Soengsang Inlagd December 23, 2015 Dela Inlagd December 23, 2015 Jo, det känner man till.......Vi jobbar stenhårt i vårat företag för att alla chaufförer av vårt gods skall vara både svensktalande och skattebetalare i Sverige......Hoppas det går ut till era kunder också, jag betala gärna några kr till om jag vet att produkten har handskats med sjysta villkor.En eloge till er för denna policy. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 24, 2015 Dela Inlagd December 24, 2015 O tempore, o mores God Jul till alla sailors https://youtu.be/UAXZgnRc9zk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd December 25, 2015 Dela Inlagd December 25, 2015 Hoppas det går ut till era kunder också, jag betala gärna några kr till om jag vet att produkten har handskats med sjysta villkor. En eloge till er för denna policy. Jo, kunderna vet om det och tycker det är bra på pappret men de har fan ingen lust att betala "sin del" av kakan...... Snacka om dubbelmoral...... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd December 26, 2015 Dela Inlagd December 26, 2015 I nionde klass fick jag möjligheten att prya på denna skorv....... Fick en fantastisk hytt med både säng & soffa samt egen dusch med toa....... Det var då mina drömmar om att bli sjöman vaknade på riktigt men våran värdelösa yrkesvalslärare knäckte mig totalt då han sa att det inte fanns ngn framtid för svenskar inom sjöfarten....... Hmmmmm, skulle vilja säga att svenska och norska sjöbefäl står högt på listan idag..... Hade också mina drömmar om sjömanslivet men kom inte längre än att jag sökte jobb som biljettförsäljare på Kalmarsundsfärjorna som gick mellan Kalmar och Färjestaden på Öland, det hade ju i och för sig också varit ett liv på sjön men å andra sidan fick jag inte det jobbet. Blev rörmokare i stället och då fick jag ju kröka och gänga hela dagarna. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd December 30, 2015 Dela Inlagd December 30, 2015 Första isbrytningen tid att sticka av till Khao lak. Skickat från min SM-G920F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 3, 2016 Dela Inlagd Januari 3, 2016 Ligger o väntar på en kollast utanför Riga, av någon anledning så är lasten inte i Riga ännu, hoppas på att få gå in o lasta idag men i sämsta fall tydligen på tisdag, mså man får roa sig med lite båtfotande. Kallt som fan här! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 11, 2016 Dela Inlagd Mars 11, 2016 http://www.di.se/artiklar/2016/3/10/varldens-rederier-tvingas-skrota-jatteskeppen/ Detta var inte vanligt under Gotlands tid eller? Ända erfarenhet av skepp och skutor som jag har är jag jobbade på varv -77 -80. Vi byggde om ryska korvetter till moderna finska med aluminium däck uppe på! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 9, 2016 Dela Inlagd Maj 9, 2016 Tja vevaxel indikering innan dom tömmer dockan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
j43 Inlagd Maj 9, 2016 Dela Inlagd Maj 9, 2016 Byggd i Åmål. Vilket år? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 9, 2016 Dela Inlagd Maj 9, 2016 2 minuter sedan, skrev j43: Byggd i Åmål. Vilket år? 1964 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 9, 2016 Dela Inlagd Maj 9, 2016 500 bar högtrycks vaskning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 10, 2016 Dela Inlagd Maj 10, 2016 Tja lite förberedelser för axeldragning, roder, anoder ankar kätting ut för insp, sjökistor och lite annat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 10, 2016 Dela Inlagd Maj 10, 2016 Tja lite förberedelser för axeldragning, roder, anoder ankar kätting ut för insp, sjökistor och lite annat. Ligger ni kvar till helgen? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 10, 2016 Dela Inlagd Maj 10, 2016 Tja lite förberedelser för axeldragning, roder, anoder ankar kätting ut för insp, sjökistor och lite annat. Är det diesel i 4" rören? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 10, 2016 Dela Inlagd Maj 10, 2016 26 minuter sedan, skrev Soengsang: Ligger ni kvar till helgen? Tja lite förberedelser för axeldragning, roder, anoder ankar kätting ut för insp, sjökistor och lite annat. Till den 24/5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 10, 2016 Dela Inlagd Maj 10, 2016 Tja lite förberedelser för axeldragning, roder, anoder ankar kätting ut för insp, sjökistor och lite annat. Till den 24/5 Får se om jag sätter i arbetsbåten o åker bort o hälsar på er, ligger i Värtan.... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 11, 2016 Dela Inlagd Maj 11, 2016 8 timmar sedan, skrev Soengsang: Får se om jag sätter i arbetsbåten o åker bort o hälsar på er, ligger i Värtan.... Ja du är välkommen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 11, 2016 Dela Inlagd Maj 11, 2016 En medlem på MPR på förstasidan på en norsk tidning här i Thailand. http://www.thailandstidende.com/ Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Maj 11, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Maj 11, 2016 23 minuter sedan, skrev Fritz: En medlem på MPR på förstasidan på en norsk tidning här i Thailand. http://www.thailandstidende.com/ Fritz.. Ja dom har skrivit en hel del fel ser jag!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 11, 2016 Dela Inlagd Maj 11, 2016 Tja bilder från dagen inkl proviantering . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 12, 2016 Dela Inlagd Maj 12, 2016 Tja propeller och axel på väg till verkstan, propeller för ÖH. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 12, 2016 Dela Inlagd Maj 12, 2016 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 13, 2016 Dela Inlagd Maj 13, 2016 Tja lite dålig inner Cedervall/tätning , uppmärkning av ankarkätting och propeller/axel med yttre Cedervall/tätning på verkstan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 13, 2016 Dela Inlagd Maj 13, 2016 Inte så dum utsikt från varvet och vädret är ju helt ok. Gotlandsbolaget överhalar RR/KaMeWA waterjet. Trä skutor i andra dockan tja inge brist på jobb om man har en träskuta. Bandsåg av äldre modell. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Maj 14, 2016 Dela Inlagd Maj 14, 2016 (ändrad) Så här kan det se ut ombord när man passerar Adenviken / Somalia. Engelska elitsoldater i kombination med dubbla törnar taggtråd och 10 vattenkanoner a 10 bars tryck gör susen. Välkomna! Här diskriminerar vi ingen utan vi skjuter på alla. / SatanG Ändrades Maj 14, 2016 av SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu