Soengsang Inlagd Januari 13, 2020 Dela Inlagd Januari 13, 2020 @navion hispania du vet att din namne kördes upp på stranden igår, synd på en så välhållen båt.....lite sjukt det med 20 års gränsen. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Januari 13, 2020 Dela Inlagd Januari 13, 2020 3 timmar sedan, skrev Soengsang: @navion hispania du vet att din namne kördes upp på stranden igår, synd på en så välhållen båt.....lite sjukt det med 20 års gränsen. Tung jobbad i maskin och VOC tog många timmar, men trivdes bra där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd Januari 21, 2020 Dela Inlagd Januari 21, 2020 (ändrad) Lite pyssel på nattskift, tyvärr alldeles för grov nål och tråd för duken. Ändrades Januari 21, 2020 av Seaserpent I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Januari 22, 2020 Dela Inlagd Januari 22, 2020 (ändrad) Svår startat, överhalar startfördelare . Ändrades Januari 22, 2020 av navion hispania Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 22, 2020 Dela Inlagd Januari 22, 2020 35 minuter sedan, skrev navion hispania: Svår startat, överhalar startfördelare . Visst startar man med lättdiesel för att sedan gå över till tungolja?? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Januari 23, 2020 Dela Inlagd Januari 23, 2020 8 timmar sedan, skrev audirs2: Visst startar man med lättdiesel för att sedan gå över till tungolja?? Nej inte denna bra diesel (MK 1) och dom som går på tung olja/HFO kör man på HFO med värme och cirkulation. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd Januari 28, 2020 Dela Inlagd Januari 28, 2020 Biblioteket med böcker i ämnet smärting, har ett par till på Kindle. Dags att producera. I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Januari 30, 2020 Dela Inlagd Januari 30, 2020 Kanske dax för Svenska sjöfolket att utbilda dom lite sjövett i Thailand med 5555 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Februari 1, 2020 Dela Inlagd Februari 1, 2020 Ja fy fan...sista varvet i karriären..pension hägrar 😃 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 1, 2020 Dela Inlagd Februari 1, 2020 18 minuter sedan, skrev Naam jai: Ja fy fan...sista varvet i karriären..pension hägrar 😃 Remontowa, faktiskt riktigt bra ställe Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd Februari 15, 2020 Dela Inlagd Februari 15, 2020 Valknop håller sladdarna på plats. Skickat från min iPad med Tapatalk I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd Februari 15, 2020 Dela Inlagd Februari 15, 2020 Resq Grimstad och en uppgradering av offshore säkerhetskursen till STCW. Skickat från min iPad med Tapatalk I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 15, 2020 Dela Inlagd Februari 15, 2020 6 minuter sedan, skrev Seaserpent: Resq Grimstad och en uppgradering av offshore säkerhetskursen till STCW. Skickat från min iPad med Tapatalk Fräck anläggning, bra när det är lite autentiskt. In o rökdyka och släpa dockor i en containerstack eller betongbunker är ju annars det vanliga.... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd Mars 2, 2020 Dela Inlagd Mars 2, 2020 Lite nattskiftsarbete... I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd Mars 2, 2020 Dela Inlagd Mars 2, 2020 Åsså ville kollegan ha lite dekoration också. I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd April 14, 2020 Dela Inlagd April 14, 2020 Holländsk hink i smärting. I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 18, 2020 Dela Inlagd April 18, 2020 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Raggarn Inlagd April 29, 2020 Dela Inlagd April 29, 2020 Tjena Sjöbjörnar och Landlubbers. Själv tillhör jag ju den sistnämnde. Försökte med näbbar och klor ta mig ut på sjön på 80-talet men det var stört omöjligt då jag inte hade någon sjömansbok. Äldsta brorsan låg på denna på 60-talet. Näst äldsta låg på denna på 70-talet. Är det någon av Er gamla Seadogs som kommer ihåg båtarna på Gränges Shipping? Med vänlig hälsning, LandlubberRaggarn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd April 30, 2020 Dela Inlagd April 30, 2020 17 timmar sedan, skrev Raggarn: Tjena Sjöbjörnar och Landlubbers. Själv tillhör jag ju den sistnämnde. Försökte med näbbar och klor ta mig ut på sjön på 80-talet men det var stört omöjligt då jag inte hade någon sjömansbok. Äldsta brorsan låg på denna på 60-talet. Näst äldsta låg på denna på 70-talet. Är det någon av Er gamla Seadogs som kommer ihåg båtarna på Gränges Shipping? Med vänlig hälsning, LandlubberRaggarn Gotland/Scandinavian Corner var Grängesseglare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd April 30, 2020 Dela Inlagd April 30, 2020 18 timmar sedan, skrev Raggarn: Tjena Sjöbjörnar och Landlubbers. Själv tillhör jag ju den sistnämnde. Försökte med näbbar och klor ta mig ut på sjön på 80-talet men det var stört omöjligt då jag inte hade någon sjömansbok. Äldsta brorsan låg på denna på 60-talet. Näst äldsta låg på denna på 70-talet. Är det någon av Er gamla Seadogs som kommer ihåg båtarna på Gränges Shipping? Med vänlig hälsning, LandlubberRaggarn Minns vi mötte Tarfala utanför Afrika 1974... styrman ropade upp oss , han var noga med att påpeka att dom minsann var på 266.000 tdw och vi var mindre 259.000 tdw hehee go gubbe. Dom var på jungfruresan kom med last från PG till Europa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Raggarn Inlagd April 30, 2020 Dela Inlagd April 30, 2020 3 timmar sedan, skrev navion hispania: Gotland/Scandinavian Corner var Grängesseglare. Anders låg dock aldrig på TarfalanaNana😀. Jodå.... Vi har snackat om det, men han kände inte mina bröder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd Juni 23, 2020 Dela Inlagd Juni 23, 2020 Senaste projektet. I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 24, 2020 Dela Inlagd Juni 24, 2020 11 timmar sedan, skrev Seaserpent: Senaste projektet. Snyggt, inte många som kan detta med att sy duk idag, höll på med det endel när jag var yngre. Öljetterna och förstärkningen runt om ser bra ut. Kanske skulle anlita dig i sy lite kapell, de man får i pvc är värdelösa. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 29, 2020 Dela Inlagd Juli 29, 2020 Det kom en liten pust “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Juli 29, 2020 Dela Inlagd Juli 29, 2020 16 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Det kom en liten pust Så där gör färjorna ofta i Dover när dom ska lägga till i hård vind. Det är större problem när dom ska avgå och inte kommer loss från kajen. Då får dom ta hjälp av bogserbåt/ar. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu