Luke the Drifter Inlagd Maj 3, 2020 Dela Inlagd Maj 3, 2020 En kväll så satt jag på Ros Thai Thai och åt middag och då rullade det in en sportbil på parkeringen. Ljudet var fräckt och jag skulle gissa att det satt en tolva i kärran. Jag får villigt erkänna att jag inte vet ett dugg om sådana här moderna bilar men då det gissades runt bordet vad det var för bil så drog jag till med en gissning. Om jag hade rätt ? Jag vet inte för jag vet inte vad det är för kärra. Vad är det för vrålåk ? Oddset för att den var Bangkokregistrerad var otroligt lågt och det kunde jag konstatera då jag tittade på nummerplåten. Tvivlar på att det finns någon sådan här reggad i Prachuap. Luke the Drifter Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 3, 2020 Dela Inlagd Maj 3, 2020 8 minuter sedan, skrev Luke the Drifter: En kväll så satt jag på Ros Thai Thai och åt middag och då rullade det in en sportbil på parkeringen. Ljudet var fräckt och jag skulle gissa att det satt en tolva i kärran. Jag får villigt erkänna att jag inte vet ett dugg om sådana här moderna bilar men då det gissades runt bordet vad det var för bil så drog jag till med en gissning. Om jag hade rätt ? Jag vet inte för jag vet inte vad det är för kärra. Vad är det för vrålåk ? Oddset för att den var Bangkokregistrerad var otroligt lågt och det kunde jag konstatera då jag tittade på nummerplåten. Tvivlar på att det finns någon sådan här reggad i Prachuap. Luke the Drifter Moi! Kan va en Lamborghini Aventador! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Maj 3, 2020 Dela Inlagd Maj 3, 2020 14 minutes ago, Luke the Drifter said: En kväll så satt jag på Ros Thai Thai och åt middag och då rullade det in en sportbil på parkeringen. Ljudet var fräckt och jag skulle gissa att det satt en tolva i kärran. Jag får villigt erkänna att jag inte vet ett dugg om sådana här moderna bilar men då det gissades runt bordet vad det var för bil så drog jag till med en gissning. Om jag hade rätt ? Jag vet inte för jag vet inte vad det är för kärra. Vad är det för vrålåk ? Oddset för att den var Bangkokregistrerad var otroligt lågt och det kunde jag konstatera då jag tittade på nummerplåten. Tvivlar på att det finns någon sådan här reggad i Prachuap. Luke the Drifter Ser ut som en Gallardo tycker jag... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Maj 3, 2020 Dela Inlagd Maj 3, 2020 41 minuter sedan, skrev Luke the Drifter: En kväll så satt jag på Ros Thai Thai och åt middag och då rullade det in en sportbil på parkeringen. Ljudet var fräckt och jag skulle gissa att det satt en tolva i kärran. Jag får villigt erkänna att jag inte vet ett dugg om sådana här moderna bilar men då det gissades runt bordet vad det var för bil så drog jag till med en gissning. Om jag hade rätt ? Jag vet inte för jag vet inte vad det är för kärra. Vad är det för vrålåk ? Oddset för att den var Bangkokregistrerad var otroligt lågt och det kunde jag konstatera då jag tittade på nummerplåten. Tvivlar på att det finns någon sådan här reggad i Prachuap. Luke the Drifter Kan det inte vara en sån där Lloyd, de byggde väl några specialare det sista i fabriken 1963??? Så en Lloyd Arabella Special får bli min gissning. Fanns väl nån Lloyd även i norra sverige... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 3, 2020 Dela Inlagd Maj 3, 2020 41 minuter sedan, skrev Fantomen: Ser ut som en Gallardo tycker jag... 49 minuter sedan, skrev audirs2: Moi! Kan va en Lamborghini Aventador! Här tror jag att Fantomen har rätt. Åtminstone är han närmare sanningen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 3, 2020 Dela Inlagd Maj 3, 2020 3 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Här tror jag att Fantomen har rätt. Åtminstone är han närmare sanningen Så här ser en Aventador ut! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luke the Drifter Inlagd Maj 3, 2020 Dela Inlagd Maj 3, 2020 (ändrad) 14 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Här tror jag att Fantomen har rätt. Åtminstone är han närmare sanningen Jag tror också att @Fantomen ser ut att ha pejlat in rätt bilmodell. Dock så verkar huven, frontplasten eller snöplogen (hittar inget bättre ersättningsord för kofångare) och helikopterplattan baktill vara eftermarknadsprylar. Luke the Drifter Ändrades Maj 3, 2020 av Luke the Drifter Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Maj 3, 2020 Dela Inlagd Maj 3, 2020 5 minutes ago, audirs2 said: Så här ser en Aventador ut! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Maj 3, 2020 Dela Inlagd Maj 3, 2020 8 minutes ago, Luke the Drifter said: Jag tror också att @Fantomen ser ut att ha pejlat in rätt bilmodell. Dock så verkar huven, frontplasten (hittar inget bättre ersättningsord för kofångare) och helikopterplattan baktill vara eftermarknadsprylar. Luke the Drifter Jo thaiarna är fan mästare på att förfula sina bilar. Der där vingen ser ju inte klok ut och är löjligt överdimensionerad på en annars grymt häftig kärra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Maj 3, 2020 Dela Inlagd Maj 3, 2020 19 minutes ago, Luke the Drifter said: Jag tror också att @Fantomen ser ut att ha pejlat in rätt bilmodell. Dock så verkar huven, frontplasten eller snöplogen (hittar inget bättre ersättningsord för kofångare) och helikopterplattan baktill vara eftermarknadsprylar. Luke the Drifter Lite priser på beggade Gallardo i Thailand: https://www.one2car.com/en/used-cars-for-sale/lamborghini/gallar Lite grovt så ligger de på 3-5 miljoner SEK I Sverige ligger de på runt en miljon SEK. Utter madness! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 3, 2020 Dela Inlagd Maj 3, 2020 28 minuter sedan, skrev Fantomen: Lite priser på beggade Gallardo i Thailand: https://www.one2car.com/en/used-cars-for-sale/lamborghini/gallar Lite grovt så ligger de på 3-5 miljoner SEK I Sverige ligger de på runt en miljon SEK. Utter madness! Är det något man kan i Thailand så är det att ta betalt för bilar. Laddhybrider är rätt skonade från galenskapen. Om elbilarna är skonade så tycker jag att du bör beställa en Taycan. Det enda alternativet om man ska köra på el Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Maj 3, 2020 Dela Inlagd Maj 3, 2020 2 timmar sedan, skrev Luke the Drifter: En kväll så satt jag på Ros Thai Thai och åt middag och då rullade det in en sportbil på parkeringen. Ljudet var fräckt och jag skulle gissa att det satt en tolva i kärran. Jag får villigt erkänna att jag inte vet ett dugg om sådana här moderna bilar men då det gissades runt bordet vad det var för bil så drog jag till med en gissning. Om jag hade rätt ? Jag vet inte för jag vet inte vad det är för kärra. Vad är det för vrålåk ? Oddset för att den var Bangkokregistrerad var otroligt lågt och det kunde jag konstatera då jag tittade på nummerplåten. Tvivlar på att det finns någon sådan här reggad i Prachuap. Luke the Drifter Finns bråttom bilar i Ayutthaya med Men man är inte skapt för denna modell 555 Så man får nöjja sig med att vara "Fake farmer" Mvh. Dollemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Maj 3, 2020 Dela Inlagd Maj 3, 2020 10 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Är det något man kan i Thailand så är det att ta betalt för bilar. Laddhybrider är rätt skonade från galenskapen. Om elbilarna är skonade så tycker jag att du bör beställa en Taycan. Det enda alternativet om man ska köra på el Är väl straff skatt på import bilar (ej tillverkad i Thailand ) och sen går dom efter motoreffekt. Därför är jag nöjd med min turbomatade Isuzi D-Max 2017 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luke the Drifter Inlagd Maj 3, 2020 Dela Inlagd Maj 3, 2020 7 minuter sedan, skrev Dolle: Finns bråttom bilar i Ayutthaya med Men man är inte skapt för denna modell 555 Så man får nöjja sig med att vara "Fake farmer" Mvh. Dollemon Nice ! Personligen så föredrar jag bilar av lite äldre årgång, allt från slutet av 40-talet till de första åren av 70-talet. Den här balla pickisen fick jag syn på ute på gatan helt nyligen Luke the Drifter Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Maj 3, 2020 Dela Inlagd Maj 3, 2020 5 minuter sedan, skrev Luke the Drifter: Nice ! Personligen så föredrar jag bilar av lite äldre årgång, allt från slutet av 40-talet till de första åren av 70-talet. Den här balla pickisen fick jag syn på ute på gatan helt nyligen Luke the Drifter Äldre bilar kan man inte få nog av typ 4 km ifrån oss är det några som håller på att fixa till bilar. Beklagar kvaliten på bilderna olika mobiler och en Nikon D5000 gör skilnad Mvh. Dollemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 3, 2020 Dela Inlagd Maj 3, 2020 PMW var kanske inte så bra!😖 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luke the Drifter Inlagd Maj 4, 2020 Dela Inlagd Maj 4, 2020 En vacker sommardag så satt jag vid vägkanten och fick syn på något som kom smygande mot mig. Jag blev nästan bländad då solen skickade solkatter från kromlisterna på skönheten som var på väg i min riktning. Då kärran kom närmare så åsåg jag vad det var för skönhet och det var minsann inget kattpiss. Buick Limited Convertible 1958 Nu kanske det finns några som tycker att det här är en raggarbil vilken som helst men då är man inte riktigt med i matchen. Det finns just nu en till salu och det vill nog till att man har en hyfsat tjock plånbok för att köpa en sådan här "raggarbil". https://www.hemmings.com/classifieds/cars-for-sale/buick/limited/2348555.html Luke the Drifter Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Maj 5, 2020 Dela Inlagd Maj 5, 2020 On 2020-05-03 at 20:48, skrev Dolle: Är väl straff skatt på import bilar (ej tillverkad i Thailand ) och sen går dom efter motoreffekt. Därför är jag nöjd med min turbomatade Isuzi D-Max 2017 Hej Dolle, Beror på vad det är för bil och från vilket land bilen kommer, kan säga att det är väldigt komplicerat om hur man beräknar duty & tax men motoreffekt är inte längre det som räknas. Begagnade bilar är det numera inte möjligt att importera sedan 2019. Ha en kanonbra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Maj 5, 2020 Dela Inlagd Maj 5, 2020 4 timmar sedan, skrev stjp8729: Hej Dolle, Beror på vad det är för bil och från vilket land bilen kommer, kan säga att det är väldigt komplicerat om hur man beräknar duty & tax men motoreffekt är inte längre det som räknas. Begagnade bilar är det numera inte möjligt att importera sedan 2019. Ha en kanonbra dag! Jag syftate på nya bilar som har en hög % skatt som min gode Thai vän sa Här med sin nya BMW X5 2017 beklagar otydligheten Mvh. Dollemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Maj 5, 2020 Dela Inlagd Maj 5, 2020 43 minuter sedan, skrev Dolle: Jag syftate på nya bilar som har en hög % skatt som min gode Thai vän sa Här med sin nya BMW X5 2017 beklagar otydligheten Mvh. Dollemon Hej Dollemon, En elbil från Kina har 0% i importduty & tax, en hybrid tillverkad inom ASEAN har 2 - 8% i importduty & tax. Men helt rätt, när din Thaivän köpte sin X5:a 2017 så var det helt annorlunda, allt ändrades 2019. Ha en kanonbra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Maj 5, 2020 Dela Inlagd Maj 5, 2020 6 minuter sedan, skrev stjp8729: Hej Dollemon, En elbil från Kina har 0% i importduty & tax, en hybrid tillverkad inom ASEAN har 2 - 8% i importduty & tax. Men helt rätt, när din Thaivän köpte sin X5:a 2017 så var det helt annorlunda, allt ändrades 2019. Ha en kanonbra dag! Tack för rätt info. Mvh. Dollemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Maj 5, 2020 Dela Inlagd Maj 5, 2020 On 2020-04-30 at 17:45, skrev audirs2: Här en ung Audi! Just med denna färgen 1985 gick den 12,33 på Orsa! Min Z28 gick 12,30 på Mantorp 😜 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Maj 5, 2020 Dela Inlagd Maj 5, 2020 On 2020-05-03 at 13:45, skrev audirs2: Moi! Kan va en Lamborghini Aventador! Stämmer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 5, 2020 Dela Inlagd Maj 5, 2020 (ändrad) 18 minuter sedan, skrev clion: Min Z28 gick 12,30 på Mantorp 😜 Du var då en jäkel på att trimma! Don Garlits nr:2!Lennart Garlits! Ändrades Maj 5, 2020 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Maj 5, 2020 Dela Inlagd Maj 5, 2020 (ändrad) 3 timmar sedan, skrev audirs2: Du var då en jäkel på att trimma! Don Garlits nr:2!Lennart Garlits! Ha Ha om jag hafft en sån kunde jag matcha våran raket Rollba Ändrades Maj 5, 2020 av clion Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu