Kenneth4618 Inlagd September 15, 2011 Dela Inlagd September 15, 2011 En ovanligt ful Yacht..........tycker jag Här lite mer info http://pingmag.jp/2008/01/15/wally-yacht-high-end-luxury-boat-design/ “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 15, 2011 Dela Inlagd September 15, 2011 Kul - tack för info! Tycker det för tanken till stealth - men då var det inte militärt i alla fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 15, 2011 Dela Inlagd September 15, 2011 En arbetskamrat var just på semester i Dubrovnik. Invid hamnen Port Gruz såg hon denna båt. Den har ju ett mycket säreget utseende så jag blir nyfiken. Är det någon som känner till vad det är för en båt? Inget annat än en produkt av en designer med i mitt tycke dålig smak.... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd September 15, 2011 Dela Inlagd September 15, 2011 Inget annat än en produkt av en designer med i mitt tycke dålig smak.... Håller med dig till fullo en gräslig farkost. Men detta kallar jag för design, Marieholm sweet sixteen, hade en sådan på 80-talet dock ej i detta skick BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 15, 2011 Dela Inlagd September 15, 2011 Håller med dig till fullo en gräslig farkost. Men detta kallar jag för design, Marieholm sweet sixteen, hade en sådan på 80-talet dock ej i detta skick Fel motor,ska vara en lovlo Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd September 15, 2011 Dela Inlagd September 15, 2011 Fel motor,ska vara en lovlo fan, det ante mig också att du var en sneseglare som mig BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd September 15, 2011 Dela Inlagd September 15, 2011 Tja denna är man på nu, en av värdens största AHTS. ägs av K-line Japan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd September 19, 2011 Dela Inlagd September 19, 2011 Tja denna är man på nu, en av värdens största AHTS. ägs av K-line Japan. Tja & denna var man x-tra tur på i sommar, tydligen hade den danska chiefen drabbas av "högtrycks rygg" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd September 19, 2011 Dela Inlagd September 19, 2011 Hmm stämmer ganska bra Working in the Oil Industry. When I try to explain to people exactly what I do in my job, it's sometimes difficult getting them to understand. This may put it in a way that makes it easier to grasp. 1. We work in weird shifts …. Like prostitutes. 2. They pay you to make the client happy . Like prostitutes. 3. The client pays a lot of money, but your employer keeps almost every penny ... Like prostitutes. 4. You are rewarded for fulfilling the client's dreams ... Like prostitutes. 5. Your friends fall apart and you end up hanging out with people in the same Profession as you ... Like prostitutes. 6. When you have to meet the client you always have to be perfectly groomed ... Like prostitutes. 7. But when you go back home it seems like you are coming back from hell ... Like prostitutes. 8. The client always wants to pay less but expects incredible things from you ... Like prostitutes. 9. When people ask you about your job, you have difficulties explaining it ... Like prostitutes. 10. Every day when you wake up, you say: “I'M NOT GOING TO SPEND THE REST OF MY LIFE DOING THIS SHIT”.. Like prostitutes. If you know someone in the oil industry please share this email with them so They don't feel bad anymore.Like prostitute Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd September 25, 2011 Trådstartare Dela Inlagd September 25, 2011 Tja denna är man på nu, en av värdens största AHTS. ägs av K-line Japan. 40 000 horse power Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 13, 2011 Trådstartare Dela Inlagd November 13, 2011 . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd November 13, 2011 Dela Inlagd November 13, 2011 Än så länge världens största Emma Maersk Finnjolle är OS-klass va. Mvh jrk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
arnea Inlagd November 13, 2011 Dela Inlagd November 13, 2011 Jag var så kallad sjöman när jag var yngre. 60 månader effektiv sjötid på det glada sjuttiotalet, nu väntar jag bara på pension. MVH arnea Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 16, 2011 Dela Inlagd November 16, 2011 Såg på TV4 guld i måndags filmen "Under svällande segel". En svensk film från 1952. "Svenskt drama från 1952. Olle lämnar skolan och sina föräldrar för att åka med ett skolfartyg för att lära sig sjömanskapets grunder. Det blir en strapatsfylld resa där läromästaren är en vresig gammal sjöbjörn som ställer hårda krav på sitt unga manskap. Olle får till slut nog både av sjön och sina kamrater och bestämmer sig för att lämna skeppet. Han tar jobb på en sockerplantage på Barbados" I filmen fick man vara med om ett sk. dop, när man passerar en viss plats så skall man genomföra en ceremoni. Jag vet det finns någon bild på forumet som beskriver detta. Kan väl gå lite olika till förstås. Har någon varit med om detta - hur gick det till? Man får väl inte kalla sig för riktig sjöbuse om man inte genomlidit detta...?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd November 16, 2011 Dela Inlagd November 16, 2011 Du tänker på linjedop, en ceremoni som en sjöman går igenom först gången han eller hon passerar ekvatorn. Det existerar än idag, fast kanske med mindre alkoholhaltiga varor med i bilden. I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 16, 2011 Dela Inlagd November 16, 2011 Du tänker på linjedop, en ceremoni som en sjöman går igenom först gången han eller hon passerar ekvatorn. Det existerar än idag, fast kanske med mindre alkoholhaltiga varor med i bilden. Visst tänker jag på det! Har du egen erfarenhet av ceremonin? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd November 23, 2011 Dela Inlagd November 23, 2011 Visst tänker jag på det! Har du egen erfarenhet av ceremonin? Ja visst, skall försöka hitta bilder... I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd November 23, 2011 Dela Inlagd November 23, 2011 Helikopter på däck, Navion Brittania Nyvaken Gotlänning Uppkoppling av lastslang Hej då... I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd December 3, 2011 Trådstartare Dela Inlagd December 3, 2011 I dry dock i San Fernando Spanien idag med Havila Neptun Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 3, 2011 Dela Inlagd December 3, 2011 Du har rundat till dig ser jag Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd December 3, 2011 Trådstartare Dela Inlagd December 3, 2011 Helvetes bra kock ombord en Polack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd December 3, 2011 Trådstartare Dela Inlagd December 3, 2011 Ja visst, skall försöka hitta bilder... Har du inte funnit dom bilderna snart Niklas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd December 3, 2011 Dela Inlagd December 3, 2011 Har du inte funnit dom bilderna snart Niklas Dom sitter nog i ett album, skall se när jag kommer till Sverige om ett par veckor. I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd December 3, 2011 Trådstartare Dela Inlagd December 3, 2011 (ändrad) Ok alltid kul att se på bilder från sjön Är du hemma i Pattaya nu ?? Ändrades December 3, 2011 av Scandinaviancorner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd December 4, 2011 Trådstartare Dela Inlagd December 4, 2011 (ändrad) Navion Norwegia Ändrades December 4, 2011 av Scandinaviancorner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu