Soengsang Inlagd December 14, 2018 Dela Inlagd December 14, 2018 7 timmar sedan, skrev navion hispania: Test däcksbelysning LED hoppas jag? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd December 14, 2018 Dela Inlagd December 14, 2018 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Soengsang: LED hoppas jag? Jo det mesta är LED , men det skall kompletteras med fler i cargo railen & flyttas om lite. Men det är varv och käftning och bråk hör vardagen till, innan ev resultat. Ändrades December 14, 2018 av navion hispania Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 14, 2018 Dela Inlagd December 14, 2018 5 timmar sedan, skrev thomas001: Kanontråd! Mer bilder!!!!! Instämmer! Fast än man bara begriper en bråkdel av begreppen så är det oerhört intressant! (Den typen av yrkesval man önskar man gjorde, men aldrig gjorde....) Är det lite som i filmerna Master and Commander, Mutiny on the Bounty, Sink the Bismarck, Perfect storm....jag vill gärna tro det...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd December 22, 2018 Dela Inlagd December 22, 2018 Norrmännen bygger vägfärjor LNG drift. Sedan är det väl "brönnbåtar" för hela slanten tills den marknaden blir överetablerad. Kalla LNG tankar. Själv undrar jag vilken som ansvar ROV porten som står rakt ut i ändläget. Turkisk ingenjör konst dessutom i rescue zoonen.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 3, 2019 Dela Inlagd Januari 3, 2019 Haha......och se sen. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 3, 2019 Dela Inlagd Januari 3, 2019 On 2018-12-22 at 19:14, skrev navion hispania: Norrmännen bygger vägfärjor LNG drift. Sedan är det väl "brönnbåtar" för hela slanten tills den marknaden blir överetablerad. Kalla LNG tankar. Själv undrar jag vilken som ansvar ROV porten som står rakt ut i ändläget. Turkisk ingenjör konst dessutom i rescue zoonen.. I somras åkte jag med ett par nya batteridrivna färjor i Norge som verkar vara det nya dom satsar på nu Problemet verkar vara avsaknad av standardiserad laddlösning vid färjelägena Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Januari 3, 2019 Dela Inlagd Januari 3, 2019 Flyttat ombord på Polaris som har Likstöms (disel elektriskt framdrift). Skall utöka hyttkapaciteten till ca 100. Fixa en massa skit som inte Turkarna klara av förra gången. Med ned kom en LARS (Launch and Recovery System) från Kongsberg för ROV. (remotely operated vehicle) lastat i Kristiansund. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Januari 3, 2019 Dela Inlagd Januari 3, 2019 Rolls Royce här idag och ser om vi kan få ordning på kätting körningen. Helt åt helvete som det är nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd Januari 14, 2019 Dela Inlagd Januari 14, 2019 Kopparlampa gjord av min farfars far John Albert Andersson 1:ste Styrman på Svenska Lloyds S/S Fylgia, den lär vara gjord av plåt från en vattentank, Chiefen ombord gjorde en fyrkantig lampa men sedan var det för lite plåt kvar så Alberts lampa blev trekantig. Var inne på vinden hos far och mor och såg den stå längst inne i ett hörn, minns att den hängde i hallen när jag var pojk, tänkte att det var dags att ge den ett nytt liv. Enligt farfar fick den inte putsas blank och det tyg som hängde inuti skulle va av en orangegul kulör (varför?), men men nu blev den blank med ett gråaktigt tyg sytt på sjömansvis. S/S Fylgia gick ner i en storm 1924 med man och allt utanför Gräsö, lastad med virke och maskindelar. Albert tror jag hittades i Ålands skärgård. Även om jag aldrig träffat honom så är är det ett minne med historia. I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 15, 2019 Dela Inlagd Januari 15, 2019 Kopparlampa gjord av min farfars far John Albert Andersson 1:ste Styrman på Svenska Lloyds S/S Fylgia, den lär vara gjord av plåt från en vattentank, Chiefen ombord gjorde en fyrkantig lampa men sedan var det för lite plåt kvar så Alberts lampa blev trekantig. Var inne på vinden hos far och mor och såg den stå längst inne i ett hörn, minns att den hängde i hallen när jag var pojk, tänkte att det var dags att ge den ett nytt liv.Enligt farfar fick den inte putsas blank och det tyg som hängde inuti skulle va av en orangegul kulör (varför?), men men nu blev den blank med ett gråaktigt tyg sytt på sjömansvis. S/S Fylgia gick ner i en storm 1924 med man och allt utanför Gräsö, lastad med virke och maskindelar. Albert tror jag hittades i Ålands skärgård. Även om jag aldrig träffat honom så är är det ett minne med historia. Etsning + hammrande + nitningSer det ut som.En ruskig historia med förlisningen. Möjligen blev dom överrumplade. Kan väl inte gått ut i storm med vilje. Väderprognoser fanns väl inte. Ps Blåser rejält i Stockholm just i detta nu.Så Östersjön kanske är lite besvärlig igen. Men inte lika illa som stormen som var för någon vecka sedan. DsSkickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 15, 2019 Dela Inlagd Januari 15, 2019 3 timmar sedan, skrev Nicholas: Blåser rejält i Stockholm just i detta nu. Ska gudarna veta, parkerade i Stockholm inatt, sällan det är så mycket vind så här långt inne i skärgården.... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Mars 7, 2019 Dela Inlagd Mars 7, 2019 Å så går dagarna här nere på varvet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Mars 7, 2019 Dela Inlagd Mars 7, 2019 Lite mer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 7, 2019 Dela Inlagd Mars 7, 2019 9 timmar sedan, skrev navion hispania: Å så går dagarna här nere på varvet Det där var en fräck grej, förstår de ska köra någon form av flytande last......vad då? Verkar ju inte vara för spot laster, då den inte är av flat top typ. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Mars 7, 2019 Dela Inlagd Mars 7, 2019 2 timmar sedan, skrev Soengsang: Det där var en fräck grej, förstår de ska köra någon form av flytande last......vad då? Verkar ju inte vara för spot laster, då den inte är av flat top typ. Eide marine services hade en del (Semi Submersible Heavy Lift Vessel) innan konkursen. Turkarna/varvet köpte den efter de fraktat hit denna då halvfärdiga ankar hanteraren + 70 containers med utrustning från Korea på den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Raggarn Inlagd April 17, 2019 Dela Inlagd April 17, 2019 Svenska Marinens as till Tug. Hercules⚓️ Vilka jävla pipor med tanke på hennes storlek. Ursäkta kvallen på bilderna, men solen sken mitt i trynet, samt fotoförbud🤫 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 18, 2019 Dela Inlagd April 18, 2019 (ändrad) 8 timmar sedan, skrev Raggarn: Svenska Marinens as till Tug. Hercules⚓️ Vilka jävla pipor med tanke på hennes storlek. Ursäkta kvallen på bilderna, men solen sken mitt i trynet, samt fotoförbud🤫 Finns 2 st sådana, Hector och Hercules https://www.forsvarsmakten.se/sv/information-och-fakta/materiel-och-teknik/sjo/hms-hercules/ Ganska nya (2016) och har ersatt de tidigare Hera och Heros men även de två större som fanns förut som hette Ajax och Achilles https://gotamedia2.solidtango.com/video/se-forsvarets-nya-muskelpaket Ändrades April 18, 2019 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd April 18, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 18, 2019 Krigsseglats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd April 18, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 18, 2019 Sneseglare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd April 18, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 18, 2019 Lite proviant Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 18, 2019 Dela Inlagd April 18, 2019 Fanns gott om Tug`s i varierande storlekar i Hamburg “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 18, 2019 Dela Inlagd April 18, 2019 Hamburg har ett stort marinmuseum värt ett besök om man har vägarna förbi. En go pilsner efter besöket satt inte heller fel “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 18, 2019 Dela Inlagd April 18, 2019 (ändrad) Lägger in lite sjöfartsbilder i denna tråd. De har har med i en resetråd förr så det blir en repris för en del 😉 Hamburg är en trevlig stad att flanera i och då menar jag inte den kända gatan. Ändrades April 18, 2019 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 18, 2019 Dela Inlagd April 18, 2019 Besök på ett fartyg där som man även kan bo på om så vill https://en.wikipedia.org/wiki/Cap_San_Diego https://capsandiego.de/ Inte så mycket dataskärmar där, men en svensk rorgängare hade de Självklart kunde man även få en kall pilsner på däck “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd April 18, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 18, 2019 5 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Besök på ett fartyg där som man även kan bo på om så vill https://en.wikipedia.org/wiki/Cap_San_Diego https://capsandiego.de/ Inte så mycket dataskärmar där, men en svensk rorgängare hade de Självklart kunde man även få en kall pilsner på däck 5 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Besök på ett fartyg där som man även kan bo på om så vill https://en.wikipedia.org/wiki/Cap_San_Diego https://capsandiego.de/ Inte så mycket dataskärmar där, men en svensk rorgängare hade de Självklart kunde man även få en kall pilsner på däck Lite proviant Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu