SatanG Inlagd April 30, 2018 Dela Inlagd April 30, 2018 2 minuter sedan, skrev Naam jai: Vad är det för pajas? han har väl inget Singha linne? Nä, kan ju omöjligt vara en sjöman på den bilden / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tong jai Inlagd Maj 1, 2018 Dela Inlagd Maj 1, 2018 10 timmar sedan, skrev SatanG: Hahaha man är kanske lite miljöskadad men min första tanke var "lite annorlunda placering på p/v ventilerna". Nitrogentankar på däck? Så här ser min cell ut, inte alls av din kaliber tyvärr. / SatanG Din cabin ser helt ok ut. Ja, nitrogen + en tank för olika vaskmedel. Skrivbords delen åkte ut, har redan ett kontor, vill ha en liten fristad i min hytt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 6, 2018 Dela Inlagd Maj 6, 2018 4 båts jobb i Gävle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 8, 2018 Dela Inlagd Maj 8, 2018 Trånga utrymmen i en bogserbåt, inte lätt att vara kort 2:stm när apoteket ska inventeras.Vad heter en sån här förresten, på engelska?Sent from my SM-A910F using Tapatalk Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Maj 8, 2018 Dela Inlagd Maj 8, 2018 16 minuter sedan, skrev Soengsang: Trånga utrymmen i en bogserbåt, inte lätt att vara kort 2:stm när apoteket ska inventeras. Vad heter en sån här förresten, på engelska? Sent from my SM-A910F using Tapatalk Pruttpåse borde väl bli "fartbag" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 8, 2018 Dela Inlagd Maj 8, 2018 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Soengsang: Trånga utrymmen i en bogserbåt, inte lätt att vara kort 2:stm när apoteket ska inventeras. Vad heter en sån här förresten, på engelska? Sent from my SM-A910F using Tapatalk Heat bottle eller värme flaska på svenska https://www.google.se/search?client=tablet-android-huawei&biw=1280&bih=800&ei=NWrxWpW3AoG0sgHX7KDQCg&q=heat+bottle&oq=heat+bottle&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.3..0j0i22i30l4.26410.34668..37420...1....91.856.14......0....1.......3..35i39j0i131j0i67j0i203.tqFsykt20tA%3D Ändrades Maj 8, 2018 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 8, 2018 Dela Inlagd Maj 8, 2018 Heat bottle eller värme flaska på svenska https://www.google.se/search?client=tablet-android-huawei&biw=1280&bih=800&ei=NWrxWpW3AoG0sgHX7KDQCg&q=heat+bottle&oq=heat+bottle&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.3..0j0i22i30l4.26410.34668..37420...1....91.856.14......0....1.......3..35i39j0i131j0i67j0i203.tqFsykt20tA%3DNja.Var mer intresserad om någon visste den korrekta medicinska benämningen. Sent from my SM-A910F using Tapatalk Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cavemannen Inlagd Maj 8, 2018 Dela Inlagd Maj 8, 2018 7 minuter sedan, skrev Soengsang: Nja. Var mer intresserad om någon visste den korrekta medicinska benämningen. Sent from my SM-A910F using Tapatalk Vad är det för något? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 8, 2018 Dela Inlagd Maj 8, 2018 1 timme sedan, skrev Soengsang: Nja. Var mer intresserad om någon visste den korrekta medicinska benämningen. Sent from my SM-A910F using Tapatalk "Hot water bottle" Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Maj 8, 2018 Dela Inlagd Maj 8, 2018 On 2018-04-30 at 22:32, skrev SatanG: Bor för tillfället på Sjöfartshotellet vid slussen i Stockholm. Man blir ju lite undrande över deras flyer för sjömansbaren, är det så här vi ser ut / SatanG Nja.Det är väl bara sjöbusen Gotland som ser ut så. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Maj 8, 2018 Dela Inlagd Maj 8, 2018 6 minuter sedan, skrev B747: Nja.Det är väl bara sjöbusen Gotland som ser ut så. Ja snygg är han ju Gotland men det är nog lite för lite däcktrampande för att kalla honom sjöman. Vägverkets linfärja kanske han praoat på någon sommar som mässjänta 😉 / SatanG i riskzonen för en "knackning" "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Maj 8, 2018 Dela Inlagd Maj 8, 2018 25 minuter sedan, skrev SatanG: Ja snygg är han ju Gotland men det är nog lite för lite däcktrampande för att kalla honom sjöman. Vägverkets linfärja kanske han praoat på någon sommar som mässjänta 😉 / SatanG i riskzonen för en "knackning" Detta kommer du att få äta upp,hehe. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 8, 2018 Dela Inlagd Maj 8, 2018 Ja denna vägfärja bogsera vi ned i går från Holmsund till Gustafsviksvarv uppe i Ångermanälven. Hjärtstocken knäckt, rodret ligger mot propellern så vi får väl se vad det sluttar när vi tittar närmare på henne i docken. Fina resa ned längs högakusten , ingen mässjänta mönstrad tyvärr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 8, 2018 Dela Inlagd Maj 8, 2018 5 minuter sedan, skrev navion hispania: Hjärtstocken knäckt, rodret ligger mot propellern så vi får väl se vad det sluttar när vi tittar närmare på henne i docken Backat i is? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 8, 2018 Dela Inlagd Maj 8, 2018 2 timmar sedan, skrev Soengsang: Backat i is? Japp men sedan var Kronö och koppla henne i aktern. Drog henne gennom 40 cm kärnis til Holmsund. Så då gick det definitivt åt helvete. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 8, 2018 Dela Inlagd Maj 8, 2018 1 minut sedan, skrev navion hispania: Japp men sedan var Kronö och koppla henne i aktern. Drog henne gennom 40 cm kärnis til Holmsund. Så då gick det definitivt åt helvete. Drog de henne baklänges, waow var ju som gjort för att kröka hjärtstocken..... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 16, 2018 Dela Inlagd Maj 16, 2018 Var kanske lite träffande...... Men ligger nog något i det.... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Maj 16, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Maj 16, 2018 20 minuter sedan, skrev Soengsang: Var kanske lite träffande...... Men ligger nog något i det.... Stammer precis det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 16, 2018 Dela Inlagd Maj 16, 2018 2 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner: Stammer precis det Ja tyvärr 555555. Jag var ju som en jakthund fram till jag var 28-29 år, sen halvfet fram till 37-38 års åldern, och nu fan som en spärrbalong 555555. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 20, 2018 Dela Inlagd Maj 20, 2018 (ändrad) Det här blev ju inte så bra, blev nog en intressant bärgning Ändrades Maj 20, 2018 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Maj 20, 2018 Dela Inlagd Maj 20, 2018 On 2018-05-16 at 06:41, skrev Scandinaviancorner: Stammer precis det Hur tänkte du där? Vilket rederi äger du, är det tillsammans med norbaggen. Har han fått fart på båten än? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 21, 2018 Dela Inlagd Maj 21, 2018 Resultatet av "isskador", ödelagt hjärtstock, sprickor styrmaskin och knäckt kvadrant. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 21, 2018 Dela Inlagd Maj 21, 2018 18 timmar sedan, skrev Wangthong: Hur tänkte du där? Vilket rederi äger du, är det tillsammans med norbaggen. Har han fått fart på båten än? Menar du att @Scandinaviancorner blivit redare, där ser man Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Maj 21, 2018 Dela Inlagd Maj 21, 2018 8 timmar sedan, skrev Soengsang: Menar du att @Scandinaviancorner blivit redare, där ser man Det ser man ju tydligt på bilden, att SC har mera pondus än en kapten. Vilken har mera pondus än kapten, det måste väl ändå vara redaren? Så tänker i varje fall jag, en helt vanlig landkrabba. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 21, 2018 Dela Inlagd Maj 21, 2018 Telefonscannade 35 år gamla bilder idag från tiden man var tankfnask...Båsen(Kalle-Bruno) värmer fett i byssan, kocken lagom imponerad Byter namn på Sofie till OT-GarthGnist från Belgien, telegrafist är något de flesta yngre aldrig stött på.Lite blandat..Sofie o IlseSent from my SM-A910F using Tapatalk Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu