Scandinaviancorner Inlagd November 1, 2010 Dela Inlagd November 1, 2010 Finns det några sjöfolk här som antingen bor eller har någon anknytning till Thailand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd November 1, 2010 Dela Inlagd November 1, 2010 Du har en tråd här med gamla sjörövare http://www.maipenrai.se/forum/t/11154-hittade-min-gamla-sjomansbok-idag/page__p__236447__hl__sj%C3%B6mansbok__fromsearch__1#entry236447 "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd November 2, 2010 Dela Inlagd November 2, 2010 Jaha, lägger in bilder på nåra vrak man varit på under 26 år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 2, 2010 Trådstartare Dela Inlagd November 2, 2010 Det var fan ta mig ett märkligt bygge den där kabel läggarn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd November 2, 2010 Dela Inlagd November 2, 2010 jo men så bodde vi 70 man under backen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 2, 2010 Trådstartare Dela Inlagd November 2, 2010 Navion Skandia Här är en av dom fjällape båtar jag vart i Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 2, 2010 Trådstartare Dela Inlagd November 2, 2010 Här en banan jagare från salen 72-73 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd November 2, 2010 Dela Inlagd November 2, 2010 Slänger in lite gammla bilder thuleland i antarktis med Indiska forskare 100 pers & indiska air force som stog för helikopter flygningar till basen piloter var en hög med stroppar. Julbord ombord Titus Porr Gustav till vänster för er som håller til Pattaya. Kanhalning & under tecknad med kanhalnings öl. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 2, 2010 Trådstartare Dela Inlagd November 2, 2010 Banan båt som seglar med bilar här i Puerto Zomoza i Nicaragua Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 2, 2010 Trådstartare Dela Inlagd November 2, 2010 Trötte Tage Här skall julgranen på plats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
j43 Inlagd November 2, 2010 Dela Inlagd November 2, 2010 Scandinaviancorner. Vissa av bilderna som blev censurerade på landgången borde platsa här under länken Nightlife. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 2, 2010 Trådstartare Dela Inlagd November 2, 2010 Scandinaviancorner. Vissa av bilderna som blev censurerade på landgången borde platsa här under länken Nightlife. Ha ha ja det var en bild på en motor elev som satt med en negress i knäet någon hamn i Kongo och fullt påklädda var dom också fruktansvärt idi*tiskt att stoppa en så oskyldig bild men det var ju också en kvinnosaks kvinna som var med bland alla färje seglarna och bestämde Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
j43 Inlagd November 2, 2010 Dela Inlagd November 2, 2010 Jag tänkte nog mera på slafbilden på hjälpsystern i HK. Verkade som att bikinilinjen var lite längre ner på den tiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 2, 2010 Trådstartare Dela Inlagd November 2, 2010 Ja den ja Skall se om jag kan hitta bilden igen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
j43 Inlagd November 2, 2010 Dela Inlagd November 2, 2010 Jag tror att jag har varit i den busken. Men kan vara fel. Det fanns ju många hjälpsystrar i HK. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 3, 2010 Trådstartare Dela Inlagd November 3, 2010 Ekvatordop på gripsholm cert dop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 3, 2010 Trådstartare Dela Inlagd November 3, 2010 dopet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 3, 2010 Trådstartare Dela Inlagd November 3, 2010 M/S Gripsholm Svenska Amerika linjen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd November 3, 2010 Dela Inlagd November 3, 2010 (ändrad) Ja efter som du Gotland är här så läger jag in en dansk båt som jag var på med ankytning till ditt hem landskap. Gotland Aliya Ändrades November 3, 2010 av navion hispania Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd November 3, 2010 Dela Inlagd November 3, 2010 Härligt att se alla båtar. Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd November 4, 2010 Dela Inlagd November 4, 2010 Lägger in några bilder på opera båtar som ibland kom till Laem Chabang för lossa & lasta. Wallenuis line ägare själv jobba jag där i 13 år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 4, 2010 Dela Inlagd November 4, 2010 FIna fartyg helt klart. Lyckostar där som vistats så länge på böljan den blå. Är grön av avundsjuka. Måste finnas gott om historier att berätta. Inga missöden som kan vara skoj att nämna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lenno Inlagd November 4, 2010 Dela Inlagd November 4, 2010 M/S Gripsholm Svenska Amerika linjen Den skönheten vinkade man av och hälsade välkommen några gånger när storebrossan seglade med den på 50- talet. Det var stor uppståndelse vid Amerikakajen på den tiden när våra stoltheter Gripsholm och Kungsholm anlade hemmahamnen. Every saint has a past and every sinner has a future. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 4, 2010 Trådstartare Dela Inlagd November 4, 2010 Jag var på den när den gick sin sista resa Sydamerika runt och sista medelhavs kryssning i mitten av 70 talet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 5, 2010 Trådstartare Dela Inlagd November 5, 2010 Pattayas egen tankbbåt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu