andrejsdenruskige Inlagd Augusti 18, 2021 Dela Inlagd Augusti 18, 2021 24 minuter sedan, skrev rolba: Plyma. Men vad är det som står jämte den? En Volvo C30 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Augusti 18, 2021 Dela Inlagd Augusti 18, 2021 2 timmar sedan, skrev audirs2: E re en Buick? PLYMOUTH FURY CABRIOLET årsmodell 1960 Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 18, 2021 Dela Inlagd Augusti 18, 2021 1 timme sedan, skrev rolba: Plyma. Men vad är det som står jämte den? Får(d) åka förbi i mon å kolla! Asså inte på kines bilen! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Augusti 18, 2021 Dela Inlagd Augusti 18, 2021 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Amigo: PLYMOUTH FURY CABRIOLET årsmodell 1960 Måste vara en 58:a Chrysler av något slag (Plymouth, Dodge, De Soto eller Chrysler) med dom fenorna! Ändrades Augusti 18, 2021 av Jed Glömt ett ord Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 18, 2021 Dela Inlagd Augusti 18, 2021 5 timmar sedan, skrev Amigo: PLYMOUTH FURY CABRIOLET årsmodell 1960 3 timmar sedan, skrev Jed: Måste vara en 58:a Chrysler av något slag (Plymouth, Dodge, De Soto eller Chrysler) med dom fenorna! 60:a måste det vara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Augusti 19, 2021 Dela Inlagd Augusti 19, 2021 12 timmar sedan, skrev Jed: Måste vara en 58:a Chrysler av något slag (Plymouth, Dodge, De Soto eller Chrysler) med dom fenorna! Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Augusti 19, 2021 Dela Inlagd Augusti 19, 2021 Ett larvigt men lite kul projekt. 3D print och bil. Hade tidigare en ren mattsvart grill. Nu lite mer originell och egen. Förut... Och nu... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Augusti 19, 2021 Dela Inlagd Augusti 19, 2021 1 timme sedan, skrev Amigo: Helvete, det får man för minnet. En kompis hade en Dodge 58 (coronet) på 80-talet och jag tyckte fenorna stämde! (inte bilen på bilden men en motsvarande 4 -dörrars) nu gick jag ut på nätet och ser att fenorna inte alls stämmer! det är alltså så med minnet och åldern på mig med nu ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 19, 2021 Dela Inlagd Augusti 19, 2021 41 minuter sedan, skrev Jed: Helvete, det får man för minnet. En kompis hade en Dodge 58 (coronet) på 80-talet och jag tyckte fenorna stämde! (inte bilen på bilden men en motsvarande 4 -dörrars) nu gick jag ut på nätet och ser att fenorna inte alls stämmer! det är alltså så med minnet och åldern på mig med nu ! Satan va snygg! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 19, 2021 Dela Inlagd Augusti 19, 2021 1 timme sedan, skrev Jed: Helvete, det får man för minnet. En kompis hade en Dodge 58 (coronet) på 80-talet och jag tyckte fenorna stämde! (inte bilen på bilden men en motsvarande 4 -dörrars) nu gick jag ut på nätet och ser att fenorna inte alls stämmer! det är alltså så med minnet och åldern på mig med nu ! En rolig grej med de där var att fenan gick att skruva loss. Bra vid omlackering. I mitt tycke var fronten snyggare 58 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 19, 2021 Dela Inlagd Augusti 19, 2021 Då är bil nummer två fotad! Fård,,vah? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Augusti 19, 2021 Dela Inlagd Augusti 19, 2021 48 minuter sedan, skrev audirs2: Då är bil nummer två fotad! Fård,,vah? Ford 56! (hoppas jag) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 19, 2021 Dela Inlagd Augusti 19, 2021 12 minuter sedan, skrev Jed: Ford 56! (hoppas jag) Liknar Opel Kaitän va? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 19, 2021 Dela Inlagd Augusti 19, 2021 20 minuter sedan, skrev Jed: Ford 56! (hoppas jag) Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Augusti 19, 2021 Dela Inlagd Augusti 19, 2021 33 minuter sedan, skrev audirs2: Liknar Opel Kaitän va? Skulle vara en Kapitän före 58 då? Kapitän var väl GM karosser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Augusti 19, 2021 Dela Inlagd Augusti 19, 2021 3 minuter sedan, skrev Jed: Skulle vara en Kapitän före 58 då? Kapitän var väl GM karosser. GM ägde Opel men dom hade egna karosser Någon modell av Opel fick GM V8. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd Augusti 19, 2021 Dela Inlagd Augusti 19, 2021 1 timme sedan, skrev Mr Ning Ning: GM ägde Opel men dom hade egna karosser Någon modell av Opel fick GM V8. Dom hade egna karosser, men väldigt inspirerade av GM Amerika, jag vet om att till och med Opel Rekord såldes med V8! fast det var mest Admiral och Senator som försågs med V8 förstås. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Augusti 19, 2021 Dela Inlagd Augusti 19, 2021 Var de inte olika bilar, både kaross o teknik. Tex record tillverkades i flera utföranden, A-E Opel Senator B Hjulbas : 273 cm. Längd : 484.5 cm. Bredd : 174.3 cm Coupé Diplomat Coupe: Hjulbas 285 cm Längd 495 cm Bredd 190 cm Opel Admiral B Hjulbas 285 cm Längd 490 cm Bredd 184 cm Höjd 145 cm Opel Record C Hjulbas 267 cm Längd 455 cm Bredd 175 cm Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 19, 2021 Dela Inlagd Augusti 19, 2021 25 minuter sedan, skrev Amigo: Var de inte olika bilar, både kaross o teknik. Tex record tillverkades i flera utföranden, A-E Opel Senator B Hjulbas : 273 cm. Längd : 484.5 cm. Bredd : 174.3 cm Coupé Diplomat Coupe: Hjulbas 285 cm Längd 495 cm Bredd 190 cm Opel Admiral B Hjulbas 285 cm Längd 490 cm Bredd 184 cm Höjd 145 cm Opel Record C Hjulbas 267 cm Längd 455 cm Bredd 175 cm Opel Senator B var fin. Hade en sådan med raka sexan på 3 liter. Såldes också som Cadillac Catera Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 19, 2021 Dela Inlagd Augusti 19, 2021 26 minuter sedan, skrev Tallviking: Opel Senator B var fin. Hade en sådan med raka sexan på 3 liter. Såldes också som Cadillac Catera Ja, man ser att det är din bil! Förarsätet är ihop med baksätet!😅 Så det är en bil för Tallviking! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Augusti 19, 2021 Dela Inlagd Augusti 19, 2021 3 timmar sedan, skrev Jed: Dom hade egna karosser, men väldigt inspirerade av GM Amerika, jag vet om att till och med Opel Rekord såldes med V8! fast det var mest Admiral och Senator som försågs med V8 förstås. Var nog många som tittade och tog inspiration från USA bilar. Volvo tog från Chrysler och Chevrolet t. ex. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 19, 2021 Dela Inlagd Augusti 19, 2021 48 minuter sedan, skrev audirs2: Ja, man ser att det är din bil! Förarsätet är ihop med baksätet!😅 Så det är en bil för Tallviking! Inte alla är en "halvfigur" som du..... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 19, 2021 Dela Inlagd Augusti 19, 2021 43 minuter sedan, skrev Tallviking: Inte alla är en "halvfigur" som du..... Man får billigare kläder när man är en kvart och halvfers! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 19, 2021 Dela Inlagd Augusti 19, 2021 4 minuter sedan, skrev audirs2: Man får billigare kläder när man är en kvart och halvfers! Helt rätt. Får alltid betala "tillägg" hos skräddarna i Thailand för det går så mycket tyg. Hos en skräddare i Koh Samui slog jag rekord för den längsta arm dom någonsin mätt. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 19, 2021 Dela Inlagd Augusti 19, 2021 9 minuter sedan, skrev Tallviking: Helt rätt. Får alltid betala "tillägg" hos skräddarna i Thailand för det går så mycket tyg. Hos en skräddare i Koh Samui slog jag rekord för den längsta arm dom någonsin mätt. Går "åt" tyg heter det juh! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu