navion hispania Inlagd Februari 4, 2014 Dela Inlagd Februari 4, 2014 Tja nästa jobb ser det ut som Ocean Rig Athena dock inte henne på bild prövar en grek arbetsgivare denna gång, Korea blir det på varvet. Tja som det ser ut så skall nå typ av SAT av drill equipment, dp & säkert mycket annat av klinten. skall ske 100 Nm utanför Phuket, vilket innebär (tar ca 4 veckor) det av mönstring Phuket innan dom ge sig av till Angola. Passar mig perfekt med avm i Phuket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Mars 30, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Mars 30, 2014 En liten Thai lady okom ombord i Kho si chang och var med hela resan upp till Bangkok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Mars 30, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Mars 30, 2014 Här har vi Clions kärrings syster i Ghana. Tillsamman med Göran Västervik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Mars 30, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Mars 30, 2014 Här en gammal svensk som Thailändarna köpte. Den går på Phuket Singapore Bangkok. Och säkert fler hamnar än så. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Mars 30, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Mars 30, 2014 Busuanga i Penang 1973 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Mars 30, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Mars 30, 2014 Här kommer Pattaya ångande Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Mars 30, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Mars 30, 2014 Undrar hur många sjöfolk det finns på detta forum?? Jag känner till ett tio tal... Men det finns säkert fler. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd April 19, 2014 Trådstartare Dela Inlagd April 19, 2014 Boogie street Singapore Ja den till vänster kunde ha behållt tröjan på.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd April 28, 2014 Trådstartare Dela Inlagd April 28, 2014 . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd April 28, 2014 Trådstartare Dela Inlagd April 28, 2014 Här är det många Scandinaviska sjöfolk som varit.En mycket känd street i Kobe.. men när dom här bilderna kom till var man inte ens född.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd April 28, 2014 Trådstartare Dela Inlagd April 28, 2014 Navion eller Tomur, vem av er kör? http://youtu.be/Vr-AY6kro0I Ja inte är det Navion för han är en diesel råtta och tillhör gruvfolket Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 28, 2014 Dela Inlagd April 28, 2014 Hittade några mobilbilder av dålig kvalite från Birka Transporter i Gälve “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd April 29, 2014 Trådstartare Dela Inlagd April 29, 2014 Här gick jag igenom Panama kanalen med Danska Falstria Och med Svenska Arawak Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd April 29, 2014 Trådstartare Dela Inlagd April 29, 2014 Här gick vi igenom med Svenska Amerika linjens Gripsholm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd April 30, 2014 Trådstartare Dela Inlagd April 30, 2014 Salen Rederiernas första bananjagare!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SanMakha Inlagd Maj 3, 2014 Dela Inlagd Maj 3, 2014 I början av april 1012 så skrev jag att skulle ner och hämta min blivande fru från Chiang Rai. Nu är vi gifta och jag blev "plast-farfar" för 20 dagar sedan. Ett par tomter han vi hunnit skaffa och nu förbereder vi framtida bygge genom att sätta upp ett staket på den tomt som vi ska bygga på. Men det är en senare historia, ingen brådis här inte. Men under tiden så fortsätter jag att läsa alla era fina inlägg om än den ena än den andra ibland "konstiga" skutan och vad dom används till. Fantastiskt vad det finns fina grejer på sjön. Och vilka trevliga killar det verkar vara som manövrerar dom! Topp! Ha en god sommar! Själv så har jag ryggskott. Men det fixar frugan med ett leende! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Maj 4, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 4, 2014 Det var ingen dålig tomt det där? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SanMakha Inlagd Maj 4, 2014 Dela Inlagd Maj 4, 2014 Det var ingen dålig tomt det där? Den är inte så stor, cirka 1500 kvadrat meter, men jag har en till med samma storlek. Det är egentligen lite mysigare med en lätt lutning och i en tyst omgivning. Men tanten ville mera mot "centrum" så nu bygger vi bara 300 meter från hennes syster. Visserligen hamnade muren på en granntomt, men han blev bara glad över det för nu slipper han bygga en mur. Bananer och mango samt en del annat växer redan och mera blir det. Det fina är ju att det händer medans jag inte är där, inget krångel med ryggskott alltså. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Maj 4, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 4, 2014 Ligger tomtarna utanför Chiangrai? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SanMakha Inlagd Maj 4, 2014 Dela Inlagd Maj 4, 2014 Ligger tomtarna utanför Chiangrai? Japp! Dom ligger söder ut. På kartan tar du väg 1 söder ut, några mil nedanför Chiang Rai hittar du väg 1126, ta in på den mot öster. När du kommer till Pa Daet så är du i kommunen. Efter några kilometer söder ut på samma väg så hittar du Ban San Makha, där gör väg 1126 en 90 gradig sväng mot öster. Du är framme! På kartan bildar väg 1126 en fyrkant när den svänger, vi har tomten i vägkorset som ligger uppe i högra hörnet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Maj 15, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 15, 2014 Bananjagare salen rederierna Stockholm Bästa båt jag varit i.. Central -Amerika Syd- Amerika Fjärran Östern Bättre trad kan man inte få Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Maj 15, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 15, 2014 En gammal Maersk båt i Hongkong. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 15, 2014 Dela Inlagd Maj 15, 2014 En gammal Maersk båt i Hongkong. Hade dom inga rostknackare på den? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Maj 15, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 15, 2014 Det kan va gott att få komma iland efter en 2-3 veckor i sjön och få avreagera sig lite Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Maj 15, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 15, 2014 Hade dom inga rostknackare på den? Lång resa i sjön, men det kom säkert kineser ombord och knacka när dom kom till kaj.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu