Jump to content
IGNORERAD

Vad dricker ni just nu?

Avregistrerad clion

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Har du importerat grillen själv eller hittat här?

inköpt i sverige.1000kr :ahh::nyam:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

• Svar 41,7k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Peolito

4265

• B747

2364

• MickeN

2049

• Enis

1933

Vad dricker man i Thailand??? Chang naturligtvis,,,Skål på dej Maitan.-,-.,-.,,,

PS Du skulle visst vilket jä,,a jobb jag hade föer att bocka den flaskan

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Dela på andra sajter

Kall Leo med is i.

Kollar på fotboll med grabbarna medans tjejerna kacklar nere vid Thai-rillen med kvällens festmat på Gpost-3404-0-34865400-1312629788.jpg

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Kall Leo med is i.

Kollar på fotboll med grabbarna medans tjejerna kacklar nere vid Thai-rillen med kvällens festmat på Gpost-3404-0-34865400-1312629788.jpg

Dela på andra sajter

Som gammal London-bo kan man inte undgå en iskall cider ibland. Riktigt gott och läskande, inte lika söt som de svenska alkoläsken.

Blir jag strypt nu av Chang och Leo-maffian? :loc:

post-7262-0-42544300-1312649422.jpg

Dela på andra sajter

pepsi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hemmlisen :eyes::drunk:

post-3713-0-05392300-1312715591.jpg

post-3713-0-64812200-1312715621.jpg

post-3713-0-91163300-1312715641.jpg

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hemmlisen :eyes::drunk:

Skulle inte du dra ner på sånt där? Att hålla på att skoja till det med bilder på urdrukna vindunkar och ditt vad jag förmodar reservlager tycker jag är lite smaklöst med tanke på alla sympatier du fick när du tog upp dina problem.

Dela på andra sajter

SPY Winecooler - Red, kylskåpskall

Blev några över för tjejerna igår kväll så man får "offra sig" och dricka tjejdricka

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Skulle inte du dra ner på sånt där? Att hålla på att skoja till det med bilder på urdrukna vindunkar och ditt vad jag förmodar reservlager tycker jag är lite smaklöst med tanke på alla sympatier du fick när du tog upp dina problem.

Jo nog tänkte nog den tanken alltid.

Men ja har tyvär dålig karaktär

vill ha nåt å fnissa åt hela tiden

ds trodde faktiskt inte gnället skulle koma från dej

men i morgon e de slut på ---- då drar volvo igång igen :drinks:

ser allt gott gubbsen dricker i tråden .man kan ju inte va i selebat. :ahh:

Ändrades av clion

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jo nog tänkte nog den tanken alltid.

Men ja har tyvär dålig karaktär

vill ha nåt å fnissa åt hela tiden

ds trodde faktiskt inte gnället skulle koma från dej

men i morgon e de slut på ---- då drar volvo igång igen :drinks:

ser allt gott gubbsen dricker i tråden .man kan ju inte va i selebat. :ahh:

Om du väljer att se det som gnäll istället för ett försök till en knuff i rätt riktning så var nog inte din intention med din "slänga dunken" tråd så allvarligt menad då.

Har en granne som med jämna mellanrum kommer till den insikten att hon dricker för ofta/mycket, givetvis på fyllan, bara för att nästa dag se henne raggla omkring med ett vinglas igen. De bortförklaringar man får höra när man påpekat detta för henne är bara pinsamma att höra så jag har slutat bry mig. Numera när hon sätter igång med sitt svammel om problem så slår jag till dövörat då jag vet att hon bara är ute efter uppmärksamhet under fyllan, finns inte ett uns av intentioner att sluta dricka dagen efter.

Men du är ju vuxen och det är bara du som kan bestämma om du ska tagga ner på drickandet, men bli inte förvånad om du nästa gång du kommer till insikt inte får samma stöd och sympatier som förra gången. Det är bara dig själv du lurar med dina bortförklaringar.

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Om du väljer att se det som gnäll istället för ett försök till en knuff i rätt riktning så var nog inte din intention med din "slänga dunken" tråd så allvarligt menad då.

Har en granne som med jämna mellanrum kommer till den insikten att hon dricker för ofta/mycket, givetvis på fyllan, bara för att nästa dag se henne raggla omkring med ett vinglas igen. De bortförklaringar man får höra när man påpekat detta för henne är bara pinsamma att höra så jag har slutat bry mig. Numera när hon sätter igång med sitt svammel om problem så slår jag till dövörat då jag vet att hon bara är ute efter uppmärksamhet under fyllan, finns inte ett uns av intentioner att sluta dricka dagen efter.

Men du är ju vuxen och det är bara du som kan bestämma om du ska tagga ner på drickandet, men bli inte förvånad om du nästa gång du kommer till insikt inte får samma stöd och sympatier som förra gången. Det är bara dig själv du lurar med dina bortförklaringar.

Bra skrivet Knasen håller me till 100% ja vill inte bli som grannen.men om ja ska ranksaka mig själv så e jag nog det

och angående bilderna så tänkte ja på di gammla filmer man sett.

men det passar kanche inte in på mpr .men jag e öppen gillar å visa å skriva va som händer just nu

MMMMMe ja e inte som riksalkissen 555 .Nä ja skoja ja å min vän har samma ploblem vi tacklar de lite olicka bara

vänta tills du e 60+ å börjar se slutet :ahh:

angående dunken i garaget :crazy: ja har vakthunden efter mig.ho såg att jag gjort slut på förra dunken.

ska bli skoj å se omja kan lura henne denna gången :wub::heat::girl_dev::nono::boast:

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Bra skrivet Knasen håller me till 100% ja vill inte bli som grannen.men om ja ska ranksaka mig själv så e jag nog det

men det passar kanche inte in på mpr .men jag e öppen gillar å visa å skriva va som händer just nu

MMMMMe ja e inte som riksalkissen 555 .

Nä ja skoja ja å min vän har samma ploblem vi tacklar de lite olicka bara

angående dunken i garaget :crazy: ja har vakthunden efter mig.ho såg att jag gjort slut på förra dunken.

ska bli skoj å se omja kan lura henne denna gången :wub::heat::girl_dev::nono::boast:

Hej Clion,

Nu har jag tittat igenom dagens trådar där du har skrivit.

Jag förstår att det kan bli tråkigt att sitta hemma solokvistens och samtidigt läsa på MPR hur andra killar umgås, skålar och till synes har roligt. Då är det förståligt att man vill skoja till det lite extra, men alla goda parförhållanden bygger på tillit och omtanke gentemot varandra.

Det är säkert inte rättvist att skylla på dina kvinnor att du idag inte har lika många kompisar som förr.

Den slutsatsen är nog ganska orättvis mot både din fru och dina x.

De verkliga orsakerna till din påstådda ensamhet vet jag inte tillräckligt mycket

om för att kunna spekulera i eller ge några råd om.

Det jag kan yttra mig om är att vi killar precis som våra fruar har ett eget fritt val gällande hur vi vill umgås

och spendera våra liv inom ramen för det familjeansvar som vi har tagit på oss.

Att man som kille drar ner på umgänget med grabbgänget när man har träffat en rar kvinna är inte så konstigt sig,

men det är nog mycket sällan som det är hennes önskan att man ska lämna de gamla kompisarna

bakom sig (detta sker bara i undantagsfall).

Om det istället är de gamla kompisarna från ungkarlstiden som inte längre vill umgås med dig på samma sätt

och i samma utsträckning som förr så bör du förmodligen ta dig en funderare på varför de känner det så

eller varför de har andra intressen idag?

Sedan att i hemlighet sitta och pimpla vin hemma på kammaren när frugan är och jobbar ihop till den gemensamma brödfödan upplevs nog som ganska olustigt och nonchalant av henne skulle jag tro?

Vänd på steken och fråga dig själv om du skulle uppskatta att din fru i hemlighet fördriver tiden i hemmet

med att skåpsupa medans du är och jobbar och sliter på Volvo?

Påkomna lögner eller brutna överenskommelser kan aldrig med framgång slätas över i syfte att framstå som lustigheter och rena skojerier från den enes sida. Ingen rakryggad medmänniska eller familjemedlem köper ett ensidigt beteende av det slaget.

Alla sunda parförhållanden bygger istället på tillit, respekt och omtanke gentemot varandra.

Familjelivet är tillräckligt krångligt och svårnavigerat som det är, och därför brukar det vara minst sagt

självdestruktivt att via sitt eget agerande ge utrymme för att fler tråkiga spekulationer och missförstånd kan uppstå i familjen.

Ha nu en fortsatt bra söndagskväll kompis – och sätt i korken och vila upp dig - allvaret på Volvo startar imorgon.

Mvh

SN

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja de var ord å inga visor :ahh:

Jag förstår att det kan bli tråkigt att sitta hemma solokvistens och samtidigt läsa på MPR hur andra killar umgås, skålar och till synes har roligt. Då är det förståligt att man vill skoja till det lite extra, men alla goda parförhållanden bygger på tillit och omtanke gentemot varandra.

Nja nu är darlingen inte inblandad.men det är sant att jag tycker det är roligt och sitta och läsa på mpr med ett glas vin

De verkliga orsakerna till din påstådda ensamhet vet jag inte tillräckligt mycket

Ensamheten består av att man ska vara behjälplig med allt fixa mat glass fixa cyckeln regnkläder ja man måste vara hemma hela tiden

Det jag kan yttra mig om är att vi killar precis som våra fruar har ett eget fritt val gällande hur vi vill umgås

och spendera våra liv inom ramen för det familjeansvar som vi har tagit på oss.

Att man som kille drar ner på umgänget med grabbgänget när man har träffat en rar kvinna är inte så konstigt sig,

men det är nog mycket sällan som det är hennes önskan att man ska lämna de gamla kompisarna

bakom sig (detta sker bara i undantagsfall

När man får barn så går det per automatik

har inte kommpisarna barn så blir umgänget slut

Om det istället är de gamla kompisarna från ungkarlstiden som inte längre vill umgås med dig på samma sätt

och i samma utsträckning som förr så bör du förmodligen ta dig en funderare på varför de känner det så

eller varför de har andra intressen idag?

Det vill dom men komma med en unge på 6 år är ju ganska begrännsatt

Sedan att i hemlighet sitta och pimpla vin hemma på kammaren när frugan är och jobbar ihop till den gemensamma brödfödan upplevs nog som ganska olustigt och nonchalant av henne skulle jag tro?

Vänd på steken och fråga dig själv om du skulle uppskatta att din fru i hemlighet fördriver tiden i hemmet

med att skåpsupa medans du är och jobbar och sliter på Volvo

Nja nu är det ju inte hon som betalar vinet.och sitter ensam hemma.

utan då åks det till kommpisar eller syrran medans Joel är på dagis

Påkomna lögner eller brutna överenskommelser kan aldrig med framgång slätas över i syfte att framstå som lustigheter och rena skojerier från den enes sida. Ingen rakryggad medmänniska eller familjemedlem köper ett ensidigt beteende av det slaget.

Alla sunda parförhållanden bygger istället på tillit, respekt och omtanke gentemot varandra

Vi har inga lögner eller överenskommelser.utan det är jag själv som kör så

ds Ja förstår nu att det är fel att öppna sig och berätta på mpr om hur vardagslivet gestaltar sig.bättre å inget skriva så blir det ingea missförstånd

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

MMMMMe ja e inte som riksalkissen 555 .Nä ja skoja ja å min vän har samma ploblem vi tacklar de lite olicka bara

Det är nog bra om du kan dra ner lite på vindrickandet. Om inte annat så för hälsans skull.

Du har ju många fina år framför dig.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ja de var ord å inga visor :ahh:

"utan det är jag själv som kör så"

ds Ja förstår nu att det är fel att öppna sig och berätta på mpr om hur vardagslivet gestaltar sig.bättre å inget skriva så blir det ingea missförstånd

Jag var rädd för att du skulle tolka det jag skrev på detta sätt.

Dessvärre har du totalt missuppfattat både Knasens och mina intentioner.

Vi är naturligtvis inte för att du ska sluta skriva eller öppna dig på Mpr.

Syftet med det vi skrev var endast att du skulle fundera över det du skrev och hur du beskrev hur du på olika vis försökte lura din fru att tro att du håller dig nykter och inte krökar då du har till uppgift att vara hemma

och vara ett stöd till din lille grabb.

Dvs vi ville bara att du skulle reflektera över om det är konstruktivt för för din hälsa, och om det är kostruktivt i syfte att nå ett harmoniskt förhållande mellan dig och frugan om du väljer

att publikt raljerar över dina till synes svårkontrollerade och komplicerade dryckesvanor?

Kanske vi vore bättre kompisar om vi istället håller tyst och tittar bort, eller bara flabbar hejdlöst utan omtanke, tja vem vet? . . .

Ha det bra,

SN

Ps, när du i nyktert tillstånd läser igenom det vi skrev

så tror jag och hoppas att du kommer fram till en annan slutsats ;):)

Vi hörs kompis,

SN

Dela på andra sajter

Hittade en bra bild i kameran... F-n va billiga dom är...

e4f7e419.jpg

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...