B747 Inlagd Augusti 26, 2012 Dela Inlagd Augusti 26, 2012 så fort jag ser en pub blir jag sugen,fan också att man jobbar. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Augusti 26, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Wreglys bar Aberdeen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Augusti 26, 2012 Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Sjöman skulle man bli! PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Augusti 26, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Insidan Wegluys bar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Augusti 26, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Malone ett annat vattenhål på väg ombord Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Augusti 26, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Och det här stället är väll världsberömt bland olje och sjöfolk The Crown and Anchor i Aberdeen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Augusti 26, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Och så The Gaslamp . Där har man fått sig många kalla Tennents Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Augusti 26, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Norrmän över hela hamnen, bara fjällapebåtar så långt ögat kan nå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Augusti 26, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Toppen väder i Aberdeen idag. Solbadning på backen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Augusti 26, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Och här kommer bilden!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Augusti 26, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Båten på utsidan oss har swimmingpool Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 26, 2012 Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Båten på utsidan oss har swimmingpool Var? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Augusti 26, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Ser du den bruna lådan akter om winchen ,där har dom byggt en pool Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 26, 2012 Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Ser du den bruna lådan akter om winchen ,där har dom byggt en pool Ok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefantaby Inlagd Augusti 26, 2012 Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Gjorde 16 mån på Grängesberg(Aurivaara, Luossa, Raunala + en till glömt namnet) tänkte bli sjöbefäl men det var inte som i pojkböckerna med spännande upplevelser i hamnarna så jag mönsrade av för gott juni 1970, men jag lärde mig mycket så jag ångrar det inte alls. Stefan Täby Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefantaby Inlagd Augusti 26, 2012 Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Raunala jag till höger/Stefan Täby Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Augusti 26, 2012 Dela Inlagd Augusti 26, 2012 ahhh tjusigt stefan...ser ut som norge...var det Narvik-Buchanan traden? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefantaby Inlagd Augusti 26, 2012 Dela Inlagd Augusti 26, 2012 ahhh tjusigt stefan...ser ut som norge...var det Narvik-Buchanan traden? hej lite osäker det var ju ett bulkfartyg så vi gick ibland med malm från narvik tilleuropa men ofta med olja både från Libanon till Kanarieöarna och en gång från Persiska viken till Kanarieörna runt Afrika suezkanalen var stängd 1969 tror jag det var/Stefan Täby Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
j43 Inlagd Augusti 26, 2012 Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Kan det vara Narvik-Antwerpen-Buchanan? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefantaby Inlagd Augusti 26, 2012 Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Kan det vara Narvik-Antwerpen-Buchanan? Narvik Antwerpen absolut men Buchanan vet jag intevar det ligger så då har jag nog intevarit där Motorelev på Aurivara Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Augusti 26, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Gjorde 16 mån på Grängesberg(Aurivaara, Luossa, Raunala + en till glömt namnet) tänkte bli sjöbefäl men det var inte som i pojkböckerna med spännande upplevelser i hamnarna så jag mönsrade av för gott juni 1970, men jag lärde mig mycket så jag ångrar det inte alls. Stefan Täby Jag har vart på Laponia, Aurivaara , Nikkala, Luossa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
j43 Inlagd Augusti 26, 2012 Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Narvik Antwerpen absolut men Buchanan vet jag intevar det ligger så då har jag nog intevarit där Motorelev på Aurivara På 60-talet drev LKAB ett stort dagbrott i Buchana Liberia, många svenska som jobbade där. Jag har fortfarande järnstoft från Buchanan kvar i min vänstra axel efter en olycka på transportbandet i Antwerpens hamn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefantaby Inlagd Augusti 26, 2012 Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Jag har vart på Laponia, Aurivaara , Nikkala, Luossa Aha då har vi trampat samma däck jag mönstared på Aurivarra i Luleå 1968 och mönstared av Luossa i Narvik våren 1970/Stefan Täby Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefantaby Inlagd Augusti 26, 2012 Dela Inlagd Augusti 26, 2012 På 60-talet drev LKAB ett stort dagbrott i Buchana Liberia, många svenska som jobbade där. Jag har fortfarande järnstoft från Buchanan kvar i min vänstra axel efter en olycka på transportbandet i Antwerpens hamn. Ok nej jag kom aldrig till Liberia Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Augusti 26, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 26, 2012 Aurivaara byggd 1961 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu