husse Inlagd April 18, 2022 Dela Inlagd April 18, 2022 Tjo Idag är det moppepremiär för våren. Kanske blir någon bild här mot kvällningen Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 18, 2022 Dela Inlagd April 18, 2022 3 timmar sedan, skrev LTD: Har det byggts någon sämre bil än Granada V6? På den tiden satt det en fläkt direkt på vevaxeln typ, så det blev ibland för mycket kylning på cylindern längst fram (1:an) Men i övrigt, inget direkt fel tycker jag. Delad bakaxel till skillnad från alla Volvos, gick mjukt. 4 dörrar gjorde att en del gick som taxi. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sakonnakhon Inlagd April 18, 2022 Dela Inlagd April 18, 2022 Kör lite flera bilder från Elmia. Shelby Mustang Ferrari Testarossa BMW 3.0 Riktigt tuff Porsche Ford Sierra Cosworth Coolt Audi bygge Fiat 126 Corvette Chevrolet Nova 2 Volvo Custom byggen Isuzu Bellet Citroën DS Cabriolet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Blingen Inlagd April 18, 2022 Dela Inlagd April 18, 2022 Du såg ingen Volvo S70 driftingbil, stripad som en polisbil? Kusinen skulle tydligen ställa ut sin. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 18, 2022 Dela Inlagd April 18, 2022 19 minuter sedan, skrev sakonnakhon: Kör lite flera bilder från Elmia. Shelby Mustang Ferrari Testarossa BMW 3.0 Riktigt tuff Porsche Ford Sierra Cosworth Coolt Audi bygge Fiat 126 Corvette Chevrolet Nova 2 Volvo Custom byggen Isuzu Bellet Citroën DS Cabriolet Grodögon bilen var ball! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 18, 2022 Dela Inlagd April 18, 2022 Citotrengo"! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sakonnakhon Inlagd April 18, 2022 Dela Inlagd April 18, 2022 46 minuter sedan, skrev Blingen: Du såg ingen Volvo S70 driftingbil, stripad som en polisbil? Kusinen skulle tydligen ställa ut sin. Inte vad jag kommer ihåg. Men drifting bilar är inget jag direkt tittar på. Så den var säkert där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 18, 2022 Dela Inlagd April 18, 2022 mycket läckert i senaste posten där... "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 19, 2022 Dela Inlagd April 19, 2022 On 2022-04-18 at 08:31, skrev audirs2: Den va bra dag 1 när den kom ut från fabriken, dag 2 gick den sönder! "Enklish" shit car! Har för mig att den tyska var bättre? Den var Tysk vi sluta importera Engelska Ford , tror ja 75 Jobbade på Ford då Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 19, 2022 Dela Inlagd April 19, 2022 On 2022-04-18 at 08:41, skrev Nicholas: På den tiden satt det en fläkt direkt på vevaxeln typ, så det blev ibland för mycket kylning på cylindern längst fram (1:an) Men i övrigt, inget direkt fel tycker jag. Delad bakaxel till skillnad från alla Volvos, gick mjukt. 4 dörrar gjorde att en del gick som taxi. Var har du fått det ifrån nån moster eller riktigt svammel du vet inte men bara svammlar, Huva Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 19, 2022 Dela Inlagd April 19, 2022 3 timmar sedan, skrev Boa52: Var har du fått det ifrån nån moster eller riktigt svammel du vet inte men bara svammlar, Huva Ehhhhh. Vi ägde 3 i familjen + 1 polare. Vanlig sedan (styvfar) hgv farsan med v6. En sedan ( polare) med v6. Och en consul (styvfar igen) 4 granador i min absoluta närhet. Var exakt är svammlet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 19, 2022 Dela Inlagd April 19, 2022 Min Granada V6:a Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd April 19, 2022 Dela Inlagd April 19, 2022 9 minuter sedan, skrev Tallviking: Min Granada V6:a Hade en mörkblå utan vinyltak, med det originalglappet i kardanen. Hjälpte inte byta knut heller glappet var tillbaka efter ett tag igen. Men det var action i baksätet varje helg😁😁 Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd April 20, 2022 Dela Inlagd April 20, 2022 Att wrappa en bil istället för att lacka den, finns mycket roligt man kan göra Som här har man inte råd med en Hemi så kan man alltid lägga en wrap på en buss Eller som på denna buss där står det i gula fältet, använd övergångsställen Men kanske inte hjälper i Thailand Här kommer lite mer wrap bilder Sist men inte minst, tänk på vikten Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 20, 2022 Dela Inlagd April 20, 2022 14 timmar sedan, skrev Koh Changer: Hade en mörkblå utan vinyltak, med det originalglappet i kardanen. Hjälpte inte byta knut heller glappet var tillbaka efter ett tag igen. Men det var action i baksätet varje helg😁😁 Det var inte en knut som glappa utan en splains hylsa, felstavat, som inte höll måttet. Vi försökte limma men det hjälpte inte det var inget farligt man lät inge bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 20, 2022 Dela Inlagd April 20, 2022 15 timmar sedan, skrev Nicholas: Ehhhhh. Vi ägde 3 i familjen + 1 polare. Vanlig sedan (styvfar) hgv farsan med v6. En sedan ( polare) med v6. Och en consul (styvfar igen) 4 granador i min absoluta närhet. Var exakt är svammlet? Som jag skrev du har inte jobbat med dom utan bara lysnat på" moster" och dom andra. Fläkt på vevaxeln, 1 ans cyl för kall huva vilken V 6 tänker du på. 2,0 2,3 2,6 eller 2,8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 20, 2022 Dela Inlagd April 20, 2022 5 timmar sedan, skrev Boa52: Som jag skrev du har inte jobbat med dom utan bara lysnat på" moster" och dom andra. Fläkt på vevaxeln, 1 ans cyl för kall huva vilken V 6 tänker du på. 2,0 2,3 2,6 eller 2,8 Ventilstyrningarna går kalla och slits, släpper in olja. Blårök. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 20, 2022 Dela Inlagd April 20, 2022 (ändrad) Ventiltätningarna som blev hårda och slutade täta. Fläktvingen satt monterad på axeln till vattenpumpen som drevs av fläktremmen. På vevaxeln satt remskivan som drev vattenpump, generator och ev andra tillbehör. Ändrades April 20, 2022 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 20, 2022 Dela Inlagd April 20, 2022 12 minuter sedan, skrev Nicholas: Ventilstyrningarna går kalla och slits, släpper in olja. Blårök. <nu tänker du på 2,0 pinto motorn där byte vi ofta ventiltätningar inte på V 6 or och inte för dom gick kalla dåliga tätningar. Du skrev 1 ans cyl var fick du det ifrån nu är det alla Alla V 6 or var det sällan vi behövde byta täningar för oljeförbrukning och ingen åtgärd för ventilstyrningarna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 20, 2022 Dela Inlagd April 20, 2022 4 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Ventiltätningarna som blev hårda och slutade täta. Fläktvingen satt monterad på axeln till vattenpumpen som drevs av fläktremmen. På vevaxeln satt remskivan som drev vattenpump, generator och ev andra tillbehör. Du är på fel ford motor inte V 6 an Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 20, 2022 Dela Inlagd April 20, 2022 1 minut sedan, skrev Boa52: Du är på fel ford motor inte V 6 an “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 20, 2022 Dela Inlagd April 20, 2022 8 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Ock men dom hade inte dom problemen, Jag jobbade för tusan på Ford då Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 20, 2022 Dela Inlagd April 20, 2022 (ändrad) 31 minuter sedan, skrev Boa52: Ock men dom hade inte dom problemen, Jag jobbade för tusan på Ford då Som vadå, Körde du sopkvasten? 😉😉 Modellerna drogs med kvalitetsproblem. Framvagnen skakade vid inbromsning och ventiltätningarna gav upp efter 6 000 mil. Granada blev efter några år nästan synonymt med en kvast blårök från avgasröret. https://www.klassiker.nu/reportage/skongron-ford-granada-2600-gl-coupe-1975 Ändrades April 20, 2022 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 20, 2022 Dela Inlagd April 20, 2022 https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20220419/ntf-i-konkurs-anklagas-for-omfattande-korruption/?utm_source=Agillic&utm_medium=email&utm_campaign=AMS_nyhetsbrev Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 21, 2022 Dela Inlagd April 21, 2022 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu