Raggarn Inlagd April 10, 2021 Dela Inlagd April 10, 2021 3 timmar sedan, skrev stefan5300: Ja men raggarballe "sinta " har du tagit ett gäng stänkare, jag citerade Berlitz Nu har jag unnat mig en Dragnagel med en underbar Pizza för 160 Palmedollars. Förstår dock ej ”Sinta”????? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Raggarn Inlagd April 10, 2021 Dela Inlagd April 10, 2021 3 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner: Skeppare dar ombord ar Thomas Olsson och han ar fan ingen tysk. utan halvlapp och bor i Korat Träffade aldrig Obersturmfuhrer Haddock från Lappland. Bara Chiefen som var gammal Hitlerjugend. Skämt åsido så kan jag berätta att min tyska chef och ägare till Rulltrappstjänst i Nynäshamn GMBH. Den bästa chef jag någonsin haft. Ren och Rak. Detta var på 80-talet. Han berättade att han var med i Hitlerjugend när det begav sig. Och jag relativt ung och naiv frågade. - Vad faan, är du en gammal Nasse?? Absolut inte svarade han. Gick man inte med så fick man så mycket stryk av de andra ungarna på gatan att man inte kunde gå. Vilken 100gubbe. Jag den ända anställda. Jag var sonen han aldrig haft. Jävlar......Bäst för pannbenet att börja snacka sjöspråk. Man vet ju aldrig med gubbarna med tuggummibilderna på kroppen. Styrbord styrbord uppåt köl🐖 och pollare. Phu😅 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 10, 2021 Dela Inlagd April 10, 2021 46 minuter sedan, skrev Raggarn: Nu har jag unnat mig en Dragnagel med en underbar Pizza för 160 Palmedollars. Förstår dock ej ”Sinta”????? Betyder väl älskling eller nåt liknande på filippino😃. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd April 10, 2021 Dela Inlagd April 10, 2021 27 minuter sedan, skrev stefan5300: Betyder väl älskling eller nåt liknande på filippino😃. Helt rätt om jag fattat det rätt, sinta kå= my darling. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Raggarn Inlagd April 10, 2021 Dela Inlagd April 10, 2021 2 timmar sedan, skrev stefan5300: Betyder väl älskling eller nåt liknande på filippino😃. Och hur faan ska jag veta detta?? Har ju aldrig varit där. Viktigt är att man vet vad styv rabarberballe och vad tandpetare heter😝😝😝😝😝😝😝😝 på olika språk. Saknar Dig vännen. Planen var ju att flytta ner för gott i år. Men Coronan gick emellan🤨. Men det är ju lika för alla. Pga anledningar så verkar det som min plan för 30 år sedan fick sig en törn. Positivt för oss är att vi fortfarande har antikroppar ett år senare. Positivt med Coronan att hustrun fortfarande är kvar hemma och jävlas med oss😘. Hon skulle flyttat förra året. Jag satsar med min vinballe att sista flytten går 2023. Raggarballen vågar jag inte satsa på. Sköt om dig Kompis och hälsa frugan, Bosse och Sten. Raggarn Jävlar!!! Höll på att glömma att säga något maritimt i denna tråd så inte De blir tokiga. Pelicanbläck. Borde räcka. För att vara säker och pannbenet intakt så drar till med Zinkanod, Zinkanod och Bulbstäv. Bulbstäv. Varför tänkte jag på Dig Anders?? Här kastar man stenar i glashuset alternativt att man sparkar boll i kuvösen. Men alltid lika roligt att reta upp grabben. Och ska han få någon senapssill så bör ju han passa sig. Älskar dig Anders. Hälsa miss On från oss. Jag bodde i ett annat liv i Khon Kaen. Det var på nittiotalet. Underbar stad då. Avslutar med Ankarkätting Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 2, 2022 Dela Inlagd April 2, 2022 (ändrad) Såg detta skepp i Göteborg för nått år sedan. Kul att följa denna killes sjöliv. Duger gott i väntan på del 2 av Gotlands bok 🙂 Ändrades April 2, 2022 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd April 22, 2022 Dela Inlagd April 22, 2022 Här kommer en bra site för er som tycker om sjölivet https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:121.8/centery:33.0/zoom:6 Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd April 22, 2022 Dela Inlagd April 22, 2022 5 minuter sedan, skrev Nerike: Här kommer en bra site för er som tycker om sjölivet https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:121.8/centery:33.0/zoom:6 Om den visar fartyg i realtid så stämmer den inte, ska finnas ett par st precis där vi är och det gör det inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd April 22, 2022 Dela Inlagd April 22, 2022 4 minuter sedan, skrev LTD: Om den visar fartyg i realtid så stämmer den inte, ska finnas ett par st precis där vi är och det gör det inte. Har bara lekt lite med siten och den har en massa låsta funktioner, så tror man måste betala för att få realtid fast dom säger att dom visar live Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 22, 2022 Dela Inlagd April 22, 2022 1 timme sedan, skrev Nerike: Här kommer en bra site för er som tycker om sjölivet https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:121.8/centery:33.0/zoom:6 lite trångt..... "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd April 22, 2022 Dela Inlagd April 22, 2022 2 timmar sedan, skrev Enis: lite trångt..... Zooma in.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chevrolet-48 Inlagd April 22, 2022 Dela Inlagd April 22, 2022 15 minuter sedan, skrev LTD: Zooma in.. Grisslehamn -Eckerö 😇 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Maj 10, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Maj 10, 2022 On 2019-04-20 at 21:38, skrev Stoneys: Micke i januari. Mixen från Lärbro Gotland Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 11, 2022 Dela Inlagd Maj 11, 2022 Det skall vara trångt och lukta skit, det är melodin enligt vissa. Gäller ibland då man assisterar på Norrlandskusten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd September 16, 2022 Dela Inlagd September 16, 2022 Dags att ta en tur i gammal bekant på måndag i Dunkerque, Nexans Skagerrak, Kabelläggning i Frankrike sedan upp till Fredrikstad är hel del att åtgärda. följande projekt blir Grekland och Australien. Blir ca 7000 ton kabel på svingbordet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd Oktober 13, 2022 Dela Inlagd Oktober 13, 2022 Blev så satans trött på offshore med allt pappersarbete å regler, så jag blev färjematros. Fem minuters promenad till jobbet, treveckors törnar. Frid och fröjd. Sista skrovet från Bruce i Landskrona, färdigställa på Fosen i Norge. I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd Oktober 13, 2022 Dela Inlagd Oktober 13, 2022 Mina norska och danska kollegor hade en diskussion om en underlig koppling på kajens vattenslang, slangen behövde förlängas för att räcka hela vägen fram så vi kan färska av ventilerna. Jaha, en camlock, det finns tre slangar med hane och hona i ändarna… visst slår dom en tankbåtsmatros på fingrarna när man sk lasta bildäck fullt, men i övrigt saknas det en del erfarenhet hos vissa... I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd Oktober 13, 2022 Dela Inlagd Oktober 13, 2022 Segelmakarbänk i 1.5” mahogny till min hobby. I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Oktober 14, 2022 Dela Inlagd Oktober 14, 2022 Tja skall göra ett sista år i offshore , sedan få se ev lite inspel för behörigheternas skull. Blir 55 och 39 år till sjöss i juni . Blir att bryta , puffa och dra och skruva på bogserbåtarna som jag skötter dom sista åren. För utom att flumma runt i Thailand då. Tror inte ens en båt med pilsner skulle locka mig längre . Efter helgen lite trenching i Tyskland sedan ned till Spanien Gibraltar för kabel reparation. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 14, 2022 Dela Inlagd Oktober 14, 2022 Sporadiska turer offshore gillar jag. För min egen del så har jag bara mig själv och mitt eget lilla schema att följa. Nästan aldrig något som kräver ett enda papper då jag på sin höjd använder det ena ögat för att titta med när jag går utanför LQ. Resten av dagarna brukar jag sova bort eller snacka skit med folket i kaffebaren. Det enda fina med offshore är egentligen ledigheten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 7, 2023 Dela Inlagd April 7, 2023 (ändrad) Vi ju både finnar och sjöfolk här. Hänt i dag tydligen Ändrades April 7, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 7, 2023 Dela Inlagd April 7, 2023 Faran över “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 10, 2023 Dela Inlagd Maj 10, 2023 Kol från Moçambique till Slite, Gotland….en jäkla väg. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 10, 2023 Dela Inlagd Maj 10, 2023 Blandat med jobb denna vecka. Avbärare/fendrar som skall väck och indikering av vevaxel ,gamla kontaktorer som är slut. Sundsvalls Axel Enström med körförbud i Gustaviks docka. Tunt med plåt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 10, 2023 Dela Inlagd Maj 10, 2023 12 minuter sedan, skrev Soengsang: Kol från Moçambique till Slite, Gotland….en jäkla väg. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu