audirs2 Inlagd Maj 10, 2023 Dela Inlagd Maj 10, 2023 13 minuter sedan, skrev Soengsang: Kol från Moçambique till Slite, Gotland….en jäkla väg. Heter det väg på sjön? Sjöväg, ja varför inte! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Maj 10, 2023 Dela Inlagd Maj 10, 2023 14 timmar sedan, skrev audirs2: Heter det väg på sjön? Sjöväg, ja varför inte! Ibland så är det rejäla tjälskador i den vägen, guppar som fan. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 11, 2023 Dela Inlagd Maj 11, 2023 9 timmar sedan, skrev UglyFarang: Ibland så är det rejäla tjälskador i den vägen, guppar som fan. Luftvägar likadana! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 14, 2023 Dela Inlagd Maj 14, 2023 Dags att docka i röda Ådalen imorgon. Fullt med gammalt skit. Passerade Sanna sundet på väg upp i Ångermanälven Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 16, 2023 Dela Inlagd Maj 16, 2023 Så var vi torrsatta , Green ferrys form men det tog slut på pengar. Vet inte om Vaxholm komposit skall axla manteln det är ju dom som gjort formen. Är nog många lycksökare i den gröna näringen. Så vet inte om det blir några gröna färjor till Stockholm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Maj 16, 2023 Dela Inlagd Maj 16, 2023 1 minut sedan, skrev navion hispania: Så var vi torrsatta , Green ferrys form men det tog slut på pengar. Vet inte om Vaxholm komposit skall axla manteln det är ju dom som gjort formen. Är nog många lycksökare i den gröna näringen. Så vet inte om det blir några gröna färjor till Stockholm. En grön färja måste ju vara en båt med ett vindkraftverk istället för propeller? 🤔 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 20, 2023 Dela Inlagd Maj 20, 2023 Gotländsk kustfart nu i snart 2v, kan inte bli bättre 😃 Men tyvärr Gotland-Szczecin nästa, men sen tillbaka till Gotland👍 Salvorev L/B Ingående Slite 02.00, sommar är underbart. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Maj 20, 2023 Dela Inlagd Maj 20, 2023 En båt utan last. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Maj 20, 2023 Dela Inlagd Maj 20, 2023 Båt med last. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 20, 2023 Dela Inlagd Maj 20, 2023 15 timmar sedan, skrev Soengsang: Skapligt, en dumstrut mitt på havet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 20, 2023 Dela Inlagd Maj 20, 2023 Ein båt som det har svetsats i idag! Dom som satte i Scania raka åttorna skar bort en jäkla massa material som nu måste återställas! Torpedtubsfästen blir kul att få tillbaka, finns knappt några ritningar kvar från 40 talet! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Maj 20, 2023 Dela Inlagd Maj 20, 2023 14 timmar sedan, skrev Stoneys: Båt med last. Mitt minne vill påstå att det är en av färjorna Rödby Puttgarden, en av dem kommer jag att åka med om ett par veckor... Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 21, 2023 Dela Inlagd Maj 21, 2023 Så går dagarna blästring för fullt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 21, 2023 Dela Inlagd Maj 21, 2023 2 minuter sedan, skrev navion hispania: Så går dagarna blästring för fullt. Den dockan och det varvet har vi övat med en hel del genom året vid stora marinövningar i området. Då var det vad man kallar ett K-företag men vet inte om sådana finns kvar idag Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 21, 2023 Dela Inlagd Maj 21, 2023 40 minuter sedan, skrev navion hispania: Så går dagarna blästring för fullt. Arbeit macht frei 👍 Strax Szczecin nästa.. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 21, 2023 Dela Inlagd Maj 21, 2023 Sedan var dags att besök T/B Miggs bastu klubb. Efter som den har haft Finsk flagg så är bastu ett krav. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 24, 2023 Dela Inlagd Maj 24, 2023 Tja inspekterat var enda hål på den värmländska. Men i "2 luckan" verkar nån Finne varit innan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 24, 2023 Dela Inlagd Maj 24, 2023 1 timme sedan, skrev navion hispania: Tja inspekterat var enda hål på den värmländska. Men i "2 luckan" verkar nån Finne varit innan. Förmodligen bättre än kurwa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd Maj 25, 2023 Dela Inlagd Maj 25, 2023 Så var denna varvs vistelse över, fyller dockan imorgon. Går allt väl så är nästa dockning om 6 år. Avgång på Söndag som det ser ut . Blir dock inte med som garantimaskinist, sänder min flagg chief. Min Dotter med Sambo och barnbarn kommer upp från Mölndal. Roligare att vara med dom än att runka sig över världshaven, vilket man gjort större delen av sitt liv.🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 19, 2023 Dela Inlagd September 19, 2023 Här är något för pensionerade sjöbusar. 2 12 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Oktober 26, 2023 Dela Inlagd Oktober 26, 2023 Försöker få tag på Anders Broberg, tidigare Scandinavian Corner i Khao Lak och numera pensionär (?) i Khon Kaen. De två telefonnummer jag hade i min telefonbok fungerar inte längre. Någon sorts bedragare på Facebook har lagt upp en profil som heter AndersGotland Broberg och skickar underliga meddelanden på Messenger, ställer konstiga frågor om pengar! Jag undrar också om Anders gamla profil på Facebook Anders Broberg kanske också blivit kapat, tycker att jag får underliga meddelande på Messenger även här. Skulle vilja komma i kontakt med Anders för att få klarhet, någon som har ett fungerande telefonnummer? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Oktober 26, 2023 Dela Inlagd Oktober 26, 2023 19 minuter sedan, skrev lasseiudon: Försöker få tag på Anders Broberg, tidigare Scandinavian Corner i Khao Lak och numera pensionär (?) i Khon Kaen. De två telefonnummer jag hade i min telefonbok fungerar inte längre. Någon sorts bedragare på Facebook har lagt upp en profil som heter AndersGotland Broberg och skickar underliga meddelanden på Messenger, ställer konstiga frågor om pengar! Jag undrar också om Anders gamla profil på Facebook Anders Broberg kanske också blivit kapat, tycker att jag får underliga meddelande på Messenger även här. Skulle vilja komma i kontakt med Anders för att få klarhet, någon som har ett fungerande telefonnummer? Prova skicka PM till han . 1 Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 26, 2023 Dela Inlagd Oktober 26, 2023 32 minuter sedan, skrev lasseiudon: Försöker få tag på Anders Broberg, tidigare Scandinavian Corner i Khao Lak och numera pensionär (?) i Khon Kaen. De två telefonnummer jag hade i min telefonbok fungerar inte längre. Någon sorts bedragare på Facebook har lagt upp en profil som heter AndersGotland Broberg och skickar underliga meddelanden på Messenger, ställer konstiga frågor om pengar! Jag undrar också om Anders gamla profil på Facebook Anders Broberg kanske också blivit kapat, tycker att jag får underliga meddelande på Messenger även här. Skulle vilja komma i kontakt med Anders för att få klarhet, någon som har ett fungerande telefonnummer? Ta bort det kontot, hackat och han använder det inte. 1 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 26, 2023 Dela Inlagd Oktober 26, 2023 On 2023-05-24 at 17:16, skrev navion hispania: Tja inspekterat var enda hål på den värmländska. Men i "2 luckan" verkar nån Finne varit innan. Finland har världens sämsta svetsare, det vet alla! Dom bästa är från Sverige! Mvh Ahmeds Svets AB!😆 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 26, 2023 Dela Inlagd Oktober 26, 2023 4 timmar sedan, skrev lasseiudon: Försöker få tag på Anders Broberg, tidigare Scandinavian Corner i Khao Lak och numera pensionär (?) i Khon Kaen. De två telefonnummer jag hade i min telefonbok fungerar inte längre. Någon sorts bedragare på Facebook har lagt upp en profil som heter AndersGotland Broberg och skickar underliga meddelanden på Messenger, ställer konstiga frågor om pengar! Jag undrar också om Anders gamla profil på Facebook Anders Broberg kanske också blivit kapat, tycker att jag får underliga meddelande på Messenger även här. Skulle vilja komma i kontakt med Anders för att få klarhet, någon som har ett fungerande telefonnummer? Jag skickar pm till dig 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu