Boa52 Inlagd Oktober 2 Dela Inlagd Oktober 2 On 2024-09-30 at 18:36, skrev audirs2: Men när kom första datorn? Vet inte men beräknings " datorn" användes i skolan - 83. Var ingen avanserad som finns idag men dom visa hur en i-balks hällfasthet. hur den klara krafter från olika håll Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 2 Dela Inlagd Oktober 2 9 minuter sedan, skrev Boa52: Vet inte men beräknings " datorn" användes i skolan - 83. Var ingen avanserad som finns idag men dom visa hur en i-balks hällfasthet. hur den klara krafter från olika håll Var är Ninging nu varför säger han inte att det inte är rätt som jag försökte förklara, nu tyst 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Oktober 2 Dela Inlagd Oktober 2 3 minuter sedan, skrev Boa52: Var är Ninging nu varför säger han inte att det inte är rätt som jag försökte förklara, nu tyst Jag tror fortfarande inte att dom skrev in "lotus" i regpappret. Hade du dubbla överliggande kamaxlar som lotus och dubbla förgasare? Det hade inte Cortina GT så det hänger på lite mer än Hk. Lotus hade 105hk så varför du hade 115hk verkar också lite konstigt. Synd att inte pappret finns kvar så man kunde se det och vad det stod på det. Skrev dom in lotus så har SBP gjort något helt galet oavsett intyg från Fordgubben. Du kan ju påstå vad som helst precis som jag och ditt går inte att bevisa. Jag kollar bara dom uppgifter som finns idag och då stämmer inte de du skriver. Nu kommer vi inte längre med detta så bara lägga ner. 4 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 2 Dela Inlagd Oktober 2 1 timme sedan, skrev Mr Ning Ning: Jag tror fortfarande inte att dom skrev in "lotus" i regpappret. Hade du dubbla överliggande kamaxlar som lotus och dubbla förgasare? Det hade inte Cortina GT så det hänger på lite mer än Hk. Lotus hade 105hk så varför du hade 115hk verkar också lite konstigt. Synd att inte pappret finns kvar så man kunde se det och vad det stod på det. Skrev dom in lotus så har SBP gjort något helt galet oavsett intyg från Fordgubben. Du kan ju påstå vad som helst precis som jag och ditt går inte att bevisa. Jag kollar bara dom uppgifter som finns idag och då stämmer inte de du skriver. Nu kommer vi inte längre med detta så bara lägga ner. Där skrev jag fel 105 hk är rätt men sen om motorn en ford eller lotus motor spela ingen roll läs mera, grund chassit, bromsar, fjädring var från en GT, Du tror aldrig vad som skrivs eller hur varför skulle jag ljuga om en sån sak. ford hjläpte mej med papper kan du förstå det visa dina uppgifter förutom motorstyrkan. Ja då vill du lägga ner när du har fel.Huva Du vill bara gnälla och skriva skit i stället för riktigt 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 2 Dela Inlagd Oktober 2 6 minuter sedan, skrev Boa52: Där skrev jag fel 105 hk är rätt men sen om motorn en ford eller lotus motor spela ingen roll läs mera, grund chassit, bromsar, fjädring var från en GT, Du tror aldrig vad som skrivs eller hur varför skulle jag ljuga om en sån sak. ford hjläpte mej med papper kan du förstå det visa dina uppgifter förutom motorstyrkan. Ja då vill du lägga ner när du har fel.Huva Du vill bara gnälla och skriva skit i stället för riktigt Helt klart ett fegt minus från dej Huva eller dubbel Huva 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Oktober 2 Dela Inlagd Oktober 2 12 minuter sedan, skrev Boa52: Där skrev jag fel 105 hk är rätt men sen om motorn en ford eller lotus motor spela ingen roll läs mera, grund chassit, bromsar, fjädring var från en GT, Du tror aldrig vad som skrivs eller hur varför skulle jag ljuga om en sån sak. ford hjläpte mej med papper kan du förstå det visa dina uppgifter förutom motorstyrkan. Ja då vill du lägga ner när du har fel.Huva Du vill bara gnälla och skriva skit i stället för riktigt Du gillar att skriva att folk skriver skit men nu får du läsa själv om Fords motorer i Cortina Varsågod och läs. Sen får vi se vem som skriver skit. Här är vanliga Cortina Här är Lotus och det är stor skillnad på motor med DOHC om du vet vad det betyder. Jag tror du fick ett T31 intyg på ökad motoreffekt motsvarande Cortina Lotus. 2 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Oktober 2 Dela Inlagd Oktober 2 När oraklet blev tvungen att läsa ,,då logga han ut🤣 Sicken pajas. 1 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 2 Dela Inlagd Oktober 2 3 timmar sedan, skrev Boa52: Vet inte men beräknings " datorn" användes i skolan - 83. Var ingen avanserad som finns idag men dom visa hur en i-balks hällfasthet. hur den klara krafter från olika håll Bäste herr Boa orm! Den första fungerande enligt mitt menande kom ca 1942! DEn använde man till att knäcka tyska koder med och att räkna på projektilbanor! Det var då enligt min mening en eldriven mekanisk mackapär som krävde typ ett atomkraftverk för att fungera! Men redan på 1800 talets mitt typ, så hade en engelsk matematiker börjat rota i detta! Fanns säkert någon som före här med! 1 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 7 Dela Inlagd Oktober 7 Stalinferrarin går bra!😆 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 7 Dela Inlagd Oktober 7 On 2024-10-02 at 19:12, skrev Mr Ning Ning: Du gillar att skriva att folk skriver skit men nu får du läsa själv om Fords motorer i Cortina Varsågod och läs. Sen får vi se vem som skriver skit. Här är vanliga Cortina Här är Lotus och det är stor skillnad på motor med DOHC om du vet vad det betyder. Jag tror du fick ett T31 intyg på ökad motoreffekt motsvarande Cortina Lotus. Ja du vill altid spela Allan varför skulle jag ljuga om en sån sak. Ford hjälpte mej annars skulle jag inte kunna besikta den, därför en Ford lotus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 7 Dela Inlagd Oktober 7 18 minuter sedan, skrev Boa52: Ja du vill altid spela Allan varför skulle jag ljuga om en sån sak. Ford hjälpte mej annars skulle jag inte kunna besikta den, därför en Ford lotus Läs vikipedia om lotus cortina så vet du jag har rätt om besikt och sånt. en sak har dom fel i 1500 cc var till - 67 , 68 kom 1600 cc med crowsflow motorn lnsug på ena sidan och utblås på andra och 4 k mer , skriver om cortina Gt nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 7 Dela Inlagd Oktober 7 1 timme sedan, skrev Boa52: Läs vikipedia om lotus cortina så vet du jag har rätt om besikt och sånt. en sak har dom fel i 1500 cc var till - 67 , 68 kom 1600 cc med crowsflow motorn lnsug på ena sidan och utblås på andra och 4 k mer , skriver om cortina Gt nu Håller ni "Boår" på och tjafsar med varandra?😵 2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Oktober 7 Dela Inlagd Oktober 7 2 timmar sedan, skrev Boa52: Ja du vill altid spela Allan varför skulle jag ljuga om en sån sak. Ford hjälpte mej annars skulle jag inte kunna besikta den, därför en Ford lotus Har jag sagt att du ljuger någon gång ? Icke. Har jag inte rätt att tvivla på den besiktningen? Du fick alla uppgifter från wikipedia i mitt inlägg. både vanliga och Lotus. Det bevisar ju inte att din bil blev godkänd,,,eller? Om det är att spela Allan när man lägger fram fakta om en biltyp så får det stå för dig. Endast det gamla regbeviset skull kunna bevisa vad som gäller och det finns inte längre. Jag har heller inte sagt att det är omöjligt att din bil blev omtypad,,men tvivla får jag göra. 2 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 7 Dela Inlagd Oktober 7 (ändrad) Man ska ha Volvo https://carup.se/knackte-km-mataren-i-sin-volvo-star-pa-999999/ Ändrades Oktober 7 av Kenneth4618 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Oktober 7 Dela Inlagd Oktober 7 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 12 Dela Inlagd Oktober 12 Drömbilen helt utan extrautrustning för en äkta norrländsk körupplevelse. Efter 6000 mil byter man motorn för ynka 280 spänn 😃 1 1 4 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 13 Dela Inlagd Oktober 13 https://carup.se/jockes-saab-sa-unik-att-den-fick-eget-bilmarke/ 4 2 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 16 Dela Inlagd Oktober 16 Ja, sviter efter sånt där lider man av nu 4 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 16 Dela Inlagd Oktober 16 On 2024-10-13 at 18:13, skrev Kenneth4618: https://carup.se/jockes-saab-sa-unik-att-den-fick-eget-bilmarke/ Tror den där skulle bli poppis bland ungdomar! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 17 Dela Inlagd Oktober 17 (ändrad) Alla vet ju att Volvo är snabba, men den här "Tojjåtan Corrollan verka gå bra åxå! Bra med svensk textning! Ändrades Oktober 17 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 20 Dela Inlagd Oktober 20 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 20 Dela Inlagd Oktober 20 En fräck liten sak, det är visserligen ingen bil, fotografen har gett sitt tillstånd att jag lägger in bilderna här. 6 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 20 Dela Inlagd Oktober 20 1 timme sedan, skrev UglyFarang: En fräck liten sak, det är visserligen ingen bil, fotografen har gett sitt tillstånd att jag lägger in bilderna här. En sån lamberetta har jag utan sidovagn - 62 Dom var mest populär i Englamd först 125 cc sen 150 cc sen ville England ha lite mera power så det borrades en 200 cc Har en sån cylinder men om den går 70 km eller 80 km så what 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 20 Dela Inlagd Oktober 20 26 minuter sedan, skrev Boa52: En sån lamberetta har jag utan sidovagn - 62 Dom var mest populär i Englamd först 125 cc sen 150 cc sen ville England ha lite mera power så det borrades en 200 cc Har en sån cylinder men om den går 70 km eller 80 km så what Du ljuger bara, du har aldrig haft en Lambretta 3 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 20 Dela Inlagd Oktober 20 2 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Du ljuger bara, du har aldrig haft en Lambretta Inte haft, har och du har sett bilder på den, vad har du för problem som hela tiden bara skriver negativa saker, ok ditt nästa inlägg men du då 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu