300 PS (221 kW; 296 hp) / 400 N·m (300 ft·lbf) inline-5. The 2004–2005 models came with a 6-speed manual transmission, or an available 5-speed automatic which allowed only 258 lb·ft (350 N·m) torque in 1st and 2nd gears. The 2006–2007 models came with a 6-speed manual or 6-speed automatic transmission. The new 6-speed automatic transmission allowed the full torque of 295 lb·ft (400 N·m) in all gears. Other aspects which set the R apart from standard S60s were the large Brembo front and rear four-piston brakes, fully forged engine internals, optional 18" 5 spoke "Pegasus" wheels, blue faced "R" gauges, standard HID headlights, as well as the Four-C suspension system. Four-C (a short name for "Continuously Controlled Chassis Concept") allows the user to select from three modes: Comfort, Sport, and Advanced. "Comfort" attempts to soften the car over bumps, while "Advanced" firms the suspension considerably and gives more aggressive throttle response - a setting Volvo implies is for use on the race track. This is accomplished through a drive by wire throttle, allowing the same pedal travel to result in different performance when the appropriate mode is selected, Öhlins electronically-controlled shock absorbers that can adjust themselves 500 times a second, and a complex series of sensors throughout the body of the vehicle.[9] The S60 R continued the tradition of "R" cars for Volvo beginning in 1995 with the introduction of the 850 T-5 R. Top Gear reviewed the car in episode 9[10] of series 2. They panned the overly complicated and intrusive traction control system, and it set a slow lap time of 1:35.0. But they also found it to be very comfortable and civilized, and especially recommended the estate version. Jeremy Clarkson noted "More like a miniature version of the Rolls-Royce Phantom than a serious competitor to the BMW M3." Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd December 8, 2010 Trådstartare Dela Inlagd December 8, 2010 Lamai hade på känn att du hade skaffat en pärla Har du skickat in anmällan När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd December 8, 2010 Trådstartare Dela Inlagd December 8, 2010 Hej Clion, får man prsonal rabatt vid Volvo numera, hörde någon gång för längesedan om cirka 20 procent rabatt stämmer det eller är det bort taget. ha de gött, hälsa din familj. tack för de sköna bilderna. mvh challenger98 Jo jag tror det på nya bilar men tror inte det är 20% Men här i götet måste man köpa på en speciel anläggning vid volvo Torslanda är inte 100 på det Det blev lite ändringar när Ford tog över När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 8, 2010 Dela Inlagd December 8, 2010 R-motorn har väl 300 hk ? Den vanliga T5-an har 250 hk Helt rätt 300 hk / 400 Nm 2,5 liters 5-cyl Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 8, 2010 Dela Inlagd December 8, 2010 R-motorn har väl 300 hk ? Den vanliga T5-an har 250 hk Eller 260 hk (B5244T5) från årsmodell 2005, som förövrigt har samma topp, grenrör och turbo som R-motorn. Och det innebär en mycket trimningsvänligt motor.. Samma motor (B5244T4) finns också i Thailand men då nedtrimmad till 220 hk och det är bara mjukvaran som skiljer Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 Eller 260 hk (B5244T5) från årsmodell 2005, som förövrigt har samma topp, grenrör och turbo som R-motorn. Och det innebär en mycket trimningsvänligt motor.. Samma motor (B5244T4) finns också i Thailand men då nedtrimmad till 220 hk och det är bara mjukvaran som skiljer Ha en bra dag! Min personliga favorit bland Volvo-motorerna är B5452T2-motorn (2,4t) på 210 hk Underbar att chippa och perfekt allroundmotor. T5/R-motorernas lite större turbo ger den lite dåligt vrid på lägre varv och därigenom inte lika praktisk i dagliga livet. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 (ändrad) Min personliga favorit bland Volvo-motorerna är B5452T2-motorn (2,4t) på 210 hk Underbar att chippa och perfekt allroundmotor. T5/R-motorernas lite större turbo ger den lite dåligt vrid på lägre varv och därigenom inte lika praktisk i dagliga livet. Hej Tallviking, Yes, kanonmotor. Men utan att ändra hårdvara får man inte ut mer än 245 hk och 380 Nm, sen är det spridare och turbo byte om man önskar mer. PS, B5254T2 (2521 cc) gissar du menar denna? Ha en kanonbra dag! Mvh stjp8729 Ändrades December 9, 2010 av stjp8729 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 Hej Tallviking, Yes, kanonmotor. Men utan att ändra hårdvara får man inte ut mer än 245 hk och 380 Nm, sen är det spridare och turbo byte om man önskar mer. Ha en kanonbra dag! Mvh stjp8729 Älskar när ni pratar om chippa, när garantin går ut bara att chippa på. Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd December 9, 2010 Dela Inlagd December 9, 2010 Hej Tallviking, Yes, kanonmotor. Men utan att ändra hårdvara får man inte ut mer än 245 hk och 380 Nm, sen är det spridare och turbo byte om man önskar mer. Ha en kanonbra dag! Mvh stjp8729 Älskar när ni pratar om chippa, när garantin går ut bara att chippa på. Maitan. Gäller bara hitta en verkstad som kan sitt jobb. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu