nalle Inlagd April 30, 2013 Dela Inlagd April 30, 2013 Hadde inte Mercedes en 4 hjulig personbil redan på 30 talet, Jag har för mig att dom kom tidigare med 4-hjuliga personbilar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd April 30, 2013 Dela Inlagd April 30, 2013 Nu är du bara grinig för att Jensen kom på detta med 4 hjulsdrift i en prestanda-bil 10 år innan Audi:-) Det räcker inte med 10 år, Jensen FF tillverkades mellan 1966-71 Militärfordonen kan knappast räknas till varken prestanda eller komfortabla personbilar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd April 30, 2013 Dela Inlagd April 30, 2013 (ändrad) 3 amerikanare i Jomtien. En vanlig längst bak..Oldsmobile -66a el -67a En ovanlig i mitten. Dodge Pick Up med 4 dörrar.trol.från mitten på 60 talet. Mkt mkt ovanlig längst fram. Chevrolet Cabower. Dessa tillverkades från mitten 40tal till början på 50 talet. Gjordes i 2 modeller En stor=tung lastbil Och denna lilla modell som idag är extremt ovanlig att se. Dom kallas cabower för att man helt enkelt lyfte upp hytten=cab. Och monterade den längre fram över växl låda/motor=ower. Just denna hade fått orginalmotorn 6cyl utbytt mot en V8. Den var också ombyggd till högerstyrd. mkt snyggt gjort. På flaket en tidstypisk HD. Bilden nedan visar hur dom såg ut i "vanliga" utförandet. (bilden lånad) Ändrades April 30, 2013 av Mr Ning Ning Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd April 30, 2013 Dela Inlagd April 30, 2013 3 amerikanare i Jomtien. 294.JPG En vanlig längst bak..Oldsmobile -66a el -67a En ovanlig i mitten. Dodge Pick Up med 4 dörrar.trol.från mitten på 60 talet. Mkt mkt ovanlig längst fram. Chevrolet Cabower. 295.JPG 296.JPG Dessa tillverkades från mitten 40tal till början på 50 talet. Gjordes i 2 modeller En stor=tung lastbil Och denna lilla modell som idag är extremt ovanlig att se. Dom kallas cabower för att man helt enkelt lyfte upp hytten=cab. Och monterade den längre fram över växl låda/motor=ower. Just denna hade fått orginalmotorn 6cyl utbytt mot en V8. Den var också ombyggd till högerstyrd. mkt snyggt gjort. På flaket en tidstypisk HD. Bilden nedan visar hur dom såg ut i "vanliga" utförandet. (bilden lånad) 8386401621.jpg Ford har också en "cabower" Fungerar som turnebuss Dom e stora Dodge Power Wagon Den här såg jag mellan Pattaya-Jomtien Passar bättre på strippen Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd April 30, 2013 Dela Inlagd April 30, 2013 Ford har också en "cabower" IMG_0343K.jpg Fungerar som turnebuss IMG_0337K.jpg Dom e stora Dodge Power Wagon IMG_0344K.jpg Den här såg jag mellan Pattaya-Jomtien Passar bättre på strippen IMG_4913K.jpg Kul bilder. Även Dodge tillv cabower. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd April 30, 2013 Dela Inlagd April 30, 2013 knifetown 28 maj kör dom igång med biltrräffarna i Ängby Park igen, med live mjusik också Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd Maj 1, 2013 Dela Inlagd Maj 1, 2013 knifetown 28 maj kör dom igång med biltrräffarna i Ängby Park igen, med live mjusik också Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nalle Inlagd Maj 1, 2013 Dela Inlagd Maj 1, 2013 IMG.jpg I år skall jag banne mig dit Har så nära men aldrig varit där, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Maj 2, 2013 Dela Inlagd Maj 2, 2013 Vad sägs om lite Dragracing godis. Bilder från 70-talet frånhudiksvall,piteå,långsele o mantorp. Dragracing festival -75 (maj) Mantorp Dragracing festival -75 (aug) Mantorp (ni ser Ragnarök fanny car ca 3.15 in i filmen) Dragracing festival -76 Mantorp Skouno festival -79 Mantorp Skouno festival -81 Mantorp Mvh Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 2, 2013 Dela Inlagd Maj 2, 2013 Vad sägs om lite Dragracing godis. Bilder från 70-talet frånhudiksvall,piteå,långsele o mantorp. Dragracing festival -75 (maj) Mantorp Dragracing festival -75 (aug) Mantorp (ni ser Ragnarök fanny car ca 3.15 in i filmen) Dragracing festival -76 Mantorp Skouno festival -79 Mantorp Skouno festival -81 Mantorp Mvh Nerike Ja vad man känner igen sig, själv körde jag där -85-86 i MS med min Cuda 460" 11,3 och alltid i högra spåret! Brände motorn varje gång! Kände annars igen många namn, bla Bruno Donati som inte satt inne för en gångs skull! Bästa banan var annars Hudiks flygfält! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Maj 3, 2013 Dela Inlagd Maj 3, 2013 (ändrad) Ja vad man känner igen sig, själv körde jag där -85-86 i MS med min Cuda 460" 11,3 och alltid i högra spåret! Brände motorn varje gång! Kände annars igen många namn, bla Bruno Donati som inte satt inne för en gångs skull! Bästa banan var annars Hudiks flygfält! Ja jag förstår inte varför alltid högerbanan hade bäst grepp, många som har sprängt motorer, växellådor, bakaxlar mm. på just den banan Så många gånger jag har vart där så är det alltid vänsterbanan som var snabbast, och början av 80-talet så satte en pro comp dragster världsrekord på vänsterbanan men tyvär backa dom inte upp den tiden så det blev inget världsrekord. Ja det låter konstigt för er som inte kan dragracing, men kan tala om att för att ett världsrekord skall gälla så måste man backa upp den repan med en andra repa som måste var inom en viss tidskillnad för att rekordet skall gälla. Mvh Nerike Ps. det audirs2 menar med MS är modifierad standard altså en förkortning istället för att skriva modifierad standard med ett start nummer så skriver man som ex MS 15 Här har ni en volvo MS (obs 11.3 är en bra tid 85-86) Ändrades Maj 3, 2013 av Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Maj 3, 2013 Dela Inlagd Maj 3, 2013 En liten bilfråga vad kommer denna bil ifrån (bilmärke) Kan ni det då har ni inget liv, sluta titta på bilporr *ler* Svar kommer inom kort då jag skall även läga en länk till en av dom bästa siterna för just bilporr/vintage och den är svensk finns hur mycket som helst att läsa den killen som har gjort den sidan han kan inte ha ett liv med brudar, men det tacka vi andra för så vi kan läsa och njuta av bilder samt lite fakta. Tillbaka till frågan vad är det för märke Mvh Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Maj 3, 2013 Dela Inlagd Maj 3, 2013 Ja jag förstår inte varför alltid högerbanan hade bäst grepp, många som har sprängt motorer, växellådor, bakaxlar mm. på just den banan Så många gånger jag har vart där så är det alltid vänsterbanan som var snabbast, och början av 80-talet så satte en pro comp dragster världsrekord på vänsterbanan men tyvär backa dom inte upp den tiden så det blev inget världsrekord. Ja det låter konstigt för er som inte kan dragracing, men kan tala om att för att ett världsrekord skall gälla så måste man backa upp den repan med en andra repa som måste var inom en viss tidskillnad för att rekordet skall gälla. Mvh Nerike Ps. det audirs2 menar med MS är modifierad standard altså en förkortning istället för att skriva modifierad standard med ett start nummer så skriver man som ex MS 15 Här har ni en volvo MS (obs 11.3 är en bra tid 85-86) Tack för kul bilder som väcker minnen. Jag minns när Hasse Z skulle åka raketdrivna rullskriskor på mantorp... blev "lost fire" tyvärr. Jag var där när Donati körde ut i åkern men Jet bilen...han blev väl rullstolsbunden efter det. Och Sammy Miller med raket funnycar. Då gick det undan på Mantorp. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Maj 3, 2013 Dela Inlagd Maj 3, 2013 En liten bilfråga vad kommer denna bil ifrån (bilmärke) Kan ni det då har ni inget liv, sluta titta på bilporr *ler* Svar kommer inom kort då jag skall även läga en länk till en av dom bästa siterna för just bilporr/vintage och den är svensk finns hur mycket som helst att läsa den killen som har gjort den sidan han kan inte ha ett liv med brudar, men det tacka vi andra för så vi kan läsa och njuta av bilder samt lite fakta. Tillbaka till frågan vad är det för märke bilfråga.jpg Mvh Nerike Studerbaker. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Maj 3, 2013 Dela Inlagd Maj 3, 2013 (ändrad) Visst åkte Bruno Donati i sandfållan men han blev inte rullsolsbunden av det. Och vad jag vet så har ingen skadad sig så allvarigt på Mantorp park när det gäller dragracing Här har ni brunos jet dragster. Och vad det gäller Sammy Miller och hans raket Fanny car så kan jag tala om att när han starta på Mantorp så tog en fotograf en bild bakifrån precis när han starta och fotografen flög av tryckvågen och han tog en bild i lyftfärden och det vart årets kort på Corren här har ni Sammys FC från just det året. Mvh Nerike Ändrades Maj 3, 2013 av Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 3, 2013 Dela Inlagd Maj 3, 2013 Visst åkte Bruno Donati i sandfållan men han blev inte rullsolsbunden av det. Och vad jag vet så har ingen skadad sig så allvarigt på Mantorp park när det gäller dragracing Här har ni brunos jet dragster. bruno.jpg Och vad det gäller Sammy Miller och hans raket Fanny car så kan jag tala om att när han starta på Mantorp så tog en fotograf en bild bakifrån precis när han starta och fotografen flög av tryckvågen och han tog en bild i lyftfärden och det vart årets kort på Corren här har ni Sammys FC från just det året. SammyMilleratMantorpPark.jpg Mvh Nerike Detta såg jag osså! Tyvärr så dog det nog minst en på Mantorp, en kille från Mora eller uppåt som hette typ Morgan och körde om jag minns rätt en Hemi Dart! Sedan så körde Lee Anders ihjäl sig i Piteå, var det 1988, brandkåren hade fika paus och hann inte fram i tid! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Maj 3, 2013 Dela Inlagd Maj 3, 2013 Tillbaka till bildfrågan Nej det är ingen jänkare eller europe. Utan en Toyota prototyp från 1957. Nu kommer länken till sidan jag skrev om förut. Bildfrågan finns i den länken och är från jan. 2009. För att komma till nästa sida måste ni gå till höger kant och klicka på månader samt år. ett ex på bilder ni kan se på siten. Ett klassikt hot rod möte på sko kloster 1966. Här länken http://svammelsurium.blogg.se/index.html Mvh Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Vad sägs om lite Dragracing godis.Bilder från 70-talet frånhudiksvall,piteå,långsele o mantorp. Dragracing festival -75 (maj) Mantorp Dragracing festival -75 (aug) Mantorp (ni ser Ragnarök fanny car ca 3.15 in i filmen) Dragracing festival -76 Mantorp Skouno festival -79 Mantorp Skouno festival -81 Mantorp Mvh Nerike För er som gillar "gammal" dragracing Swedish Vintage Dragrace Assocation SVDA kommer att köra på följande race: Blacksmith - Kjula Dragway: 29-30 juni Race On The Base - Färila Dragway: 13-14 juli Malmö Dragway: 19-21 juli Blacksmith - Kjula Dragway: 30 aug - 1 sep Det finns även möjliget att köra i Orsa under Classic Car Week, v.31, men detta är inget officiellt SVDA race. http://www.svda.se/ Några fordon ifrån Kjula 2012 Piteå.Pitebodden är den bästa banan jag kört på Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sakonnakhon Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Såg denna 67:a Dodge Dart GT på parkeringen imorse. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Såg denna 67:a Dodge Dart GT på parkeringen imorse. IMG_7534.JPG Så kunde han se ut osså! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Maj 5, 2013 Dela Inlagd Maj 5, 2013 Några roliga maskiner fran dagens Norrtäljetur 6 växlad maskin med en hel del pulver Byggd på en DBS moppe Lite sänkt och strippad gammal viktoria, ganska rejält filad också Vi som kör dubbelpipigt (glömde fota den andra moppen) Kul ekipage Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Maj 5, 2013 Dela Inlagd Maj 5, 2013 Polarn hadde 6 växlad 125 a Sachs motor i sin dkw Blinkers ute på handtaget, tysk style. Får se om man hittar en bild. Men suka 125 två cylindrig 2 takt, dom var fina dom. Själv har jag 2 saker i gömmorna. Honda xr 75 Honda dax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 5, 2013 Dela Inlagd Maj 5, 2013 Detta såg jag osså! Tyvärr så dog det nog minst en på Mantorp, en kille från Mora eller uppåt som hette typ Morgan och körde om jag minns rätt en Hemi Dart! Sedan så körde Lee Anders ihjäl sig i Piteå, var det 1988, brandkåren hade fika paus och hann inte fram i tid! Han som dog i Mantorp var norrman. tror inte att han hette Morgan. Han körde i klassen MS. Jag var där och körde då. I Piteå omkom en kille som hette Morgan. Han fick kast och gick ut på sidan och voltade och bröt nacken. Efter det infördes viktbegränsningar på hjälmar och några år senare blev det obligatoriskt med nackkrage i snabbare klasser. Året efter eller kanske två, jag minns inte säkert, omkom LeeAnders. Vad jag hört fick han en bit av kamaxeln på sig när motorn exploderade och svimmade av eller dog. Bilens automatiska brandsläckare utlöstes men den manuella var orörd. Tuben till den exploderade sedan under branden. Brankåren var i princip på plats när Anders bil stannade på banan. Själva förarytrymmet blev dock totalt utbränt. Tiden på repan var lika med Anders bästa någonsin, 6,16 trots att motorn exploderat vid ca 350 m bakhjulen låstes Båda dessa olyckor i Pitea hände i högerbanan och båda gånger stod jag bakom på tur att köra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 7, 2013 Dela Inlagd Maj 7, 2013 (ändrad) Grannfirman kom förbi å det tuffa så gött ur avgasorekstern! hade själv en sådan 71-a 1976! Mopar is the king! Ändrades Maj 7, 2013 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu