Jump to content
IGNORERAD

Sjöfolk med anknytning till Thailand

Scandinaviancorner

Recommended Posts

Scandinaviancorner

Och det här stället är väll världsberömt bland olje och sjöfolk The Crown and Anchor i Aberdeen

post-7775-0-03631300-1345988449_thumb.jp

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Norrmän över hela hamnen, bara fjällapebåtar så långt ögat kan nå!

post-7775-0-58708000-1345994976_thumb.jp

Dela på andra sajter

Gjorde 16 mån på Grängesberg(Aurivaara, Luossa, Raunala + en till glömt namnet) tänkte bli sjöbefäl men det var inte som i pojkböckerna med spännande upplevelser i hamnarna så jag mönsrade av för gott juni 1970, men jag lärde mig mycket så jag ångrar det inte alls. Stefan Täby

Dela på andra sajter

post-9172-0-32040500-1346008835_thumb.jp

ahhh tjusigt stefan...ser ut som norge...var det Narvik-Buchanan traden?

hej lite osäker det var ju ett bulkfartyg så vi gick ibland med malm från narvik tilleuropa men ofta med olja både från Libanon till Kanarieöarna och en gång från Persiska viken till Kanarieörna runt Afrika suezkanalen var stängd 1969 tror jag det var/Stefan Täby

Dela på andra sajter

post-9172-0-27196900-1346009463_thumb.jp

Kan det vara Narvik-Antwerpen-Buchanan?

Narvik Antwerpen absolut men Buchanan vet jag intevar det ligger så då har jag nog intevarit där

Motorelev på Aurivara

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Gjorde 16 mån på Grängesberg(Aurivaara, Luossa, Raunala + en till glömt namnet) tänkte bli sjöbefäl men det var inte som i pojkböckerna med spännande upplevelser i hamnarna så jag mönsrade av för gott juni 1970, men jag lärde mig mycket så jag ångrar det inte alls. Stefan Täby

Jag har vart på Laponia, Aurivaara , Nikkala, Luossa

Dela på andra sajter

post-9172-0-27196900-1346009463_thumb.jp

Narvik Antwerpen absolut men Buchanan vet jag intevar det ligger så då har jag nog intevarit där

Motorelev på Aurivara

På 60-talet drev LKAB ett stort dagbrott i Buchana Liberia, många svenska som jobbade där.

Jag har fortfarande järnstoft från Buchanan kvar i min vänstra axel efter en olycka på transportbandet i Antwerpens hamn.

Dela på andra sajter

Jag har vart på Laponia, Aurivaara , Nikkala, Luossa

Aha då har vi trampat samma däck jag mönstared på Aurivarra i Luleå 1968 och mönstared av Luossa i Narvik våren 1970/Stefan Täby

Dela på andra sajter

På 60-talet drev LKAB ett stort dagbrott i Buchana Liberia, många svenska som jobbade där.

Jag har fortfarande järnstoft från Buchanan kvar i min vänstra axel efter en olycka på transportbandet i Antwerpens hamn.

Ok nej jag kom aldrig till Liberia

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...