Jump to content
IGNORERAD

Vad dricker ni just nu?

Avregistrerad clion

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Hejsan Knasen!

Hur mycket skall du ha för en liter?

Jag behöver lite fin spritnyam.gif

MVH Nonki

Skulle oxå behöva sprit omg, håller på och torkar ut.. Fan inte en droppe på 3 veckor och ingen möjlighet till en stadig grogg på ytterligare en vecka.. :crazy:

Men det var väl FF som hade fin sprit? :)

Dela på andra sajter

• Svar 41,7k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Peolito

4266

• B747

2364

• MickeN

2049

• Enis

1933

Borgmästarens Son

Jag brukar köpa 12 st. när jag är på bolaget, men jag anser att snubben som bara köper 3 har betydligt högre alkofaktor än mig.

Grejen är att jag kan ha öl hemma utan att dricka, men det kan inte 3-ölsnubben.

Nu är de ju bara vissa ölsorter som kan ingå i en alkiskasse :ironi:

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Kusligt ... jag köpte mitt livs första "lådvin" har nog drucikt det på krogen eller blivit bjuden men aldrig köpt ...

Det belv en Zumbali vitt vin 3 liter (ingen bild då min kamera saknar blixt och det är efter mörkrets inbrott) . Nu är jag lite nyfiken an mig så jag provsmakade lite (ett glas) och det smakade sådär inte kasst som castillo de gredos som är känt som ett kasst vin , utan Zumbali lirar i samma liga som Il nostro ett vitt vin som jag skulle (om någon frågar vilken mat som passar till) rekomendera till en Big mac .

Zumbali doftar svavel lite blommigt , fläder smakar: lätt citrus gröna äpplen och aprikoskärnor.

Jag har köpt lite tonfisk och ska steka den i rapsolja och servera ris och pulverhollandaisesås ,det blir nog en smarrig lunch om jag tar ett stort glas Zumbali till.

Nu till det kusliga ; hade det inte varit för att jag läst Clions inlägg i denna tråd så hade jag öppnat kartongen och klippt ett litet hål i påsen och hällt upp 17.gif jag trodde tidigare att det bara var speciella viner för restauranger som hade ventil/ kran i botten men det har kanske de flesta "lådvin" bag in box ?.

Men det är ju inte på grund av hans inlägg som jag köpt lådvin , men jag har varit nyfiken på vad det handlar om läst så mycket om lådvin hit och dit sen ville jag prova vinet Zumbali och det fanns bara på 3000 ml ( tre liter) Bag in box..

Ändrades av Chrille Columbus

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Dela på andra sajter

Kusligt ... jag köpte mitt livs första "lådvin" har nog drucikt det på krogen eller blivit bjuden men aldrig köpt ...

Det belv en Zumbali vitt vin 3 liter (ingen bild då min kamera saknar blixt och det är efter mörkrets inbrott) . Nu är jag lite nyfiken an mig så jag provsmakade lite (ett glas) och det smakade sådär inte kasst som castillo de gredos som är känt som ett kasst vin , utan Zumbali lirar i samma liga som Il nostro ett vitt vin som jag skulle (om någon frågar vilken mat som passar till) rekomendera till en Big mac .

Zumbali doftar svavel lite blommigt , fläder smakar: lätt citrus gröna äpplen och aprikoskärnor.

Jag har köpt lite tonfisk och ska steka den i rapsolja och servera ris och pulverhollandaisesås ,det blir nog en smarrig lunch om jag tar ett stort glas Zumbali till.

Nu till det kusliga ; hade det inte varit för att jag läst Clions inlägg i denna tråd så hade jag öppnat kartongen och klippt ett litet hål i påsen och hällt upp 17.gif jag trodde tidigare att det bara var speciella viner för restauranger som hade ventil/ kran i botten men det har kanske de flesta "lådvin" bag in box ?.

Men det är ju inte på grund av hans inlägg som jag köpt lådvin , men jag har varit nyfiken på vad det handlar om läst så mycket om lådvin hit och dit sen ville jag prova vinet Zumbali och det fanns bara på 3000 ml ( tre liter) Bag in box..

Det låter som du gjort något olagligt. Sitter själv o smuttar på en BiB och det smakar helt ok, hej på re.

Dela på andra sajter

Ett glas rött.. Some Zin ( Zinfandel..Usa. 3 liters bag in box 218 sek på det lokala bolaget).

Älskar dom flesta Zinfandel viner jag provat,men det här var det första jag sett/köpt i box.

En bränd ton av mandel och persikan och björnbären rusar upp i näsroten, sötman som en solmogen honungspralin doppad i mörk choklad,kraften av en nyvaken björn med en touch av nyslaget hö i en harmoni med leriga cowboy bootsnyam.gif

Betyg 4,5 av 5 möjliga solar14.gif

Mvh Hnjap.gif

Ps."recensionen" var givetvis på skoj men betyget står fast...ds

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Dricker ingen alkohol eftersom jag har vit månad men tröstade mig med lite chokladkarameller som morsan hade med sig idag.

Men nu får jag inte äta det för Lillkrabban längre;

-Det räcker, säger hon och tar undan påsen.

Jag har visserligen smällt i mig en hel del redan men det är för tusan lördag och har mamma haft med sig det så måste det räknas som lördagsgodis.

Jag lyckades i varje fall tjata till mig tre till, ha ha ha, innan hon gömde påsen för mig. Elak. 1zgarz5.gif

Dela på andra sajter

Har varit hos brorsan på grill,

OCH

18-årig Yamazaki!!!

Så inihelvetes fan gott, helt obeskrivligt!!

Tårarna rann av lycka och vällust.

mvh

Dela på andra sajter

foreverbubbles8

7-11 var ju torrlagt, så det fick bli några singha i grannbutiken i ställetok.gif

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

Dela på andra sajter

Kopp te med honung och mjölk...

Kopp te med honung och mjölk...

Ä de till att vara förkyld?police.gif

Har faktiskt det som min morgondryck stort sett var dag, gött!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...