navion hispania Inlagd April 28, 2019 Dela Inlagd April 28, 2019 8 timmar sedan, skrev Tallviking: Ja jag såg det när jag passerade där idag låg två norska färjor på varvet närmast bron Stämmer det, tog en tur igår efter lunch till detta varv. Fredriksen bygger 6 st brönnbåtar på samma varv,har halvt om halvt en förfrågan om komma dit så man var tvungen att ta en titt. Men som man säger- The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Raggarn Inlagd April 29, 2019 Dela Inlagd April 29, 2019 On 2019-04-27 at 21:17, skrev Scandinaviancorner: Luossa Jag tror båda av mina bröder låg på henne (hihi😀). Definitivt Zebben. Efter Luossa klev han på Tarfala. Detta var på 70-talet. Sköt om dig Anders och de dina. Puss puss Raggarn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 10, 2019 Dela Inlagd Maj 10, 2019 Var och titta på 6 st "laxlus" båtar som Fredriksen MOWI bygger om man skulle hoppa på. Sugs upp med vacum vaskas i färskvatten. Så en jävla produktion av färskvatten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 12, 2019 Dela Inlagd Maj 12, 2019 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 14, 2019 Dela Inlagd Maj 14, 2019 Japp börjar bli klart för att lägga upp henne, i jobb kommer hon nog inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 16, 2019 Dela Inlagd Maj 16, 2019 Dags att spinna på bogservajer 83 mm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 22, 2019 Dela Inlagd Maj 22, 2019 Från land in i dockan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 22, 2019 Dela Inlagd Maj 22, 2019 7 timmar sedan, skrev navion hispania: Från land in i dockan Jag vet inte varför men det är ju liksom bara vackert på ngt sätt.......... Gud vad jag tilltalas av bilder som de här...... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
windrode Inlagd Maj 22, 2019 Dela Inlagd Maj 22, 2019 Lite bilder från en dårlig affär jag var med på för några år sedan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
windrode Inlagd Maj 22, 2019 Dela Inlagd Maj 22, 2019 Lite flera foton från samma period. många är från Glomma Fredrikstad där vi försökte få "klassning" på gamm skuta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
windrode Inlagd Maj 23, 2019 Dela Inlagd Maj 23, 2019 Lite flera bilder på en svunnen tid. vi fick skuta till å sägla till slut äfter mycket strul. En själl sand sugare var ett annan projekt.500 tonn kunde vi få upp på en timme. Sanden torkades och sjeppades till Danmark för vidare färd till Asien som höns foder.. (Som Anders Gottland sejer= egentagna bilder 555) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
windrode Inlagd Maj 23, 2019 Dela Inlagd Maj 23, 2019 Skuta komm i drift äfter 10 månader. Hon var byggd i Aukra Norge 1966. ( Skrotades i Klaipeda för nått år sedan) Första lasten var från Tönsberg till Göteborg med 1300t grus. Vi bytte mycket stål och gjorde av med nått ton med elektroder till svätsen.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
windrode Inlagd Maj 23, 2019 Dela Inlagd Maj 23, 2019 Lite div. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 24, 2019 Dela Inlagd Maj 24, 2019 Prov kört lite däcksutrustning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
windrode Inlagd Maj 26, 2019 Dela Inlagd Maj 26, 2019 Ccb basen utanför Bergen i dag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
windrode Inlagd Maj 26, 2019 Dela Inlagd Maj 26, 2019 Besök hos en samlar kompis som har köpt mycket som jag har samlat. Bla en Norsk små Val kanon från 1893 som jag hade i många år.Den hade mycket högre värde i Japan men den tillhör Norsk kultur och ska inte föras ut ur landet. En ganska stor samling sjöfart's relaterat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
windrode Inlagd Maj 26, 2019 Dela Inlagd Maj 26, 2019 Massor med div. egna bilder på saker jag har samlat och "gillat" och lite jobb relaterat Håll tilgodo eller moderator får stryka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Maj 27, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Maj 27, 2019 Kanon bildet Per.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
windrode Inlagd Maj 27, 2019 Dela Inlagd Maj 27, 2019 13 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner: Kanon bildet Per.. Tack Anders, du gillar dom Gröna " båtarna" 555 Ditt sista rederi eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Maj 27, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Maj 27, 2019 3 timmar sedan, skrev windrode: Tack Anders, du gillar dom Gröna " båtarna" 555 Ditt sista rederi eller? Ja sista rederi var ju Norska Havila Shippings Havila neptun Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 28, 2019 Dela Inlagd Maj 28, 2019 23 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner: Ja sista rederi var ju Norska Havila Shippings Havila neptun Det vet du inte de skriker ju efter folk nu, finns inte att få tag i. Läge för en comeback? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Maj 28, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Maj 28, 2019 7 timmar sedan, skrev Soengsang: Det vet du inte de skriker ju efter folk nu, finns inte att få tag i. Läge för en comeback? Får inget Medical cert! Än så länge for tjock.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 28, 2019 Dela Inlagd Maj 28, 2019 1 timme sedan, skrev Scandinaviancorner: Får inget Medical cert! Än så länge for tjock.. Finns ju andra flaggor än Norsk, det är gott om jobb i Sverige nu....och har inte samma krav. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 28, 2019 Dela Inlagd Maj 28, 2019 Kände mig som en riktig sjöbuse härom veckan när jag var ut på en tur med M/S Kung Karl Gustaf Bilderna verkar ramla in lite hur som helst så det blir dåligt med kommentarer. Någon som hade svårt att bestämma sig om han vill åka båt eller lastbil. Bankdirektören på Swedbank bjöd mig på öl så han fick vara med på bild. Baren på soldäck var tämligen simpel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 28, 2019 Dela Inlagd Maj 28, 2019 Fick med förrätten på bild i alla fall Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu