Scandinaviancorner Inlagd Maj 15, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 15, 2014 Här en annan dansk båt en Ostasiatare ÖK som har fått rostknackare ,målare ombord i Hongkong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Maj 16, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 16, 2014 Lite sjömans arbete av en reperatör från Oxelösund som bodde i Manila. Han dog sittande på en stol i mässen på en Walleniusbåt.. R.I.P. Rolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Maj 16, 2014 Dela Inlagd Maj 16, 2014 Vilket år är han född, har själv bott i Oxelösund i nästan 15 år.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Maj 16, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 16, 2014 Han skulle varit 56 år idag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Maj 16, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 16, 2014 Han skulle varit 56 år idag Jag tror han hette Roland Gustavsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Maj 16, 2014 Dela Inlagd Maj 16, 2014 Jag tror han hette Roland Gustavsson Ska kolla i gamla skolkataloger om jag hittar honom, lite för ung för mig om jag ska hitta honom.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Hultgren Inlagd Maj 16, 2014 Dela Inlagd Maj 16, 2014 Lite båtar från min tid till sjöss. M/S Korshamn, Salén tidigare M/S Axeline Brodin, En gammal styckegodsare som gick på Öst Afrika M/S Pacific Wasa bulker, Salén M/S Tosca bilbåt från Wallenius M/S Madame Butterfly också Wallenius M/S Aniara likaledes Wallenius Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Maj 16, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 16, 2014 Lite båtar från min tid till sjöss. M/S Korshamn, Salén tidigare M/S Axeline Brodin, En gammal styckegodsare som gick på Öst Afrika korshamn_1957_1.jpg M/S Pacific Wasa bulker, Salén pacific_wasa_1972_1.jpg M/S Tosca bilbåt från Wallenius M/S Madame Butterfly också Wallenius tosca_1978_1.jpgmadame_butterfly_1981_1.jpg M/S Aniara likaledes Wallenius aniara_1978_1.jpg Har du mer bilder från din tid till sjöss så lägg in dom.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Hultgren Inlagd Maj 16, 2014 Dela Inlagd Maj 16, 2014 Har du mer bilder från din tid till sjöss så lägg in dom.. Ska kolla i gömmorna SC, de tidigaste hittar jag inga bilder på men ska leta vidare. Kommer ett antal tankers så småningom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mal03 Inlagd Maj 17, 2014 Dela Inlagd Maj 17, 2014 Jag tror han hette Roland Gustavsson Jag undervisar hans filippinska dotter i skolan nu,kanon duktig och trevlig tjej Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Maj 17, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 17, 2014 Jag undervisar hans filippinska dotter i skolan nu,kanon duktig och trevlig tjej Ja han var en utmärkt Motorman och reperatör , seglade ihop med honom i Khilship på en kemikalie tanker som hette Coralla. Hur gammal är dottern nu?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mal03 Inlagd Maj 17, 2014 Dela Inlagd Maj 17, 2014 17-18. Det vart strul med mammans nya karl, så hon och storebrorsan vart tvungna att flytta till farmor och farfar i Oxelösund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Hultgren Inlagd Maj 18, 2014 Dela Inlagd Maj 18, 2014 Första bekantskapen med sjölivet. Tonsund från Bromösund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 18, 2014 Dela Inlagd Maj 18, 2014 Lite båtar från min tid till sjöss. M/S Korshamn, Salén tidigare M/S Axeline Brodin, En gammal styckegodsare som gick på Öst Afrika korshamn_1957_1.jpg M/S Pacific Wasa bulker, Salén pacific_wasa_1972_1.jpg M/S Tosca bilbåt från Wallenius M/S Madame Butterfly också Wallenius tosca_1978_1.jpgmadame_butterfly_1981_1.jpg M/S Aniara likaledes Wallenius aniara_1978_1.jpg Tja i Aniara var jag en sväng i Madamen en massa resor trivdes väldigt bra där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Maj 18, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 18, 2014 Första bekantskapen med sjölivet. Tonsund från Bromösund Tonsund-IMO-5364736.jpg Ja Tonsund kännar jag till. Det var en kompis till mig på Gotland som köpte henne. Och hängde upp någon märklig bekvämlighets trasa i röven på henne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Hultgren Inlagd Maj 18, 2014 Dela Inlagd Maj 18, 2014 Tja i Aniara var jag en sväng i Madamen en massa resor trivdes väldigt bra där. Var två resor med Madamen, var bra och ett bra gäng Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Hultgren Inlagd Maj 18, 2014 Dela Inlagd Maj 18, 2014 Ja Tonsund kännar jag till. Det var en kompis till mig på Gotland som köpte henne. Och hängde upp någon märklig bekvämlighets trasa i röven på henne Var på Tonsund 71 eller 72, killarna som hade den då var riktigt goa gubbar. Blev ju bara resor i grodhavet typ Tyskland, Polen osv. men helt OK Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Hultgren Inlagd Maj 18, 2014 Dela Inlagd Maj 18, 2014 Tar väl en bild till, kommer inte ihåg när jag var på denna men troligen i slutet på 70talet. M/T Okturus OK rederierna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Hultgren Inlagd Maj 19, 2014 Dela Inlagd Maj 19, 2014 Tja i Aniara var jag en sväng i Madamen en massa resor trivdes väldigt bra där. Var på Madamen 82-83 har jag för mig, när var du där? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Maj 20, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 20, 2014 Hej hej Hoppas ni mår bra för det gör jag.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Maj 20, 2014 Dela Inlagd Maj 20, 2014 Tar väl en bild till, kommer inte ihåg när jag var på denna men troligen i slutet på 70talet. M/T Okturus OK rederierna okturus_1973_1.jpg Den hade väl en systerbåt som hette Oktavius eller nåt liknande. Vi gjorde en del dykjobb på dom när dom besökte Stockholm. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 20, 2014 Dela Inlagd Maj 20, 2014 Den hade väl en systerbåt som hette Oktavius eller nåt liknande. Vi gjorde en del dykjobb på dom när dom besökte Stockholm. yes dom sista båtarna som byggdes för Ok Oktavius och Okturus. Mycket bra båtar som för övrigt var dom sista fartyg som byggdes på Uddevalla varvet. Jag hade förmånen att segla som Rep, andre och Förste maskinist i Oktavius. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Maj 20, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 20, 2014 Har du fått några förmåner på Florida bar med... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Maj 20, 2014 Dela Inlagd Maj 20, 2014 Frukostdags i US gulfen. Snart 13 veckor ombord men vi hade iaf tur med vädret / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Maj 20, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 20, 2014 US Gulf lightering 2.jpg Frukostdags i US gulfen. Snart 13 veckor ombord men vi hade iaf tur med vädret / SatanG Vilken båt är du ombord i!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu